بازدید 7017

تأثیر شرایط بازار کار امریکا بر نرخ طلا

عملکرد اقتصادهای توسعه یافته در سال جاری میلادی بهبود یافته است اما بازار اشتغال در این کشورها هنوز تفاوت های قابل توجهی دارند.
کد خبر: ۳۹۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ 04 May 2014
عملکرد اقتصادهای توسعه یافته در سال جاری میلادی بهبود یافته است اما بازار اشتغال در این کشورها هنوز تفاوت های قابل توجهی دارند.

به گزارش خبرآنلاین، نرخ بیکاری در آمریکا رو به کاهش است و این در شرایطی است که معضل بیکاری در اروپا هنوز دو رقمی است. داده های دفتر آمار اتحادیه اروپا نشان می دهند که نرخ بیکاری در منطقه یورو در نزدیکی رکورد 12 درصدی باقی مانده و در ماه مارس به 11.8 درصد رسیده است.

این در حالی است که رشد بخش تولید در منطقه یورو به بیشترین حد طی سه ماه اخیر رسیده است. کریستین شولز، اقتصاددان ارشد در بانک برنبرگ لندن، به خبرگزاری بلومبرگ گفته که با توجه به وضعیت فعلی انتظار می رود که کاهش جمعیت بیکاران در منطقه یورو سال ها به طور بینجامد. با این حال او ابراز امیدواری کرده که بهبود دیگر شاخص های اقتصادی منطقه یورو که تقریبا از سال جاری میلادی آغاز شده به بهبود وضعیت بازار کار بینجامد.

کمیسیون اروپا پیش بینی کرده که اقتصاد منطقه یورو در سال جاری میلادی 1.2 درصد رشد کند و رشد اقتصادی این منطقه در سال 2015 نیز به 1.8 درصد برسد. بهبود نسبی عملکرد اقتصادهای اروپایی از جمله اقتصاد اسپانیا و ایتالیا باعث شده که نرخ بهره اوراق قرضه این کشورها نیز کاهش یابد. نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله دولت اسپانیا برای نخستین بار از سال 2005 تاکنون به زیر 3 درصد رسیده و نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله دولت ایتالیا نیز به کمترین حد خود رسیده است.

البته باید توجه داشت که عملکرد بازار اشتغال در هجده کشوری که از واحد پولی یورو بهره می برند متفاوت است به طوری که برای مثال نرخ بیکاری در اتریش و آلمان به ترتیب 4.9 و 5.1 درصد است و این در حالی است که کشورهای اسپانیا و پرتغال با نرخ های بیکاری 25.3 و 15.2 درصدی دست به گریبانند.

در همین حال وضعیت بازار اشتغال در آمریکا به مراتب بهتر است. تازه ترین داده نشان می دهند که در ماه آوریل 288 هزار شغل جدید در اقتصاد آمریکا ایجاد شده است و همچنین نرخ بیکاری در آمریکا نیز به 6.3 درصد کاهش یافته که کمترین نرخ بیکاری از سپتامبر 2008 تاکنون محسوب می شود. اگرچه بازارهای مالی آمریکا واکنش مثبتی را نسبت به اخبار خوشایند از بازار اشتغال این کشور نشان دادند اما نگرانی بابت افزایش تنش ها در اوکراین از رشد بیشتر شاخص ها جلوگیری کرد.

در ماه مارس سال جاری میلادی نیز 203 شغل در اقتصاد آمریکا ایجاد شده بود و این در حالی است که در سال گذشته به طور متوسط هر ماه 194 هزار شغل به اقتصاد آمریکا افزوده شده بود. میزان شغل های ایجاد شده در اقتصاد آمریکا در سال 2012 نیز معادل 186 هزار شغل در هر ماه بوده است. میزان ایجاد اشتغال در اقتصاد آمریکا اکنون به حدی رسیده که می تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد. پیش از این میزان ایجاد اشتغال تنها توان این را داشت که تاثیر افزایش جمعیت نیروی کار را خنثی کند و نرخ بیکاری را ثابت نگه دارد اما اکنون نرخ بیکاری روندی نزولی به خود گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست