بازدید 5017

تعطیلی یک فدراسیون ورزشی به دلیل بدهی!

کد خبر: ۳۸۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۱ 21 February 2014
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: به دلیل بدهی برق فدراسیون ورزش روستایی تعطیل شده است.

به گزارش فارس، غلامرضا جعفری بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه و اهدای جوایز پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان که در اردوگاه شهید بهشتی برگزار شد اظهار کرد: ورزش روستایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اگر فدراسیون ورزش روستایی به جایگاه مهمی در کشور دست پیدا کرد به دلیل همکاری و مساعدت خود روستاییان بوده است و می‌طلبد به خاطر قداست این جامعه خدماتی در شان آنها ارائه شود.

وی تصریح کرد: در قانون به توسعه فضاهای ورزشی بسیار توجه شده است و آنچه که امروز به آن می‌بالیم در سایه امنیت است که بخشی از آن به خاطر ثباتی است که در روستاهای مرزی کشور حاکم است. رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: فدراسیون در حال حاضر به دلیل بدهی برقش تعطیل است و این تعطیلی را مرهون وزارت نیرو است به دلیل اینکه نمی‌دانم به چه دلیل برق فدراسیون را اعیانی تجاری حساب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو به ما می‌گوید ما تعیین می‌کنیم چه کسی ورزشی است و چه کسی تجاری اضافه کرد: هیئت ورزش روستایی در مشهد نیز با مشکلات بسیاری مواجه است و معتادان بسیاری در اطراف آن هیئت وجود دارند. جعفری با بیان اینکه ایرانی‌ها را در دنیا به بینش، تفکر و فرهنگش می‌شناسند نه به مدالش، اضافه کرد: قهرمانان ما سفیران فرهنگی ایران هستند اما اعتبارات این فدراسیون به اندازه اعتبارات خط دفاعی سپاهان نیست، روستاییان مردم با کرامت و با شرفی هستند اما به این شکل نمی‌شود برای آنها کار کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت فدراسیون مناسب نیست، پیشنهاد می‌دهیم به ازای هر ظرفیت سی سی موتور یک ماشین یک تومان بگیرند و آنرا به ورزش روستایی بدهند. رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: احیا این بازی‌ها احیا دین ماست اما من به دنبال کارکردهای علمی ورزش سنتی‌ام چراکه فلسفه این بازی‌ها بر حسب اتفاق شکل نگرفته است و مهارت‌های بنیادی را می‌طلبد و از این بازی‌ها می‌توانیم در روش‌های نوین تمرین استفاده کنیم.

وی گفت: ۶۳ هزار روستا داریم اما ۱۰ هزار توپ نداریم و در عین حال ۲۳ میلیون جامعه مخاطب ماست و درصورتی‌که قهرمانان ملی را رصد کنیم ارتباطی از آنها را در روستا می‌یابید. جعفری تاکید کرد: در پایان ممنون کسانی هستم که با دست خالی اهداف ورزش روستایی را پیش می‌برند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی