بازدید 22840
آلودگی هوا کلان‌تر از این حرف‌هاست که شهردار قادر به رفع آن باشد؛ اما...

حالا که قالیباف پا پیش گذاشته، دست دست نکنید!

گویا پیشنهاد شهردار تهران برای ورود به این عرصه چالش برانگیز نه تنها درخور قدردانی است، بلکه دست گذاشتن بر نقطه‌ای است که ضرورت تدبیر درباره آن مدت‌هاست متجلی شده، ولی پرداخته نشده ‌مانده و پیشنهاد قالیباف را می‌توان بهترین تلنگر برای یادآوری آن دانست. پس چه بهتر که از این پیشنهاد استقبال کرده و فارغ از مشکلات پیش روی، آن را دستمایه تصمیم‌سازی در این باره کنیم.
کد خبر: ۳۷۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷ 08 January 2014
در شرایطی که آلودگی کهنه هوای تهران، چند سالی است ‌شدت گرفته و جز تابستان‌ها، در فصول سرد سال نیز رخنمون کرده و در مقابل آن تنها اقدامات صورت گرفته به‌کارگیری شیوه‌های موقتی و از آن بد‌تر، اجرای طرح‌های عجیب و غریبی همچون آب‌پاشی بوده، یکی پیدا شده که حاضر است مسئولیت کار را عهده‌دار شود؛ پیشنهادی ارزشمند که باید ‌بررسی شود؛  هرچند به نظر می‌رسد ‌چندان کارساز نخواهد بود.

حالا که قالیباف پا پیش گذاشته، دست دست نکنید!

به گزارش «تابناک»، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در زمینه آلودگی هوا عقیده دارد شدنی است؛ «رفع آلودگی هوا بیش از آنکه مشکلات مالی داشته باشد، مشکلات ساختاری و مدیریتی دارد. اگر دولت قبول کند که این مسئولیت را به شهرداری تهران واگذار کند، من حتما مسئولیت این کار را قبول می‌‌کنم‌».

وی که تأکید دارد داوطلب پذیرش مسئولیت جدیدی در شهرداری تهران نیست، می‌گوید: «اگر کاری روی زمین بماند و از شهرداری بخواهند که عهده‌دار آن شود، در آن صورت شهرداری وارد عمل می‌شود. البته برخی می‌گویند که آلودگی هوا قابل رفع نیست. من با تجربه‌ای که در زمینه کار اجرایی دارم، این حرف را قبول ندارم و با آشنایی که با این پدیده دارم و بررسی‌های دقیقی که کرده‌ایم و برنامه‌های مدونی که برای این موضوع داریم، می‌دانم شدنی است‌».

پیشنهاد شهرداری تهران به جهاتی بسیار مثبت بوده و در خور تقدیر می‌نماید؛ به ویژه آنکه بدانیم در بلبشوی آلودگی هوا ـ که همه به نوعی سعی در فرار از پذیرش مسئولیت درباره آن را دارند ـ شهردار تهران، نخستین کسی است که حاضر شده خطر کرده و مسئولیت کار را عهده دار شود؛ پیشنهادی که حتی صرف ارائه آن تاکنون رخ نداده و از این نظر می‌توان به شهردار تهران تبریک گفت.

حالا که قالیباف پا پیش گذاشته، دست دست نکنید!

فارغ از آن، وقتی که می‌شنویم قالیباف به صراحت از امکان پاک کردن هوای یکی از آلوده‌ترین پایتخت‌های جهان سخن می‌گوید و تأکید دارد ‌برای دست یازیدن به این هدف برنامه دارد، باید بپذیریم که ابعاد خوب و بد ماجرا را ارزیابی کرده و به حتم می‌داند که اگر با پیشنهادش موافقت شده و در ادامه نتواند اوضاع را به فرجام برساند، چه تبعات سنگینی متوجه کار خود خواهد کرد.

بعد قابل تقدیر دیگر در پیشنهاد شهردار تهران برای پذیرش مسئولیت آلودگی هوای تهران، توجه به این نکته کلیدی اما مغفول مانده ماجراست که چه بپذیریم و چه در صدد رد همه چیز برآییم، آلودگی هوا هر روز و ذره ذره جان شهروندان پر شماری را می‌گیرد و سکوت در قبال آن، با علم به اینکه رفع آن یکی از دشوار‌ترین کارهای ممکن است، به نوعی مشارکت در جریانی است که به مرور در حال تکوین است.

کافی است بدانیم حتی در روزهایی که هوا در شرایط سالم ارزیابی می‌شود، به دلیل اینکه شاخص هوای شهر از میانگین شاخص‌های به دست آمده از ایستگاه‌های نقاط مختلف شهر به دست می‌آید، می‌توان گفت که شهروندان ساکن یا شاغل در مناطق آلوده ‌ترِ شهر، در معرض شدید‌ترین مخاطرات آلودگی هوا هستند؛ یعنی برخی هوای تمیز‌تر تنفس می‌کنند و برخی هوای آلوده‌تر را در حالی به ریه فرو می‌برند که شاخص هوا در وضع اضطرار قرار نگرفته و هیچ کار خاصی در دستور کار نیست.

حالا که قالیباف پا پیش گذاشته، دست دست نکنید!

اینجاست که اگر کمی به آینده نگاه کنیم، درک تبعات استنشاق این سموم برای شهروندان ساکن این مناطق کار دشواری به نظر نمی‌رسد؛ بماند که بیماری‌های بروز کرده در اثر آن و شمار بالای افراد مبتلا به آن‌ها، در آینده چه تبعات سنگینی خواهد داشت و دولت‌های آتی را با چه چالش‌های مهمی رو به رو خواهد کرد که همه و همه از سکوت امروز نشأت می‌گیرند.

با این تفاسیر، گویا پیشنهاد شهردار تهران برای ورود به این عرصه چالش برانگیز نه تنها درخور قدردانی است، بلکه دست گذاشتن بر نقطه‌ای است که ضرورت تدبیر درباره آن مدتهاست متجلی شده ولی پرداخته نشده‌ مانده و پیشنهاد قالیباف را می‌توان بهترین تلنگر برای یادآوری آن دانست. پس چه بهتر که از این پیشنهاد استقبال کرده و فارغ از مشکلات پیش روی، آن را دستمایه تصمیم‌سازی در این باره کنیم.  

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۴
انتشار یافته: ۸۰
شعار میده اونم نمیتونه بنزین سالم تولید کنند مشکل خود به خود حل میشه
پاسخ ها
ابراهیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
دوستان عزیز در صورت عدم فروش تراکم و ساختو ساز با توجه به مهاجرت شدید قیمت اجاره و خرید بشدت بالا میره و بازار سیاه عجیبی براه میفته عدم فروش تراکم زمانی موفقه که همزمان مهاجرت هم متوقف بشه حالا بهرنحو با اجبار یا با تقسیم امکانات
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
آخه مگه قبلا بنزین وارد نمی کردیم ... آلودگی نداشتیم؟ ... کمتر بود ولی داشتیم!...خیلی بی انصافی است این نظر ...شایسته 1000 منفی !
مجید
| - |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
یکی از آلودگی های اساسی شهر تهران .مینی بوس های است که نمیشه حتی اونها رو هم تو هیچ جای جهان یافت کرد . فیات 60 سال پیش
تقي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
خيلي هم لازم به شعار دادن نيست.
يك مبلغ كلاني رو براي رفع مشكل درخواست ميكنه كه خوب دولت توانش رونداره
اصلامگه غير اين هست كه مشكل به خاطر پوله؟
ف.م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
من واقعا متوجه نمیشم آقای قالیباف چطوری میخواد آلودگی رو حل کنه؟ عمده آلودگی از سوخت غیر استاندارد و خودروهای بی کیفیت هستش آیا ایشان قدرت این را دارند که سوخت را اصلاح و تولید خودروهای بیکیفیت را متوقف نمایند. من پیشنهاد میکنم شهرداری به وظیفه خودش در حوزه حمل و نقل عمومی بپردازه ( توسعه مترو- توسعه خطوط بی آر تی و ساماندهی تاکسی ها) موفق تره . اینها فقط ژست تبلیغاتیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
آلودگی قبلن هم داشتیم و الان هم داریم ولی فاکتور بسیار خطرناک این الایندگی که این روزها داره جولان میدهد ذرات زیر 2.5 میکرون هست که حاصل این بنزین غیر استاندارد فعلی هست
ناشناس
| Australia |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
اونی که شعار میداد رفت! تا حالا کی شده که قالیباف حرفی بزنه و بهش عمل نکنه؟
حالا فعلا که همین قالیباف هر کاری قول داده انجام داده ولی کو انصاف .
پاسخ ها
صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
مکزیکوسیتی با یک برنامه 20 ساله توانست . لااقل یه 5 سال به سردار فرصت بدید
لطفا مسخره نکنید ایشون تواناییش را داره چون از اون مدیرهایی است که اول فکر می کنه بعد عمل. لطفا مدیران شایسته خود را مسخره نکنید. اگر پروژه ای سراغ دارید که ایشون نتونسته انجام بده بعد بیایید و مسخره کنید. حتما نظرم را بذار اگر مردی.
پاسخ ها
علی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
ایشون که اول فکر می کنه چرا خط سوم مترو رو حدود یک ساله در وضعیت آزمایشی گذاشته ؟

توی دو سال گذشته چقدر به رشد مترو کمک کرده ؟

اگه پول نداشت چطور بزرگراه صدر را ساختند ؟

چقدر جستجو کردند تا پروژه ای انتخاب کنند که کلمه "اولین" را بتونند در اون بگنجانند ؟
حالا که یه نفر دواطلب شده، پاشیم کمکش کنیم
دست گلشون درد نکنه نوشدارو بعد از اینهمه تراکم داده شده دیگه چی رو میخوان جمع کنن؟ولی بدون بدبینی براشون آرزوی موفقیت دارم.
آقاي دكتر قاليباف با داشتن دكتراي جغرافيا وتجارب رييس پليس تهران و فرماندهي لشكر وشهرداري تهران ،تا كنون بيش از بيست كتاب در ابواب مختلف فرهنگي اجتماعي ساختاري سياسي بين الملل،نوشته اند كه نشان از تخصص ونبوغ عجيب ايشان در همه حوزه هاي علوم وهستي دارد.قطعا همانطور كه همه مشكلات ترافيك وفرهنگ مردم تهران را كاملا حل كرد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
آقا آروم آروم. یه جوری جمله بندی میکردی منم بفهمم چی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
همه مشكلات ترافيك وفرهنگ مردم تهران را كاملا حل كرد، !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
درود بر قاليباف.......
آقاي قاليباف :
آلودگي هوا رو به شكل زباله تصور كن . . . زباله رو چكار ميكنن ؟ . . . جمع آوريش ميكنن . . . .
قالیباف اگه راه حل عملی بلده اون رو به دولت ارائه بده نه اینکه بیاد که خودش مبتونه مشکل رو از بین ببره!
پاسخ ها
داش حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
دوست خوبم شما کجای باغی الاً .مگه نمبینی که همه دارن تلاش می کنن بار رو از دوش دولت بردارن
سوابق اجرایی آقای قالیباف خوب و سر موقع بوده اند. بهتره وقت رو تلف نکرد و به ایشان اعتماد کرد.
پیشنهاد بسیار جالبی است. با این کار سنگین شهردار کلان شهر و پایتختی چون تهران می تواند مدیریت واحد شهری را به نیکی معنادار نماید. کار زیاد سختی نیست و خواستن، توانستن است. قدری همت، پشتکار و اعتماد به مدیریت شهری را طلب می نماید، امری که به درستی در سایر ملل موفق دنیا به نیکی از تمرکز زدایی به مدیریت محلی گذر نمودند.
یعنی آقای قالیباف یکشبه می تواند مشکل بنزین نامرغوب ،ناوگان فرسوده ،ماشینهای پرمصرف داخلی،صنایع آلاینده،ساخت وسازهای غیر استاندارد که باعث بالارفتن مصرف انرژی گرمایشی و سرمایشی و...می شودرا حل کند\
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
دوست عزیز ایشون کی و کجا گفتن 1 شبه ؟ بله همه اینها قابل حله ولی نه 1 شبه .
ناجي
| Germany |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
10 بار متن رو خوندم و كلمه يك شبه رو نديدم
شما در مورد كدوم خبر نظر گذاشتي؟؟؟
به خدا قسم قالیباف توان این کار را دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
بگو بینی و بین ا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
خدا والا تر از قسم های بی ارزش ماست... رعایت کن
ناشناس
| China |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
دوست ارجمند ببخشید برادارانه عرض می کنم انسان برای هر چیزی که قسم خدا یاد نمی کند حرمت دارد.حتی اگر از خود آقای قالیباف هم سوال کنند هرگز قسم نمی خورد.
ولی در مورد برخی توانمندیهای ایشان و نظر اصلی ایشان که مدیریت شهری و تصمیم گیری برای حل مشکلات شهری باید توسط یک نهاد مسئول صورت گیرد همه اتفاق نظر دارند حالا که شهرداری اعلام امادگی کرده باید دولت و سایر نهادها راهکارهای آن را که یک نهاد مسئول اجرای کار باشد را بیابند
آقا این آلودگی دقیقا زمانی شدت گرفت که اعلام شد در تولید بنزین خودکفا شدیم.فقط تهران از این مسئله رنج نمیبرد تمام کلان شهر ها گرفتار این مشکلند.رفع آلودگی از این شهر ها هزینه زیادی دارد.ضمنا بسیاری از ساختارهای رفتاری مردم باید تغییر کند.در هیچ کشور پیشرفته و یا رو به رشدی خودرو وسیله تفریح نیست ولی در کشور ما اینگونه است.یکی از عواملش قیمت پایین سوخت است.ایجاد شبکه های منظم حمل و نقل شهری .ایجاد آگاهی و اعتماد نسبت به کارآمدی امکانات حمل و نقل. آموزش شهروندان در مصرف صحیح انرژی و بسیاری از فاکتورهای دیگر در رفع این مشکل سهیم هستند.
تغییر اکوسیستم تهران از طریق تونل باد(حداقل 25) در ار تفاعات یا ایجاد شکاف مصنوعی در کوه های تهران تنها راه حل است ممکن است این طرح هزینه کلان داشته باشد و به نظر برخی که راه حل آلودگی تهران را در سوخت و.... دنبال می کنند نشدنی باشد
ولی تجربه در خیلی جاها من جمله منجیل حاکی از صحت همین رویه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
به نظر شما کوه ها رو کلا برداریم ببریم کیش نصب کنیم بهتر نیست ؟!!!
به نظرم اگر برنامه ای اجرا شود بهتر از دست روی دست گذاشتنه. حالا اگر برنامه اول موفق نبود دلیل بر حل نشدنی بودن این مشکل نمیشه. و باید برنامه های دیگر رو امتحان و اصلاح کرد.
هستند شهرهایی پر جمعیت تر و صنعتی تر از تهران که به این مشکل غلبه کردند.
اتفاقا هميشه توي ذهنم بود كه حالا كه كسي زير بار حل اين مشكل نميره چه خوبه كه اين كار به آقاي قاليباف سپرده بشه.چون ايشون با سابقه مديريتي خوبي كه دارند نشان دادند ميتونن از پس كارهاي بزرگ بر بيان.حالا هم كه خودشون اعلام آمادگي كردند و گفتند برنامه دارند.بايد جلسه اي گذاشته شود،برنامه هاي ايشان شرح داده شود و درصورت مناسب بودن، مسئوليت به ايشان تفويض شود. اميدواريم بتونيم با تدبير اين مدير مدبر از شر اين غول سياه راحت شويم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
چیزای دیگه ای توی زهنت نیست.
شهرداری تهران برای اینکه هزینه های پروژه همچون پل صدر کلی تراکم فروشی کرده است .
هرگاه شهرداری دست از تراکم فروشی بردارد تهران سامان می یابد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
سیاسی کاری تا کجا ؟!
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
آقای ناشناس شما زمین توی بافت مسکونی نشان بده ببین برایت یک ساختمان 10 طبقه تجاری نساختم .
شهرداری بی رویه تراکم میفروشد و به آینده شهر ( ترافیک و محیط زیست )توجه ندارد.
قطعا" یکی از وظایف شهرداریها رسیدگی به محیط زیست شهرها هم هست وبه نوعی هماهنگی همه دستگاهها در جهت شهری پاکیزه وسالم از هر لحاظ.امید است برای نجات پایتخت همه مسئولین گام بردارند واول از همه از خودروسازهای ظالم شروع کنند.
حل آلودگی پایتخت دیر که شده است ، چه اشکالی دارد این بار به شهردار بسپاریدش .
سردار یا علی
تنها راه حذف آلودگی تهران و شهرهای بزرگ انتقال کارخانجات صنعتی به شهرهای کوچک است.....باید برای تهران و شهرهای بزرگ یک دایره به شعاع پنجا ه کیلومتر رسم کرد و تمام کارخانجات و واحد های صنعتی را در این شعاع تعطیل کرد....مشکل الودگی به همین سادگی برطرف می شود اگر بعضی بتوانند از سودهای سرشارشان بگذرند. اجازه تعطیلی و انتقال این واحد ها را از کلان شهر ها بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
نه عزیزم، مث اینکه خیلی بی اطلاعی، طبق آمار حدود 70 درصد آلودگی تهران مال خودروهاست
الودگی هوا سه تا راحل داره
1 تولید ماشین با الودگی کم
2 جمع اوری ماشین بالای 15 سال
3 سوخت پاک مثل برق
یکی از اقوام رفته بود انگلیس می گفت آنقدر خطهای مترو زیاد است و سر موقع میان که هیچ کس نیازی نمی بینه ماشین برداره مگر برای گردش با خانواده اون هم مسیرهای کوتاه. اگر همزمان بیست سی خط مترو توی تهران شروع کنند و هر کدوم را بدن یک پیمانکار خارجی حتی اگر با پول فایننس باشه بعدا از محل صرفه جویی سوخت و کاهش هزینه های درمان سرطان و ... کمتر از 5 سال پولش در میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
اقوام نگفتن بنزين اونجا چقدره! که حتي برا پزشکان هم نمي صرفه با ماشين خودشون برن. کشوري با ذخاير و توليد نفت (برنت) ..
اتفاقا یکی از دلایل این آلودگی ها تراکم جمعیت شهریست که یکی از عواملش همین قالیباف است که باقیمانده شهر و هوا را فروخته است ، او از یکطرف تراکم بی حساب و کتاب میفروشد از آن طرف بزرگراه را دو طبقه میکند این یعنی آب در هاون کوبیده اگر در طول این همه مدت شهرداری چارتا بزرگراه احداث کرد و ده بیست تا پل ساخت باید توجه کرد که اینها به چه قیمتی بوده همه چارلا پنج لا بوده مهم نتیجه است که میبینیم وضع آلودگی هر روز بدتر شده آقای دکتر اگه راست میگه از خودش یعنی شهرداری شروع کنه ببینید وضع اتوبوسهای دود زا در شرکت واحد چگونه است ؟! شما در شهر گشتی بزنید ببینید چند در صد خودروهای مربوط به شهرداری و پیمانکاران آن درب و داغون و از دود زا ترین خودرو ها هستند ؟ چقدر تاکسی دود زا وجود داره و وضع تاکسیرانی چگونه است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
موافقم کاملا منطقی گفتی
به نطر می آید سه راه هکار زیر می تواند تا اندازه بسیار زیاد در رفع آلودگی تهران موثر باشد
1- استفاده از کلکتور ها خورشیدی برای تامین انرژی با توجه به ساعت آفتابی مناسب شهر تهران این کار اگر چه سرمایه گذاری اولیه بالایی برای خانواده ها به هراه دارد اما دولت می تواند با تامین منابع مالی از طریق وام وخانواده ها حمایت کرده که در بازه زمانی دو تا سه ساله بازگشت سرمایه داریم و بعد از ان هزینه بسیار پایین می آید که کا ملا توجیه اقتصادی و فنی دارد
2- رینگی کردن مترو تهران در سه رینگ با شعاع تعریف شده مانند آنچه در مترو برلین آلمان مشاهده می شود با این کار هرفرد می تواند در مسیر خود برای تردد قرار گیرد
3- مدیریت زمان در تردد اتوبوس ها ی خط واحد با نصب تابلو زمان نگه دار که زمان توقف و حرکت خط واحد ها کاملا مشخص و نظارت بر آنها مدیریت شود اگر چه در مراحل اول ممکن است مانند کمربند مقاومت هایی ایجاد شود اما مانند کارت پوز ها و کمربند ایمنی به یک فرهنگ تبدیل می شود این سه عامل می تواند در کاهش آلئدگی هوا موثر باشد
شما که کار بلد نيستيد حداقل کار را به کار بلد بسپاريد...
چه تونل برنند و چه اینکه کارخانه ها به شهرهای دیگر ببرند فقط و فقط صورت مسئله پاک شده بهر صورت مشکل در جای دیگر بوجود خواهد آمد و این آلودگی در جهان منتشر خواهد شد. راه حل علمی آن است که هر چه بیشتر از انرژی پاک استفاده کنیم. همین. هیچ راه دیگری وجود ندارد. اگر توضیح بیشتر خواستید تماس بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
چشم بسته غیب گفتی.
ماشالا ساعت یک شب چقدر مخاطب دارید تابناکی ها
شهردارى اگر فكرى به حال درآمد پايدار خود باشد تا با فروش تراكم اينهمه مشكل براى شهر ايجاد نكند خيلى كار كرده وگرنه مشكل محيط زيست از جمله آلودگى هوا بايد توسط سازمان محيط زيست با اختيار كافى مديريت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
تراکم نفروشند خانه گران میشود وبعدش اجاره فکری بحال ما بی خانه ها هم بکنید
به نظر من راه کار این مشکل خالی کردن خیابان ها از ماشین ها است خوب بدون ماشین هم که نمیشه پس چه باید کرد

الف برنامه کوتاه مدت
1- هرچه سریع تر برنامه زوج وفرد و از رده خارج کردن ماشینهای های که استاندارد euro4 را ندارند البته با خرید ان توسط دولت
2-خرید اتوبوس های خوب و مدرن گاز سوز با توجه به کاهش بار ترافیکی بعد از طرح زوج وفرد مردم سریع به کارهایشان خواهند رسید
3-باز سازی ناوگان تاکسی رانی و گازسوزی اجباری
4- انجام خدمات دولتی وغیرو ازطریق اینترنت پر سرعت

برنامه میان مدت
1- ساخت مکانهای خیلی زیادی برای پارگینک از جمله مگا پارگینک های بزرگ نزدیک به ایستگاههای مترو و مبادی ورودی شهر برای جلوگیری از ورود ماشینهای غیر استاندار
به تهران واستفاده مسافرین از حمل ونقل عمومی
2- نظم خدمات بصورت city hall های بزرگ در هر منطقه شهرداری
3-ساخت سریع مترو با طرح کامل وخطوط کافی

ج- برنامه دراز مت
1-سرمایه گذاری در مناطق دیگر وتخلیه تهران
من از استرالیا هستم اینجا هم مردم از ماشین زیاد استفاده میکنند و هر خانواده بخاطر کار کردن زن و شوهر حداقل دو تا ماشین استفاده میکنند بنابراین من فکر کنم ایراد چیز دیگه ای باید باشه ، شواهد بیانگر اینه که بنزین مصرفی در ایران استاندارد نیست چون حدود ۱۵ سال پیش در تهران کلی ماشین فرسوده وجود داشت ولی اون موقع الودگی هوا خیلی کم تر بود، اگر بتونیم از سوخت گاز یا هایبرید استفاده کنیم بسیار مفید خواهد بود ، کارخانه های سمت شرق تهران هم اگر الودگی زیاد تولید میکنن باید منتقل بشن ، باید سعی کنیم از سوختهای جدید و پاک استفاده کنیم
قبلا هم قول داده بودند هر ماه يك ايستگاه مترو افتتاح بكنند انجام دادند؟؟؟ پولش را گرفتن و اتوبان و پل ساختند تا ماشين ها بيشتر بتوانند الودگي ايجاد بكنند.
تمامی مشکلات کلان از جمله الودگی هوا
بیکاری وتورم ، فساد های کلان اقتصادی
ناهنجاریهای وحشتناک اجتاعی
همه نتیجه سوء مدیریت میباشد
لذا حل این مشکلات نیز در گروه بازنگری جدی
در این زمینه میباشد
قالیباف نظیر نداره حالا کاری به این حرفش ندارم اما قالیباف واقعا مرد عمله
اقای قالیباف مرد عمل در هر جائی مسئولیت داشته به خوبی از عهداش بر اومده
اینکه یک نفر دواطلب شده برای کاری که بیشتر دردسر داره تا منفعت خیلی بی سابقه است.
ولی از طرفی هم تا وقتی که سرمایه گذاری صحیح رو حمل نقل عمومی نشه اوضاع بهتر نمی شه
در حالی که حتی همین شهردار هم بیشتر قائل به اتوبان و پل سازی است تا مترو.
حالا چرا؟؟؟؟ عاقلان دانند.
خوشم میام داره
اول باید قبل از واگذاری کار امکاناتی که ایشان میخواهد را اعلام کند مثلا چه سازمانهائی تحت نظارت ایشان باشد یا چقدر بودجه برای این مسئله نیاز دارند بعد از بررسی منهم موافق ایشان هستم که به جای دست روی دست گذاشتن بهتر از فردی که تجربیات اجرائی در شهر تهران دارند فرصتی داده شود
سوای خط فکری و سیاسی ایشون که در تضاد با منه حالا که ایشون پیش قدم شده من هم سعی میکنم همکاری کنم. همه باید همکاری کنند
درود بر مرد عمل
سلام خود آقای قالیباف تهران را بافروش تراکم وپارکینگ کردن خیابان ها وکوچه ها آلوده کرد من هم بافروش تراکم می توانم شهر را آبادکنم
با سلام . تنها راه رفع آلودگی هوای تهران کشاندن ابرهای باران زای پشت رشته کوههای البرز به آسمان تهران می باشد. شاید حذف چند کیلومتر از این رشته کوه بتواند گره کور آلودگی باشد.
پاسخ ها
جلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
خدا وکیلی فکر خوبیه ! اونوقت هوای تهران هم میشه مثل رشت. دیگه هم لازم کسی بره شمال
مشکل مالی ندارد و مدیریتی است را میتوان پیشبینی کرد

مدیریت مصرف بسیار بالای آب برای فضای سبز شهر و ایجاد تصفیه خانه برای استفاده از آب های غیر بهداشتی, به یادتان باشد که خاک تهران زیر موجی از آب های سرگردان غیر بهداشتی است.

مدیریت پراکنش مدرن فضا های باز ماند میدان, پارک, پارکینگ و مجموعه های ورزشی . . .

مدیریت سیستم نو سازی شهر با قوانین قابل اجرای تند پالا به نحوی که مردم بپسندند به منظور تصفیه فضای شهر و ایجاد فضا های استاندارد مابین کوچه, خیابان, چهار راه, نوار تجاری, بیمارستان, آتش نشانی, نزدیکی به شاه راه

مدیریت سیستم های داخلی خود شهرداری برای خدمت تند تر به مردم

مدیریت ایجاد و اجرای قوانین جدید لجستیکی در شهر که شامل پرونده دار کردن هر نوع وسیله نقلیه, طرح ترافیک, بهینه کردن مسیر بدست آوردن مایحتاج روز‌انه مردم, سیستم پخش هر نوع کالا در شهر, و مدیریت توزیع کنندگان, مدیریت آمار و برنامه ریزی هر منطقه به طور جداگانه و مدیریت پیوسته در کل, . . .

مدیریت سیستم وسایل نقلیه عمومی به معنی مدرنیزه کردن و ایجاد آلترناتیو در انرژی مصرفی

بهینه کردن سیستم ساخت شهرک در داخل شهر با زیر مجموعه بردن این گونه پروژه ها در نوسازی و حل مشکل مدیریت سند, قیمت زمین هوا محله همسایه در نوسازی

...

مدیریت برخورد قانونی با انواع و اقسام مافیا که مانع تمام یا بخشی از متن ذکر شده هستند

ادامه دارد . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
طولانی بود همشو نرسیدم بخونم ولی حس کردم مثبته!
آقای قالیباف یا هر کس دیگه ای میتوانند کمک کنند زودتر انجام دهند که سالهاست این حرفها زده می شود. مردم دارند در این دود و وضعیت هوا جان می دهند
باید به آقای قالیباف اعتماد کرد . ایشان مدیر با کفایتی است .
اول موشهای سطح شهرو جمع کنن بعد به فکر آلودگی هوا بشن.!!!!
به هر حال بخشی از کارشناسان هم نظرشون اینه که آلودگی تهران مشخصا بدلیل مجوز های بعضا غیرقانونی هست که برای ساخت برج های در مناطق مختلف تهران توسط شهرداری داده شده که 2 مورد از این مجوزها هم اخیرا توسط وزرات راه و شهرسازی باطل شد
آقا منمم میتونم حل کنم آلودگیرو!!!!بیام؟
برنامه هاشو اعلام کنه بعد تو یه برنامه مناظره با برنامه های دولت مقایسه کنن بعد نظرسنجی کنن
دو تا مترو به شمال بزنه همه چی حله
مدیریت واحد شهری یک ضرورته،ولی بهش توجهی نمیشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی