بازدید 31595

دلایل حذف مادر از بیلبورد «با یک گل بهار نمیشه!»

کد خبر: ۳۶۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲ 22 December 2013
احسان محمدحسنی مدیرعامل سازمان اوج یکی از دلایل عدم حضور مادر در طرح نقد تک‌فرزندی را جلوگیری از انتقادهای دیگری مبنی بر ترویج دوچرخه‌سواری بانوان عنوان کرد.

به گزارش فارس احسان محمدحسنی مدیرعامل سازمان اوج یکی از دلایل عدم حضور مادر در طرح نقد تک‌فرزندی را جلوگیری از انتقادهای دیگری مبنی بر ترویج دوچرخه‌سواری بانوان عنوان کرد.

احسان محمدحسنی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی- رسانه‌ای اوج درباره انتقاداتی که نسبت به طرح افزایش جمعیت روی بیلبوردهای سطح شهر توضیح داد: انجمن طراحان گرافیک انقلاب اسلامی دو طرح مختلف را با مضمون افزایش جمعیت طراحی کرده است که یکی از آن‌ها خانواده‌ای شاد را سوار بر دوچرخه به تصویر کشیده است.

دلایل حذف مادر از بیلبورد «با یک گل بهار نمیشه!»

دلایل حذف مادر از بیلبورد «با یک گل بهار نمیشه!»

دیگری خانواده‌ای است که سوار بر قایق هستند در طرح اول به دلیل آن که حضور مادر خانواده سوار بر دوچرخه ممکن بود با انتقادات دیگری از جمله ترویج دوچرخه سواری بانوان همراه باشد،‌ بنابراین مادر خانواده در این طرح دیده نمی‌شود ولی درباره تعداد بچه‌ها و جنسیت آن‌ها هیچ تعمدی وجود نداشته و قطعاً هنرمندان در طرح‌های بعدی خود با دقت و هوشمندی بیشتری آثارشان را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: در طرح دیگر که خانواده‌ای سوار بر قایق هستند،‌هم مادر و هم دختر خانواده حضور دارند و این انتقادات را نسبت به بی‌توجهی به حضور مادر و دختر در یک خانواده ایرانی رد می‌کند.

محمدحسنی همچنین به کنایه خطاب به منتقدان این طرح‌ها گفت: مادری که پنج فرزند به دنیا آورده، در خانه در حال استراحت و آمادگی برای به دنیا آوردن فرزند ششم خود است!

او در ادامه تصریح کرد: کسانی که نسبت به این آثار حاشیه سازی می‌کنند بهتر است به محتوای اصلی این آثار توجه کنند اگر چه برای ما علت هیاهوی رسانه‌ای علیه این تابلوها کاملاً روشن است و ما رفته رفته عادت می کنیم به این که هر جا مواضعی هم سو با سیاست‌های نظام در یک اثر هنری اتخاذ می‌کنیم، باید منتظر سنگ باران شدن برخی عده معدود هم باشیم و این تابلوها نیز به دلیل آن که در راستای سیاست‌های نظام طراحی شده است با انتقاد برخی عده خاص رو به رو شده است.

محمدحسنی تأکید کرد:‌هدف اصلی از طراحی این آثار نقد تک فرزندی و سیاست ازدیاد جمعیت ایران است که سیاست درستی است و این تابلو هم در راستای این سیاست به نمایش گذاشته شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی - رسانه‌ای اوج تصریح کرد: این آثار هشدار و تلنگری به خانواده‌های ایرانی است چرا که موضوع تک فرزندی و کاهش شدید جمعیت در طول 20 سال آینده به یک بحران ملی در کشورمان تبدیل خواهد شد و در این زمینه نیاز به فرهنگسازی و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی داریم که این آثار طراحی هم سعی دارد با زبان طنز این هشدار را دربر داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۶۳
انتشار یافته: ۵۸
واقعا متاسفیم، که هنوز جایگاه زن پی نبرده اند و آن را به عنوان ماشین تولید مثل نگاه می کنند.
عذر بدتر از گناه !!
خوب یه چیز دیگه طراحی می کردید!
حتما باید دوچرخه باشه ؟!!
با اين همه بچه مادر مگه ميتونه بيادتفريح
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
بنده خدا مادر سر زا رفته.
چه خانواده ای میشه و چه فرهنگی سازی ای خانواده با شونصدتا بچه و هیچی مادر... واقعا فرهنگ سازی تون حرف نداره...
يعني دوچرخه سواري خانم ها غيرقانوني است ؟؟؟؟؟؟؟
مادری که پنج فرزند به دنیا آورده، در خانه در حال استراحت و آمادگی برای به دنیا آوردن فرزند ششم خود است!

اين جمله ادم رو ياد مرغ مي اندازه
مرغ مادر ........واقعا كه
آره ديگه مادر دوچرخه سواري نيابد بكنه، فقط بايد زايمان كنه !
واقعا خودتان به این بیلبرد عقیده دارید؟
نه افراط درست و نه تفریط و براساس فرمایش حضرت محمد(ص) رعایت شرط اعتدال باید کرد(در همه امو)
به نظرشماتنها مشکل ما فقط تک فرزندی است با یک برآورد هزینه میتوانید مخارج به دنیا آوردن بچه تا مدرسه ودانشگاه واشتغال بدست بیارین .هزینه های سرسام آور ویزیت متخصص -آزمایشگاه-سونوگرافی -عمل سزارین - شیرخشک-پوشاک - لباس -تحصیل و...هر زمان مشکل این موارد حل شدمطمئن باشید همه زوجها مشتاقانه اقدام میکنند نیاز به تبلیغات هم نیست .درست همان کاری که پدران ومادران ما در زمان گذشته انجام میدادند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
عزیز من اشتباه میکنید دیگه مطلب همینجاست! کی گفته حتما" باید قبل زایمان سونو کنی؟ کی گفته باید سزارین کنی؟ کی گفته حتما" باید دایپر پمپرز و پوشک این چیزا استفاده کنی پس کهنه بچه چیه؟ لطف کنید زحمت بکشید خودتون به بچه شیر بدید کخ شیر خشک نخواد حالا درس و دانشگاه هم نخوندند چی میشه مگه اونایی که خوندن با این اوضاع احوال کجا رو گرفتند که بچه های نسل نو بگیرند. میری سر چهارراه براشون یه پایان نامه میخری بچت میشه دکتر حالشو هم خودش میبره هم شما.
پس با این نظریه مادر فقط به درد زاد و ولد میخوره و بایدهمیشه برای تولید نسل توخونه باشه
خب سوار بی ار تی میزدین طرح رو.
ما نمي خواهيم به سرنوشت كشور پاكستان دچار بشويم !!!
اول وضع اقتصاد و درآمد خانواده ها و گراني را حل كنيد !!! بعد برويد مسائل فرهنگي را اصلاح كنيد !!! بعداَ ببينيد آيا رشد جمعيت مثبت مي شود يا خير !!! مطمئناَ با اين جور كارها نتيجه عكس خواهيد گرفت !!!!!!
ماشین جوجه کشی خانواده بجای حضور در طبیعت و تفریح در کنار همسر و فرزندانش در منزل مشغول غذاگختن و شستن و مرتب کردنه و هر چند دقیقه یک بار هم به خاطر تهوع به دستشویی میدود و این اوج خوشی یک زن در جامعه ما است که 5 تا بچه داشته باشه یکی هم در راه داشته باشه و فرصت وحق استراحت و تفریح با فرزندانش در بیرون از منزل را هم نداشته باشه و اگر حتی توی نقاشی سوار دوچرخه بشه همه چی به خطر می افته و لابد درس و مشق بجه ها و کارهای منزل هم با تکان دادن یک چوب جادوگری انجام میشه دیگه. هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم شما بگید اگر در تهران بجای ماشین وسیله نقلیه اغلب مردم دوچرخه باشده مشکل ترافیک و آلودگی هوا به چه شکلی در می آید؟
بهتر آنست که گروه مشاوره اجتماعی تشکیل بدهید و با تحقیقات میدانی به علل اصلی تک فرزندی و یا عدم ازدواج جوانان و یا بیشتر شدن شدن معضل طلاق برسید
شما عنایت فرمودین که مادر را به جمع خانواده راه دادین! راستی این خانواده شاد نون شبشونو از کجا میارن؟
در خانواده اي اي كه مادر نيست ، آيا انسان هم مي توان پرورانيد
من الان یه جون 29 سالم که استرس تعدیل شدن رو دائم دارم
گرونی
مسکن
ووووو خیلی چیزای دیگم بهش اضافه کن
اگر واقعا نگران کاهش جمعیت کشور هستید فکری به حال این مشکلات کنید تا مردمم با خیال راحت زاد و ولد کن
چه مشكلاتي داريم به خدا !!!!
مدیرعامل محترم موسسه اوج،
با احترام باید خدمتتون عرض کنم که افزایش جمعیت نیاز به سیاستگذاری اقتصادی داره نه فرهنگی
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
دیگه قرار نشد همه چیز رو قاطی کنیم. این یه موسسه فرهنگیه که داره به کار خودش میرسه. سیاستگذاری اقتصادی رو برید از بنگاه های اقتصادی پیگیری کنید. یه موسسه فرهنگی که نمیتونه بیاد حقوق بنده و شما رو زیاد کنه یا ایجاد شغل بکنه. بی انصاف نشیم.
بجای توجیه کردن از هنرمندان واقعی در طراحی استفاده کنید تا هدف طرح که چند فرزندی است مورد اقبال عمومی قرار گیرد .
بطور مثال استفاده از طراحیهای کشورهای اروپایی و بروز نمودن آن می تواند به تصویر سازی ذهنی طراحان کمک کند .
مگر ترویج دوچرخه سواری بانوان کار بدی است؟
بعد اون دختر که ردیف آخر نشسته خانم نیست؟
البته موضوع اصلی فراموش نشود که اصلا داشتن فرزند بیش از 2 تا موجب بدتر شدن وضعیت خانواده و عدم تامین فرزاندان می شود که عواقب اجتماعی بسیار بدی دارد.
...
33 سالمه با 2 مدرک مهندسی بیکارم نمیتونم ازداواج کنم..بچه پپیش کش
توی ایران همه به یک طرح به صورت نقد منفی نگاه می کنند کلا نقد همش منفی نیست باید از خوبی اثر هم گفت .
ترسیم تصاویر عاطفی تاثیرگذارتر است.
اخه عزیز من با این هزینه های کمر شکن مگه خانواده ها از پس مخارج فرزندان زیاد بر میاند همون یک بچه رو هم با کلی حساب و کتاب و پس انداز بزرگ می کنند
با عرض سلام میخواستم بپرسم یعنی واقعا مسولین دلیل کاهش جمعیت رو نمیدونن؟!!!
طراحان این اثر ، به واقعیت های جامعه توجه ندارند و با کمی دقت در جامعه و سطح رفاه حداقلی که آن هم متوسط خانوادهای ایرانی برخوردار هستند و هزینه های بالای مانند شیر خشک و پوشک و پوشاک و هزینه های درمانی و بهداشتی و حقوق دریافتی اکثر جامعه می توانند بفهمند که در عصر امروز امکان این کار ها وجود ندارد.
ایشان درست می گوید.اصلاَ زن نباید حق بیرون آمدن از خانه را داشته باشد,چه رسد به اینکه دوچرخه سواری هم بکند.زن فقط باید در منزل بنشیند و بچه به دنیا بیاورد.واقعاَ که.
پس دختر می تواند همراه پدر وبرادر دوچرخه سوراری کند.
دستتون درد نکنه! انشالله مفید باشه و تاثیرگذار.
ميخان بگن كه هر كدوم از اين بچه ها براي يكي از همسران اين آقاست..و واسه اينكه چندهمسري مد نشه..مادر رو توي اين بيلبوردا نياوردن.....توي اين زمان و با اين خرجا يه دونه بچه هم زياده
جاي بيلبورد پوشك بچه رو تامين كنن مجاني برسه دست ما ها . جا 5 تا بچه 100 تا بچه تحويل ميديم. مگه من بدم مي ياد بچه دار شم.
اگر هزینه خوراک و پوشاک و محل زندگی این خانواده پرجمعیت (در خانه 60 متری) را هم کنار عکس لحاظ می کردید، طرح خیلی خوبی می شد.
این نشان می دهد که این آقا خیلی غیرتی ، زنش با خودش نیاورده بیرون مگر زور دوست ندارد...
خب مادر خانواده هم در أشپزخانه مشغول طبغ غذا هست براي اين ايل گرسنه
عجب استدلالی !!!!!!!!!!!!!!
مگه دخترا می تونند دوچرخه سواری کنند؟
دختری که آخر دوچرخه نشسته چی میگه؟
واقعا عجیبه ............وقتی قدیم ها خانم ها سوار اسب میشدن چرا مشکلی نبود !!!!!!!! فقط یک موضوع رو اینقدر بزرگ می کنید که اگر مشکلی هم نیست شما بوجودش میارید ....
بنده نامزد کردم حدود 1 سال و تو همین مدت از کرده خودم بشدت نادمم! انوقت تعداد بچه زیاد در کجای معادلات زندگی ما میگنجد !؟
خانواده دیگه شامل مرد و زن و بچه نمیشه !!!!!!!!مثل اینکه وظیفه زایمان رو هم از خانم گرفتن !!!! داریم به سمت تک سلولی شدن حرکت میکنیم .....
البته ضرورتی هم وجود نداشت که برای این منظور از دوچرخه استفاده شود بند سه فرزند دارم و از این بابت خیلی هم خوشحالم و سپاسگزار و بسیاری از همکاران هستند که به دلیل تک فرزندی پشیمان هستند و آرزو دارند که فرزند دیگری هم داشته باشند
مگه ترویج دوچرخه سواری برای بانوان کار بدیه ؟!!!!!!!!!!!!!!!
ترویج دوچرخه سواری بانوان ؟؟؟!!!! جاااان ؟
مگه سیگار می کشن که عیب داشته باشته؟
اين دلايل همه عذر بدتر از گناه مي باشد
خيلي دوست دارم بدونم عوامل اين طرح گرافيكي، اگه ازدواج كردن چند تا بچه دارن؟
اگه این باباهه با این دوچرخه و پنچ بچه اش ازجلوی سوپرمارکت رد بشه اونوقت می فهمیم با یک گل بهار میشه یا نه اونوقته که پدرخانواده میگه حتی بدون گل هم بهار میشه
خوب جواب معلومه دیگه!، مادری که این دوره 5 فرزند به دنیا بیاره در بیمارستان گرو نگه داشته میشه تا بابا و 5 تا فرزند دیگه برن کار کنن و مخارج زایمان را تامین کنند!!!
یک عکس پسر و دختر بچه واقعی می گذاشتند و مینوشتند گلهای باغ زندگی!!
تاثیرش و جدیت موضوع بیشتر بود!
اصلا دلیل قانع کننده ای برای نبودن مادر در تصاویر وجود ندارد
در کاهش فرزندان در خانواده های ایرانی بیش از هر چیز وضعیت اقتصادی موثر بوده است. بنابراین این تبلیغات جز هدر دادن بیت المال هیچ کمکی نمی کند.
تبلیغات می بایست در ناخودآگاه افراد تاثیر گذارد تا بیشترین اثربخشی خود را داشته باشد. استراحت مادر در خانه در انتظار فرزند ششم توهین به شخصیت زایای مادران است. انگار دستگاه جوجه کشی هستند این موهبت های الهی!!! درضمن روج تبلیغات موثر باید منطبق با فرهنگ و واقعیت های جامعه باشد. الگوی شما کپی شده از کدام کشور است نمیدانم اما می توانستید از ایده یک خانواده سه نفره زیر یک تک درخت به ایده یک خانواده شش نفره با دو دختر و دو پسر در محوطه یک پارک چنگلی بهترین مضامین را برسانید. همین!
اصلا چه معنی دارد که زن در تابلو باشد؟ زن یا باید حامله باشد یا در حال شیر دادن بچه. پس دیگر وقتی برای دوچرخه سواری نمی ماند.
خوش به حال مرده که اینقدر درآمد داره
عزیزان منظور یراح این بود که تعداد همسران را باید زیاد کرد تا با این فاصله سنی بتوان فرزند به دنیا آورد
یک دارو گلو درد بچه 40000 تومن
پوشک تولید ایران 32000 تومن
شیر خشک 4000 تومنی ، 15200 تومن ، اون هم اگر بتونی تهیه کنی
لباس بچه حداقل 70000 تومن
هزینه آزمایش های تخصصی 280000 با بیمه پر مزایای تامین اشتباهی

تفریح و مسافرت و درس و مدرسه و ... هم اضافه بفرمایید !!!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج