بازدید 4653

ديدار روحانی با خانواده سه شهيد

کد خبر: ۳۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶ 10 October 2013
حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهور، شب گذشته در منزل خانواده ميرمحکم که سه شهيد تقديم انقلاب اسلامي کردند، حضور يافت و با پدر و مادر اين شهداي دفاع مقدس ديدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، رييس جمهور در ديدار ، با بيان اينکه پدران و مادران شهيد افتخارات بزرگي براي نظام و ملت ايران اسلامي هستند،خطاب به خانواده اين شهيد گفت: خانواده شما کار بسيار بزرگي در زماني بسيار کوتاه انجام داد، چرا که ظرف 15 ماه سه شاخه گل خود را تقديم امام زمان (عج) کرد.

دکتر روحاني تاکيد کرد: کشور ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي، متعلق به امام زمان(عج) است و ما اميد داريم که خادم کوچکي براي آن حضرت باشيم ، اما هيچ کس و هيچ زباني قادر نيست از شما خانواده هاي شهدا تقدير کند، مگر خداوند بزرگ که پاداش مخصوص را براي شما مقرر کرده است.

رييس جمهور با اشاره به اينکه قرآن کريم پاداش چنين انسان هايي را بي نهايت خوانده است، گفت: جاي شهداي امت پيامبر اسلام (ص) طبق فرموده اولياي خدا، فردوس اعلاست که تنها مخصوص شهدا و صديقين است.

وي افزود: خوشا به حال شما و فرزندانتان که آخرت خود را تضمين کرديد.

در اين ديدار حسين فريدون ، محمد نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور و حجت الاسلام شهيدي رئيس بنياد شهيد، دکتر روحاني را همراهي کردند.

همچنين در اين ديدار پدر شهيدان ميرمحکم نيز با امانت خواندن همه فرزندان و زندگي خود گفت: خداوند به من شش امانت سپرد که سه امانت را از من پس گرفت و من که امانتدار خوبي بودم چرا بايد ناراحت شوم.

وي با بيان اينکه در زمان دفاع مقدس من و فرزندانم همه در جبهه هاي حق عليه باطل حضور داشتيم، افزود: افتخار ماست که در راه دفاع از انقلاب و آرمان هاي آن قدم بگذاريم و جان فدا کنيم .

مادر شهيدان عباس، احمد و محمود ميرمحکم نيز با اشاره به روحيه بالاي خود و همسرش دراعزام فرزندانش به جبهه گفت: هر چند فرزندانم را به اندازه جانم دوست داشتم اما خداوند صبري به من عطا کرد که در فراق آن عزيزان خم به ابرو نياوردم .

شهيد عباس ميرمحکم که پسر بزرگ اين خانواده است با آغاز دفاع مقدس وارد جبهه هاي حق عليه باطل شد و در تپه هاي قوچ علي ايلام در حالي که مسئوليت پدافند را برعهده داشت، با شليک گلوله هاي دشمن از ناحيه هر دو کليه مجروح شد و پس از 6 سال رنج جانبازي در سال 66 به شهادت رسيد.

احمد پنجمين فرزند اين خانواده از 13 سالگي وارد دفاع مقدس شد و در لشکر 27 محمد رسول الله و گردان عمار حضور جدي داشت، سال 64 در عمليات فاو به درجه رفيع شهادت رسيد.

محمود فرزند چهارم خانواده نيز پس از جانبازي در عمليات والفجر 8 ، دوباره به جبهه هاي حق عليه باطل رفت و سال 65 در عمليات کربلاي 5 در شلمچه به شهادت رسيد.

جانبازان پيروز ميدان جنگ و امتحانات الهي هستند

رييس جمهور همچنين شب گذشته با حضور در جمع خانواده جانباز قطع نخاعي با بيان اينکه تحمل اين همه رنج و درد، بسيار سخت است، اما شما از عهده آن برآمديد، تاکيدکرد: جانبازان پيروز ميدان جنگ و امتحانات الهي هستند.

دکتر روحاني با اشاره به سخنان اميرالمومنين (ع) مقام شاکران را مخصوص کساني دانست که در امتحانات سخت الهي صبر پيشه مي کنند.

رييس جمهور تاکيدکرد: مقام شما جانبازان عزيز و خانواده محترمتان از شاکران و صابران است، چرا که از اين امتحان پيروز و سربلند بيرون آمده ايد.

دکتر روحاني در پايان عيادت از اين جانباز قطع نخاعي تاکيد کرد: ديدار شما خانواده هاي شهدا و جانبازان روحيه اي وصف ناشدني به ما مي دهد و همه مسئولان و تک تک مردم ايران اسلامي به شما افتخار مي کنند چرا که اگر ما امروز استقلال و امنيت داريم، مديون فدارکاري هاي بي دريغ شماست.

حميد حق شناس، جانباز قطع نخاعي کشورمان که 49 سال دارد، در سن 23 سالگي، در عملياتي در غرب کشور از ناحيه نخاع جانباز شد و 26 سال است روي تخت زندگي مي کند.مادر و پدر حميد حق شناس در اين سال ها از وي نگهداري مي کنند.

حميد حق شناس نيز در اين ديدار رسيدن به درجه جانبازي را توفيقي براي خود خواند و گفت: خدا را شاکرم که در راه دفاع از ميهن و آرمان هاي انقلاب اسلامي قدم برداشتم و اکنون که 26 سال است توان حرکت ندارم خداوند صبر و تواني به من داده است که هيچ احساس کمبود نمي کنم چرا که عقيده دارم راه حق را پيموده ام.

در اين ديدار حسين فريدون، محمد نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور و حجت الاسلام شهيدي رئيس بنياد شهيد رئيس جمهور را همراهي کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر