بازدید 13419

چگونه سلطانی فر گزینه وزرات ورزش شد؟

کد خبر: ۳۳۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵ 01 August 2013
مصطفی هاشمی طباء می گوید بعد از ارسال آرای مخفی اعضای کارگروه به دفتر رایست جمهوری ، برآیند کار کارگروه ورزش ، انتخاب مسعود سلطانی فر به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت ورزش بوده است.

مصطفی هاشمی طباء رئیس کارگروه تخصصی کابینه دولت یازدهم در گفت و گو با خبرآنلاین درباره حاشیه ها بر سر انتخاب وزیر ورزش گفت:« ببینید ما یک مکانیسم طولانی مدت را پیاده کردیم. ابتدا با نظرخواهی از کارشناسان و بررسی دقیق چالش های پیش روی ورزش ، نقاط ضعف و قوت ورزش را شناسایی کردیم و شاخص های وزیر را نوشتیم. بعد قرار بر این شد تا با گزینه ها ملاقات های حضوری داشته باشیم که همین اتفاق هم افتاد . بعد برنامه ها بررسی شدند. در فاز بعدی قرار شد تا هر یک از اعضاء 3 اسم را در فرم های مخفی شان بنویسند و این برگه ها از گروه جمع آوری شد. ما حتی این برگه ها را هم نخواندیم و همان طور در بسته برای کارگروه اصلی بخش فرهنگی و دفتر ریاست جمهور منتخب فرستادیم که برآیند این برگه ها انتخاب آقای سلطانی فر به عنوان گزینه نهایی کارگروه بود. البته دوستان لطف داشتند و خیلی های شان به شخص بنده رای داده بودند اما من به دو دلیل از ابتدا گفتم این سمت را نمی پذیرم. ابتدا اینکه گفتم من اصلا وزارت ورزش را از نظر ساختاری قبول ندارم و اعتقاد دارم این نهاد باید دوباره سازمان شود پس نمی توانستم در جایی که ساختارش را نمی پذیرم ، کار کنم و دیگر اینکه من سن و سالم بالاست و اعتقاد دارم وزارت ورزش به یک وزیر جوانتر نیاز دارد.»

او درباره سلطانی فر و نوع مدیریتش و انتقادهایی که از او درباره عدم پیشینه ورزشی می شود هم گفت:« ببینید ورزش و مدیریت ورزشی از نظر کلی با قهرمانی تفاوت هایی دارد. شاید یک قهرمان المپیک داشته باشیم که توانایی بالایی در رشته خود داشته اما ساختار رشته های دیگر و شیوه مدیریت ورزشی ، تعامل بین المللی و نوع سازش با دیگر حوزه ها را نداند. به هر حال ویژگی سلطانی فر این است که دو سال نفر دوم تشکیلات ورزش کشور بوده است. اطلاعات به روزی دارد. از همه مهمتر اینکه برای یک وزیر داشتن رابطه تعاملی بسیار مهم است که او مدیری با این ویژگی است که سال ها از نزدیک به آقای روحانی همکاری داشته و با مجلسی ها هم ارتباطی سازنده دارد. او در سال های اخیر عضو مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع بوده است و روی هم رفته به نظرم می تواند از پس این کار بر بیاید.»

هاشمی طباء در مقایسه میان سلطانی فر و صفایی فراهانی هم گفت:« سلطانی فر هم مدیری قوی و موفق در پست های دیگر بوده البته او به عکس صفایی فراهانی مدیری دموکرات تر است.»

در روزهای اخیر اسم سلطانی فر به عنوان گزینه اصلی پیشنهادی دولت جدید برای وزارت ورزش معرفی شده است. البته مهندس سعید فائقی یکی از مدیران خوشنام ورزش کشور و دکتر محمد دادکان ، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که در ابتدای دولت نهم به دلیل عقاید مدیریتی اش از کار کنار گذاشته شده بود هم برای این سمت مطرح بودند که به نظر می رسد دولتی ها به محمد دادکان به جای وزارت ورزش برای یکی از کلیدی ترین پست های ورزش کشور می اندیشند. جایی که مردم هم علاقه زیادی به دیدن دادکان در آن سمت دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان