بازدید 4692

سرقت از دايي براي ازدواج با دختر مورد علاقه

کد خبر: ۲۵۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶ 18 July 2012
 در روز شانزدهم تير ماه سال‌جاري مأموران کلانتري 159 بي سيم از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان يک فقره سرقت منزل در خيابان 17 شهريور قرار گرفتند.

به گزارش مردم سالاري با حضور مأموران در محل سرقت و انجام تحقيقات مقدماتي، مالباخته در اظهارات اوليه خود به مأموران مدعي شد که مبلغ 32500 دلار ارز خارجي (در قالب اسکناس‌هاي 100 دلاري) را که در خانه نگهداري مي‌‌کرده، توسط سارق يا سارقين به سرقت رفته است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت منزل، به دستور بازپرس شعبه 13 دادسراي شهيد محلاتي پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص عدم حضور وي و اعضاي خانواده اش در زمان سرقت و با توجه به بررسي‌هاي فني انجام شده از محل سرقت، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که سارق يا سارقان اطلاعات کاملي از محل نگهداري وجوه نقد و همچنين عدم حضور مالباخته و اعضاي خانواده‌اش در خانه داشته و به احتمال بسيار فراواني، اين سرقت از نوع داخلي و توسط يکي از بستگان و يا دوستان نزديک مالباخته انجام شده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از بازبيني محل سرقت و در تحقيقات انجام شده از مالباخته، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که خواهرزاده مالباخته، جواني 22 ساله به هويت «جاويد . غ» است که قصد ازدواج با دختر مورد علاقه ي خود را داشته اما به سبب شرايطي که پدر دختر از قبيل داشتن پول کافي براي رهن خانه و خريد اسباب و اثاثيه، به عنوان شروط اوليه براي ازدواج مطرح کرده تاکنون قادر به برآورده کردن شرايط وي نشده است.بنا بر اظهارات مالباخته در خصوص اينکه خواهرزاده‌اش به واسطه کار در کارگاه توليدي وي و همچنين رفت و آمد خانوادگي، از ميزان درآمد و محل نگهداري وجوه نقد وي و همچنين زمان حضور اعضاي خانواده اش اطلاعات دقيقي داشته، اين احتمال را مي دهد که جاويد اقدام به سرقت اموال وي کرده باشد.

کارآگاهان پايگاه ششم در ادامه رسيدگي به اين پرونده، با شناسايي محل سکونت دختر مورد علاقه جاويد، به تحقيق از پدر اين دختر پرداختند ؛ اين شخص در اظهارات خود ضمن تأييد سخنان مالباخته، به کارآگاهان عنوان داشت که جاويد در روز هجدهم تير، با وي تماس گرفته و مدعي شده که قادر است تا تمامي خواسته‌ها و شروطي را که وي براي ازدواجش دخترش با او در نظر گرفته به صورت کامل و حتي بيشتر از آن اجرا کند و اين در حالي بود که بنا بر اطلاعات بدست آمده، جاويد مدتي پيش از طرح اين ادعا، از محل کار خود بيرون آمده و در حال حاضر نيز بيکار است.

با توجه به تحقيقات انجام شده و ديگر اقدامات پليسي، کارآگاهان که اطمينان پيدا کرده بودند که خواهر زاده ي مالباخته اقدام به طرح و اجراي نقشه سرقت از منزل دايي خود کرده، هماهنگي‌هاي لازم قضايي را با بازپرس پرونده انجام و در روز نوزدهم تير 91 اقدام به دستگيري «جاويد . غ» کردند و در بازرسي از محل سکونت متهم در منطقه شوش، موفق به کشف 12500 دلار از پول‌هاي سرقت شده شدند. با کشف قسمتي از دلارهاي سرقت شده، جاويد به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف به سرقت، هويت دو همدست خود به اسامي «نصير.ن» (22 ساله) و «احمد . ي» (31 ساله) را نيز معرفي و در خصوص نحوه ورود به منزل مالباخته نيز به کارآگاهان عنوان داشت: « زماني‌که در کارگاه دايي مشغول به کار بودم، اقدام به سرقت دسته کليد و تهيه کليد يدک از آن کردم».

متهم با اعتراف به اينکه طرح و نقشه سرقت از منزل دايي خود را از مدت‌ها پيش و از زمان حضور در کارگاه توليدي، آماده کرده به کارآگاهان گفت:
«پس از تهيه دسته کليدها و در ميان گذاشتن موضوع سرقت با دو نفر از بچه محل‌ها و موافقت آنها براي سرقت، به بهانه اينکه ميزان درآمد و حقوقم در کارگاه توليدي کافي نيست، از آنجا بيرون آمده و طي اين مدت نيز با اطمينان از اين موضوع که دايي هميشه اقدام به نگهداري مبالغ قابل توجهي وجه نقد در محل سکونتش مي کند، با تحت نظر گرفتن رفت‌و‌آمدهاي وي و اعضاي خانواده اش منتظر زمان مناسبي براي سرقت ماندم تا اينکه در روز شانزدهم تير در حاليکه اطمينان داشم که آنها به ميهماني رفته اند، موضوع را به نصير و احمد اطلاع داده و ...». با توجه به اعترافات صريح متهم در خصوص نقش و حضور نصير و احمد در ارتکاب سرقت، بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم قضايي جهت دستگيري ديگر متهمان پرونده انجام و کارآگاهان با شناسايي محل سکونت نصير و احمد، هر دو نفر را در همان روز نوزدهم تير دستگير و از در بازرسي از محل سکونت هر کدام از آنها، مبلغ 10 هزار دلار کشف کردند. سرهنگ کارآگاه محمد اشراقي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: « با توجه به کشف تمامي اموال سرقت شده و اعترافات صريح متهمان در خصوص ارتکاب سرقت و با تکميل تحقيقات کارآگاهان، قرار قانوني از سوي بازپرس محترم صادر و هر سه متهم به زندان انتقال داده شدند » .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی