بازدید 3257

اولیاء: اصلاح‌طلبان با یک کاندیدا می‌آیند

کد خبر: ۲۵۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶ 18 July 2012
علی اکبر اولیاء عضو شاخص جریان اصلاحات با اشاره به گمانه زنی ها پیرامون نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: یک عده از اصلاح طلبان در تردید این هستند که آیا شرایط برابر  و امکان حضور و رقابت مناسب بین همه افرادی که مایلند در چارچوب نظام مشارکت داشته باشند وجود دارد یا نه  و این موضوع در کنار نظر عده دیگری از مجموعه اصلاح‌طلبان است که کاندیدا هایی را مطرح می کنند،  به هیچ عنوان معنای تفرقه و اختلاف میان اصلاح‌طلبان نیست .

به گزارش اعتدال، عضو فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس با شاره به طرح نامهایی چون محمد رضا عارف ، سید محمد خاتمی ، اسحاق جهانگیری ، محمد علی نجفی و ... ازسوی جریانات مختلف اصلاح طلب گفت: برخی کاندیدا های پیشنهاد شده ، هنوز در حال بررسی ورود به انتخابات هستند و هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که برای اجماع حول یک نفر اقدام کنیم ؛ طبیعی است در این مرحله زمانی حداقل اسم دو ، سه نفر مطرح باشد ،چرا که  بخش قابل توجهی از اصلاح طلبان در تردید هستند که آیا امکان حضورشان در صحنه وجود دارد یا خیر.

اولیاء خاطرنشان کرد: شرایط الان به گونه ای نیست که اصلاح طلبان تشکیلات منسجمی داشته باشند و امکان سازماندهی و هماهنگی میان آنها وجود داشته باشد ؛ طیف های مختلفی در جریان اصلاحات فعال هستند که امکان تشکیل جلسه هم ندارند و خیلی شرایط برای ورودشان مهیا نیست .

وی افزود: از سوی دیگر دیدگاهای متفاوتی از اصولگرایان در قبال حضور اصلاح طلبان شاهد هستیم ؛ طیف معتدل  اصولگرایان که دغدغه مشارکت حد اکثری مردم را دارند ، مایل به حضور اصلاح طلبان در صحنه انتخابات هستند تا یک رقابتی ایجاد شود و نگاهی همه جانبه را در جامعه  برای امکان مشارکت همه طیف ها دارند ؛ اما طیفی از اصولگرایان هستند که این وسعت نظر را ندارند و کما کان با نگاه بدبینی به ورود اصلاح طلبان می نگرند و با در نظر گرفتن جایگاه فرا قانونی برای خودشان ، امر و نهی هایی می کنند که کار درستی نیست.

اولیاء گفت: طیف اصولگرایان معتدل که دغدغه کلی نظام را دارند ،  می خواهند که اصلاح طلبان حتما در صحنه انتخابات یازدهم حاضر باشند و به طروق مختلف نیز این تمایل خود را ابراز کرده می کنند ، ولی گروه  دیگر همچنان به رویه تخریب اصلاح طلبان ادامه می دهند.

وی درخاتمه گفت: چگونگی اجماع در اصلاح طلبان مشخص نیست و بستگی به شرایط آینده دارد و بیشتر تشکیک ها حول آمدن و نیامدن است اما اگر آمدن اصلاح طلبان قطعی شود احتمال رسیدن به یک کاندیدا زیاد است و اصلاح طلبان با یک کاندیدا در انتخابات حاضر می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی