بازدید 2369

حریم تئاتر شهر تا پیش از عید تعیین می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه میراث فرهنگی تا پیش از تعیین و تصویب حریم تئاتر شهر نمی‌تواند از ساخت‌وسازهای حاشیه این مجموعه تاریخی جلوگیری کند، گفت: حریم تئاتر شهر تا پیش از نوروز تعیین می‌شود.
کد خبر: ۲۲۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹ 25 January 2012
محمد حسین فراهانی اظهار داشت: در حال حاضر تعیین حریم تئاتر شهر در دستور کار میراث فرهنگی استان تهران قرار گرفته است که پیش‌بینی می‌شود تا پیش از نوروز ۹۱ نهایی شود.

وی در ادامه افزود: میراث فرهنگی تا پیش از تعیین و تصویب حریم مجموعه فرهنگی تاریخی تئاتر شهر نمی‌تواند نسبت به ساخت‌وسازهای در حال انجام موضع‌گیری کند که امیدواریم با تصویب حریم این مجموعه، بتوانیم از منظر و حریم مجموعه حفاظت کنیم.

مجموعه تئاتر شهر تهران طی سال‌های اخیر مورد بی‌مهری‌های متعددی از سوی مسئولان قرار گرفته است،‌ ساختمان شیشه‌ای و نامتجانس ایستگاه متروی چهارراه ولی‌عصر (عج) لطمه‌ای را به محوطه تاریخی تئاتر شهر وارد کرده که این محوطه دیگر توان پذیرش سازه جدیدی را ندارد اما همچنان ساخت‌وسازهای مدیریت شهری در این محوطه ادامه دارد.

تئاتر شهر پیش از انقلاب اسلامی ابتدا زیر نظر رادیو و تلویزیون اداره می‌شد، سپس تحت نظارت اداره فرهنگ قرار گرفت و پس از انقلاب نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپرستی آن را برعهده گرفت‌.

بنای تئاتر شهر در حال حاضر ۴۰ سال سن دارد که هر روز برای دیده شدن باید از لابلای سنگ و آهن و شیشه به بیرون سرک بکشد.

منبع: فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی