بازدید 5570
دبیران اتاق‌های تعاون کشور در گفت‌وگو با «تابناک»؛

تجدید مجمع اتاق تعاون به چه معناست؟

شماری از نمایندگان مجلس که در چند ماه اخیر پیگیر دخالت‌های صورت گرفته در نتایج انتخابات پارلمان بخش تعاونی کشور بودند و همچنین اتاق‌های تعاون سراسر کشور که از تغییر در نتایج آرا و انتخاب‌های خود معترض بودند طی گفت‌وگوهایی حمایت خود را از تجدید انتخابات در پی تجدید مجمع عمومی و ابطال مجمع پیشین خواستار شدند.
کد خبر: ۲۰۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴ 08 November 2011
سرویس اقتصادی ـ برگزاری انتخابات 23 شهریور ماه اتاق تعاون مرکزی و به دست آوردن بالاترین رأی توسط دبیرکل کنونی اتاق و ابقای دوباره وی، ظاهراً خاطر برخی را که از تداوم استقلال و غیر دولتی ماندن پارلمان بخش تعاونی متضرر می‌شوند، تا جایی مکدر کرده که با انتشار اخبار دروغ و تغییر در نتایج انتخابات، از جمله رد صلاحیت نفر اول با بیشترین آرا، آن هم پس از انتخابات (!) سعی در تخریب جایگاه اتاق تعاون و وارد کردن خدشه به بدنه تعاونی‌ها را دارند.

 به گزارش «تابناک»، در تاریخ یکم آبان ماه 90، اطلاعیه تشکیل جلسه فوق‌العاده مجمع نمایندگان اتاق تعاون در روزنامه اطلاعات منتشر شد که حمایت اتاق‌های تعاون و اتحادیه‌ها را به دنبال داشت، در حقیقت تعاونگران کشور که از آغاز در جریان امور بوده و با رأی بالای 23 شهریور خود، مهر بطلان بر ادعاهای واهی جریانات مدعی گذاشتند، به دلیل درک درست از شرایط و علم به جهت‌گیری خاص در پشت پرده کارشکنی‌های پس از انتخابات، تصمیم به ابطال انتخابات گذشته که حق قانونی آنهاست، گرفته و حضور خود را برای شرکت در جلسه فوق‌العاده مجمع در روزهای آتی اعلام نمودند.

قطعا برگزاری دوباره انتخابات افزون بر باطل کردن دخالت‌های اجرایی جریان خاص در نتایج انتخابات گذشته، نشان دهنده خواست حقیقی تعاونگران در صورت تکرار انتخاب‌ها خواهد بود و البته از آن روی که همواره گفته شده «خوش بود گر محک تجربه آید به میان»، شاید بد نباشد که تعاونگران بار دیگر به میدان انتخاب بیایند تا خواست واقعی آنها بر همگان مشخص شده و البته تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد!

شماری از نمایندگان مجلس که در چند ماه اخیر به شدت پیگیر دخالت‌های صورت گرفته در نتایج انتخابات پارلمان بخش تعاونی کشور بودند و همچنین اتاقهای تعاون کشور در استان‌های مختلف که از تغییر در نتایج آرا و انتخاب‌های خود معترض بودند، طی گفت‌وگوهایی حمایت خود را از تجدید انتخابات در پی تجدید مجمع عمومی و ابطال مجمع قبلی خواستار شدند.

یکی از تعاونگران به خبرنگار «تابناک» گفت باید از رأی ما صیانت می‌شد، ولی اکنون که این کار نشده، از تجدید مجمع عمومی و تجدید انتخابات حمایت می‌کنیم!

مقدسی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات 23 شهریور اتاق تعاون با اشاره به اینکه حق تعاونی‌ها در این انتخابات به ناحق نادیده گرفته شده است، اعلام کرد: تعاونی‌ها در اعتراض به آنچه رخ داده، تصمیم به ابطال انتخابات پیشین خود گرفتند.

قادری همچنین تصریح کرد: منطقی‌ترین کار ابطال انتخابات است و اگر در جلسه مجمع هجدهم آبان تعاونگران نسبت به ابطال رأی تصمیم‌گیری کنند، حرکت مناسبی خواهد بود، چرا که قانون تعاون در دست اصلاح است و هفته آینده با فوریت برای ورود به صحن علنی مجلس آماده خواهد شد.

اما تعاونگران خود چه می‌گویند؟

تابناک در همین راستا با برخی مسئولین اتاق‌های تعاون سراسر کشور گفت‌وگوهایی داشته که در پی می‌‌آید:

به مداخله‌گران درس خوبی خواهیم داد

دبیر اتاق تعاون استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ما از حضور پرشور اتاق‌ها و اتحادیه‌های تعاونی در جلسه 18 آبان مجمع نمایندگان خبر داد و گفت: مجمع هر تصمیمی بگیرد، به عنوان بالاترین رکن اجرا شدنی است.

اسماعیلی افزود: در روز چهارشنبه بر ابطال انتخابات رأی می‌دهیم تا درس خوبی به کسانی که با دخالت غیرقانونی سعی در انحراف جریان مردمی بخش تعاون دارند، بدهیم.

90 درصد اتاق‌ها هم عقیده هستند

دبیر اتاق تعاون مازندران نیز با اعلام حضور در جلسه مجمع به خبرنگار تابناک گفت: قطعاً 90 درصد اتاقها هم عقیده هستند و اتاق تعاون مرکزی مأمن همه اتاق‌های استان هاست.

وی افزود: رأی مجمع نظر قابل اجراست و اکنون با ابطال انتخابات آبروی بخش تعاون حفظ می‌شود.


ابطال انتخابات در چهارچوب قانون

همچنین دبیر اتاق تعاون گلستان با اشاره به اینکه به دنبال رعایت اصل 44 هستیم، گفت: تعاونگران خانه امنی می‌خواهند و با ابطال انتخابات در روز چهارشنبه در چهارچوب قانون حرکت خواهیم کرد.

جلالی افزود: وزارت تعاون نباید دخالت می‌کرد و تنها ناظر عالی می‌بود.

برای دیدن گزارش کامل تابناک و مشروح همه گفت‌وگوها به صفحه اقتصادی «تابناک»، ستون گزارش و مقالات مراجعه یا اینجا را کلیک کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی