بازدید 45463

اعترافات جالب عامل كشتار خرس قهوه‌اي

متهم رديف اول اين پرونده كه تحصيلكرده است و دبير آموزش‌وپرورش، اندكي پس از رسانه‌اي شدن خبر كشتار خرس‌ها بازداشت شد، شريك جرم و رفيق همراهش كه از ماجرا فيلمبرداري كرد اما متواري است، متهمان، كشتار خانواده خرس قهوه‌اي را بهار امسال انجام دادند، اما انتشار فيلم در آخرين روزهاي تابستان گرفتارشان كرد.
کد خبر: ۱۹۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲ 02 October 2011
روزنامه شرق نوشت:

«جان خرس‌ها از جان انسان‌ها عزيز‌تر نيست، آنها پارسال كل درختان باغم را خورده بودند.» اين جملات را متهم رديف اول پرونده كشتار فجيع خرس قهوه‌اي و دو توله‌اش در سميرم در بازجويي‌هاي اوليه گفته و البته او در كل حتي اتهام شكار خرس‌ها را نپذيرفته و گفته است براي گردش به كوه رفته بوده و در حال چيدن علف متوجه جسد خرس و توله‌هايش شده كه توسط عده‌اي ديگر شكار شده بود.

متهم رديف اول اين پرونده كه تحصيلكرده است و دبير آموزش‌وپرورش، اندكي پس از رسانه‌اي شدن خبر كشتار خرس‌ها بازداشت شد، شريك جرم و رفيق همراهش كه از ماجرا فيلمبرداري كرد اما متواري است، متهمان، كشتار خانواده خرس قهوه‌اي را بهار امسال انجام دادند، اما انتشار فيلم در آخرين روزهاي تابستان گرفتارشان كرد.

ايرج ربيعي، دادستان سميرم خود وظيفه پيگيري اين پرونده را به دست گرفته است و وعده داده با جديت اين موضوع را پيگيري خواهد كرد، براساس دستور دادستان 30 مهر وقت احتياطي دادگاه متهم پرونده است. اين دادگاه در صورت دستگيري متهم رديف دوم و تكميل مدارك برگزار خواهد شد. دادستان سميرم به عنوان مدعي‌العموم و وكيل انجمن دفاع از حيوانات نيز به عنوان يكي از شكات در دادگاه حضور خواهند داشت.

انتشار فيلم كشتار خرس و توله‌هايش در فضاي مجازي و روي گوشي‌هاي موبايل بازتاب‌هاي گسترده‌اي در رسانه‌ها داشت و واكنش شديد دوستداران محيط زيست را در پي آورد، جدي‌ترين واكنش را نيز انجمن دفاع از حقوق حيوانات از خود نشان داد، پس از انتشار خبر بازداشت متهم رديف اول، اين انجمن با تعيين يك وكيل و فرستادن آن به شهرستان سميرم به عنوان حامي حقوق حيوانات شكايتي را به دادستان سميرم تقديم كرد كه در آن خواستار اعمال اشد مجازات براي متهم و همدست متواري او شده بود. آنها همچنين با ارسال نامه‌اي به فرماندار سميرم درخواست صدور يك مجوز براي برگزاري تجمع در مقابل دادگستري سميرم را نيز ارايه دادند.

رضا جوالچي، دبير انجمن حمايت از حيوانات در گفت‌وگو با «شرق» از جزييات پيگيري‌ها براي مجازات عامل قتل عام خرس‌ها گفته است، او در اين باره مي‌گويد: «ما روز سه‌شنبه هفته گذشته وكيل انجمن حمايت از حيوانات را جهت پيگيري پرونده به سميرم فرستاديم. بنا بر گفته‌هاي وكيل، مردم منطقه سميرم و ونك به شدت از وقوع اين جنايت كه موجب بدنام شدن منطقه به كشتار يك خرس و دو توله آن شده ناراحت هستند، آن‌طور كه مطلعان محلي گفته‌اند، مناطق اطراف سميرم سال‌ها پيش محل زندگي تعداد بسيار زيادي از وحوش از قبيل كل، بز و... بوده كه در سال‌هاي اخير شكار بدون مجوز و بي‌رويه تعداد محدودي از افراد شناخته‌شده، باعث شده است كه نسل اين حيوانات به‌طور كامل در اين منطقه نابود شده و تنها گهگاهي كوهنوردان و طبيعت‌دوستان اين قبيل حيوانات را در ارتفاعات دورافتاده مشاهده كنند.»

باد كردن روباه با كمپرسور و آتش زدن الاغ

جوالچي مي‌افزايد: « با وجودي كه شكارچيان اين منطقه كاملا شناخته شده هستند و بدون مجوز اقدام به حمل اسلحه مي‌كنند ولي مسوولان محلي و همچنين سازمان محيط زيست تاكنون هيچ‌گونه اقدامي مبني بر جلوگيري از اقدام اين متخلفان به‌عمل نياورده‌اند. اين منطقه به‌طور كل فاقد پاسگاه محيط‌باني و هرگونه محيط‌باني است. به گفته مردم محلي به واسطه اينكه اين منطقه بين سه استان اصفهان، چهارمحال‌و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد واقع شده است ادارات محيط زيست اين استان‌ها هر كدام ايجاد محيط‌باني را وظيفه ديگر استان‌ها دانسته و از زير بار مسووليت شانه خالي مي‌كنند. همچنين گفته مي‌شود در رودخانه‌اي كه در اين منطقه واقع شده هميشه تعداد بسيار زيادي از انواع ماهي‌ها وجود داشته است كه طي ساليان گذشته افرادي با انواع مواد منفجره اقدام به صيد بي‌رويه اين ماهيان كرده‌اند كه در حال حاضر به ندرت در اين رودخانه ماهي ديده مي‌شود.»

آن‌گونه كه دبير انجمن دفاع از حقوق حيوانات به «شرق» مي‌گويد: «مردم منطقه فرد دستگير شده را فقط يكي از افرادي مي‌دانند كه به صورت وحشيانه و بدون ملاحظه در اين منطقه اقدام به شكار و آزار و اذيت حيوانات مي‌كنند و تعداد ديگري نيز هنوز به راحتي به اين اقدامات دست مي‌زنند و متاسفانه سازمان محيط زيست كاملا اين منطقه را از خاطر برده است. متهم دستگير شده نيز سابقه بسيار زيادي در حيوان آزاري دارد اما هميشه از حاشيه امن برخوردار بوده و كسي مانع اين شخص نمي‌شده است. به‌عنوان مثال مردم محلي از روباهي گفتند كه متهم پايش را قطع كرده بوده و از همين قسمت با كمپرسور بدنش را باد كرده تا حيوان تركيده بوده يا يكي از نزديكان اين متهم كه شكم الاغي را سوراخ كرده و در داخل آن بنزين ريخته و آن را آتش‌زده و رها كرده بودند و موارد ديگر كه بسيار فجيع‌تر از فيلمي است كه پخش شده است.

درخواست صدور مجوز تجمع در برابر دادگستري

وكيل انجمن حمايت از حيوانات در سفر خود به اين منطقه همچنين با ارسال نامه‌اي از فرمانداري سميرم درخواست صدور مجوز براي تجمع در مقابل دادگستري سميرم كرد. اين دادخواست روز چهارشنبه هفته گذشته به فرمانداري سميرم تحويل داده شد. به‌دنبال اين درخواست فرماندار سميرم در تماسي با وكيل انجمن درخواست كرد با توجه به شرايط نامناسب منطقه، انجمن اين درخواست را پس گرفته و با امكاناتي كه از سوي فرمانداري سميرم داده مي‌شود اين برنامه در يك سالن به صورت همايش و تريبون آزاد برگزار شود كه البته انجمن حمايت از حيوانات اين تغيير در برنامه را رد كرده و بر برگزاري اين برنامه به صورت تجمع اصرار دارد.

در شكواييه‌اي كه از سوي انجمن حمايت از حيوانات به ايرج ربيعي، دادستان سميرم كه خود مسووليت پيگيري پرونده را بر عهده گرفته است ارايه شده، آمده است: «از دادستان محترم سميرم مي‌خواهيم در حكم صادره علاوه بر شكار غير مجاز به جرايم اين متهم از قبيل بر هم زدن نظم جامعه، حمل و نگهداري سلاح غيرمجاز، تكرار جرم و همچنين تشويش اذهان عمومي نيز رسيدگي شده و متهم به حداكثر مجازات طرح شده در قانون محكوم شود.»

براساس ماده «12» قانون صيد و شكار اشد مجازات براي يك شكارچي متخلف در بدترين حالت تا سه سال حبس به همراه جريمه نقدي است، قاتلي كه چندي پيش يك خرس قهوه‌اي و دو توله كوچكش را در منطقه ونك سميرم به ضرب گلوله و چاقو از پا درآورد و با افتخار از اين صحنه فجيع فيلم گرفت و منتشر كرد هم بايد منتظر چنين حكمي باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴۲
اينها بويي از انسانيت و مسلماني نبرده اند. ما امام رضا (ع) رو به ضامن آهو بودنش مي شناسيم. ولي در عمل از اين امام بزرگوار درس نمي گيريم. اين چه رفتاريه كه با حيوانات كرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
این آدم بویی از حیوانیت هم نبرده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
این دو نفری که منفی دادن احتمالا اون یارو و هدستش بودن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
پیامبر اکرم روزی شتری را دید که زانوهایش بسته شده و هنوز بار سنگینی برروی آن است . گفت به صاحب شتر بگویید خود را برای مواخذه خداوند در روز قیامت آماده کند.
امیدوارم به اشد مجازات برسند من در اخبار تابناک فیلم شکار خرس قهوه ای و توله هاش رو دیدم آنقدر دلخراش بود که می خواستم گریه کنم. آن آدمهای به ظاهر آدم نکردند که توله ها رو تیر خلاص بزنند که آنطور ناله و زجه نزنند. نفرین بر همه دو پاهایی که به هر چیزی که می توانند ظلم می کنند.
لطفا پیگیری اذامه یابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
الان این منفیه یعنی این پیگیری ادامه نیابد؟
لعنت بر این حیوان صفتان که دل مردم را به درد آوردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
حیوان صفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه می دانند که خرس قهوه ای یک گونه در معرض انقراض است.حالا باید برای خوردن میوه درخت به طرز فجیعی خرس ها را کشت بعد تازه فیلم هم گرفت!!!!!2-صحنه های شکنجه توله خرس ها توسط این دو نفر و جان کندن خرس ماده در فیلم مشخص است آنوقت او می گوید کس دیگری خرس ها را کشته است!!!!!! این فرد دروغ گو صلاحیت دبیر بودن را ندارد
اين آدم بيماري خطرناك رواني داره. به خاطر سلامت جامعه هم كه شده نبايد گذاشت به اجتماع برگرده. زماني ميرسه كه ديگه آزار حيوانات روح بيمارشو ارضا نميكنه. در اين حالت به سراغ انسانها ميره. از ما گفتن بود.
اين بابا معلمه؟ يعني بچه هاي مردم زير دست اين تربيت ميشن؟ اي واي به حال ما!!!
پاسخ ها
محمدحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
من شنیدم معلم پرورشی بوده
غلامرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
قابل توجه اهالی منطقه !
زجه‌های توله خرس‌ها واقعاً دردآور بود. باید باید با این گونه افراد به شدت برخورد بشه تا درس عبرتی برای بقیه بشه
مرگ بر نابنده گان خدا
این جنایتکار که با اگاهی این عمل را انجام داده می بایست به سزای عمل ننگین خود برسد و از ادامه کاراین فرد ناپاک در اموزش وپرورش ممانعت بعمل اید.
جالبه اینو بگم که طرف معلم پژوهشی و تربیتی هم بوده ..!!
.
وای به حال ما که معلم تربیتی بچه هامون باید این آدم باشه
در کشور ما براي هيچ چيزي مجوز تجمع نميدهند !
معلمه ؟
در خبر امروزتان در مورد شکار نوشته بودید . اینان جلادند
باید او را جلوی دانش اموزان مدرسه تنبیه کرد
بحث سر سنگ دل بودن یا نبودن نیست. بحث بر سر انسان بودن یا نبودنه.
پیشنهاد میکنم آموزش و پرورش قبل از استخدام افراد یه آزمون روانشناسی برگزار کنه .
اين موجود آدم نيست.
این بابا دیوانه ست
بجای برخورد احساسی با مسئله باید منطقی رفتار کرد
لطفا برای اولین کار از اموزش وپرورش فرزندان مردم اخراجش کنید
khobe
چند میلیون جریمه بیشتر در انتظار اینهاست؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با آوردن یک معرفی نامه از یکی از ارگانهای معروف بی خیالش میشن؟
اینجانب به عنوان نماینده انجمن حمایت از حقوق حیوانات! دو پا ! از این عمل فرد دستگیر شده حمایت نموده
بسي جاي تاسف دارد
فيلم را ديدم كه ايكاش نميديدم
هیچ کدوم از ما نباید سهممون از اعتراض به اینجور وحشیگری ها رو فراموش کنیم.
اسم این موجودات دوپا رو چی میشه گذاشت. اینا وجدان ندارن. کثافتاااااااا
بنظرمن این شخص بی فرهنگ وبی رحم لیاقت انسان بودن رانیز ندارد چه برسد به اینک معلم انسانهاباشد.
بنظرمن این شخص بی فرهنگ وبی رحم لیاقت انسان بودن رانیز ندارد
یکبارنوشتم سانسور کردید
بخشش لازم نیست اعدامش کنید
شکی نیست که اینها بوئی از انسانیت نبرده اند
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینها رو اسمشونو نمیشه انسان گذاشت .
سرگذشت وزندگی شکارچیانی راکه میشناسید بررسی کنیدواین به اصطلاح تحصیلکرده !راسپارید به طبیعت امکان گریز محاله
این معلم بود این بلا رو سر این بد بختها اورد اگه قاتل بود چکار میکرد ؟ والله بیشتر به یه قاتل خطرناک می اومد تا یه معلم
لطفا آنها را به اشد مجازات برسانید. آنها شیطان صفت هستند. وجدان اسلامی و انسانی ندارند.
لطفا آنها را به اشد مجازات برسانید. آنها شیطان صفت هستند. وجدان اسلامی و انسانی ندارند.
لطفا آنها را به اشد مجازات برسانید. آنها شیطان صفت هستند. وجدان اسلامی و انسانی ندارند.
این مردیکه وحشی و کثیف را باید دار زد
قابل توجه وزارت فخیمه آموزش و پرورش!
از زندان آزادش نکنند این وحشی ها باید به سزای عمل ننگین خود برسن
كاش خرس بوديم . حقوق خرسا چقدر مهم شده!
فقط اعدام
من فیلم کشتن خرس و توله خرس ها را دیدم. واقعا از دیدن ای صحنه که یک هم نوع من چنین جنایتی را مرتکب شده از خودم شرمم شد
ناله های این زبان بسته ها دودمان این از خدا بی خبران را به باد خواهد داد
چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پست فطرت خبیث
كي بوده كه بهنظرات بالا جواب منفي داده . احتمالا شريك جرمه هست
متاسفانه این نوع باصطلاح ادمها هستند
بهتره مسئولین محترم سازمان حمایت از حیوانات سری به مناطق مرزی کردستان بزنن
اين فرد بايد قصاص بشه و در داخل يك قفس خرس انداخته بشود.
وقتی یک معلم این کاررا باحیوانات میکند با بچه های ما چه میکند؟
لزومي نبود شغل اين شخص را بنويسيد
اینجور افراد بویی از انسانیت نبردند .
در صورتي كه جنين آدم نماهايي با اين اعمال و رفتار پيدا شوند؛ جدا" به اندازه حيوان شرف ندارند.
واي كه انسان مي تواند تا چه حد از حيوان پست تر باشد . . . . .
به نظر من اعدام براي چنين حيواني كم است
سلام
من واقعا نمیدونم با دیدن فیلم وحشیانه شکار خرس قهوه ای مقدمه چینی کنم ولی خواهش میکنم نزارید این انسان های سنگ دل اینطور به کارشون ادامه بدن
واقعا اگر با خانواده خودشون این کار میکردن چیکار میکردن
خشونت خیلی زیاد شده.
خبرش رو که تابناک زد و بلافاصله هم دستگیر شد.
انتشار این خبر هیچ ربطی به انجمنی که شرق علاقه داره تبلیغش کنه نداره.
آشغال هرزه کثافت
تو رو خدا اونها رو به سزای اعمال فجیع و غیر انسانی و ننگین و غیر ایرانی و غیر اسلامی و وحشیانه شون برسانید
واقعا متاسفم
اینارو باید با خانوادشون برد همونجا و همونطوری اینا و زن و بچشونو قصاص کرد الان متوجه شدم که شرف حیوونا از خیلی ادما بیشتره
)) این قسمت از خبر دقیقا نشر اکاذیب است
من هم شکارچیم هم ماهیگیر .این همه سال همچین چیزی ندیدم
واقعا امیدوارم برخورد شدیدی با این افراد صورت گیرد
ما فرهنگیان بندر ترکمن این عمل وحشیانه و بسیار زشت را محکوم کرده این فرد را از خود نمیدانیم
متاسفانه تمامی خبرگزاری های دلسوز کشورمان هرآنچه که می شنوند می نویسند
خرس با ارزش تزه یا انسان
با سلام

خواهشا اسم شکارچی روی این افراد نگذارید
چنین صحنه های مقدمه فجایع ابوغریب را فراهم می کند.
خدا ازشون نگذره قساوت تا کجا؟؟؟؟.
به نظر من اعدام خیلی خوبه
من متاسفم من هم يك معلم هستم
اگرواقعانظرمردم برای مسئولانی که تابحال برایشان میدان داده اند مهم باشد اول بایدگردن اونها ساقط بشه
اگر از این شخص پرسیده شود این بلا رو سر بچه خودش بیارن چیکار میکنه؟چه پاسخی داره؟
به نظرم باید با زجر بکشنشون
باید اینارو با کمپرسور باد کنیم تا بترکن /بی شرفا
یک چنین افرادی نمیتونن انسان باشند
در کنار اعترافات جالب این مرد صحبت های نماینده مردم سمیرم!!! بسیار جالبت تر است
واقعا
ازخداوند بزرگ جواب ناله های این دوتوله خرس رامی خواهیم بدهد
نفرین بر آزار دهنده حیوانات / خدا به سرشون بیاره
این شخص بااین سابقه درخشان حتمابایددرآموزش وپرورش جای آدمهای تحصیل کرده رااشغال کند.مجازات این افرادروانی به خدااعدام هم کم است .
بهترین برخورد با این مردک قصاب این است که همه افراد جامعه اورا طرد کنند
بيجه قاتل معروف كه يك متجاوز به كودكان بود قبل از كشتن كودكان سگ ميكشت بايد در مورد اين شكارچي بي رحم به اندازه كافي تحقيق شود
اینا همش حرف مفته
این با با از شهر ونک آبروی شهر سمیرم راهم میبرد چرا به نام سمیرم تمامش میکنید ونک ی ها که میگویند کار خوبمان از شهرضاست
تف به ذات شما
این دبیرمحترم!!چه چیزی رایادمیدهد بیرحمی جنایت رذالت؟
با این آدم که خودش حیونه واقعا این آدم ها باید از اجتماع دور بشن .....
با عرض معذرت اما باید دهنشو سرویس کرد این روانی رو
روزی میرسد که خرس و پلنگ دیگر در ایران نباشد و مانندببر مازندران اسرار کنند و از خارج بیاورند
واقعا متاااااااااسفم
سه شال؟
خدا لعنتشون کنه
مسخره بازیه...
خدا لعنت کنه هر کسی رو که سمیرم رو بد نام کرده که ابروی سمیرم رو برد
این کثافت رو باید سوزوند.یا مثل همون روباه که کشته.
پیشنهادم برای مجازات این افراد
خدا لعنتش کنه و به درک واصل شه این شا الله
دوست دارم زجر کشیدن این آدم ها و رسیدن به عواقب کارشون رو به چشم ببینم...
فقط و فقط باید اعدام بشه
عوضی
حكم اعدام تا درس عبرت براي شكارچيان بي رحم ديگر شود
لطفاً به جعفری رای دهید
ما الان فرق بین انسان و حیوان را نفهمیدیم . بعد به خرس بخت برگشته میگن حیوان!!!!!
بله این است انسان، اشرف مخلوقات.
انسانهای می توانند زبان حیوانات بی زبان باشند
بعضی وقتا ازنسل ادم بودن ...مارودچارشرمساری میکنه
خیلی بی شرفن بی وجودای پست
بایددومرداعدام بشن
فقط سه سال حبس؟؟؟؟؟؟؟
آموزش و پرورش بايد اين شخص شيطان صفت را اخراج كند
واقعا آیا سه سال زندان برای همچین جرمی قابل درک نیست
این مجازات کردن نیست که 3 سال حبس
وحشي اند
سه سال حبس
این اشغالو باید به طرز وحشتناکی سوزوند
خاک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی