بازدید 40926

تحقیر تمام قد یک ایرانی توسط آقای سفیر!

این شیوه ای است كه مسوولان سفارت جمهوری اسلامی در مالزی و رایزنی فرهنگی در برخورد با یك روحانی كه خود دعوت كرده اند، در پیش می گیرند.
کد خبر: ۱۸۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸ 16 August 2011
در آستانه ماه رمضان سفارت ایران تصمیم می گیرد یك روحانی شناخته شده و عالی مقدار را دعوت كند تا برنامه های خوبی برای رمضان ایرانی های مشتاق داشته باشد.

به گزارش مشرق، این روحانی عالی مقام و مجتهد كه به طور هفتگی در سیما برنامه دارد و پیش از هر برنامه، پیام كوتاه برنامه وی برای هزاران نفر  ارسال شده و مشتریان فراوان دارد، می پذیرد تا دو دهه رمضان را در خدمت ایرانیان مالزی باشد، در حالی كه اصلا اطلاع از قصد و برنامه سفارت ندارد.

این روحانی شناخته شده، وارد مالزی شده و جهت معرفی وی برای برنامه آدرسی به او داده شده، سوار بر یك تاكسی عمومی شده، بدون همراه عازم شهری می شود.

وقتی به آنجا می رسد متوجه می شود چنین مراسمی اصلا وجود خارجی ندارد و كسی در آنجا منتظر وی نیست. با مسوولان تماس می گیرد. عذرخواهی كرده، او را به شهر دیگری راهنمایی می كنند. روحانی كه با لباس روحانیت بوده و اكنون تاكسی هم گرفته و زبان محلی هم نمی داند، مجبور به گرفتن تاكسی دیگری شده راهی آن شهر می شود.

وقتی به آدرس جدید می رسد و متوجه می شود كه كسی منتظر او نیست و اساسا آدرس اشتباه است، از یك پلیس می خواهد تا به دقت نگاه كند كه آیا چنین آدرسی اساسا وجود خارجی دارد یا نه. معلوم می شود چنین چیزی نیست.

مجددا با مسوولان تماس می گیرد. عذر خواهی كرده، از ایشان می خواهند به شهر دیگری برود. برای بار سوم این روحانی تاكسی گرفته و به شهر سوم می رود. از قضا معلوم می شود كه آنجا نیز خبری نیست و كسی در انتظار ایشان نه. آدرس هم اشتباه!

برای بار چهارم تماس می گیرد. باز هم عذرخواهی. و آدرس دیگر. ایشان راهی چهارمین آدرس می شود. اما این بار هم اشتباه از آب در می آید.
حجت الاسلام دكتر احمد عابدی، عضو منصوب رهبری در هئیت امناء دفتر تبلیغات اسلامی، استاد دانشگاه قم، معاونت فرهنگی چند ساله آستان مقدسه حضرت معصومه (س) و كارشناس یكی از بهترین برنامه های سیما در حوزه بحث های دین شناسی، كسی است كه چنین بلایی از سوی سفارت و رایزنی ایران در مالزی بر سرش آمده است.

اكنون كه آدرس چهارم اشتباه است چه باید بكند؟ یك تاكسی گرفته و این بار مستقیم به فرودگاه آمده و عزیمت بازگشت به ایران می كند.

در این لحظه برخی از مسؤولان از راه می رسند و با عذرخواهی و این كه اشتباه شده قصد دارند ایشان را نگاه دارند اما روحانی معظم كه هم جانباز انقلاب است، هم سردار، هم مجتهد مسلمی كه سالهاست تدریس دروس خارج دارد، و هم مؤلف دهها كتاب و نوشته و راهنمای صدها پایان نامه، نمی پذیرد و به ایران باز می گردد.

این شیوه ای است كه مسوولان سفارت جمهوری اسلامی در مالزی و رایزنی فرهنگی در برخورد با یك روحانی كه خود دعوت كرده اند، در پیش می گیرند.

شما خود قضاوت كنید. سفیری كه سابقا وزیر هم بوده و اكنون سفارت گرفته چه كاری بهتر از این می تواند انجام دهد؟ آیا این رسم دعوت كردن از یك روحانی معظم و معزز است؟‌ در فرودگاه از ایشان می خواهند كه باز گردد، ایشان عذرخواهی كرده و به ایران بر می گردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۶
اين نشان از بي برنامگي و سو مديريت در سازمان امور خارجه كشور و سفرت خانه هاي ايران در خارج از كشور است كه ميليون ها دلار پول مملكت صرف مي شود و اخرش هم ميشه اين؟؟ چه كسي پاسخگو خواهد بود؟؟؟
ای خاک بر سر ما. رسما بنده خدا رو مچل کردند انگار نه انگار. این آقای عابدی هم از بس خویشتندار و سر به زیره که یقینا پیگیری نمی کنه ولی تو رو به امام حسین اگه دین و ایمون دارید نذارید یه همچین کسانی به عنوان سفیر برن به کشورای دیگه
متاسفانه انسانها در ایران حرمتی ندارند و راحت با آبروی افراد بازی می شود.
......................
...................
وقتی وزیر تو ماموریت برکنار میشه اونم با اون وضع........... اوضاع همینه
تازه این آخوند بوده باهاش اینجوری برخورد شده وای به حال بقیه..........
تازه............ شناخته شده هم بوده و جانباز و .....
خدایا خودت به فریاد ما برس / الهی آمین
اللهم عجل لولیک الفرج
مشت نمونه خروار است با این اقا که شما چند بار به عظمتش ؟؟اشاره کرده اید چنین رفتاری میشود با مردم عادی(فرو مایه ) چه میکنند
من پای صحبت ایشان رفته ام و از صحبت های عالمانه ایشان بسیار لذت برده ام . واقعا برای برای خودمان متاسفم که این بی نظمی ها در تمام بدنه دولت وجود دارد.
سلام
اصل برخورد که صحیح نبوده
ولی اتفاق خوبی بوده که حداقل پیش آمدن این واقعه برای مرد بزرگی مثل ایشان باعث شد تا نمونه ای از وضعیت هر روز جامعه ایرانی مثال زدنی شود
خداوند در این ماه مبارک آنها را به سزای اعمال زشت گذشته حال و آینده شان برسد ان شالله
اولا ايشان در دوران وزارتشان چه كردند كه حالا در زمان سفارتشان بخواهند انجام دهند آن وقت آقاي احمدي نژاد ميگويد بعضي ها به موفقيت هاي ايشان حسادت ميكنند .
ایشون تو دوره وزارت چه کار مهمی انجام دادن جز اینکه یه مشت مدیر نما روی کار آوردن چه توقعی دارین که با اون کارنامه در پست سفیر بودن بخوان کار مهمی انجام بدن
واقعا باعث تاسفه.
واقعا برخورد بی ادبانه ای بوده و آنطور که شما نوشته اید بطور قطع قصد سوئی در کار بوده است.وزارت خارجه از این شیرین کاریها زیاد می کند
یعنی دوباره جریان انحرافی؟
احتمالا آقای سفیر با نیت قبلی دست به چنین کاری زده است
یعنی عمدی نبوده؟ مدیران ما خیلی نامدیرند ولی نه تا این حد! این یک حالگیری رسمی است!
واقعا جای تاسف است...
بايد حرف هاي سفير را هم شنيد بعدا قضاوت كرد
خجالت دارد واقعا كه ...
اين آقاي روحاني مثلا با كلي برنامه ريزي وهماهنگي به مالزي رفته حالا ببين اگه اين برنامه ريزي نبود چي ميشد ؟؟
نتيجه گيري:برو خدا رو شكر كن سالم برگشتي
سلام
حالا اگر یک خوانده معلوم الحال مبتذل خوان چه استقبالی از او می کردند به اسم ارزش نهادن به هنر؟
اگر سفیر و یا رایزن در این بی حرمتی نقش داشته اند باید که وازرت خانه های مربوطه آنان را توبیخ و عزل نمایند.
آخه یکی نیست به این سردبیر گوساله تابناک بگه آشغال تا حالا شده یه بار از درد مردم بنویسی که حالا اینقدر با آب و تاب قصه خوش گذرونی این آخوند رو توضیح دادی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
ای کاش این بزرگوار را میشناختید . ایشان اهل خوشگذرانی نیست
برید گمشید با این خبرهاتون
ايشان خيلي خويشتن دار بودن كه خودشونو كنترل كردن اگه من بودم خيلي كارا ميكردم كه لجشونو درارم
سلام علیکم
بنده خود در مجلس نیمه شعبان که توسط سفارت برگزار شده بود حضور داشتم که جناب سفیر ... چه توقعی دارید که او به آقای عابدی توجه کند. هیچ ایرانی قادر به دیدار سفیر نیست . بخاطر اینکه ایشان می خواهد موقعیت ویژه وزارت را در پست سفارت داشته باشد. به امید ابلاغ درد دل های این مردم روحانی دوست و انقلابی و متدین .
چرا ننوشتید که برای چی دعوتش کرده اند؟
بالاخره شر این وزیر از این جا کم شده و ما خدار را شاکریم.
اذیت کار نابلدی ایشان به گروه محدود تری برسد بهتر است تا یک وزارت خانه را از بین ببرد.
ايني كه گفتي جوك بود ؟؟؟!!!
سلام
بنده مهندس برق بوده و مدیر یک شرکت هستم،
ایشان واقعاًروحانی وارسته و متواضع و بااخلاق و با سواد است که حقاً از مباحث ارزشمند ایشان در سیما بارها استفاده کرده ایم.
ضمن ابراز محبت خود به ایشان مسئولین باید عذرخواهی عملی نشان داده و با عزل مسئول هماهنگی از سمت خود،که عرضه کار ندارد، حقوق و مزایایش را نیز قطع کنند.
خدایش من هیچ روحانی با شخصیت تر و مودب تر از دکتر عابدی ندیدم باید هرچه زودتر این زاهدی رو از سفارت مالزی وردارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
تایید میکنم
بنده یک بار ایشان را ملاقات کردم شیفته اخلاق و ادب و علم این بزرگوار شدم
salam manro be in haji beresounid..besh begid haji shoma yekbar oumadi malezi sefarat in bala ro saret avard.. maha ke daneshju hastim v mesle shoma ham sarshenas nistim che mikeshin az in sefarat bi kefaiat iran dar malezi... mayeye nange ma, sefarat irane na... gand zade in safir v in modiriaatesh .. adam ham inghadr bi kefayat??? khub shod ke khodetun didid raftar inharoo
بنظرم اتفاق میمونی افتاده تا آقایان بدانند سفارتخانه ها در خارج با ایرانیان چگونه برخورد میکنند. سفارتخانه های ما تنها سفارتخانه هایی هستند که ایرانیان در صورت بروز مشکل هیچ دلیلی به مراجعه به آنها نمیبینند چرا که سفرات هم یکی از مشکلات آنهاست.
وقتی دستگاه دیپلماسی عالما" عامدا" با نماینده مقام معظم رهبری چنین رفتار توهین آمیزی می کند وای به حال مردم عادی که گذرشان به این سفارت می افتد.
باور کردنی نیست...به نظر من اگر چنین چیزی صحت داشته باشد در اسرع وقت...سفیر و روحانی و مسیولین فرهنگی در مالزی باید برکنار شده و به حسابشان رسیدگی شود ...من دیدهام که در این کشورهای خارجی نمایندگان جمهوری اسلامی اعم از سفیر...کاردار...کارمندان ریز ودرشت...حتی روحانی ها ...چقدر مشغول امورات شخصی شده و اصلا یادشان رفته که برای چی آمده اند به این کشورها...واقعا جای بسی تاسف است...
وقتی سفیری بر صندلی تکیه میزند که در حد و اندازه اون نیست ... وقتی دستگاه دیپلماسی ما اینقدر ضعیفه که چنین اشخاصی در اون جولان میدن ...و وقتی دستگاههای مسئول انقدر بی عرضه هستند که نمیتونن اینچنین مواردی را پیگیری و بازخواست کنند باید هم چنین مسائلی پیش بیاد و جناب دکتر عابدی باید خوشحال باشه که بلای دیگه به سرش نیامده ...

( خدا وکیلی اینو چاپ کن )
دعوت از هر که باشد و با هر انسانی که بشود رفتار بسیار زشت و غیر قابل تحملی است که باید مسببینش به شدت توبیخ شوند
واقعا حال کردم دم سفیره گرم. تابناک رذل تو هم کاسه داغ تر از آش نشو آشغال
بسم الله الرحمن الرحیم
واقعا باعث تاسف است اما اجازه بدهید که کمی در این باب درد دل کنم. البته حقیر نه مجتهدم ونه کسی هستم اما به عنوان یک شهروند بارها تحقیر شده ام. به عناوین مختلف...سمیناری که در رسانه ها آمده و رفته ام و دیده ام که خبری نیست و یا نمایشگاهی در فلان دانشگاه که رسانه ها ی الکترونیک اعلام کرده اند که یکی را حتی با آژانس رفتم و خیلی دلم سوخت که در ورودی آن دانشگاه به من خندیدند و گفتند که نه بابا خبری نیست. خلاصه جناب عابدی بزرگوار....ما مردم معمولی هم به خاطر سوءمدیرت ها و عدم مسئولیت مسئولان زیاد تحقیر می شویم.
ای کاش که قبل از انتشار این موضوع از دید یک طرف ، اظهارات طرف دیگر را نیز جویا می شدید و می دیدید که وقایع این طور که شما نوشتید نبوده است.
استاد عابدی از قضا خوب زبان بلد اونم نه یکی چند تا> این مسئولین هستند که زبون نمیفهمند. من ایشون رو از نزدیک میشناسم با وجود جایگاه علمیشون همیشه اهل منبر و تبلیغ برای مردم شهرستانها هم هستند. یادمه وقتی تو یه شهرستان منبر داشتن ایشون رو با ماشینی جابجا میکردن که باعث میشد ترکش توی کمرشون اذیتشون کنه اما با این حال تا پایان دهه منبرشون رو ترک نکردن. نامه تشکر ناسا از ایشون به خاطر ایده شون قبل از سال 2000 هنوز تو آرشیو شماره های مجله آئینه پژوهش هست. این مرد تا هست کسی قدرشو نمیدونه به خصوص مسئولین
از این آقای سفیر بپرسید شعور یعنی چه؟؟؟؟
ما دیشب تو یه مراسم افطاری بودیم حرف دکتر عابدی شد جز خوبی و علم وادب ایشون کسی چیزی نداشت بگه.بنده خدا رو با اون حجب و حیاش چقدر اذیت کردن.
البته ایشان به زبان انگلیسی تسلط دارند.
دم سفير گرم :)
تابناک ساندیس خور آشغال زر زیادی نزن. این یارو هم حقش بوده تا چشش درآد می خواست نره مالزی. چطور بقیه برن بده ولی اینا برن اشکال نداره. خیلی حال کردم که کنف شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
خيلي بي شعوري
راستی.حاج اقا این همه پول تاکسی رو از گجا اورده بود
جهت تخریب دولت وتمجید ازاین روحانی از چه ادبیات رسائی استفاده میشود
دو مطلب اينجا وجود دارد
مطلب اول اينكه ايشون ميتونستند در ابتداي ورود به مالزي به سفارت ايران در مالزي بروند كه اين مسائل اتفاق نيفتد.
مطلب دوم هم اينه كه خدا كند كه نقشه اي از پيش طراحي شده براي اين استاد عزيز توسط سفارت طراحي نشده باشه كه اگه اينگونه باشه بايد توبه كنند
وقتي با يك روحاني والامقام و مجتهد اينگونه برخورد ميشود واي به حال دانشجويان بي پناه كه بايد از كلاس بزنند و چند بار با صرف هزينه اندك زندگي خود به كوالالامپور مسافرت كنند براي فقط امضاي يك گواهي اشتغال به تحصيل
وقتی برخوردی نمیشه خوب مسئول چرا باید نگران باشه؟!
میخوره میخوابه و حقوق میلیونی رو میگیره!
تا حالا شنیدید که تو کشور ما مسئولی بخاطر چنین گندهایی توبیخ یا حتی اخراج بشه؟!؟
بدیهی هست که قضیه دوستانه ماست مالی خواهد شد.
باید بررسی شود که در سفارت چه می گذشته که حضور یک روحانی پته آنهات را رو می کرده . بالاخره هم آقای معماریانی بعنوان وابسته فرهنگی و هم جناب آقای زاهدی به ایران می آیند .
تازه شده مثل یکبار ما آدمهای معمولی توی این ادارات دولتی جالبه وقتی اعتراض هم کنی از آبدارچی تا رییس میشن نماینده خدا روی زمین و بابت کار انجام نداده اونها توبیخ هم میشی
سفیر کار بسیار زشت و قبیحی انجام داده است.
این وظیفه نماینده گان ملت است تا وزیر را خواسته و جواب بگیرند و تا این حد با مقام علم ودانشمندان ما بازی نشود کار خوبی کردید برای آشکار شدن بی عرضه ای دیگر کسی دیگر جای استاد محجوب و محبوب عابدینی بود خشتک این بی عرضه های مفت خور را در می آورد چه کنیم که علما همیشه مظلوم بوده و خواهند بود خاک تو سر آن رایزن فرهنگی مفت خور من به اندازه سهم خودم حلالش نمی کنم
منتظر جواب سفیریم
نه فقط روحانی اگر با یک ایرانی معمولی هم اینکار رو می کرد باید پاسخ می داد
چه خوب شد که لااقل یک روحانی شناخته شده هم گرفتار برخورد بی ادبانه و خجالت آور بزرگواران سفارت ایران در مالزی شد که خبری در اين خصوص منتشر شود. ارائه خدمات و نحوه برخورد در سفارت مالزی واقعا غير قابل قبول است.
قضیه بو داره>>>>>>
بنازم به این به اصطلاح سفیران سیاسی و فرهنگی پرمدعا .....!!! هنوزهم رویه وزارت خارجه و سازمان فرهنگ همان رویه ضعیف و مرعوبانه و منفعلانه سابق است و فرقی نکرده است. این هم یک نمونه دیگر از این ضعف و بی نظمی و بی مبالاتی و سطحی نگری و ظاهرسازی !!!
با سلام، عیب همانست که آقای سفیر قبلا وزیر بوده و هنوز در همان حال و هوا دارند سیر میکنند.لطف بفرمائید اهمال و بی مرامی ایشان را به پای بچه های وزارتخارجه نگذارید چراکه ایشان اساسا وزارتخارجه ای نیست.به ایشان هم بگید بهتر نبود در همان وزارت علوم میماندند و دانشجویان را ستاره دار میکردند.؟؟؟
خفه شو تابناک عوضی مزدور موساد. برای تخریب دولت هر چرتی رو منتشر می کنی.
خاک بر سرتان با این دعوت کردن تان
باسلام ایشان در سالهای جنگ در دو عملیات به عنوان بسیجی در گردان مابودند .واقعا انسان کار درستی بودند وبا خیلی از اقایان کاملا متفاوتند.
اگه موضوع واقعیت داشته باشه خاک بر سر سفیر و وزیر. من ایشون رو میشناسم واقعا انسان م
آقای عابدی اگر در هر رشته ای درس میخواند یقینا یکی از سرآمدان میشد. خوانندگان محترم تابناک بدانند که ایشان انصافا آدم درس کشیده و فاضلی است. حیف است بی جهت کسی را به خاطر شغل یا لباسش تخریب کنیم و یک کار ناشایست را در حق او روا بدانیم.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی