بازدید 1635

تحريم هاي اقتصادي مغاير با حقوق بشر است

کد خبر: ۱۷۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷ 04 July 2011

رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه تحریم یکجانبه ، ناقض حق توسعه کشورهاست ، تاکید دارد : به طور کلی تحریم های اقتصادی مغایر با اجرای حقوق بشر است.

به گزارش واحد مركزي خبر، موسوی افزود : در این زمینه البته اگر قطع رابطه اقتصادی دو کشور آثار و عواقبی برای کشورهای دیگر نداشته باشد ،اشکالی ندارد اما به طور کلی مجمع عمومی سازمان ملل بارها اقدامات قهرآمیز اقتصادی را که وسیله ای برای اهداف سیاسی باشد محکوم کرده و از کشورهای صنعتی خواسته است نباید به خاطر موضع برتری که دارند از فشار اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه استفاده کنند. وی گفت : حتی این مسئله در کنفرانس تجارت و توسعه (آنکتاد) آمده است که تمام کشورهای توسعه یافته باید از اعمال محدودیت های تجاری ، محاصره ، ممنوعیت معامله و سایر مجازات های اقتصادی مغایر با مقررات منشور علیه کشورهای در حال توسعه خودداری کنند.

موسوی به امنیت پروازهای هوایی به عنوان یکی از حقوق همه انسان ها اشاره کرد و افزود : ممنوعیت هایی که درباره فروش و تعمیرات و قطعات یدکی هواپیما برای کشور مورد تحریم است موجب شده است 3496 نفر در کل جهان بر اثر سوانح هوایی کشته شده اند که 794 مورد آن مربوط به سوانح هوایی در ایران است .

علاوه بر این تحریم های دارویی و همچنین تحریم های حمل و نقل کالاها به خصوص کشتیرانی ، هوایی و ...

هم باید بررسی شود.

وی تصریح کرد: تحریم ها وقتی می تواند اثر گذار باشد که همکاری بین المللی وجود داشته باشد و تحریم ها همانطور که بر کشور تحریم شده اثر می گذارد بر کشوری که تحریم ها را اعمال کرده است نیز تاثیر خواهد گذاشت.

رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت : تحریم ها همچنین ممکن است به دو صورت یک جانبه( یک کشور علیه یک کشور) اتفاق بیفتد و در تحریم یک جانبه چون یک کشور حاکمیت دارد این اختیار را دارد و می تواند در حد قطع رابطه با کشور دیگری ارتباط خود را با آن کشور قطع کند. 
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی