بازدید 2354
مديرعامل بانک ملي:

کاهش هزينه نقدينگي پول از مزاياي نظارت بر بانکها

تعدیل و کاهش هزینه های ناشی از نقدینگی پول و کاهش هزینه های ناشی از ورشکستگی بانکها و هجوم سپرده گذاران از مزایای نظارت بر بانکهاست.
کد خبر: ۱۷۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۸ 03 July 2011
مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: تعدیل و کاهش هزینه های ناشی از نقدینگی پول و کاهش هزینه های ناشی از ورشکستگی بانکها و هجوم سپرده گذاران از مزایای نظارت بر بانکهاست.
 
 به گزارش واحد مركزي خبر  خاوری در نخستین همایش بین المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی، تعدیل و کاهش هزینه های ناشی از افزایش کارآیی را از دیگر مزایای نظارت بر بانکها بیان کرد.
 
 وی کنترل داخلی، حسابرسی مستقل و بازرسی قانونی و نظارت مستقل دولت ها و بانکهای مرکزی را از راهکارهای عمومی کنترل و نظارت بر نظام بانکی برشمرد.
 
خاوری، جهانی شدن و حذف مقررات زائد بانکی، تشدید رقابت در عرصه بازارهای مالی محلی و جهانی، افزایش روند ورشکستگی شرکت های بزرگ، توسعه و تکامل بازارهای مالی و افزایش و تنوع عوامل ایجاد کننده ریسک در بانکها و موسسات اعتباری را از مهمترین دلایل ضرورت استفاده از نظارت مبتنی بر ریسک در بانکها بیان کرد.
 
 وی گفت: حفظ سلامت و ثبات نظام بانکی، حمایت از مشتریان، حفظ اعتماد عمومی به نظام بانکی و جلوگیری و کاهش جرائم مالی مانند کلاهبرداری، پولشویی و معاملات خاص از اهداف عمده نظارت بر بانکهاست.
 
آقای خاوری با بیان اینکه حفظ سلامت و ثبات نظام اقتصادی همواره دغدغه مدیران و ناظران مالی کشورها بوده است افزود: یکی از پیش شرط های اساسی برای حصول اطمینان از صحت عملکرد نظام اقتصادی کشورها نظارت موثر و کارآمد بر عملیات بانکی است.
 
وی گفت: هر چه بازار مالی و توجه به محدودیت های آن به سمت تحولات جدید حرکت کند به موازات آن فرآیند نظارت و تدوین قوانین و مقررات نظارتی نیز شامل تغییرات اساسی می شود که نتیجه آن پیچیدگی هر چه بیشتر سازوکارهای نظارتی است.
 
مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: در نبود قوانین و مقررات نظارتی قطعا شاهد مخاطره پذیری بیش از حد نهادهای مالی و یا رشد و توسعه قدرت های انحصاری خواهیم بود.
 
خاوری گفت: تنظیم بازارهای مالی و بانکی و نظارت بر آنها به دو منظور نظارت بر بازار برای حفظ حقوق مشتری و سایر ذینفعان و نظارت احتیاطی تنظیم بازار انجام می شود.
 
 وی افزود: مهمترین ارکان نظارت در بانکها حفظ ثبات و اعتبار نظام مالی است زیرا وجود این عوامل موجب کاهش ریسک ضرر و زیان سپرده گذاران و سایر بستانکاران است.
 
خاوری گفت: اجرای وظایف نظارتی در بانکها صرفا در پرتو استقلال عملیاتی، اختیار جمع آوری اطلاعات در نظارت حضوری و غیرحضوری و الزام موسسات به اجرای تصمیمات ناظران امکان پذیر است به علاوه ناظران هم باید به طبیعت و ماهیت عملیات بانکی آشنایی داشته و قادر به شناسایی انواع ریسک ها باشند.
 
 نخستین همایش بین المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی تا فردا در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی