بازدید 9085

برگزاری جشن 87 سالگی عزت الله انتظامی

رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما عزت الله انتظامی را عزت سینما و عرصه فرهنگی دانست
کد خبر: ۱۷۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸ 21 June 2011
جشن هشتاد و هفت سالگی عزت الله انتظامی با حضور شماری از هنرمندان و دوست داران هنر در تالار وحدت برگزار شد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، عزت الله انتظامی در این مراسم، با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم گفت: معمولا در کشور ما در روز درگذشت افراد برای‌ آنان مراسم بزرگداشت می‌گیرند،اما بجاست که در روز تولد هنرمندان برای آنان مراسم نکوداشت برپا شود.

وی از مسئولان خواست در روز تولد علی حاتمی نیز برای وی مراسم بزرگداشت برگزار شود.

استاد محمود فرشچیان نیز دراین مراسم عزت الله انتظامی را موجب افتخار و عزت هنر کشور خواند و گفت: وی انسانی نیک‌اندیش است که همواره در کارهای انسانی و خیرخواهانه پیشگام بوده است.

رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما نیز عزت الله انتظامی را عزت سینما و عرصه فرهنگی دانست و افزود: انتظامی نه فقط به‌خاطر آثاری که به جا گذاشته، بلکه به ‌خاطر فیلم‌هایی که بازی نکرده و بنده زر و زور و تزویر نشده، عزت سینما و تئاتر ایران است.

در این مراسم از تمبر یادبود عزت الله انتظامی رونمایی و کیک تولدی که تصویر انتظامی روی آن نقش بسته بود،بریده شد.

در پایان این مراسم که با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مرکز موسیقی بتهون برگزار شده بود، هدایایی به رسم یادبود به عزت الله انتظامی اهدا شد.

عزت الله انتظامی در سال 1303، در محله سنگلج تهران متولد شد.

وی پس از گذراندن دوره تحصیلات مقدماتی، وارد هنرستان صنعتی تهران شد و در رشته برق به تحصیل پرداخت.

انتظامی فعالیت هنری را از ابتدای دهه بیست با پیش پرده خوانی در تماشاخانه های «هنر» و «تهران» آغاز و لیسانس بازیگری را از دانشکده هنرهای زیبای تهران دریافت کرد.

وی در سال 1332 به آلمان غربی رفت و همزمان با کار در یک کارخانه ریخته گری در مدرسه شبانه سینما و تئاتر نام نویسی کرد و پس از 4 سال فارغ التحصیل شد.

نخستین بازی سینمایی او ایفای نقش «مشهدی حسن» در فیلم گاو در سال 1347 بود که به خاطر بازی موفقش جایزه اول بازیگری جشنواره جهانی فیلم شیکاگو را بدست آورد.

انتظامی در فیلم های بسیاری از جمله آقای هالو، بی تا، قیامت عشق، آپارتمان نشین ها، غبار نشین ها، دایره مینا، حاجی واشنگتن، خانه عنکبوت، کمال الملک، چهل سالگی، زادبودم، آتش سبز و مینای شهر خاموش نقش آفرینی داشته است.

وی دوبار در سال های 1367 و 1372 به خاطر بازی در فیلم های فیلم های «گراند سینما» و «روز فرشته» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم فجر را بدست آورد.

عزت الله انتظامی که دارای دکترای افتخاری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است،بازیگری در مجموعه های تلویزیونی از جمله «هزاردستان» به کارگردانی علی حاتمی ، تدریس در دانشگاه ها و داوری در جشنواره های مختلف را نیز در کارنامه دارد.

وی در سومین همایش چهره های ماندگار به عنوان یکی از چهره های ماندگار عرصه هنر کشور برگزیده شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی