بازدید 3079
۷
در کشوری با بیشترین جمعیت فقیر جهان ساخته می شود؛

مرتفع ترین مجسمه جهان در آبهای هندوستان

این مجسمه چهار برابر بلندتر از مجسمه آزادی در نیویورک و شش برابر بلندتر از مجسمه حضرت مسیح (ع) در ریودوژانیرو در برزیل است و تنها با قایق یا کشتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد.
کد خبر: ۱۷۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۲ 20 June 2011
سرویس اقتصادی «تابناک» ـ مسئولان هندی، ساخت مرتفع ترین مجسمه جهان را که یکصد و هشتاد و دو متر ارتفاع دارد و هزینه ساخت آن سیصد میلیون دلار برآورد شده است، در ایالت گجرات به مناقصه گذاشتند.

به گزارش «تابناک»، این طرح ساختمانی عظیم و پرهزینه، در حالی در هندوستان اجرا می شود که ۲۵٪ مردم این کشور هنوز هم زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

پیش بینی می شود، این مجسمه غول پیکر پس از ساخته شدن به یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی جهان تبدیل شود، ولی مسلما زمان بازگشت سرمایه آن از محل درآمدزایی بسیار طولانی خواهد بود.

ارتفاع این مجسمه که تندیسی از «والابهای پاتل» از رهبران ملی گرای هند و از قهرمانان مبارزه با استعمارگری انگلیس است، یک دوم ارتفاع ساختمان «امپایر استیت بیلدینگ» در نیویورک است.
والابهای پاتل که مانند مهاتما گاندی اهل گجرات بود، در زمان نخست وزیری جواهر لعل نهرو، مسئولیت وزارت کشور هند را بر عهده داشت. وی همچنین از نزدیکان گاندی بود.

قرار است، مجسمه پاتل که آن را «مجسمه وحدت» نامگذاری کرده اند، در جزیره ای روی رودخانه نارمادا، در گجرات و در چند کیلومتری طرح عظیم ساخت یک سد برق آبی ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو، این مجسمه چهار برابر بلندتر از مجسمه آزادی در نیویورک و شش برابر بلندتر از مجسمه حضرت مسیح (ع) در ریودوژانیرو در برزیل است و تنها با قایق یا کشتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد؛ در این مجسمه چند آسانسور تعبیه شده است که بازدید کنندگان می توانند با آنها، به فضای داخل چشم های مجسمه بروند و مناظر اطراف را ببینند.

این در حالی است که هزینه ساخت این مجسمه در کشوری که میلیون ها انسان زیر خط فقر زندگی می کنند، بسیار کمرشکن است.

هرچند هند در سال های گذشته (بیش از هشت سال پیاپی) رشد اقتصادی 8 درصدی را تجربه کرده و جز اقتصادهای پیشرو جهان قرار دارد، اما هنوز بیش از ۳۴٪ جمعیت هند کمتر از یک دلار در روز درامد دارند (رتبه ۲۲ دنیا) و حدود ۸۰٪ مردم با کمتر از دو دلار در روز زندگی می‌کنند، (رتبه شانزده دنیا) و بیش از سیصد میلیون نفر در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
آخه به تو چه تابناك جان.
تو از فقر در کشور خودت بگو.
چقدر كشور ما كه 70 ميليون جمعيت بيشتر نداره و اين همه منابع فقير هستند.
مي ترسي بگي دزد زياد داريم تو .......؟!؟
یعنی مجسمه آزادی آمریکا از سکه میافته؟
زمان ساختش قطعا از مال برج میلاد ما کوتاه تر خواهد بود !!!
هند در حال تبدیل به یکی از 5 اقتصاد برتر دنیاست و به چنین لند مارک هایی هم نیاز دارد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی