بازدید 4120

8 حكم جلب عليه مربي پيشين سايپا!

سرمربي پيشين تيم فوتبال سايپا به خاطر بدهي فراوان مجبور به ترك شهر شد.
کد خبر: ۱۳۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۹ 27 December 2010
به نقل از روزنامه بيلد، ورنر لورانت كه يكي از چهره‌هاي شاخص در بوندس‌ليگا محسوب مي‌شود و در عين حال يكي از اسطوره‌هاي مربيگري نزد ژرمن‌ها است، اين روزها با مشكلات عديده مالي مواجه شده، به طوري كه خود را بر لبه‌ پرتگاهي به نام ورشكستگي كامل مالي مي‌بيند.

90 : مربي 62 ساله ژرمن‌ها كه در جواني 325 مرتبه براي تيم اينتراخت فرانكفورت و شالكه بازي كرد، سابقه 500 بار حضور به عنوان مربي بر روي نيمكت‌ مربيگري دارد. او همان كسي است كه روزگاري هدايت تيم دوم شهر مونيخ يعني "1860 " را با افتخار برعهده داشت و پس از آن موفقيتي همانند حضور در ليگ قهرمانان را كسب كرد، اما اكنون از آن همه جاه و جلال چيزي برايش باقي نمانده است.

لورانت كه روزگاري ميليونر فوتبال محسوب مي‌شد، اكنون به ورشكستگي مالي مطلق رسيده است. عليه او هشت حكم جلب به خاطر بدهي تنظيم شده و خانه‌اش به عنوان بخشي از بدهي‌،‌ از دست رفته و طلبكاران نيز منتظر وصول پول خود از جانب وي هستند.
وقوع اين مشكلات سبب شده مربي چهار سال قبل سايپا، از شهر به دهي در پنجاه كيلومتري مونيخ پناه ببرد. يعني نزديك همان جايي كه ويلاي 500 متري قرار دارد كه البته ديگر متعلق به او نيست. حالا او بايد در خانه‌اي استيجاري زندگي را سر كند.

*سقوط مالي
داستان بدهي‌هاي مالي‌ لورانت از 18 اكتبر سال 2001 شروع شد كه براي كار قدم به خارج از وطن گذاشت. ‌آن موقع پس از 10 سال همكاري با مونيخي‌هاي 1860،‌ از كار عزل شده بود. سپس حضور در تيم‌هايي همچون فنرباغچه تركيه،‌ آلن (دسته دوم بوندس‌ليگا)، اينشوئن كره‌جنوبي، آپوئل قبرس، سياوسپور تركيه، ‌سايپاي ايران،‌ قيصري اسپور تركيه، اونترهاخينگ (دسته دوم بوندس‌ليگا)، آتا اسپور (ليگ محلي مونيخ)، دونجاكا اسلوواكي و تنيس بروسيا برلين( ليگ دسته چهارم آلمان) را تجربه كرد.
10 سال حركت اشتباه و گذر در سرزمين‌هاي مختلف، عاملي اساسي بر سقوط مالي وي از رده يك مربي پولدار تا يك مربي ورشكسته شد.
لورانت در اين باره مي‌گويد: در اين مدت هيچ وقت در جايي به طور كامل مستقر نشدم و نتوانستم درست به فكر خودم باشم.

*از پولداري تا بي‌پولي
لورانت كه تا قبل از دهه جاري، ميليون‌ها پول در آورده بود، خيلي بيشتر از آن را از دست داد.
او در شهر درسدن، در سال 1992 چهار آپارتمان در ازاي دو ميليون يورو خريد اما هيچ گاه از اين چهار ملك استفاده نكرد و به خاطر نياز، مجبور شد با يك ميليون ضرر بفروشد.
در اسپانيا يك ويلاي تفريحي ييلاقي به مبلغ بيش از يك ميليون يورو خريده بود اما الان بايد به خاطر بدهي‌اش آن را بفروشد و خود را از بخشي از بدهي‌ها رها كند.
اين مربي دريك صندوق مسكن بانكي 250 هزار يورو گذاشته بود كه به خاطر آن نيز ضرر كرد.
با اين حال از باشگاه‌هايي كه در چين و اسلوواكي كار كرد، تا به اين لحظه 180 هزار يورو طلب دارد.
باتوجه به اين همه مشكل مالي كه براي لورانت ايجاد شده، باشگاه مونيخ 1860 كه اكنون در ليگ منطقه‌اي حاضر است و سال‌ها سابقه همكاري مشترك داشته، قصد دارد براي مربي پيشين سايپا بازي دوستانه‌اي ترتيب دهد تا عوايد‌اش را جهت كمك به او ترتيب دهد.

*بدهي لورانت به سايپا
به گزارش فارس مطابق آنچه در سطور فوق از گزارشي كه در روزنامه آلماني منتشر شد، اين مربي با تجربه، به علت يكسري اشتباهات در تصميم‌گيري‌ها و مسائل مديريتي املاك و دارايي‌هاي خود را در يك دهه اخير به حراج گذاشت و تا آستانه ورشكستگي پيش رفت.
وي كه به گواهي كارشناسان فوتبال ايران در سال 2006 تيم خوبي براي نماينده كرج ساخت و به دلايلي مثل ناآماده بودن شرايط تمريني، به يكباره دست از كار كشيد، در عمل در موضع بدهكار قرار گرفت. وضعيتي كه با تلاش سايپا و رايزني با فيفا، منجر به محكوميت اين مربي به پرداخت 300 هزار يورو شد.
بدين ترتيب او برخلاف اكثر مربيان خارجي كه به ايران آمدند و با سرمايه‌اي كلان پس از چند صباحي خارج شدند، به اطر يكسري اشتباهات در تصميم‌گيري‌ها متضرر شد و يك گام ديگر تا ورطه بي‌پولي پيش رفت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها