بازدید 19292

علاوی: برای سربلندی عراق، با ایران وارد جنگ سیاسی می شویم!

ایرانی ها حتی تلاش های عربستان و احزاب کرد شمال را نیز ناکام گذاشتند... هرچند «علاوی» با گرفتن ژستی منتقد و مخالف گفته بود، حاضر به پذیرش هیچ مسئولیتی در دولت جدید عراق نیست، این روزها نمایندگان حامی وی در مجلس عراق، ساز دیگری کوک کرده و خواهان دادن اختیارات اجرایی گسترده به «شورای ملی سیاست های راهبردی» شده اند.
کد خبر: ۱۳۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶ 27 November 2010
سرویس بین الملل ـ «ایاد علاوی»، رئیس فهرست «العراقیه» در انتخابات مجلس ملی عراق که در دستیابی به پست نخست وزیری ناکام ماند، گفت: به دلیل نفوذ ایران در عراق و کمک همپیمانان ایران برای پیروزی مالکی برای تصدی نخست وزیری، ناچاریم با ایران وارد نوعی جنگ سیاسی شویم.

به گزارش «تابناک»، این نامزد شکست خورده در رقابت برای تصدی پست نخست وزیری در ادامه ادعاهای خود افزود: ایرانی ها حتی تلاش های عربستان و احزاب کرد شمال را نیز ناکام گذاشتند.

نخست وزیر اسبق عراق، عربستان و اعضای شورای همکاری خلیج فارس را حامیان خود دانست و افزود: راه بسیار سختی را در پیش داریم تا به نخست وزیری عراق برسیم، اما این کار را می کنیم و از حق خود نمی گذریم.

در همین باره، پایگاه خبری «العرب آنلاین» به نقل از «علاوی» نوشت: جنگ سیاسی با تهران را آغاز می کنیم تا همگان بدانند ما برای امنیت عراق و سربلندی عراق حاضر به جانفشانی هستیم!

گفتنی است، «ایاد علاوی»، از شخصیت های سیاسی شیعه سکولار عراق و از چهره های نزدیک به حزب بعث به شمار می رود که خود، بارها آشکارا از بازمانده های حزب منحله بعث حمایت و به عنوان رئیس فهرست «العراقیه» در انتخابات مجلس ملی عراق شرکت کرد و هرچند توانست با دو رأی بیشتر از فهرست انتخاباتی «دولت قانون» به رهبری «نوری مالکی»، بیشترین رأی را از آن خود کند، شش ماه تلاش وی و حامیانش برای جلب حمایت کردها یا گروه های شیعی به رهبری «صدر» و یا «حکیم» بی نتیچه ماند و سرانجام، «مالکی» بار دیگر مأمور تشکیل کابینه شد.

هرچند «علاوی» با گرفتن ژستی منتقد و مخالف گفته بود، حاضر به پذیرش هیچ مسئولیتی در دولت جدید عراق نیست، این روزها نمایندگان حامی وی در مجلس عراق ساز دیگری کوک کرده و خواهان دادن اختیارات اجرایی گسترده به «شورای ملی سیاست های راهبردی»، شورایی جدیدالتأسیس ـ که گفته می شود «علاوی» ریاست آن را بر عهده خواهد گرفت ـ شده اند.

در همین باره، «وحده الجمیلی»، عضو فراکسیون «العراقیه» در پارلمان این کشور اظهار داشته است: «مشارکت ما در کابینه، مشروط به دادن اختیارات اجرایی گسترده به «شورای ملی سیاست های راهبردی» است، چرا که در غیر این صورت، «العراقیه» تصمیماتی خواهد گرفت که مهمترین آن، بیرون رفتن از روند سیاسی است.»

با این اوصاف، هرچند «مالکی» اکنون در پی گزینش کابینه خود است و در ظاهر به نظر می رسد شش ماه تنش و جنجال سیاسی در عراق به پایان رسیده است، رفتارها و سخنان «علاوی» و حامیانش، نشان از آن دارد که این قصه سر دراز داشته و «علاوی» جز به نخست وزیری رضایت نخواهد داد؛ حتی اگر به دست گرفتن این پست سیاسی به قیمت به آشوب کشیدن عراق پایان یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۶
اخه سير شدن حالا براي ما گردن كلفتي ميكنند پول مارا دادن به اينها حالا بايداينها را هم بشنويم نكه فقير نداشتيم ازقديم گفته اند چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است
حالا معني اين جمله را كاملا ميفهميم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
بشینیم تو یه جزیره روز به روز که آب بالا اومد کاری نداشته باشیم و محل زندگی خودمون رو درست کنیم آمریکایی ها حق دارند پیشرفت کند چون مردمش می دونن که دارند تو یه جهان بزرگ زندگی می کنن
الزرشك!
دروغ نمي گويندكه علاوي جانشين و فرزندخلف صدام است...
بیا یک عدد شلغم ببندم به بازوهات اقای علاوی لاییک!اون امریکاش نتونست غلطی کنه تو که جای خودت رو داری.برو بازیت رو بکن.
دخالت در امور داخلی دیگر کشورها کار صحیحی نیست
پاسخ ها
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
فکر میکنید عربا و آمریکا کنار نشستن هیچ کاری نمی کنه این یک جنگ قدرت است که فعلا ایران توانسته دولت هوادر خود رو بالا بیاره یادتون هم نره شیعه های زیادی عراق داره که هیچ کدومش با این مردک هم فکر نیستن این آقا 100% اگه از شیعه ها حمایت کرده بود حالا نخست وزیر شده بود ایرانیها و شیعه های عراق دل خوشی از مالکی ندارن فقط فقط ایران به خاطر اینکه کسی در سطح مالکی نبود ایران به گروه های عراقی فشار آورد تا راضی به انتخاب مالکی شدن اگه این مردک یکم مغزش رو به کار می انداخت حالو روزش این نبود
بعيد ميدونم نظر من رو بزاريد ولي مينويسم. من نميدونم كي براتون اين خبرها را ترجمه ميكنه و كي اونها را تحليل ميكنه ولي هركي هست خيلي ناشيه شايد ترجمه اشتباه منجر به تحليل اشتباه ميشه و شايد هم تحليلها كليشه اي و از پيش آماده باشه که ما خبر نداريم به هر حال شما که اطلاع دقيقي از اوضاع عراق نداريد و قصد فهم و بيان واقعيت را هم نداريد به نظر نميرسه که از بيان اين گونه خبرهاي نه چندان واقعي و تحليلهاي غير واقع بينانه هدفي غير از تحريک احساسات افکار عمومي داشته باشيد؛ حال در پس اين تحريک احساسات چه هدفي هست خدا مي داند.
کدام عراق؟ از مارچ سال 2003 میلادی؛یعنی زمان اشغال جنایتکارانۀ این کشور توسط آمریکای تروریست, چیزی به اسم عراق وجود خارجی ندارد تا اینکه کسی بخواهد خواهان سرافرازی آن باشد. عراق هم اکنون یکی از ایالات عربی ـ کردی آمریکا در خاورمیانه است که ...
جدی نگیرید تابناک جان ایشون از اینکه نخست وزیر نشد و قدرت دستش نیفتاد و نوری مالکی که مورد حمایت ایران بود دوباره همه کاره شد اتش گرفته و این حرفها رو میزنه بی خیال
این شخص عجیب کینه شتری دارد!
پاسخ ها
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
اخه زورش گرفته که هیچ کاره شده فعلا باید حواسمون جمع کنیم این کینه ضربه ای به ما نزنه
تابناك تو هم اگر ريشه ات عربي نيست ودر برابر فرهنگ باديه نشيني و جاهليت اعراب خودباخته نيستي اين را سانسور نكن!
علاوي نمونه اي از كينه و عداوت اعراب {بعثی} نسبت به آب و خاك و تمدن و فرهنگ سرزمين زرخيز و فرهنگ مدار پارس است چيز عجيب و غريبي نيست!‌
... در همين جنگ تحميلي اكثر كشورهاي عربي به صدام نادان كمك كردندو به او افتخار مي كنند.ما بايدعاقل باشيم!كه متاسفانه فعلا از خرد خبري نيست.
پاسخ ها
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
این علاوی جانشین خلفی واسه صدام هستش ... اگه قدرت بیوفته دستش اولین کاری که میکنه به ایران حمله میکنه ... همون شعارای صدام رو میتونین توی حرفایش ببینین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
اقا فصه نخور این عراقی ها نه جنم حمله به ایران رو دارن و نه قدرتشو. این باب نشسته تو خونش یه چیزی میگه. حالا شما بی خیال شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
اینا کافیه فقط فکره حمله به ایران داشته باشن. با خاک یکسان می شن. ..
به نظر من ملت عراق باید مواظب این.. باشند تا صدام دومی پا به عرصه نگذارد و این ملت ستم کشیده را دوباره دچار دردسرهای بزرگ ننماید . همچنین اگر ما کمی در مورد غرامت های جنگ سخت بگیریم و بفهمند ماجراجویی هزینه دارد اعتلاف های سیاسی عراق به صورت اتوماتیک جلوی این جریانهای منحرف را می گیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
در اینده این علاوی دردسر ساز می شه
اگه یکی تو کشور شما هم دخالت می کرد همین نظرو دارید والا علاوی راست گفته
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
دوست عزیز
عراق از زمان کورش بزرگ تا زمان پیمان ننگین آخال جزئی از ایران بزرگ بوده و حتی تیسفون پایتخت باستانی ما و دل ایرانشهر اکنون در این پاره تن میهن قرار دارد.اعراب در آنجا اشغالگرند و با کشتار پارسیان و کردها کشور را غصب کرده اند.فراموش نکن که کیستی!
شاهین
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
واقعا علی آقا برات متاسفم. اگه فقط نیمی از مردم دنیا مثل تو فکر کنند دنیا همیشه بهانه ای برای جنگ دارد. عراق یک کشور عضو سازمان ملل است و نه جزیی از خاک ایران اینو بفهم. من نمی دونم چرا یه مدته تابناک فقط نظرات درپیت و احساسی را می گذارد!؟
لطفا "از شخصیت های سیاسی شیعه سکولار عراق" را که در متن آورده اید بیشتر توضیح دهید جدیدا شیعه سکولار شده ؟؟
این چه بلایی که دامن گیر ما شده دوستان چون حرفی برای زدن ندارن وقدرت تحلیل مسایل رو ندارن همش از این کلمه پول ما رو دادن به این پول مارو دادن به اون استفاده میکنن .برادر من این شخص اصلا نه از لحاظ ساسی وفکری و.....هیچ نزدیکی به ایران نداره که ما بخواییم بهش کمک کنیم .لطفا به مغزاتون فشار بیارین نه اینکه برین وحرفهای 4 تا ادم خود فروخته وطن فروش که تو تفسیر خبر صدای امریکا این چرندیات رو شایعه میکنن اینجا بنویسین
پاسخ ها
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
این نتیجه اینکه چهارتا ادم مشنگ مثل نوری زاده و سازگارای وطن فروش این تفکرات رو توی سر این افراد می کنند
مرد کوچولو ،گندتون که صدام بود جلوی ایران کم أورد تو که مال این حرفا نیستی
پاسخ ها
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
100% تاید میشه این مردک فکر کرده عربستان و آمریکا پشتشن گنده تر از دهنش هرف میزد و نخست وزیری رو حق خودش و تموم شده میدونست ولی قدرت ایران و نفوز ایران در گروهای شیعه رو دسته کم گرفته بود اگر این اقا نخست وزیر شده بود وضیت عراق 10000000 برار بدتر امروز میشد
بابا بنده خدا دارد از استقلال کشورش دفاع می کند.کمی هم خود را جای ملی گرایان عرلق بگذارید.
پاسخ ها
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
این دفاع نیست این از روی عصبانیت و ناراحتی است اگه یکم با ایران کنار می آمد حالو روزش این نبود
مازيار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
ملي گرا؟ استقلال زير پرچم عربستان و آمريكا اسمش شده استقلال؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
داره از استقلال کشورش دفاع میکنه یا میخواد جای پا برای آمریکا و عربستان باز کنه
اختلافات سیاسی احزاب شیعه و همچنین دخالتهای جانبدارانه کشورهای عربی باعث راهیابی بیشترن تعداد نمایندگان از حزب العراقیه گردید. که بهتر بود دولت از طرح آشتی ملی احزاب عراقی حمایت بیشتری میکرد تا ضمن تامین کامل منافع ملی کشورمان- ایادعلاوی را نیز به سمت خود می کشاند تا مجال فرصت طلبی کشورهای همسایه ایجاد نمی شد.
همین علاوی اگر میدان داشته باشه از صدام جنایتکار تره- در ضمن ایشون ارزوی نخست وزیر شدن در عراق را به گور خواهد برد. هنوز فراموش نکرده ایم بغداد کجاست ، مداین کجاست!
در عراق موضوع شيعه و سني نيست موضوع عرب و غير عربه،عربستان حامي گروهيه كه بزرگترين دشمن كردهاي عراق هستند و اقليتي كه ساليان سال تحت نام حزب بعث خون مردم عراق از شيعه تا سني از عرب تا كرد رو مكيده بودند و در اقدامات اخير ترورهائي كه به كمك اردنيها عربستانيها و آمريكا انجام داده اند تابه حال سعي در آشفتن وضعيت عراق داشته اند.
علاوي بايد هم دشمن ايران باشه او فرزند سردار قادصيه است.
دوستانی که می گویند علاوی ملی گراست لطف کنند بگویند این فرد ملی گرا چرا مفتخر به پشتیبانی عربستان و شیوخ خلیج فارس است؟؟ مگر ملی گرایی یعنی مخالفت با ایران؟؟ در ضمن یکی بگوید آیا ایران عراق را اشغال کرده است یا امریکا؟؟ این ملی گرا چرا با اشغالگران مبارزه نمی کند؟؟ نکند ملی گرایی فقط معنایش مخالفت با ایران است؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
این به مردم عراق مربوطه که بین ایران و آمریکا و هر کشور دیگه یکی رو انتخاب کنند به شما ملت ایران مربوط نیست

ببخشید مجبورم گستاخ باشم چون بعضی ها گستاخانه با مردم سایر کشورها حرف میزنند.
مازيار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
ناشناس عزيز اتفاقا" من هم گستاخانه به شما بگم گره خوردن تاريخ عراق با ايران و داشتن مرز با اين كشور و وجود تيره اي ايراني (كردهاي عراقي ) و نام عراق كه معني آن ايرانك (اراك) است و به لهجه عربي عراق گفته ميشه بنابراين موضوع به ايرانيها هم مربوط ميشه
گستاخانه تر بهتون بگم قبل از اينكه بخوايد گستاخي كنيد كمي مطالعه كنيد بد نيست
مازيار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
درضمن ناشناس گستاخ گرامي اين رو اضافه كنم ساختماني كه در كنار ساختمان من قرار داره اگر تخريب بشه ممكنه به ساختمان من هم آسيب بزنه ولي به ساختموني كه كيلومترها با ساختمان ما فاصله داره آسيبي وارد نميشه پس كاري همونقدر كه به صاحب ساختمان بقلي مربوطه به من هم مربوطه
Irani
| Netherlands |
۲۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
Aghaye Nashenas az UK:
Shoma Irani haastid ke ientori sange Araghi-ha ro be sine mizanid ??!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
فکرکنم با این طرز فکر شما به شما هم مربوط نباشه که ما چه نظری در مورد دیگران داریم
ميدونم كه چاپ نميشه. ولي همين كه مي بينيد دولت عراق الان به ايران نزديكه و ايران راحت تو عراق فعاليت ميكنه به اين دليله كه آمريكا نمي خواهد تو دولت اين كشور دخالت كنه. وگرنه خيلي راحت مي تونه دخل همه وابسته هاي ايران رو بياره.
بدون تعصب جواب بديد.
پاسخ ها
مازيار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
آمريكا در افغانستان و عراق نياز به كمك ايران داشت و به خاطر همين نياز نميتونست از اول با ايران و عراقيهاي متمايل به ايران دشمني كنه و به خاطر همين امروز دوباره روي بازماندگان بعثي سرمايه گذاري كرده آمريكا يك زماني ميتونست راحت هر كاري بكنه مثلا" ماجراي 11 سپتامبر 1973 و تغيير حكومت شيلي و آوردن آگوستو پينوشه خوشبختانه ابزاري كه آمريكا هميشه برضد ديگران استفاده ميكرده مثل شعار دروغين دمكراسي و رسانه ها امروز دست و پا گير خودش شده و بايد گفت پادزهر زهر آمريكا از خودش بوجود اومده
ناشناس
| China |
۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
اه عجب که َآمریکا دخالت نمیکنه!! دوست من حالت خوب نیست ها!! ظرف 140 هزار تا سرباز ریخته توی کشور تا تونسته کشته خورده و برده الان هم به بهانه ی آموزش نیروهای عراقی 50 هزارتا نیرو نگه داشته بعد میگی آمریکا دخالت نمیکنه!!! وافعا حالت خرابه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
اینو از بی بی سی شنیدی؟؟؟
آمیرکا داره خودشو به آب آتیش میزنه واسه نفوذ سیسی در عراق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
آقای آبی عزیز سلام سفرها بی خطر چه خبر ؟آب و هوای مریخ خوبه ؟ کی اومدی ؟
شاهین
| Germany |
۱۶:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
1- آمریکا نیروهای خود را از عراق خارج کرده است و هم اکنون نیروی های باقیمانده وظیفه سازمان دهی ارتش و نیروهای امنیتی عراق را برعهده دارند
2- برخلاف نظردهنده های این سایت بسیاری از مردم عراق از حضور آمریکا و سرنگونی صدام حسین در این کشور خوشحال هستند حداقل در مورد شیعیان و کردها که اینگونه است پس لطفا کاسه داغ تر از آش نشوید
3- برخلاف تصور شما آمریکا از نزدیکی عراق به ایران ناخرسند نیست آمریکا ترجیح میدهد عراق کشوری با اکثریت حاکمیتی شیعیان باشد تا آن را بعنوان الگویی عربی شیعی که بدنبال خشونت و ترور در منطقه نیست معرفی کند و علاقه ای به یک دولت سنی دیگر که ممکن است مامنی برای بعثی ها و القاعده باشد ندارد

حالا هر چی می خواهید بگید!
من حقیقتش اون قدر اطلاعات ندارم که نظر تخصی بدم اما بعضی از نظرات بشدت نژاد پرستانه بود
اينكه گفته مي شود مجازات خاينين بايد خيلي سنگين باشد بيراه نيست زيرا با وجود خاينين ، دشمنان توان نفوذ به داخل كشور را در خود مي بينند علاوي كه به عنوان صدام كوچك مشهور است حسب اطلاعات اعلامي براي خدمت به استكبار جهاني از هيچ جنايت و خيانتي عليه ملت مسلمان عراق و اسلام ومسلمين كوتاهي نمي كند!
پاسخ ها
شاهین
| Germany |
۱۶:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
من نمی فهمم چرا امثال شما که از ورامین اونوتر نرفتید و تنها بحث های سیاسیتون با معلم پرورشیتون بوده میایید تو این سایت نظرات چرند می دهید؟!
وقتی به نظر اکثریت بها داده نشود جز این انتظاری نیست
او علاوه بر اینکه علاوی است بلکه یک عقب مانده و کودن سیاسی است .به او بگوئیدفرزندان خمینی کبیر او را نیز بجای خود خواهند نشاند.
(امیر: از دامن کوه سهند)
آدم حسابي مگر كسي از جنگ با ايران به جايي رسيده كه تو دوميش باشي؟؟؟؟؟!!!! تو هم عقل به خرج بده و راه درست رو انتخاب كن.
بابا اين عراقي ها به امام حسين(ع)رحم نكردند.بعد اون هشت سال حالا حالاها بايد تقاص پس بدن.تابناك جون ارواح ددو حذفش نكن.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی