بازدید 17373
شرم‌آورترین واکنش‌ها به قطع شدن انگشتان زن و بچه مردم؛

رکورد بی‌خیالی شکسته شد

همیشه می‌شود با شنا کردن از رودخانه عبور کرد... روستاییان از پل آن یکی روستا استفاده کنند... حواسشان جمع باشد انگشتشان قطع نشود.
کد خبر: ۱۳۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷ 10 November 2010
روستای گاودانه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است. روز گذشته خبرگزاری مهر در گزارشی مکتوب و تصویری از این روستا، به تنها وسیله ارتباطی این روستا با جهان خارج از آن پرداخت: وسیله‌ای به نام «گرگر» که روستاییان مجبورند برای عبور از رودخانه و رفتن به محل تحصیل، کار، خرید، جاده، شهر و روستاهای دیگر سوار آن شوند.

به گزارش «عصر ایران»، گرگر، در واقع تله کابینی است که روستاییان سوار آن می‌شوند و با دست، آن را حرکت می‌دهند. در این میان شیب تند رودخانه باعث می‌شود هر از گاهی دست مردم در زیر چرخ‌های آن گیر کند و انگشتان آنها قطع شود.

تاکنون، بیش از 30 نفر از اهالی روستا دچار چنین حادثه‌ای شده و حتی برخی از آنان نیز به دلیل سقوط از گرگر دچار قطع نخاع یا مرگ شده‌اند.
در پی انتشار این خبر و تصاویر تکان دهنده انگشتان قطع شده اهالی روستا به ویژه کودکان مظلوم آن، انتظار می‌رفت مسئولان و نمایندگان استان ضمن ابراز شرمندگی از اینکه در حوزه استحفاظی آنها چنین فاجعه‌ای در حال وقوع مداوم است، نسبت به حل مشکلات مردم این روستا و جاهای دیگری که احیانا چنین مشکلی دارند اقدامات فوری انجام دهند و هر چه سریعتر، پلی کوچک در این روستای محروم احداث نمایند.

با این حال، آنچه امروز در همین خبرگزاری راجع به واکنش مسئولان منتشر شد، دود از سر آدمی بلند می‌کند که "خدایا اینها دیگر چه کسانی هستند؟"

به اظهارات مسئولانه آقایان دقت کنید:

- مدیر روابط عمومی استانداری کهکیلویه و بویراحمد: استاندار وقت ندارد پاسخ دهد.

- سید محمدعلی بزرگواری ؛ نماینده مجلس: مساله را بزرگ کردید... قبل از هر اقدامی باید طرح نوشته شود، اداره راه و ترابری شهرستان آن را آماده کند، اداره راه شهرستان طرح را به کمیته برنامه ریزی استان بدهد، کمیته برنامه ریزی آن را تایید کند، بعد طرح به دولت برود تا در صورت موافقت به اداره راه استان بودجه دهند. بنابراین شاید تا زمان ساخت پل چند سال طول بکشد... روستاییان اغراق می‌کنند. شما هم مساله را خیلی بزرگ می‌کنید، همیشه می‌شود با شنا کردن از رودخانه عبور کرد... روستاییان از پل آن یکی روستا استفاده کنند... حواسشان جمع باشد انگشتشان قطع نشود.

 
- نصرت الله انصاری، فرماندار: به روستاییان توصیه شده از گرگر استفاده نکنند، مسئولیت هر کسی که از این مسیر عبور کند با خودش هست.

 محمدحسین نصیری راد، رئیس اداره راه منطقه نیز در مرداد ماهی که گذشت قول داده بود ظرف یک هفته کار ساخت پل برای روستای مذکور آغاز شود اما گویا یک هفته بعضی‌ها با یک هفته بقیه خیلی فرق می‌کند و هنوز موعدش نرسیده است!

این در حالی است که از مردادماه تاکنون، انگشتان تعداد زیادی از هموطنانمان در این مسیر قطع شده است و البته با ادامه وضعیت کنونی، تعداد افرادی که دچار سانحه می‌شوند، همچنان افزایش می‌یابد.
البته یکی دو نفر از مسئولان مصاحبه شونده توپ را به زمین مردم نینداخته‌اند مانند رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت که گفته مراتب را به مسئولان بالاتر گزارش می‌کند تا چاره‌ای بیندیشند و ستار هدایتخواه، نماینده دیگر مجلس که وعده داده موضوع را از طریق اداره راه استان پیگیری می‌کند.

حال مروری دوباره داشته باشید بر اظهارات «به اصطلاح مسئولان» فوق:

استانداری که وقت ندارد جواب بدهد که چرا در استان تحت مدیریت اش این فاجعه مدام در حال تکرار است، فرمانداری که می‌گوید تقصیر خودشان است که از گرگر استفاده می‌کنند و نماینده مردم (!)ی که معتقد است روستاییان و رسانه‌ها دارند بزرگنمایی می‌کنند و پیشنهاد می‌کند ملت شناکنان از عرض رودخانه بگذرند و مثلا به مدرسه و مزرعه و شهر بروند!
بعد هم به جای آنکه از وضعیت اسفناک موکلینش متاسف شود و مثل اسپند بر روی آتش، از جا جهد و کاری کند، خیلی آسوده خاطر می‌گوید که باید طرحش نوشته شود و به دولت برود تا اگر مصوب شد، پلی ساخته شود.

واقعا جای تاسف است که بعضی‌ها فکر می‌کنند برای ساختن یک پل روستایی هم باید دولت جلسه بگذارد و مصوبه بگذراند!

اگر هیات وزیران باید به این امور مستقیما رسیدگی کنند، پس مسئولان محلی و نمایندگان مجلس، این وسط چه کاره‌اند؟
این چه حرف مضحک و چه استدلال تاسف انگیزی است برای توجیه تاخیر در ساخت پل؟

آن یکی مسئول هم که رسما زیر قولش زده و از مرداد تاکنون، حقوق ماهیانه‌اش را گرفته و خبری از پلی که وعده داده بود، نیست!

واقعا باید به این آقایان گفت اگر مرهمی بر زخم نیستید، لااقل نمک بر زخم مردم نپاشید. یعنی چه که تقصیر خودشان است که انگشتشان قطع می‌شود یا بروید شنا کنید؟!

به خدا سوگند، «خجالت» هم یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی است!

اگر آقایان اینقدر عرضه ندارند یک پل روستایی درست کنند، اعلام بی کفایتی کنند تا همین خوانندگان سایت‌های خبری اعم از راست و چپ و مستقل خودشان دست به کار شوند تا بلکه آقایان خجالت زده شوند!

واقعا برای کشوری که در آن سوی دنیا هم طرح‌های عمرانی دارد و پل و سد و کارخانه و نیروگاه، می‌سازد، زشت و زننده است که در داخل مرزهایش، مردمی آن هم مردمی به شرافت و مظلومیت روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، این چنین محروم و درمانده شوند و هر روز شاهد زخم و مرگ خود یا عزیزانشان باشند و آن وقت آقایان پایشان را روی پای دیگر بیندازند و بگویند: تقصیر خود مردم است.

واقعا اگر در همین مجلس شورای اسلامی، به دلیل مثلا خرابی یک در، انگشت یک نماینده قطع شود، آقایان چه جار و جنجالی راه می‌اندازند و خبرش تا آن سوی دنیا می‌رود ولی وقتی ده‌ها هموطن در یک روستا، دچار چنین سرنوشتی می‌شوند، واکنش آقایان این است: بزرگنمایی می‌کنید!

آیا خون تهران نشینان و مسئولان از خون بچه‌های روستای گاودانه کهکیلویه و بویراحمد رنگین است؟

دقت کنید که مردم این روستا نمی‌گویند بیایید برای ما ورزشگاه بسازید یا نیروگاه خورشیدی برایمان بیاورید، فقط می‌گویند پلی درست کنید تا انگشت‌های بچه هایمان قطع نشود؛ همین!

از دولت که همواره بر رسیدگی به مناطقه محروم را تاکید دارد، انتظار می‌رود ضمن بازخواست مسئولان استان به دلیل اهمال در خدمت رسانی ، به طور جدی پیگیر این موضوع باشد که چرا آقایان مسئول در استان کهکیلویه و بویراحمد تا این حد در برابر مشکلات مردم بی تفاوت اند. در واقع هر چند قطع مداوم انگشتان دست مردم منطقه فاجعه بار است ، نوع واکنش مسئولان محلی به این مساله، فاجعه‌ای بسیار بسیار بزرگ تر است.
فاجعه نخست را می‌توان با ساخت پل از بین برد، و می‌ماند فاجعه بزرگ تر دوم که باید دید چه برخوردی با مسئولان سهل انگار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
برای ثبت در کتاب گینس خوب است .
خدا بهشون صبر بده و البته پل تو افغانستان واجبتره
وااسفا از این فاجعه در حق مظلوم ترین مردم دنیا. نماینده ای که چنین سخنانی را بر زبان رانده باید پاسخگو باشد. هم در دنیا هم انشاا... در آخرت.
سلام‌- از مطلب بسيار عالي شما تشكر مي كنم .
بندهاي خدا نميدونن تو مللكت چي ميگذره آرزوشون يه پله
دولت خدمتگذار كجايي!!!؟؟؟؟
تابناک اگه یه بار حرف حق زدی همین مطلب هستش. واقعاً جای تاسف داره... واقــــعاً
الله اكبر
با تشکر . مگر شما به فکر مردم باشید
انشا الله نوفق باشید
حالا پل سر جای خودش، ولی واقعا نمیشه همین وسیله رو با مقداری هزینه به حالت امن درش آورد؟؟؟
دوره پیشرفت و فناوری رو باید در ایران دید در یک نقطه برج میلاد میرسد و در جای دیگر به قطع دست هموطنانان عزیز!
واقعا از این دست مسائل تو کشور ما از انواع مختلف اون فراونه.این رویه حتما سالهاست که داره تو اون روستا اتفاق می افته و حالا شما که تصاویر اون رو میزارید تازه همه مدافع روستاییان محروم می شوند.مگه زدن یک پل چقدر هزینه داره؟؟؟از کمکهای ما به کشورهای آفریقایی و عربی نمی شه یک درصدشو هزینه کرد؟؟یعنی این بندگان خدا مستحق ارسال کمک نیستن؟؟
بله دیگه !!!حالا برید تو ونزولا بیمارستان هفت طبقه افتتاح کنید
در شهرهای بزرگ پله برقی میگذارند تا ملت یک وقتی موقع استفاده از پل هوایی خسته نشوند و همزمان توی روستاهای ما یک همچین وضعی هست. این پدیده ها اصلا با ادعاهای مسئولان همخوانی ندارد.
الان صورت مسئله را با برداشتن گرگر حذف ميكنند و روستائيان بيچاره تر ميشوند
فکر میکنم بشه با یه هزینه خیلی کم، این دستگاه رو به نوعی قرقره و چرخ دستی مجهز کرد....
بنده دهيار روستايي از توابع بوئين زهرا هستم حاضرم با هماهنگي مسئولين بخش خودمان از اعتبار روستاي خود واسه ايمن ساختن " گرگر " استفاده کنم . آخه اون کوچولوهاي معصوم چه گناهي کردند؟؟؟؟ اين مسئولين کمي از لجبازي شون کم کنن بجاش اون غول لعنتي رو درست کنن . بقول فرماندار اون منطقه که تو راديو گفت 60تومن اعتبار گذاشتيم . بجاي اعتبار بنظر من يکم اراده لازمه تا اينهمه .....!!!!
ولي هر دو فاجعه به قوت خود باقي خواهد ماند نه پلي درست خواهد شد نه با مسئولان سهل انگار برخورد خواهد شد.
تا درست شدن پل و توقف استفاده از این وسیله لا اقل یک صفحه محافظ روی چرخهای ان نصب شود .
واقعا برای چنین مسئولان بی خیالی متأسفم. خیلی دردناک بود دیدن انگشتان قطع شده این نوگلان و کودکان معصوم که عمری باید تاوان بی خیالی برخی مسئولان را بدهند. ای مسئولان: ءاین تذهبون؟
كافي بود در اين مدت در دوطرف رودخانه يك قرقره نسب و يك طناب بين انها قرار مي دادند انوقت با كشيدن اين طناب وبدون اينكه خطري ايجاد شود راحت مي توانستند به دوطرف نقل مكان كنند واين نه طرحي مي خواهد كه لازم باشد به تصويب دولت برسد ونه هزينه انچناني زيرا كه هزينه ان دوقرقره وچند متر طناب است
وای به حال مردمی که چنین وکلایی در مقام دفاع از حقوق خود داشته باشند. متاسفم.....
با تشکر ویژه از تابناک برای رسیدگی به گوشه ای از انبوه مشکلات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد.
من خود از اهالی این استانم.
جای تعجب و تاسف است که در استانی که 25 درصد نفت خام ایران از آن برداشت می شود، هنوز مردم یک روستا باید با این وضع عجیب زندگی کنند...
واقعا" چرا چنین است؟

من به شما عرض می کنم که با هزینه ی یک متر تونل مترو در تهران می توان برای تمام روستاهای این استان پل ساخت...
وتقعا روستا نشینان این استان به اندازه ی یک متر متروی تهران ارزش ندارند؟
در دیاری که درآن نیست کسی یار کسی
کاش یارب که نیفتد به کسی کار کسی
متاسفانه آقایان فراموش کرده اند که با همت و پشتکار این مردم به موقعیت های سیاسی و شغلی کنونی دست یافته اند، کاش لا اقل 10درصد از هزینه های سفرها و ماموریت های بی مورد خود را صرف همین مردم می نمودند.
عزیزم خوب گوش کن ببین چی میگم استاندار که باید به کارای استان بپرذازه نه یه روستای کوچیک آخه براش افت داره فرماندارهم که فقط میتونه فرمون بده این روستاییای بیچاره گر گرو خوب بتوتن پارک کنن نماینده بینوا هم که خودش تلویحا" داره میکه عکساتون فتوشاپه بیخود مسئله رو گندش نکنین رئیس اداره راه هم که حیطه کاریش رو خشکیه در صورتیکه این مسئله شما به نیروی دریایی مربوط میشه پس فعلا" حداقل به بچه ها سفارش کن از همون مسیر دهات بغلیشون آمدوشد کنن تا ببینیم خدا چی میخواد. عزت زیاد
این اتفاق تو کشوری مثل سویس افتاده بود حداقل 3 مقام مسول با کلی شرمندگی استفا میدادند
شرم‌آورترین واکنش‌ها به قطع شدن انگشتان زن و بچه مردم!
فقط همین رو میشه کفت!!!
بابا من حاضرم همین گرگر را طوری اصلاح کنم که دیگر این اتفاق نیافتد.
کافیه که روی یک ورق فلزی سوراخی باندازه قطر سیم بکسل تعبیه بشه و در جلوی چرخها قرار بگیره. از این ورقها میتوان چهار عدد درست کرد و در جلو و عقب هرکدام از چرخها قرار داد. با وجود این ورقها اگر اتفاقی بیافته فقط انگشت زخم میشه ولی دیگه قطع نمیشه.
اگر ورق فلزی نباشه خود روستاییان عزیز میتونن با تخته های چوبی مناسب (که شاید از ورق هم بهتر باشه) این کار رو بکنن.
اگر جواب این متن را در انتهای اون بنویسید من نقشه رو هم میکشم براتون میفرستم که یه مسلمونی این کار رو بکنه
1
تابناک جان مادرت منتشر کن . به مسئولان محترم بگو : اگه این اتفاق برای یکی از شما یا خانواده شما یا اقوام شما اتفاق می افتاد باز اینقدر بی خیال بودید ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
با ديدن اين تصاوير،من كه از ايراني بودنم خجالت كشيدم!
با سلام و احترام لطفا در مطلبی از مردم دعوت به همکاری کنید و خواهید دید چند مهندس حاضرند رایگان این کار را انجام دهند و همچنین کمک های مردمی خواهد رسید.
بابا یه طناب موازی طناب اصلی بکشن، دستشونو از اون بگیرن و هل بدن. اینطوری دیگه دستشون زیر چرخ هم نمی مونه.
با اينكه تابناك اغلب مزخرف مينويسه ولي اين مطلب عالي بود. دست نويسنده درد نكنه
از اين نمونه ها در روستاهاي محروم كشور زياد است ولي فقط چون ديده نمي شوند و حرفشان را هم كسي نمي شنوند مي سوزند و مي سازند .
ديه انگشتان اين انسانهاي پاك و زحمتكش را چه كسي مي دهد ؟
اگر اين نظام اسلامي است و ادعاي عدالت دارد حالا كه اين اتفاق افتاده بايد ديه انگشتان اين افراد را پرداخت كند و از آنان دلجويي كند .
آيا فقط كساني كه در شهر زندگي مي كنند انسان هستند و حقوق شهروندي دارند ؟
مسئولان به خود بيائيد !
اينها انسانند و مسلمان و هموطن ما
من مسئول پشت ميزي نيستم ولي مسئولم كه كمك كنم و هر طور كه بتونم كمك مي كنم .
مسئولين تابناك شما هم مسئول هستيد اگر كوتاهي كنيد !
اين خبر را بايد تا يك ماه صفحه اول سايت باقي بماند شايد مسئولي ببند ! ! !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل