بازدید 3979

"فرونشست زمین" یک سوم جمعیت چین را می‌بلعد

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که یک سوم جمعیت چین به دنبال تشدید فرونشست در این کشور به اعماق زمین فروخواهند رفت.
کد خبر: ۱۲۳۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰ 19 May 2024

 به گزارش تابناک، نتایج یک تحقیق جدید توسط دانشگاه‌های آنگلیا شرقی (UEA) و ویرجینیا نشان می‌دهد که 45 درصد از مناطق شهری کشور چین که 700 میلیون نفر از جمعیت این کشور را در خود جای داده‌اند با سرعت متوسط فرونشست 45 میلی‌متر در سال یا حتی بیشتر از آن حال غرق شدن هستند.

بر اساس این تحقیق شهرهای مهم چین ازجمله پکن و تیانجین نیز در معرض این خطر بالقوه هستند. شهرهای ساحلی مانند تیانجین به ویژه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند زیرا فرونشست زمین باعث تقویت تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح دریا می‌شود.

همچنین  شانگهای به عنوان بزرگترین شهر چین در طول قرن گذشته تا 3 متر فرونشست داشته و امروز نیز این روند ادامه دارد. زمانی که فرونشست با افزایش سطح دریا ترکیب شود، می‌تواند تا 3 برابر فاجعه‌بار باشد.

محققان می‌گویند، فرونشست یکپارچگی ساختاری ساختمان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی را به خطر می‌اندازد و اثرات تغییرات آب و هوایی نظیر سیل را تشدید می‌کند و به ویژه در شهرهای ساحلی باعث افزایش سطح دریا می‌شود.

آنها مقابله با فرونشست در ژاپن را یک الگو موفق معرفی کرده و می‌گویند، در اوزاکا و توکیو ژاپن، برداشت آب‌های زیرزمینی در دهه 1970 متوقف شد و در نتیجه فرونشست شهرها نیز متوقف شده یا به شدت کاهش یافته است که این موضوع نشان می‌دهد این یک استراتژی موثر است.

نتایج این مطالعه در مجله علمی Science منتشر شده است.

منبع: تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
آخرین اخبار
وب گردی