بازدید 17093
چرا سیاست پایش را از کفش فوتبال در نمی‌آورد؟!

معاون مالی شهرداری اهواز، مدیرعامل سپاهان اصفهان شد! / قحط الرجال در فوتبال آماتوری ایران؛ مدیر دهه شصتی که حتی تماشای فوتبال راهم دوست نداشت

در حالی که کشورهای عربی و شرق آسیا با استفاده از دانش روز مدیریت با سرعت به سمت جبران شکاف بین فوتبال خود با کشورهای اروپایی هستند، در لیگ ایران یک مدیر مالی و پروژه‌های اقتصادی و صنعتی بدون یکروز سابقه در این رشته و حتی علاقه به تماشای فوتبال را به مدیرعاملی سپاهان گمارده اند...
کد خبر: ۱۲۳۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸ 10 May 2024

مدیر مالی شهرداری اهواز، مدیرعامل سپاهان شد!

یک چهره گمنام و ناشناس برای اهالی ورزش حرفه‌ای و فوتبال ایران ، مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان شد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ از اصفهان خبر می‌رسد فردی به نام مهدی آذربایجانی متولد سال ۶۰ که اکنون معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز است، به جای منوچهر نیکفر که ماهها از کنار رفتنش می‌گذرد مدیرعامل باشگاه سپاهان شده است. هر دو عکس فوق نیز مربوط به همین شخص در دو بازه زمانی مختلف است که البته اکنون در سایت های خبری از عکس با محاسن استفاده می‌شود.

آذربایجانی، سومین مدیرعامل زردپوشان طی چندماه اخیر است که بعداز برکناری محمدرضا ساکت و سپس کناره‌گیری نیکفر بعداز شکست‌های پیاپی، سکان هدایت چنین باشگاه بزرگی را که زیر نظر کارخانه فولاد مبارکه اداره می‌شود، برعهده گرفته است. 

وی طبق ادعای درج شده در صفحه اجتماعی خودش؛ دانش‌آموخته دکتری سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران است و گویا سابقه عضویت در هیأت مدیره سازمان ورزشی شهرداری اصفهان و عضویت در هیئت مدیره شرکت توسعه سیاحتی سپاهان و دبیری شورای شهر اصفهان را در کارنامه دارد که هیچکدام به تیم‌داری حرفه‌ای در فوتبال آنهم تیمی در سطح سپاهان مربوط نمی‌شود!

معاون مالی شهرداری اهواز، مدیرعامل سپاهان اصفهان شد! / قحط الرجال در فوتبال آماتوری ایران؛ مدیر دهه شصتی که حتی تماشای فوتبال راهم دوست نداشت

مشخص نیست چه مقام مافوق یا قدرتی، آذربایجانی ۴۲ساله را به صندلی مدیرعاملی تیمی که روزگاری قدرت برتر فوتبال ایران در کنار استقلال و پرسپولیس بود، رسانده است اما این فرد که با اضافه وزن شدید هم مواجه است، خودش اعتراف کرده که حضورش برای تماشای یک مسابقه فوتبال در فولاد آره‌نای اهواز ، کار و جایی متفاوت برای او بوده است.

بنابراین مدیرعامل سپاهان حتی در حد تماشا هم فوتبال و لیگ برتر آن را دنبال نمی‌کرده و اکنون به چنین سمتی گمارده شده است که واقعا جای تاسف دارد و قطعا هیات مدیره باشگاه سپاهان و مدیریت کارخانه فولاد مبارکه باید پاسخگوی این انتخاب ضعیف و عواقب آن در تبمی که مدتهاست با مخارج سنگین با کسب جام بیگانه شده، باشند. 

باید امیدوار بود که با وجود ناشی بودن این مدیر در مسایل فنی و نقل و انتقالات و دانش مدیریت روز فوتبال شامل بازاریابی و حق پخش و تبلیغات محیطی و اسپانسرینگ و غیره؛ حداقل با توجه به گرایش مالی‌اش بتواند از ریخت و پاش های عظیم در مجموعه سپاهان جلوگیری کند و اتلاف منابع ملی و بودجه‌های هنگفت برای خریدهای بنجل خارجی را به انتها برساند.

کاری که سال‌ها توسط ساکت و مدیران مختلف سپاهان به آن دامن زده شد و سالانه به شیوه‌های مختلف میلیاردها تومان ضرر و زیان مالی به بیت المال وارد کرد. مخارج غیرضرور و حاتم بخشی از جیب شرکت دولتی و سهامداران، و شائبه جدی فساد و احکام مختلف علیه مدیرعاملی که هنوز در چرخه فوتبال کشور ، پست عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را یدک می‌کشد و باید پاسخگوی رد مال و بازگرداندن وجوه تصاحب شده عمومی باشد.

انتخاب چهره‌ای مثل آذربایجانی برای اداره تیم یا باشگاه بزرگ سپاهان، نشانگر اوج خلا و قحط الرجال در فوتبال ایران و خودداری از گزینش معدود مدیران کاربلد و متخصص در ورزش و فوتبال کشور، و نادیده گرفتن اندک مدیران تحصیلکرده و کاربلد این شغل تخصصی است که امروز صنعت مدرن فوتبال در دنیا به سمتش رفته است و در کشورهای عربی هم تربیت مدیر و آموزش چهره‌های برتر ورزش برای اداره تیم‌های شاخص را جدی گرفته‌اند.

صفحه اینستاگرام این مدیر دهه شصتی مملو از سرکشی او به پروژه های صنعتی و عمرانی و یا شرکت در جلسات بودجه و مدیریت شهری، و حرف از پل‌سازی و ترافیک و آلودگی هوا و قطار شهری و آسفالت و از این دست مسایل است و هیچ نشانی از فوتبال به جز پست آخر آن دیده نمی‌شود.

ناگهان یک قلب زرد هم به قسمت بیوی این پیج اضافه شده که شاید نشانگر علاقه به سپاهان باشد! در همین حال یک عکس با لباس کاراته نیز منتشر شده که آذربایجانی در توضیح آن اعتراف کرده که بعداز دوسال ، به تمرین کاتا مشغول شده است با اینحال عنوان مربی کاراته همچنان در عناوین این مدیر پاک نشده تا گریزی هم به ورزش زده باشد.

معاون مالی شهرداری اهواز، مدیرعامل سپاهان اصفهان شد! / قحط الرجال در فوتبال آماتوری ایران؛ مدیر دهه شصتی که حتی تماشای فوتبال راهم دوست نداشت

بهرحال از این پس، سپاهان و بودجه نجومی و مربیان خارجی و بازیکنان کهکشانی‌اش ، تحویل کسی است که تا هفته پیش اطلاعی از کیفیت مدیریت در فوتبال حرفه‌ای نداشت و دغدغه‌اش چیز دیگری بود. واقعا چرا در جمهوری اسلامی، اینگونه مدیران را از پشت میز جلسات مشکلات شهری و پروژه‌های عمرانی، درگیر موضوع و حوزه‌ای جدید می‌کنند که برای یادگیری الفبایش باید دوسال وقت صرف شود؟ و چرا مدیران ما چنین احکام و جایگاه‌هایی را می‌پذیرند و دست رد به پستی که تخصص‌اش را ندارند، نمی‌زنند؟

می‌نشینیم و دوران آموزش و کسب شهرت مهدی آذربایجانی در راس باشگاه سپاهان را هم تماشا می‌کنیم. امیدواریم وقتی این شغل را هم خوب یاد گرفت، به وزارت بهداشت یا سفارتخانه ایران در فلان کشور، و یا حتی خودروسازی و کارخانه پوشاک و شرکت ساختمان سازی منتقل نشود.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۱
واسه شما گمنام و ناشناسه ایشون شناسه و سالها تلاش کرده تا تونسته دیده بشه ضمن اینکه اتصالات قوی و موفقی داره
پاسخ ها
تتلیتی ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
شاخ غول شکسته!؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
در جواب به تتلیتی ام. داداش مگه بقیه شاخ غول شکستن؟!؟
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
تابناک فهمیدی که میگه اتصال دارد . در دوره اخیر از این اتصالی های زیاد شدند
برای من سواله چرا مدعی العموم به این مسائل ورود نمیکنه؟!
در ایران دیدن این چیزا اصلا چیز عجیبی نیست !!
مهندس عمران رستوران باز میکنه
پزشک متخصص ساختمان سازی میکنه
لیسانس ادبیات رییس فدراسیون فوتبال میشه
فارغ التحصیل تربیت بدنی مدیر مدرسه میشه
ایسانس تاریخ مرغداری راه میندازه
مهندس کشاورزی تالار عروسی تاسیس میکنه
باید با تمام قدرت جلوی فساد را گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
کدامش را ؟؟ کجایش را ؟؟؟ چقدرش را ؟؟؟ چند تایش را؟
چگونه ؟ با چه کسی ؟ چطوری ؟ چه زمانی ؟

مگر می‌شود؟؟؟
شما بگو پای سیاست کجا نیست!!!!!
اینجا ایران است. احسام از آنجه در آ ینه می بینید نزدیک تر است
به سلامتی
مهم سابقه بسیج نه رشته تخصصی اگر ناراحتی جمع کن برو .مرسی
ایشون فوق العاده س. واقعا مدیریت بلده حالا می بینید
پاسخ ها
تتلیتی ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
آره باور کردیم پرسپولیسی نیستی!
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
فک و فامیلش میشی؟
مدیر عامل یک باشگاه ورزشی بیشتر از اینکه ورزشی باشد باید دیدگاه مالی داشته باشد البته این بنده خدا در دو عکس اول کاملا مشخصه همیشه ریا رو در دستور کار خودش داشته
عجب تیتری ، ایول .
مهم تشت عسله که با کله بیوفتی توش،تخصص زیاد اهمیت ندارد،اصل نیت عسلی شدنه!!!
شایسته سالاری به معنای اتمّ کلمه.
شهرداری ارگان چندان خوش نامی نیست و رفتار بسیار نادرستی با مردم داره من از شهرداری خوشم نمیاد
چرا به آن سازمانها منتقل نشود؟ این بزرگوار هم مثل آنهایی که در تران هر دو روز یکبار عوض میشوند. مگر خون سپاهان قرمز تر است!
ویرانی به تمام معنا
این متولد سال ۶۰ هست من فکر کردن ۶۰ سال اش هست پس چرا انقدر داغون و سن بالا میزنه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
جانباز ۷۵ درصد جنگ ۸ ساله است !!؟؟

البته فقط مزایای آنها را می‌گیرد و برای رفتن راه صد ساله در یک شبه ، خیلی تلاش می‌کند و کرده است ، و درد زیادی دارد
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
زیر بار مسئولیت سختی زیاد کشیده!!
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
تاریخ تولدش میلادیه
اتفاقا مدیر عامل باید دانش مدیریت و مالی داشته باشه نه علاقه و سابقه در فوتبال. باشکاه سپاهان هم باشگاه ورزشی هست نه فقط فوتبال
فساد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
اسم جدیدش شده پاداش زهد و تقوا !!؟؟؟

واحد هم هزار میلیارد تومان است معادل ۴۲۰۰ متر زمین در ازگل
اثبات کرده که تو مداره
همین کافیه
اصلاً مهم نیست ، هرکسی بیاد با وجود هواداران فهیم! سپاهان, بعد از چند ماه فحش شنیدن میگذاره میره، حتی این هواداران فهیم! به محرم نویدکیا هم در زمان سرمربیگری سپاهان رحم نکردند.
اره خوب تو خوزستان مدیریت کرده که حال روز خیابان های شهر اهواز اینه انگار شده مثل جادهای شهرهای جنگ زده
مثل اینه که یک فوتبالیست را مدیر کارخانه فولاد کنید
چرا کسی نمی پرسد ایشان چه کاره بوده که معاون شهرداری اهواز شده است؟ چرا باید یک تیم از اصفهان بیاورند برای مدیریت اهواز؟ مگر در اهواز قحط الرجال است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
خودی بوده !!،؟
همین کافیه
و دستمزدش که رانت و اختلاس هم شده پاداش الهی برای تقوا و زهد و عبادت کردن !!؟؟
جایزه بهترین نظر اهدا می شود به کاربری که گفت اون اقا ثابت کرده که تو‌ مداره!!
برای چی شاکی هستین ؟!
کل مملکت داره اینجوری اداره میشه.
وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم گواه همینه ، متاسفانه
عین خیالشون هم نیست و دائم هم دارن از خدمات خودشون قدردانی می کنن.
خداییش این دهه شصتیه ؟؟ خیلی داغون شده فشششاار کاریشزیاد بوده ماشالله
باید یکی بررسی کنه تو شهرداری اهواز چه کرده حسابرسی بشه ببینیم چطور این پله پریده رفته اونجا قانون کجای کار قرار داره خدا میدونه
بالاخره یه عکس با لباس ورزشی داره این خودش یه پوئن مثبت تلقی میشه
کاراته و فوتبالم که خیلی فرقی ندارن،مثل رانندگی می مونه یکم عقب جلو کنی دستت میاد.
عزیزم هدف نابودی سپاهان است همین و بس....
یکی دستور میده سپاهان از لیگ اخراج بشه. یکی هم مدیر عامل رو از تو لپ لپ در میاره .......

دلیلش هم فقط یک چیزه نمی خوان رقیبی برای مافیای قرمز و آبی وجود داشته باشه تا بخور بخور زیر سایه قرمز و آبی ادامه داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
اصلا لیگ بدون الکلاسیکو مزه نداره دادا
بیشتر میخوره دهه سی باشه تا شصتی یحتمل شناسنامش رو کوچیک گرفتن براش
حضور کریستیانو رونالدو در فوتبال عربستان باعث شده توجهات نسبت به لیگ این کشور جلب شود. عربستانی‌ها حتی فوتبال زنان را هم جدی گرفته‌اند و تیم‌های باشگاهی این کشور تیم‌های زنان خود را هم راه‌اندازی کرده‌اند.

کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی النصر اخیرا با منیره الحمدان، کاپیتان تیم فوتبال زنان این باشگاه دیدار داشت و پیراهن خود را به او هدیه داد.
عملکرد شهرداری اهواز که تیره و تاره و از ضعیفترین بین شهرهای ایران است و ایشان که نمی خواد فوتبال بازی کنه که همه ببینند نمی تونه میخواد مثل پست قبلی باز هم مدیر بشه که در مملکت ما این پست نیازی به تخصص نداره!
ایرانە دیگە.من معلم تاریخ میشناسم شدە معلم ورزش?
یعنی در خود اصفهان و مجموعه سپاهان و زیر مجموعه های ورزش انیک مدیر موفق و لایق وجود نداشت که نیاز بوده برند از شهرداری اهواز یک نفر را انتخاب کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مفهوم استعداد پروری سپاهان را هم فهمیدیم مفهوم زرنگ بودن اصفهانی
خبری واقعا این فرد 42سالشه؟؟ یه کم دقت کن
وقتی میشن خصوصی کسی حق دخالت نداره . خراب بشه ویا نشه کسی حق دخالت نداره
این بلای خصوصی سازی هست
هی داد میزن خصوصی میشه یعنی برای خودم هست به تو چه
پاس چی شد . الان کجاست
صباباتزی کجاست
خصوصی سازی در ایران یعنی دزدی . اما تو کره جنوبی یعنی پیروی از قانون
تیم شهرداری اصفهان را که کلا به فنا داده حالا احتمالا ماموریت مشابه داره
این‌گونه افراد مصداق بارز «تشنگان قدرت» هستند!!!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی