بازدید 3023
۹

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟

مرکز پژوهش های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دولت در مورد سهمیه‌بندی بنزین پیشنهادی ارائه کرد که بر اساس آن دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوار‌های فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوار‌های دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶ 05 May 2024

 به گزارش تابناک، فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
بارها نوشتم و تابناک هم نوشته من رو گذاشت اگر یک درصد از این افکاری که در جهت گران کردن رو در جهت توسعه و رشد و شکوفایی بکار میبردید الان ایران جزو ۵ اقتصاد جهان بود
چرا برای خانواده ها و افراد بدون خودرو شرایطی فراهم نمی کنید که از انواع حمل و نقل های عمومی با تخفیف استفاده کنند؟؟؟؟ چرا درآمد و کیفیت زندگی خانواده های بدون خودرو را افزایش نمی دهید تا انها هم از خودرو شخصی استفاده کنند؟؟؟؟ چرا خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار خانواده های کم درآمد قرار نمی دهید؟؟؟؟ کاملا مشخص است که مسئولان دلسوز خانواده های بدون خودرو نیستند هدف ..........
چرا بلید بهشون واریز یشه
مشکل داریدا
دوباره شروع شد
فکر و ذکرشون فقط شده بنزین اگه تو کشورهای خارجی بنزین گرونه وقیمت واقعی هست خدا و پیغمبری حقوق چقدره؟میریم تو اینترنت همش بحث بنزین هست بنزین واقعی بشه حقوق هم واقعی بشه زیر ۵۰میلیون نباشه یارانه یارانه میکنند مگه چقدر میدن؟خیلی سال پیش ۱۰۰تومان ۱۰۰تومان گرون میشه الان یهویی از ۱۵۰۰میشه خداتومن روز قیامت چی میخواند جواب بدن.....
ماجراش اینه که به مملکت با این همه منابع نفت و گاز دست عده ای هست که هیچی بلد نیستن و تاوان همه چی رو مردم از جیبشون‌میدن
خوب مایی که با وانت کار می‌کنیم چه گلی به سر بزنیم
اخه ادم حسابی خودت بنزین از جیب مبارک زدی ببینی ۶۰ لیتر یعنی چی اونم توی تهرانی که همش ترافیکه
چرا باید یکی مثل تو برای ماها تصمیم بگیره
واقعا جای تاسف داره
مسافرکش ها رو جمع آوری کنید مشکل حل میشه ..‌. همه مشکلات حل میشه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی