بازدید 1890

تشخیص یک بیماری از روی دست‌ها

بیماری خطرناکی که معمولا هیچ علامتی ندارد با ایجاد علائم قابل مشاهده روی دست‌های شما قابل شناسایی است.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷ 20 April 2024

به گزارش تابناک، ایسنا در گزارشی به نقل از هلث نوشت:  تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع اما کشنده باشد.

 این بیماری، معمولا هیچ علامتی ندارد و برای تشخیص تایید شده، نیاز به آزمایش دارد، اما با ابتلا به آن، برخی از افراد ممکن است متوجه تغییراتی در دست، مچ پا یا چشم خود شوند.

بیماری خطرناکی که معمولا هیچ علامتی ندارد با ایجاد علائم قابل مشاهده روی دست‌های شما قابل شناسایی است. تنها راهی که می‌توانید بفهمید کلسترول بالا دارید، انجام آزمایش است، اما کارشناسان می‌گویند که نشانه‌ای از این وضعیت روی دستان شما نیز ظاهر می‌شود.

کلسترول بالا می تواند به معنای داشتن شریان‌های باریک باشد که می‌تواند منجر به لخته شدن خون، حملات قلبی و سکته شود.

بنیاد قلب بریتانیا (BHF) اعلام کرد که عارضه جانبی کلسترول بالا می‌تواند در دستان فرد ظاهر شود. معمولا هیچ علامتی از کلسترول بالا وجود ندارد اما اگر درمان نشود، می‌تواند منجر به حمله قلبی و سکته شود. کلسترول بالا، اغلب عامل خطر پنهان است به این معنی که می‌تواند بدون اینکه بدانیم عامل خطر سلامتی ما باشد و برای مقابله با آن زمان را از دست خواهیم داد. به همین دلیل، بسیار مهم است که سطح کلسترول خود را بررسی کنیم.

با این حال، اگر شما مبتلا به کلسترول خونی خانوادگی هستید، ممکن است علائم قابل مشاهده را داشته باشید که شامل وضعیتی به نام تاندون گزانتوماست که می‌تواند باعث ایجاد توده‌ها در بند انگشتان شما شود.

گزانتوما، ضایعه پوستی است که در اثر تجمع چربی در زیر پوست ایجاد می‌شود و ممکن است صاف و به رنگ پوست معمولی مشاهده شوند، همچنین می‌توانند روی تاندون آشیل ظاهر شوند.

متخصصان پوست توضیح دادند: گزانتوم تاندون (گزانتوم تاندون) ندول‌های زیر جلدی است که به آرامی بزرگ می‌شوند و معمولا به تاندون آشیل یا تاندون‌ها روی بند انگشتان متصل می‌شوند. آنها صاف، محکم و قابل لمس و متحرک هستند. رنگ پوست روی آن طبیعی است.

گزانتوم تاندون بیشتر با کلسترول خونی خانوادگی همراه است، اما در زانتوماتوز سربروتندینوس و سیتوسترولمی نیز دیده می‌شود.

سایر علائم قابل مشاهده کلسترول بالا عبارتند از گزانتلاسما (چربی پلک) در اطراف چشم که توده‌های کوچک و زرد رنگ کلسترول در نزدیکی گوشه داخلی چشم شما خواهند بود.

اگر متوجه شدید که گزانتلاسما دارید، باید با پزشک عمومی خود صحبت کنید. آنها ممکن است آزمایشی برای بررسی سطح کلسترول شما انجام دهند.

پزشکان همچنین ممکن است برخی از تغییرات در شیوه زندگی را که می‌توانید انجام دهید که کلسترول شما را کاهش می‌دهد، توضیح دهند.

تغییرات در شیوه زندگی شامل کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده، ورزش بیشتر و ترک سیگار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم