بازدید 5288
واردات ۶۶ میلیارد دلار کالا در سالی که گذشت؛

جولان قطعات چینی در بازار خودرو/ بیش از ۸ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت وارد کشور شد

چین با اختصاص ۶۱.۶۱ درصد از ارزش کل واردات اجزاء و قطعات موتورسیکلت کشورمان، اولین کشور طرف معامله در واردات این کالا بود و پس از آن امارات متحده عربی با سهمی معادل ۳۲.۹۳ درصد و تایلند با ۳.۱۵ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۳۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷ 19 April 2024
جولان قطعات چینی در بازار/ بیش از ۸ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت وارد کشور شد
گمرک ایران برای اولین بار با بررسی ۲۶۱ کد تعرفه، جزئیاتی از واردات اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرده است.
 
به گزارش تابناک اقتصادی، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در این باره اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ به میزان ۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت از گمرکات ترخیص و وارد کشور گردید.
 
رضوانی‌فر گفت: این میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.
 
وی در خصوص میزان صادرات اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ گفت: در این مدت ۱۴۱ میلیون و ۲۱۸ هزار دلار اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت صادر شده که ۲۴.۳۵ درصد افزایش نشان می دهد.
 
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه اعلام جزئیات واردات اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت تصویری جامع و کاملی از واردات این گروه کالایی ارائه می دهد، در خصوص واردات قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲ با بررسی ۲۱۷ کد تعرفه، افزود: در مدت یاد شده ۷ میلیارد و ۵۹۸ میلیون دلار اجزاء و قطعات خودرو وارد شده که ۳۱.۸۹ درصد افزایش داشته است. در این مدت همچنین ۱۳۲ میلیون و ۵۸۵ هزار دلار اجزاء و قطعات خودرو صادر شده که ۲۵.۲۱ درصد افزایش نشان می دهد.
 
وی در خصوص عمده‌ترین شرکت‌های واردکننده اجزاء و قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: صنایع خودروسازی مدیران با ۱۳ درصد، کرمان موتور با ۹.۶۵ درصد و کوروش موتور آریا با ۵.۳۵ درصد از ارزش کل واردات اجزاء و قطعات خودرو، بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.
 
به گفته وی چین، امارات متحده عربی و ترکیه ۳ کشور عمده طرف معامله برای واردات اجزاء و قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.
 
رضوانی‌فر در خصوص میزان صادرات و واردات اجزاء و قطعات موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ با بررسی ۴۴ کد تعرفه اظهار داشت: در این مدت ۸ میلیون و ۶۳۳ هزار دلار اجزاء و قطعات موتورسیکلت عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان صادر و ۷۸۲ میلیون و ۶۱ هزار دلار وارد کشور شده است.
 
وی گفت: میزان صادرات و واردات اجزاء و قطعات موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۵۴ درصد و ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
به گفته معاون خاندوزی، عمده ترین واردکنندگان اجزاء و قطعات موتورسیکلت، شرکت‌های کویر موتور اوراسیا، نیرو موتور سامان و نیرو موتور سهند بوده‌اند که به ترتیب ۱۳.۱۰ درصد، ۹.۲۳ درصد و ۸.۲۳ درصد از ارزش کل این گروه کالایی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی افزود: چین با اختصاص ۶۱.۶۱ درصد از ارزش کل واردات اجزاء و قطعات موتورسیکلت کشورمان، اولین کشور طرف معامله در واردات این کالا بود و پس از آن امارات متحده عربی با سهمی معادل ۳۲.۹۳ درصد و تایلند با ۳.۱۵ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
 
شایان ذکر است، در سال گذشته ۶۶ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده است که حدود ۸.۴ میلیارد دلار آن به واردات اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت اختصاص داشته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
تولید قطعات در پاکستان و فروش به نام چین؟
واقعا علتشو نمی دونی؟
علی برکت الله
متاسفانه در بازار لوازم یدکی برای کیفیت و قیمت از هفت دولت آزاد هستند و در این سه سال چند برابر قیمت دلار و سکه و ...... افزایش قیمت داشتند و دارند
چطور برای خودرو که نمایندگان مردم در مجلس آنرا قانون کردند وتایید کردند دلار نیست ولی برای قطعات بنجل دلار پاشی میشه؟
اگر خودرو در داخل و با پول رایج کشور هزینه های آن پرداخت و تولید میشه چرا با دلار قیمتش بالا و پایین میشه؟ و خودروسازها دلار میگیرند؟
چین اقتصاد مارو داغون کرده
افغانستان قطعه سازی داره؟
جالبه، یک زمانی وقتی قطعه خورد می خواستیم بخریم فروشنده برای جلب اطمینان، می گفت قطعه اصلی ومثلا آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، کره ای و....است.اما الان برای جلب اطمینان اعلام می کنند چینی است. در صنعت خودرو بعد از 6 دهه به کدام سو رفته ایم؟
جالبه، یک زمانی وقتی قطعه خورد می خواستیم بخریم فروشنده برای جلب اطمینان، می گفت قطعه اصلی ومثلا آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، کره ای و....است.اما الان برای جلب اطمینان اعلام می کنند چینی است. در صنعت خودرو بعد از 6 دهه به کدام سو رفته ایم؟
قابل توجه مسئولان زمانی که توی ایران خودروسازی بود اصلا چین از خودروسازی چیزی نمی دانست زمانی که ایران مرزهای خودش را بر روی خودروسازان جهان و تکنولوژی روز دنیا بست (دهه نود میلادی) که خودروسازی ایران پیشرفت کند تا بتواند خودرو روز دنیا بسازد تازه چینی ها شروع به خودروسازی کردن کارخانه خودروسازی ایران به پشتوانه دولت چند مدل خودرو دهه هشتاد میلادی را هر روز بزک می کند و هر روز گرانتر به مردم ایران می فروشد و الان به پشتوانه دولت وارد کننده خودرو چینی شدیم خسته شدیم از بس گفتیم دارید ظلم می کنید
تمام بزرگراها به استان گلستان قلع و قمع.
دروغه شایعه هست کار معاندین هست تبلیغات صهیونیست ها هست ......
!!!!!؟؟؟؟؟؟
همه قطعات برچسب ایران دارد
خوب ماشین چینی قطعه می خواد، یا ممونتاژ نکنید یا قطعه برسونید
یک قطعه سازی داخل بوشهر تاسیس میشه و با برند چین.
مهم اينه كه كيفيت قطعات چطوره ؟ كه متاسفانه قطعات چيني كه به مقصد ايران صادر ميشه تا جايي كه امكان داره بيكيفيت توايد ميشه و مقصر هم هم چين نيست به نظر ميرسه شركت هاي وارد كننده سطح استاندارد و كيفيت قطعات رو درخواست ميدن .
پول کشور دود شد رفت هوا جنس چینی یعنی اشغال کسی هم که وارد میکه اشغالتر
دولت نفت را نصف قیمت میده به داداشای چینی، اونا هم بجای پول جنس بنجل میدن بهمون. دولت هم بخاطر اینکه ضررش را جبران کنه جنسها را س برابر قیمت میده به مردم.
اگر تمام موتور سیکلت های کشور رو جمع کنند و یا بهتر بگم اگر کل موتور سیکلت های کشور رو نو سازی کنند به رقم 8 میلیارد دلار نمی رسه . اونوقت چطور اینا همین رقم رو قطعات وارد کردند ؟
اگر این پول به واردات خودرو تعلق می گرفت اثراتش بسیار عالی بود
رفتم تسمه تایم ال۹۰ بگیرم، همشون متفرقه و بدردنخور، طرف میبنده فرداش پاره میشه، قیمت ۳ توگن، اصلیشم گیر نمیاد، کل اردبیل زیر پا گذاشتم تونستم یدونه ۷ تومن بخرم که با دستمزدش ۹ تومن پام افتاد، چرا مردم باید اسیر بشن باسه یه قطعه مصرفی!!؟ چرا نظارتی نیست؟ مگه درامدمون چقدره که ۹ تومن باسه یه تسمه باید خرج کنیم!!؟
به قول یه بنده خدایی که می گفت: خود مردم ایران انتخاب کردند در این شرایط زندگی کنن
خود کرده را تدبیر نیست
مسیولین درسته که توانایی شکوفایی اقتصاد خودمونو ندارن ولی در عوض اقتصاد خودروسازی چین رو شکوفا کردن .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم