بازدید 11674
صد و هفتاد و چهارمین روز از جنگ غزه

رای دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه صادر شد/ اعدام هولناک ۲۰۰ فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ تن رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هفتاد و چهارمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴ 28 March 2024

 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هفتاد و چهارمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۲:۵۲

 پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

به گزارش الجزیره، معاون نخست‌وزیر بلژیک با ستایش از رأی الزام‌آور قانونی جدید دیوان دادگستری بین‌المللی درخصوص الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، گفت: (رژیم) اسرائیل باید به این رأی احترام بگذارد.

سوتر در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اسرائیل با رعایت نکردن مواردی که در رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه به آنها اشاره شده است خود را بیش از پیش در نظام بین‌المللی منزوی خواهد کرد.

حماس: رای دیوان دادگستری بین المللی باید با مکانیسم اجرایی همراه باشد
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۰:۳۹

جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به دستور دیوان دادگستری بین المللی به رژیم صهیونیستی برای رفع قحطی در غزه، اعلام کرد که این تصمیم باید با مکانیسم اجرایی همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، جنبش حماس اعلام کرد که دستور روز پنجشنبه دیوان دادگستری بین‌المللی به رژیم اشغالگر صهیونیستی در رابطه با ضرورت ورود کمک‌های بشردوستانه و خدمات اساسی به غزه، باید با یک مکانیسم اجرایی توسط جامعه بین‌المللی همراه باشد.

حماس با تاکید بر اینکه دشمن فاشیست و جنایتکار از گرسنگی به عنوان سلاحی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند، افزوده است: جامعه جهانی باید رژیم صهیونیستی را به اجرای فوری این تصمیم ملزم کند تا آن بی‌اثر باقی نماند، زیرا کابینه جنایتکار (رژیم) اسرائیل به رغم تدابیر و تصمیمات قبلی این دادگاه، همچنان به نسل‌کشی وحشیانه علیه ملت فلسطین بدون هرگونه بازدارنده‌ای ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: دشمن اشغالگر صهیونیستی همواره قطعنامه‌های بین‌المللی را نادیده می‌گیرد که آخرین مورد آن قطعنامه صادر شده شورای امنیت در رابطه با آتش‌بس فوری در غزه بود که این نشان می‌دهد این رژیم تروریست طوری رفتار می‌کند که انگار فراتر از قانون است و مجازات نمی‌شود.

حماس در پایان یادآوری کرده است که تداوم جنایت رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن تصمیمات و قطعنامه‌های بین المللی به سبب پوشش و حمایتی است که دولت آمریکا به عنوان شریک تمامی جنایات آن علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه، برای این رژیم فراهم می‌کند.

استقبال آفریقای جنوبی از رای دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۲:۵۱

هیات آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری از دستور این دادگاه به رژیم صهیونیستی برای رفع قحطی در غزه استقبال کرد.

به گزارش الجزیره، سخنگوی هیات آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری، گفت: دستور جدید دیوان، (رژیم) اسرائیل را ملزم به همکاری با سازمان ملل متحد می‌کند.

وی افزود: حکم جدید دادگاه همچنین شامل همکاری (رژیم) اسرائیل با آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز می‌شود.

سخنگوی هیات آفریقای جنوبی همچنین گفت که (رژیم) اسرائیل از دستورات دادگاه تبعیت نخواهد کرد، بنابراین متحدانش باید بر آن فشار بیاورند.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۲:۲۳

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه که قرار بود ساعاتی پیش برگزار شود، لغو شده است.

بر اساس این گزارش، قرار است بررسی توافق مبادله اسرا با حماس در کابینه رژیم صهیونیستی که اعضای بیشتری دارد، برگزار شود.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزوده است که بین بنیامین نتانیاهو با گادی آیزنکوت و بنی گانتس دو عضو دیگر کابینه جنگ درباره توافق تبادل اسرا، تنش سختی وجود دارد.

اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند باشند
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۱۱

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پی دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر انجام اقدامات موثر برای کمک رسانه به مردم غزه گفت: اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری پایبند باشند.

قضات دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) روز پنجشنبه به اتفاق آرا به اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم و موثر را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه انجام دهد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران تاکید کرد که دیوان دادگستری بین‌المللی مستقل از دبیرکل این سازمان است و اعضای آن باید به تصمیمات این دادگاه و اجرای آن پایبند باشند.

رای دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه صادر شد
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۰:۴۶

قضات دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) امروز (پنجشنبه) به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم و موثر را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه انجام دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دیوان بین المللی دادگستری نوشت: فلسطینی‌های ساکن در غزه با وخامت اوضاع زندگی مواجه هستند و گرسنگی و قطحی در این منطقه در حال گسترش است.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در دستور خود به رژیم صهیونیستی نوشتند: این دادگاه مشاهده می کند که فلسطینی ها در غزه دیگر فقط با خطر گرسنگی مواجه نیستند بلکه قطحی در این منطقه در حال وقوع است.

این اقدامات جدید به درخواست آفریقای جنوبی و به عنوان بخشی از پرونده شکایت این کشور علیه رژیم اسرائیل مطرح شده است. این دیوان پیشتر اعلام کرده بود که موضوع نسل کشی فلسطینی ها در غزه توسط اسرائیل را مورد بررسی قرار خواهد داد.

یونیسف: خوابیدن در نوار غزه، مانند دراز کشیدن در تابوت است
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۴۶

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

 «جیمیس الدر» با اشاره به بمباران شبانه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خواستار آتش بس در این منطقه از جمله در شهر رفح شد.

وی تصریح کرد: پس از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد، امیدها درباره برقراری آتش بس در این منطقه زنده شده است.

سخنگوی یونیسف خاطرنشان کرد: بمباران شبانه غزه، این امیدها را نابود می کند. این در حالی است که کودکان غزه، امیدوارند این کابوس روزی به پایان برسد.

مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۴۲

 کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه «جنایت جنگی» محسوب می‌شود.

ولکر ترک در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی اظهار داشت: شواهد قابل‌قبولی وجود دارد مبنی‌بر اینکه اسرائیل از قحطی به عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد که اگر انگیزه تل‌آویو در این زمینه ثابت شود، این رژیم مرتکب جنابت جنگی شده است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین عنوان کرد که بر اساس شواهدی که به دست آمده، رژیم صهیونیستی در حال کُند کردن وی یا خودداری از ارسال کمک‌های امدادی به داخل غزه است.

وی گفت: «همکاران من مدام می گویند که تشریفات اداری زیادی (برای ورود اقلام بشردوستانه به داخل غزه) وجود دارد. من می‌دانم که ورود کالاها باید بازرسی شوند، اما انجام آن نمی‌تواند چند روز طول بکشد و اسرائیل تا حد زیادی مقصر است.»

ترک با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از آتش‌بس فوری در غزه تصریح کرد: وضعیت حقوق بشر (در این باریکه) به قدری غم انگیز است که نیاز به آتش‌بس فوری دارد.

رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس غزه برای تنبیه اسرائیل بود
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۴۱

 وزیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «نتانیاهو به خطری برای اهداف غرب تبدیل شده است»، گفت: رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس در غزه برای تنبیه اسرائیل بود و نتانیاهو متقاعد شده که واشنگتن می‌خواهد او را سرنگون کند.

 شلومو بن عمی وزیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه ال پائیس اسپانیا در لندن، در انتقاد از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و تاثیر عملیات رزمندگان حماس موسوم به «طوفان الاقصی» اظهار داشت: این یک طغیان ناگهانی علیه اسرائیل بود. تا به حال چنین اتفاقی نیفتاده بود. این عملیات پیروزی بزرگی برای حماس بود و آنچه ما را از توقف این جریان علیه خود باز می‌دارد، دولت افراطی نتانیاهو است.

وی تاکید کرد: تصمیم جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا برای دادن رای ممتنع (به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری در غزه) ضربه سختی به نتانیاهو بوده و بدون شک، نسبت به سایر آرای ممتنع‌ مشابه در سال‌های گذشته، بسیار قابل توجه‌تر بوده است.

بن عمی گفت: این بخشی از یک استراتژی از پایین به بالا است؛ فرستادن سیگنال‌هایی به اسرائیل مبنی بر اینکه همه چیز می‌تواند تغییر کند و این روند با اظهار نظر بایدن شروع شد که به مطبوعات درز کرد و طبق آن، او دیگر نتانیاهو را یک سرمایه برای ایالات متحده نمی‌داند.

وی افزود: اما این تغییر استراتژی در قبال خاورمیانه نیست، بلکه راهی برای چرخاندن بازوی اسرائیل است (به نشانه‌ی تنبیه)؛ اینکه به او بگویم که نمی‌تواند راهی که دنبال می‌کند را ادامه دهد.

بن عمی تاکید کرد: آن‌ها (آمریکایی‌ها) از رفتارهای نتانیاهو به تنگ آمده‌اند و پاسخ نتانیاهو همچنین نشان دهنده باور او به این مساله است که واشنگتن می‌خواهد تا سرنگونش کند.

وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه «نتانیاهو به خطری برای اهداف غرب تبدیل شده است»، افزود: بایدن یک چشم‌انداز استراتژیک برای خاورمیانه داشت که شامل دستیابی به یک اتحاد پایدار بین ایالات متحده با اسرائیل و کشورهای عربی برای مقابله با تهدید ایران بود. موفقیت حماس این بوده که نتانیاهو را به جنگی بدون اهداف سیاسی روشن سوق داده است. نتانیاهو در این جنگ سرد جدید که بین ایالات متحده و چین و روسیه وجود دارد به خطری برای اهداف غرب تبدیل شده است.

بن عمی گفت: نتانیاهو، دست در دست یک ائتلاف دولتی افراطی، حتی توانسته است جامعه یهودیان آمریکایی را که قبلا هرگز در حمایت از اسرائیل تزلزل نکرده بود، دوپاره کند. امروز، جامعه یهودیان در ایالات متحده نیز تقسیم شده است. حتی جریان جدیدی در میان روشنفکران آن به نام «دیاسپوریسم» وجود دارد که به دنبال ایجاد ایدئولوژی جدیدی است که به وابستگی خود به اسرائیل را پایان دهد. آنچه اکنون اتفاق افتاده است، غیرقابل تصور بود.

بن عمی ابراز تاسف کرد: اسرائیل امروز خود را در وضعیت انزوا می‌بیند. افراط‌گرایی کسانی که اسرائیل را اداره می‌کنند، وجهه بین‌المللی آن را مشروعیت‌زدایی کرده است و اقدامات آن‌ها، بایدن را در شرایط بسیار پیچیده‌ای قرار داده است؛ بایدن با توشه شکست استراتژی خود برای خاورمیانه نمی‌تواند با روند انتخاباتی روبه‌رو شود. بنابراین، رهبر دموکرات‌ها باید در سناریوی بین‌المللی جدید، وجهه خود را حفظ کند.

وی در انتقاد از عملکرد رژیم تل‌آویو افزود: نادیده گرفتن جریان‌های بیگانگی عظیمی که در ایالات متحده در حال ظهور است نیز از سوی اسرائیل اشتباه بزرگی است؛ ظهور این جریان‌ها در حزب دموکرات یا در میان جوانان. نتانیاهو در این واقعیت مقصر است که اسرائیل، افراطی‌ترین جناح‌های جامعه آمریکا مانند انجیلی‌ها یا ترامپیسم را پذیرفته است.

بن عمی یادآور شد: ایالات متحده که رای ممتنع داد، حتی بلافاصله این نظر را اضافه کرد که متن الزام‌آور نیست. اما این نشانه آشکاری بود که واشنگتن مایل به پیشبرد اقداماتی بیشتر علیه اسرائیل است، به ویژه تا زمانی که نتانیاهو در راس قدرت بماند.

حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۴۰

منابع رسانه‌ای امروز (پنج‌شنبه) از موج جدید حملات موشکی شدید از خاک لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که در این حمله جدید حدود ۲۰ موشک و راکت از لبنان به سمت منطقه «الجلیل غربی» در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

رسانه‌های عبری زبان نیز از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه و به ویژه در شهرک‌های «حانیتا»، «شلومی» و «بیتسیت» خبر دادند.

منابع مطلع نیز اعلام کردند که سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه فعال شده‌اند.

این منابع همچنین از اصابت چند موشک به شلومی خبر دادند.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: در پاسخ به کشتار الناقوره و حمله به تیم‌های پزشکی در طیرحرفا، مستعمره‌های «گورن» و «شلومی» را با سلاح‌های موشکی و توپخانه‌ای بمباران کردیم.

 

هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۳۹

رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز پنج شنبه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی به تلاش خود برای ایجاد یک منطقه حائل در نزدیکی حصار مرزی از بیت لاهیا در شمال تا کرم شالوم در جنوب نوار غزه ادامه می دهد.

بنا به گزارش این رسانه صهیونیست، عرض منطقه حائل در نوار غزه به ۱ کیلومتر می رسد و پس از اتمام ساخت آن ۱۶ درصد از کل مساحت نوار غزه را شامل می شود.

هاآرتص در گزارش خود نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی در حال کار برای تکمیل ساخت این کریدور است که شمال نوار غزه را از مرکز و جنوب آن جدا می کند.

بنا به نوشته این رسانه صهیونیست، ایجاد منطقه حائل و کریدور از احتمال آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای ماندن درازمدت در غزه حکایت دارد.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۳۸

وزارت بهداشت غزه امروز (پنج‌شنبه) از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر خبر داد.

به گزارش شبکه «الجزیره»، وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۶۲ نفر شد و ۹۱ زخمی نیز برجای گذاشت.

این وزارتخانه اعلام کرد: با احتساب شهدای جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۷۴ هزار و ۹۸۰ تن اعلام کرد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که پیکر شماری از شهدا در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده است که به دلیل تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امداد رسان قادر به انتقال آنها نیستند.

اعدام هولناک ۲۰۰  فلسطینی در بیمارستان شفا غزه

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که براساس اطلاعات به دست آمده، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی، بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی پناه گرفته در بیمارستان شفا را قتل عام و بیش از یک هزار آواره دیگر را بازداشت کرده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی فلسطین با اعلام این مطلب افزود: جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه بیمارستان شفا و کادر درمان و آوارگان پناه گرفته در این مجتمع درمانی و اطراف آن، همچنان ادامه دارد و ارتش اشغالگر، کادر پزشکی و آوارگان را به اعدام و بمباران و تخریب ساختمان ها بر سر آنها تهدید کرده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه همچنین اعلام کرد: بر اساس شهادت برخی نجات یافتگان از کشتار در بیمارستان شفا و اطراف آن، تانک های اشغالگران چندین ساختمان این مجتمع درمانی را هدف قرار داده و باعث آتش سوزی در بخش های گسترده ای از آن شده اند.

این مرکز اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: نظامیان اشغالگر به بمباران و منفجر کردن منازل در اطراف بیمارستان ادامه می دهند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه افزود: ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به مسدود کردن ورودی برخی از ساختمان هایی که آوارگان در اطراف بیمارستان به آنها پناه برده اند، کرده و به شدت آنها را بمباران می کند. در نتیجه این بمباران، شماری از پناهجویان شهید و زخمی شده اند و به دلیل محاصره منطقه توسط اشغالگران، امکان کمک رسانی به افراد زخمی وجود ندارد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه در پایان رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان همدست، این رژیم را مسئول جنایات اخیر علیه ملت فلسطین دانست و تأکید کرد: جامعه جهانی درباره ادامه جنایات و کشتار در بیمارستان شفا و اطراف آن و کشتار کادر درمان، بیماران، زخمی ها و آوارگان پناه برده به این بیمارستان مسئول است.

درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح

یک رسانه صهیونیستی از درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در تدوین طرح ورود به رفح پرده برداشت.

 شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد: آمریکا خواستار مشارکت ژنرال‌های آمریکایی در تدوین طرح ورود به رفح شده است.

این شبکه همچنین گزارش داد: ژنرال‌های آمریکایی به زودی وارد اسرائیل می‌شوند تا درباره طرح عملیات در رفح گفت‌وگو کنند.

این شبکه همچنین به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست گزارش کرد: فرستادن افسران آمریکایی برای گفت‌وگو درباره عملیات رفح، نشانه بی‌اعتمادی است.

 اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا به تازگی گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌زبان نیز به تازگی به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع دو طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند.»

با این‌حال، روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت آمریکا در مذاکرات پشت‌پرده با تل‌آویو، مخالف حمله به رفح نیست، بلکه می‌خواهد با برنامه مشخصی که به غیرنظامیان تلفات کمتری وارد شود، انجام شود. 

علی‌رغم این اختلافات، دولت آمریکا از آغاز جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک‌کش دریغ نکرده است و به همین دلیل، ملت فلسطین واشنگتن را شریک جنایات و نسل‌کشی در این باریکه می‌دانند.

رئیس‌جمهوری آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود

 رئیس‌جمهوری آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی و در دفاع از جنایات‌ آشکار صهیونیست‌ها در غزه گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.

 خاویر میلی، رئیس‌جمهوری آرژانتین در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا ـ که مصاحبه کامل آن، یکشنبه آینده منتشر می‌شود ـ اطمینان داد که «اسرائیل حتی یک مورد افراط هم در نوار غزه انجام نمی‌دهد.»

در بخشی از این مصاحبه ـ که در تارنمای سی‌ان‌ان به زبان اسپانیایی منتشر شده است ـ وی از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت کرد، چون به عقیده این رهبر راست افراطی، «اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و این نوع اقدامات، پاسخ‌های مثال‌زدنی را می‌طلبد.»

میلِی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی «در چهارچوب قوانین بازی» عمل می‌کند.

موضع خاویر میلی، که در اوایل فوریه (اواخر بهمن) به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد، در حالی همچنان حفظ شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، دوشنبه گذشته، قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه را تصویب کرد.

میلی در این سفر که به فاصله تنها دو ماه از تصدی ریاست جمهوری آرژانتین انجام داد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و «حمایت قاطع» خود از جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را اعلام کرد.

وی که خود را از نظر سیاسی، متحدی برای اسرائیل معرفی کرده، از آمادگی آرژانتین برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داده است.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۸
چنگیزخان اینقدر خونخوار نبود که این اسرائیل به کشتار و خونریزی علاقه داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
چنگیزخان قبل از حمله ۲ کاروان تجاری برای تجارت فرستاد که غارت شدن جهت اطلاع گفتم فقط
ناشناس
| - |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
حماس تسلیم شود جنگ و خونریزی و کشتار که شروع کننده اش خودش بود تموم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
چنگیزخان تقریبا ۴۰ میلیون آدم کشت قابل مقایسه نیست
شیربچه های یمنی‌ باید یه عوارضی وسط تنگه بزنن و حقشون رو بگیرن از یانکی ها عبور کشتی های ایرانی تعرفه ۰ درصد عبور کشتی های یانکی تعرفه ۹۰ درصد عبور کشتی های صهیونیست کاملا ممنوع. تا حد امکان باید به این شیرون زرد پهپاد و موشک داد فقط سلاح انفرادی نفرستید جامعه خودشون ناامن میشه فقط موشک و پهپاد
«آواره فلسطینی پناه گرفته در بیمارستان شفا» نبودند اعضای مسلح حماس بودند. اتفاقاً دلیل خشم بیش از اندازه «دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه» و شبکه الجزیره که بعضی وقت ها صحبت از تجاوز می کنند و بعضی وقت ها اعدام، همین است که این دفعه کشته شدگان تقریباً تماماً از نیروهای حماس بودند. خود هنیه هم آنها را افسران پلیس نامید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
سخنگوی اسرائیل نشو بابا اونا به اندازه کافی رسانه دارن وقتی به بیمارستان حمله میکنن حماس هم حتما برای دفاع باید بره دیگه؟
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
آخرش توی یک قبر 40 سانتی می گذارنت اونوقت جواب نکیر و منکر را چی میگی؟ با فشار قبر چه می کنی؟ جواب زنان و کودکان قتل عام شده غزه را که اون دنیا جلوی پل صراط جلوتو می گیرن چی می دی؟
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
در پاسخ ناشناس 08:42
یک سوزن به بقیه بزن یکی جوالدوز به خودت. تو خودت چه جوابی داری با بی خردی جنگ درست کردید
جایزه حقیرترین و بدبخت ترین موجود قرن هم باید برسه به اونایی که واسه مسائل جنسی و فحشا دارن از کوک کشی اسرائیل دفاع میکنن
این سازمان ملل از روز اول جنگ تا الان فقط 7592 دفعه حملات اسرائیل رو محکوم کرده و هر روز یک بیانیه میده که غزه در حال ویرانیه ، بعد میره اون پشت با نماینده اسرائیل لیواناشون رو به سلامتی هم میکوبن.

سازمان ملل مضحکه ای بیش نیست
این بیمارستان شفا چیه؟ یک روز به زنان باردارش تجاوز میشه یک روزش کادر درمانش رو اعدام میکنن یکروز با بمب اتم میزننش یکروز کل بیماران بخش سوختگی رو توی اسید میندازن ولی هنوز که هنوزه داره کار میکنه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
تو که نمی تونی شرافت خلبان آمریکایی را برای بیزاری از جنایات اسرائیل داشته باشی . حداقل می تونی اعلام بیزاری ی از جنایات کنی
اسرائیل کثافت داره چه غلطی می کنه ؟؟؟؟؟؟؟ 200 نفر اعدام ؟؟؟؟؟؟ چه خبره..... دیگه شورشو در آوردن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
آره شورشو در آوردن،خب دیگه پاشو برو بجنگ ،برو بینم چیکار میکنی ،منم برات دعا میکنم.!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
جنگ پیش کش لااقل با زبان حمایت کنید
اسراییل میگه توی بیمارستان شفا داره با نیروهای حماس میجنگه و خودش میگه کلی از اینها رو کشته. اگر این حرف راست بود باید تا حالا اسراییل کلی فیلم از وجود نیروهای دارای سلاح در بیمارستان منتشر میکرد. حتی یک مورد هم منتشر نکرده. از اونور مثلا یک بار یک کیف نشون دادن که داخل یک کمد توی بیمارستان چند تا آرپی چی و غیره بود که راحت میشه ساختگی باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
مثل اینکه حماس حمله کنه بیمارستان اسرائیل بعد سربازای اسرائیل برن دفاع اونجا جنگ بشه بعد حماس بگه اونجا داریم با نیروی های نظامی می جنگیم! بیمارستان مشخصه دفاع داره محافظ نظامی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
احسنت به هوش بالای تو .
حتما کاری کردند الکی که اعدام نمی کنند
ای کاش هولوکاست واقعیت بود. ما از نابودی تک تک صهیونیست راضی هستیم
اون ۲۰۰ نفر فلسطینی ؛ تفنگدار بودند در بیمارستان شفا !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اسراییل هم چون رودربایستی داشته از اون اسلحه ها یک عکس یا فیلم منتشر نکرده
عیبی نداره . مهم اینه که غزه پیروز اصلی میدان است
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
:))
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
چرا شيريني نمي دهند؟
یک سوال از مطلعین امر دارم.
وزارت بهداشت غزه این آمار دقیق کشته ها را از کجا می آورد؟ مگر در غوغای این جنگ ویرانگر که هر روز تعدادی در زیر آوارهای ساختمان ها به شهادت میرسند، بستگان آنها اجساد را به بیمارستان می برند تا آمار بگیرند !؟
بنظر می آید که حماس قدری فتیله را بالا آورده و تعداد را بیش از حد واقعی اعلام می نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
فقط هلوکاست جعلی صهیونیست ها واقعی است که بر اساس چهار. تا عکس با پنجاه تا کشته نتیجه گرفتن ۶ میلیون یهودی کشته شده!
حماس با کدام منطق به اسارت گروگانها ادامه میدهد و حاضر نیست آنها را آزاد کند تا این جنگ‌ مهیب خاتمه پیدا کند؟ 32000 کشته کافی نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
حماس باید. تمام این موش های کثیف صهیونیستی را اعدام کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
آزادی اسیر با جنگ ممکنه یا مذاکره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
یعنی اربابت اسرائیل دست از جنایاتش برمیداره. اونها که گفتم تا نابودی کل حماس جنگ را ادامه می‌دهیم البته تا نابودی کل غزه. حالا تو دیگه وی میگی
میدونم‌ که الان عرزشی ها جوش میارن ولی حرف رییس جمهور آرژانین منطقی است.
اگر نیروهای حماس مردانه در مقابل ارتش اسراییل می جنگیدند، تخریب ساختمان های مسکونی توسط صهیونیست ها به شدت قابل محکوم شدن بود اما چون خودشان را پشت مردم غزه پنهان کرده اند و از مصاف رو در رو با سربازان اسراییلی واهمه دارند ، تخریب و حمله به ساختمانها و حتی بیمارستان ها قابل سرزنش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
غربگدا توقع داری برن وسط بیان غزه به اسرائیل بگن بیا دعوا کنیم زنگ آخر؟ حماس تو شهر خودشه داره از شهرش دفاع میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
شما که نمی تونی شرافت اون خلبان آمریکایی را داشته باشی که خودش را برای بیزاری از این جنایات آتش زد. اما حداقل یک جو انسانیت می تونید داشته باشید
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
اون خلبان امریکایی الگوی هیچ کی نیست این همه هی نگو خلبان
چامسکی
انگار تا وقتی که اسراییل مقر سید حسن نصرالله را با پهباد مورد هدف قرار ندهد و او را نیز همچون العاروری روانه قبرستان نسازد، حزب الله از موشک پرانی های بی نتیجه دست بر نمی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
موشک پرانی حزب الله باعث مرگ بچه ها نمیشه حداقل کاش نگرانی موشک پرانی اسرائیل تو یه شهر کوچیک محاصره شده بودی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست