بازدید 6868

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

از آغاز طرح نوروزی ۵۸۵ تن از هموطنان در تصادفات شهر‌ها و جاده‌ها جان خود را از دست دادند. عمده تصادفات در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی بود. با توجه به وسعت جاده‌های این استان‌ها، رانندگان از ایستگاه‌های بین راهی که برای استراحت پیش بینی شده حتماً استفاده کنند و بعد ادامه حرکت داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۲۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰ 28 March 2024

در پایان موج اول سفرهای نوروزی، اگر قصد بازگشت از سفر دارید، بهتر است از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوایی آگاه شوید، تا سفر راحت‌تر و کم‌خطرتری پیش رویتان قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ با این مقدمه با شماییم با چکیده اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور در روز جاری تا اگر خود قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته، پرهیز کرده و تعطیلات خوشی را پیش روی داشته باشید.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز مدیریت ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۵۸۵ تن از هموطنان در تصادفات شهر‌ها و جاده‌ها جان خود را از دست دادند. عمده تصادفات در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی بود. با توجه به وسعت جاده‌های این استان‌ها رانندگان از ایستگاه‌های بین راهی که برای استراحت پیش بینی شده حتماً استفاده کنند و بعد ادامه حرکت داشته باشند.

شیرانی گفت: علت عمده تصادفات خستگی و خواب آلودگی و خروج از جاده و واژگونی بوده است. همچنین سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز ۲ عامل اصلی در بروز حوادث است.

وی ادامه داد: ۸۲ درصد کل حوادث در جاده‌های کشور ناشی از سرعت و سبقت غیرمجاز مجاز، خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو است که برای سرعت و سبقت غیرمجاز که نتیجه تعجیل رانندگان در رسیدن به مقصد است و با توجه به اینکه آمار زیادی از حوادث را به خودش اختصاص داده، پلیس برنامه ویژه‌ای برای برخورد با این تخلفات دارد و اصلی‌ترین برنامه، بحث سرعت متوسط در جاده‌هاست که در حال انجام است.

شیرانی گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است که روزانه ۲۶ میلون تردد می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳ درصد کاهش داشته؛ این کاهش ناشی از شرایط نامساعد جوی در روز‌های ابتدایی سال بوده و همچنین بیشترین پیک تردد در جاده‌های کشور مربوط به به ۷ فروردین بوده است.

وی در خصوص وضعیت ترافیکی محورهتی مواصلاتی کشور گفت: محور‌های مواصلاتی استان‌های سراسر کشور ،باز و تردد در حال انجام است و عمده سنگینی ترافیک در جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال است که با توجه به ظرفیت پایین جاده در طول روز با ترافیک سنگین مواجه می گردد و توصیه می‌شود برای سفر به استان‌های شمالی از محور‌های جایگزین هزار، فیروزکوه و قزوین _رشت تردد کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور همچنین در خصوص اعمال محدودیت گفت: در روز‌های پرتردد، مسیر جنوب به شمال چالوس و آزادراه تهران شمال به سمت جاده‌های شمالی یک طرفه می‌شود که بستگی به حجم ترافیک دارد. امروز مسیر جنوب به شمال جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یکطرفه می‌شود.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب و هوا

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در برخی نقاط استان‌های اردبیل آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان شمال زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه در نواحی مرکزی برخی نقاط شمال شرق و شرق استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز، بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان و همچنین شنبه در برخی نقاط استان فارس و شمال غرب و یکشنبه در برخی مناطق فارس کرمان ارتفاعات البرز و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

امروز در نوار شمالی کشور و تا روز شنبه در شرق کشور وزش باد شدید در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان تا جمعه مواج است.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و روزهای آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی