بازدید 33758

انتقاد تند بسیج دانشگاه تهران به ماجرای زمین ازگل

بسیج دانشگاه تهران با توجه به وجود ابهامات متعدد در ماجرای زمین‌خواری در محله ازگل، از نهادهای نظارتی خواستار است بدون در نظر گرفتن مقام افراد به این پرونده ورود کند و ضمن برخورد قاطعانه با متخلفین، مراتب گزارش تخلف را صورت شفاف و فوری در اختیار رسانه‌ ها قرار دهد. 
کد خبر: ۱۲۲۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ 23 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ماجرای زمین‌خواری در محله ازگل واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إیتاءِ ذِی الْقُرْبى‏ وَ یَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ الْبَغْیِ یَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ

خداوند به شما فرمان می‌دهد تا برای پدید آمدن جامعه‌ای صالح، با مردم به عدل و داد رفتار کنید و به آنان نیکی کنید و حق خویشاوند را به او بپردازید، و شما را از کار زشت و ناپسند و از ظلم و سرکشی باز می‌دارد. خدا به شما پند می‌دهد، باشد که دریابید نیکبختی شما در به کار بستن این اندرزهاست.
سوره مبارکه نحل | آیه ۹۰

در طی روز‌های اخیر، انتشار خبری مبنی بر تخلف زمین‌خواری در منطقه ازگل تهران و انتقال مالکیت یک باغ ۴۲۰۰ متری از حوزه علمیه تحت تولیت حجت‌الاسلام صدیقی به موسسه‌ای منسوب به ایشان و فرزندانشان، موجب ایجاد ابهامات بسیاری نزد اذهان عمومی شده است البته شایان ذکر است حجت الاسلام صدیقی در روز‌های ابتدایی افشای این تخلف برخلاف مشی غالب مسئولین با نگارش نامه‌ای علنی خطاب به دادستانی و مصاحبه با صداوسیما ابعادی از این تخلف را روشن کردند و بنابر اظهارات ایشان و همچنین برخی شواهد، نقشی در این تخلف نداشتند و گویا برخی با سوءاستفاده از اعتماد ایشان دست به این تخلف زده‌اند.

قطعا مشخص شدن ابعاد دقیق پرونده زمین‌خواری در ازگل و افراد دخیل در آن، نیازمند زمان و اعلام‌نظر از سوی مقامات قضایی است؛ لذا بیانیه حاضر، صرفا به بیان برخی ابهامات و سوالات درخصوص پرونده مذکور خواهد پرداخت که ضروریست توسط افراد مربوط به پرونده و مراجع ذیربط شفاف شود تا ضمن تنویر افکار عمومی و رفع ابهامات در اذهان عمومی، از سواستفاده ضدانقلاب و رسانه‌های منفعت‌طلب که از هر فرصتی برای تخریب نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند، جلوگیری کند.

اولا؛ بنابر بر فرمایشات حضرت آقا، ائمه جمعه از هرگونه ورود به فعالیت‌های اقتصادی، ولو با هدف والایی همچون تعلیم آموزه‌های اسلامی نهی شده اند!
ایشان در دیدار با ائمه جمعه در سال ١۴٠١ فرمودند: "بعضی از آقایان محترم ائمّه‌ی جمعه وارد فعّالیّت اقتصادی شدند و بلد نبودند، شکست خوردند، دیگران سوءاستفاده کردند، وزر و وبالش به گردن نظام ماند، بعضی‌ها هنوز هم ادامه دارد! مطلقاً وارد مسائل اقتصادی نشوید. اداره‌ی تشکیلات روحانیّت با مردم است. آقایان! بعضی‌ها ننگشان می‌کند که بگویند حوزه‌های علمیّه از مردم ارتزاق می‌کنند؛ این ننگ نیست، این افتخار است؛ این یعنی احتیاج به دولت‌ها و به قدرت‌ها ندارند. این یک امتیاز بزرگی است، لذا راحت می‌توانند کنار مردم بِایستند. شما ببینید در قضایای مختلف، حوزه‌های علمیّه در کنار مردم قرار گرفتند، کنار مردم ماندند، با دولت‌ها و قدرت‌ها رودربایستی نداشتند. اگر در بین روحانیّون کسانی بودند که در یک موقوفه‌ای یا در یک جایی ارتباط داشتند، نتوانستند [کنار مردم بِایستند]و عقب ماندند. نه، ما مرتزقه‌ی مردم هستیم، هیچ اشکالی هم ندارد."

حال چرا و چگونه ممکن است بعد از انذار و هشدار مقام معظم رهبری، آقایان ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌های اقتصادی باشند؟! آیا هشدار، ولی فقیه را نشنیدند؟ و یا سوءاستفاده برخی نزدیکان و فرزندان ائمه جمعه از فعالیت‌های اقتصادی و آسیب و لطمه‌ای که به چهره روحانیت زد را ندیدند؟! تا چه زمانی بناست برخی بیوت علما ساده‌اندیشانه به برخی از افراد ظاهر الصلاح و بستگان گمراه اعتماد کند و در نتیجه این اعتماد، چهره اسلام و انقلاب اسلامی خدشه‌دار شود؟

ثانیا؛ در پرونده مذکور، نام دو تن از پسران حجت‌الاسلام صدیقی به چشم می‌خورد! نقش آقایان محمدمهدی و محمدحسین صدیقی در حوزه علمیه امام خمینی (ره) و همچنین در ثبت موسسه پیروان اندیشه‌های قائم چه بوده است؟ آیا آن‌ها نیز از تخلف صورت گرفته، بی‌اطلاع بوده‌اند؟ باتوجه به حضور خانم رضوانه قوام (عروس حجت‌الاسلام صدیقی) به عنوان بازرس اصلی موسسه، آیا ایشان هم هیچ اطلاعی از تخلفات صورت گرفته، کاربری‌های تجاری ثبت شده برای موسسه و فرآیند انتقال زمین نداشته‌اند؟

ثالثا؛ چرایی حضور جواد عزیزی، در ترکیب مؤسسان شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» نیز مورد ابهام است.
علت حضور ایشان به عنوان یکی از مدیران شهرداری تهران در دوره آقای قالیباف، در یک موسسه وابسته به حوزه علمیه چیست؟ با توجه به شائبه‌هایی که در خصوص دوره مدیریت ایشان در شهرداری وجود دارد، این میزان اعتماد در سپردن اختیارات موسسه و امور ثبت و امثالهم به ایشان به چه علت بوده است؟! آیا درخصوص سند زمین نیز به ایشان وکالت داده شده بود؟

رابعا؛ در پرونده ازگل و پرونده‌هایی همچون محله لواسانات، شاهد زمین خواری، تغییر کاربری اراضی و قطع درختان بودیم.
این درحالیست که مقام معظم رهبری بار‌ها به حفاظت از باغات و جنگل‌ها تاکید کردند و فرمودند: "آن چیزى که ثروت اصلى کشور است، مناطق سبز اطراف شهرهاست، باغات داخل شهرهاست، و بخصوص جنگلهاست، باید محفوظ بماند. "

همچنین درجای دیگر فرمودند: "من تأکید میکنم اجازه ندهید به این جنگل‌ها دست‌درازی بشود [..]بهانه‌های مختلف - از شهربازی درست کردن و جذب گردشگر و هتل‌داری و مانند این‌ها بگیرید تا مدرسه‌ی علمیّه و حوزه‌ی علمیّه؛ همه‌ی این‌ها بهانه‌هایی می‌شوند و شده تاکنون - که جنگل‌های ما دست بخورند، به آن‌ها تعرّض بشود."

حال باتوجه به تاکیدات حضرت آقا و باتوجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی، با چه منطقی درختان یک باغ ۴ هزار و دویست متری در وسط شهر به جای حفاظت، قطع شده‌اند؟

آیا درست است که زمین مذکور ابتدائا، کاربری پارک عمومی داشته، ولی به طور غیرقانونی، تغییر کاربری داده شده است؟ اگر بله، چرا و چگونه این اتفاق افتاده و چه لزومی داشته پارک عمومی تغییر کاربری یابد؟ و چگونه ممکن است در زمینی که با تخلف تغییر کاربری یافته، محلی برای تعلیم آموزه‌های دینی ساخت؟!

خامسا؛ افشای مواردی از این قبیل سوالی را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که نهاد‌های بازرسی و نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟! چرا به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند؟

چرا قبل از افشای این اطلاعات در فضای مجازی و آن هم توسط فرد بدنامی که روزنامه نگار عوام‌فریبی است تا روزنامه‌نگار تحقیقی، نهاد‌های بازرسی و نظارتی با این تخلفات برخورد نمی‌کنند و به‌طور شفاف عموم مردم را از مجازات متخلفین مطلع نمی‌کنند؟!
آیا در سایه کم‌کاری و ترک فعل نهاد‌های بازرسی و نظارتی به آبرو و حیثیت نظام جمهوری اسلامی و کارآمدی آن لطمه وارد نمی‌شود؟

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با توجه به وجود تخلفات، تناقض و ابهامات متعدد در ماجرای زمین‌خواری در محله ازگل، جهت تحقق عدالت و مبارزه با فساد، از نهاد‌های نظارتی، امنیتی و قضایی خواستار است همانگونه که حجت‌الاسلام صدیقی در نامه و مصاحبه‌شان اعلام کرده‌اند، بدون در نظر گرفتن جایگاه، مقام و سوابق افراد به این پرونده ورود کند و ضمن برخورد قاطعانه با متخلفین، مراتب گزارش تخلفات و فرآیند رسیدگی را به صورت دقیق، شفاف و فوری در اختیار رسانه‌های عمومی قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۳
یک سوال وقتی مجرم اموال رو برگردونه آزاد میشه یا باید مجازات بشه ؟؟؟؟
چرا آزاد هست؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
روزنامه نگار عوام فریب؟
نه ایشان بدنام هستند و نه مردم ، عوام و نه کسی فریب خورده... خجالت بکشید با این توجیهات
نکته جالب در مورد این ماجرا سمتهای آقای صدیقی است. ایشان علاوه براینکه یکی از 4 امام جمعه موقت تهران هستند رئیس کشوری ستادامربه معروف ونهی منکر هستند.البته وقتی در مملکتی معروف ومنکربه روسری خانمها گفته شود موضوع عجیب نیست. ضمنا ایشان چندسال هم سمت بسیارمهم ریاست دادگاه انتظامی قضات کشورراداشتند.
چشم،امر دیگه؟
جناب بسیج خان آقایون شتر را با بارش بالا می کشند این زمین یکی از فطرات دریا است که نشت پیدا کرده کجای کاری
اینکه خودشان افکار عمومی را تنویر کردند دیگر نیازی به تنویر مجدد نیست!
انسان عاقل وباسوا د جزیی باید صواب وناصواب را تشخیص دهد کسیکه بخطیب نماز جمعه می‌رسد باید شرایط خطیر وظیفه خود را بداند دلایل حاج صدیقی همه عذر بدتر از گناه هستند پشتیبانی از ایشان حمایت از باطل است وهیچ بهانه ای تردید فرد سالم و یرفتنی نیست ،حوزه واییمه جمعه حمایت صنفی میکنند اگر بوظیفه خود مقید بودند این همه خلاف کارگذاران مشهود نبود
باشه حتما
آفرین خوب نوشته شده است، امیدواریم قوه قضاییه پاسخگو باشد.
حالا اگرکسی توانست حوزه علمیه را متقاعدکنداگرخود صدیقی هم قبول کند که اشتباه کرده. بازحوزه علمیه به خاطرحفظ آبروی مرجع روحانیت وحوزه علمیه به دنبال ماستمالی وسرپوش گذاشتن بر روی اصل قضیه است.
هیچ برخورد محکمی با ایشان نخواهد شد چون در اینصورت باید خیلی ها در صف دادگاه و مجازات و استعفا قرار بگیرن.
با این حرفها و نامه ها نمیشه روی فساد گسترده مسئولین در کشور سرپوش گذاشت...
همه چیز عیان است ایشان رفته است دفترخانه و امضا هم کرده است و حالا میگوید من نمیدانستم چه چیزی را امضا میکنم !!!! اول که گفتند امضاء جعلی است چطور شد که 180 درجه تغیر موضوع دادند ؟؟؟ همه میدانستند ولی فکر نمیکردند عیان شود و گزیبانشان را بگیرند
باشه حتما رسیدگی می‌کنیم
خخخ
کاش فقط این یکی بود این مشتی از نمونه خرواره
اولاً تیتر خبر را درست بزنید. ماجرای زمین ازگل نه، ماجرای صدیقی و فرزندان بفرمایید. دوماً تا دیروز همه جا تیتر میزدین آیت الله صدیقی. امروز در نامه نوشته شده حجت الاسلام صدیقی. حتما فردا میخواهید بنویسید شیخ صدیقی. کارگر بیچاره حقوقش رو دو ریال بیشتر مایل به افزایش نیستین ولی خودتون v...
این هم از آخر و عاقبت کار
چه عجب. هرچند که این اعلامیه بسیج خیلی دیره و مثل همیشه از مردم عقبتر هستند. ولی باز هم دست مریزاد که امثال صدیقی باید بدانند که ایرانیان همیشه هوشیارند ولی نجیبانه نگاهتان میکنند. ولی صد افسوس.
یک سوال ساده: تکلیف آن نمازهایی که به ایشان اقتدا شد، چه میشود ؟
باشه حتما
همان خبرنگار به اصطلاح بدنام، که تا بحال اسلامی تر از تمام مدعیان خوشنام عمل کرده است. شاید توفیق الهی با اوست.
اینکه گفتند توسط روزنامه نگار بدنامی افشا شده ...
فعلا که همه می دونن کی بدنام شده
اگه بسیج دانشجویی عزیز کاری کنن
احسنت ب دیدگاه روشن شما، وقتی دیدگاه اینچنین روشن باشد ارزش نظام بالاتر می‌رود، ب خون پاک شهیدان ک در تعالی جامعه و حفظ سرزمین ایران اسلامی ریخته شد احترام بگذاریم تا فهر خدا مارا در بر نگیرد ولطف او شامل همه صالحان گردد، التماس دعا
باید اون کسی که همچین تخلفی رافاش کرد ازش تقدیر بشه وبهش جایزه داده بشه
اگه اون روزنامه نگار موضوع رو فاش نمیکرد عمرا کسی پیگیر میشد، کار خوبی کرد هر چند که فساد هزاران برابر اینه تو این سیستم
این فیلم‌ها تکراری شده
کلید سیستم ماستمالی قبلا توسط خبرگزاری فارس زده شده و شما برادران کمی دیر آمدید و از فیوضات و ثواب ماستمالی محروم شدید البته اجر شما در جاهای دیگر تامین میشود و هیچ کار نیکی در این خصوص بی پاداش نخواهد بود.مهم نیت است.با احترامات فائقه
باشه
در ایران قانون که مال مسئولین نیست قانون مسئولین نوشت برای مردم عادی وفقیر اگر قانونی بود چگونه حضرت علی برهدش متوجه کرد از حق مردم نمی تواند چیزی به آن بدهد چگونه متوجهش کرد برای حضرت فرق بین بردرش وملت نیست در کشور همه چیز ظاهری هست خوب سنگ عدالت حضرت علی به سینه می زنند در آخرت خود حضرت علی قضاوت خواهد کرد
کلمه به کلمه ی این نامه مقبول و مطالبه مردم ایران عزیز است . پاسداشت خط سرخ خون شهدا و مبارزه با هرگونه فساد مالی مطالبه همه مردم است .
هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
هم شما یکی رو کم داشتیم . شما چه کاره اید ؟
درود بر موضع انقلابی شما
فیلم بازی نکنیدشماها خودتان پشت این جریانات ایستادیدکه کاربه اینجا کشید،حالاشاکی هم میشید
عجب ????
دلشون خوشه بیانیه دادن والا
ن بابا نکنید
کار دشمن بوده
واقعآ این آقای روزنامه نگار بدنام نمی دونست افشا وبردن آبروی مومن گناه بزرگی است آنهم یک آیت اله،باید برادران بسیج به موضوع ورود کرده ویک درس فراموش نشدنی به این آقای بدنام روزنامه نگار بدهند
ای بچشم همین امروز و فردا رسیدگی میکنند وبه شما بسیجی ها اطلاع میدن ... شما مواظب باشید اتفاقات بعدی را کنترل کنید
واقعا خجالت نمی کشید بجای اینکه از این خبرنگار شجاع و پر تلاش تشکر شود انگاه به او توهین می کنید
نتونستن ناراحتی خودشون را از افشای این تخلف پنهان کنند و با بدنام خواندن افشا کننده استارت زیر سوال بردن اصل موضوع را زدن
روی تخم چشممان ، گزارش میدیم ، ولی به کی و به کجا گزارش بدهیم
چقدر الکی شلوغ میکنن چیز خاصی نیست یه عده گرفتن این بنده خدا هم گرفته فقط این یکم جاش بهتر بوده ولشون کنید بندهای خدارو چیزی که توایران زیاده زمینه قرارشده به همه بدن
این بیانیه میگه یاشار سلطانی روزنامه نگار بدنام عوام فریبی است در حالی که واقعیت کاملا برعکس این دیدگاه هست و مردم ایشون را به عنوان روزنامه نگاری شجاع و ضدفساد می‌شناسن. وقتی شما روز روشن واقعیت ها را معکوس به خورد مردم میدید با چی میخواهید مبارزه کنید؟! صداقت شما همین الان مورد تردیده
اینقدر آش شور شده که خان هم فهمیده! جناب بسیج خان تازه متوجه یک گوشه کوچکی از فسادهای کلان مملکتی شده. ای بابا مملکت را آب برده شماها را خواب برده!
بسیجیان محترم. شما مواظب همان روسری ها باشید، موضوعات دیگر چندان اهمیتی ندارند
باز یک سوال جدید و بی جواب در ذهن مردم....که عامل بی اعتمادی است

باید اصل موضوع توسط نهادهای نظارتی سریع و صریح به مردم اطلاع رسانی گردد......
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
زنده باد بسیج دانشجوی تهران وایران هزاران درود به شرفتان ۰ مگر ابروی انقلاب و شهدا را شما از دست یک سری مسئولین بی تعهد و یک سری مسئولینی که قران بدست هستن ولی تیشه به ریشه نظام مقدس میزنن لازم به ذکر است که اختلاسها توسط یکسری اقازاده ها انجام میگیرد ۰ امیدوارم که این بسیج عاشق ملت همیشه پاینده باشد
سکوت گاهی آغاز یک فریاد بزرگست ..سکوت مردم را جدی بگیرید
یک آدم عادی تا آخر عمرش کار کنه نمی تونه یک آپارتمان ۹۰ متری در مرکز شهر بگیره بعد چه راحت هزاران متر ویلا و زمین و مسکن با یک امضا به یک نفر می رسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی