بازدید 2504

پوتین: با مبادله ناوالنی موافقت کرده بودم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که وی پیش از درگذشت آلکسی ناوالنی با مبادله این چهره سرشناس مخالفان دولت مسکو با «برخی افراد زندانی در کشورهای غربی» موافقت کرده بود.
کد خبر: ۱۲۲۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۶ 18 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا  از شبکه ان. بی. سی نیوز، پوتین یکشنبه شب در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: چند روز پیش از درگذشت ناوالنی، برخی از همکارانم گفتند که پیشنهاد مبادله وی با برخی افراد زندانی در کشورهای غربی مطرح شده است.

وی افزود: شاید باور نکنید اما پیش از آنکه این فرد صحبت‌هایش را تمام کند، گفتم که موافق هستم. اما متاسفانه آن اتفاق افتاد.

پوتین افزود که آزادی ناوالنی تنها یک شرط داشت و آن این بود که هرگز به روسیه بازنگردد.

منابع قضایی روسیه اعلام کردند، ناوالنی که در حال گذراندن دوران محکومیت در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد. کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت‌های پزشکی فراخوانده شد؛ آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند.

اظهارات پوتین درباره ناوالنی در حالی مطرح شد که انتخابات سه روزه ریاست جمهوری روسیه، یکشنبه پایان یافت.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد، تاکنون ۹۵.۰۸ درصد آرا شمارش شده و پوتین توانسته است ۸۷.۳۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

دیگر نامزدهای این انتخابات یعنی نیکولای خاریتونوف از حزب کمونیست ۴.۲۸ درصد آرا، ولادیسلاو داوانکوف از حزب مردم جدید ۳.۸۵ درصد و لئونید سالوتسکی نامزد حزب لیبرال دموکراسی ۳.۱۵ درصد آرا را از آن خود کردند.

پوتین گفته که قرار است امروز دوشنبه با رقبای انتخاباتی خود دیدار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست