بازدید 3290
۲

یک دارو در انگلیس جان هزاران نفر را گرفت

بر اساس تحقیقات جدید، طی پنج سال گذشته در انگلیس، نزدیک به ۳۴۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از پرگابالین رخ داده است که ۷۷۹ مورد آن تنها در سال ۲۰۲۲ بوده است که در مقایسه با ۹ مورد مرگ در یک دهه قبل از آن، افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۲۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 10 March 2024

به گزارش تابناک، ایسنا در گزارشی نوشت: یک داروی ضد اضطراب با مرگ و میر در انگلیس مرتبط است و باعث شده افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند در مورد عوارض جانبی ناتوان‌کننده آن اظهار نظر کنند.

 اولین بار که «جید» دچار حمله پانیک شد، با آمبولانس تماس گرفت. او که ترسیده بود و احساس می کرد دنیایش ناگهان وارونه شده است، اخیراً مصرف «پرگابالین»، دارویی که برای درمان اضطرابش تجویز شده بود را متوقف کرده است.

دو سال بعد، او هنوز در تلاش است تا خود را از این دارو جدا کند.

این جوان ۲۹ ساله به یورونیوز هلث گفت: اگر یک نوبت این دارو را مصرف نکنم، دچار مشکل تنفسی، حملات پانیک، بی قراری شدید بدن می شوم و احساس می کنم که دارم از حال می روم.

بر اساس داده‌های یک مطالعه، این دارو برای بیش از هشت میلیون نفر در انگلیس تجویز شده است.

همچنین بر اساس تحقیقات جدید، طی پنج سال گذشته در انگلیس، نزدیک به ۳۴۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از پرگابالین رخ داده است که ۷۷۹ مورد آن تنها در سال ۲۰۲۲ بوده است که در مقایسه با ۹ مورد مرگ در یک دهه قبل از آن، افزایش یافته است.

این ارقام خطرات بالقوه دارویی که به طور گسترده تجویز می شود را نشان می‌دهد و نگرانی های دیرینه در مورد وابستگی به مواد مخدر را برجسته کرده است.

پرگابالین که با نام‌های تجاری Alzain، Axalid و Lyrica نیز شناخته می‌شود، یک داروی ضد تشنج است که در ابتدا برای درمان صرع تجویز می‌شد، اما امروزه معمولاً برای اضطراب و دردهای عصبی استفاده می‌شود.

به گزارش یورونیوز، طبق گفته سرویس بهداشت ملی انگلیس (NHS)، در حالی که مکانیسم‌های آن هنوز به طور کامل شناخته نشده است، تصور می‌شود که پرگابالین با کاهش فعالیت الکتریکی در مغز بیماران مبتلا به صرع و مهار مواد شیمیایی اضطراب‌آور و درد عصبی با مسدود کردن انتقال‌دهنده‌های عصبی خاص عمل می‌کند.

دزهای رایج پرگابالین از ۱۵۰ تا ۶۰۰ میلی گرم است که معمولاً به ۲ تا ۳ قرص در روز تقسیم می شود، اگرچه می توان آن را به صورت مایع نیز مصرف کرد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
حالا خوبه بعد چند سال اعلام میکنن تو اینجا بعد چهارسال هنوز نمیگن چند نفر کشته کرونا دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
حالا لازم نیست برای هر خبر دلیل بی ربط بیاریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست