بازدید 27359
با تحولات منطقه و جهان

هشدار درباره خروج آمریکا از ناتو/ معرفی رئیس جمهور جدید پاکستان/ ادعای فرانسه درباره ساقط کردن ۴ پهپاد در خلیج عدن/ حمله شدید ترامپ به بایدن

هشدار درباره خروج آمریکا از ناتو، معرفی رئیس جمهور جدید پاکستان، ادعای فرانسه درباره ساقط کردن ۴ پهپاد در خلیج عدن، حمله شدید ترامپ به بایدن و واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل درباره افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 10 March 2024

هشدار درباره خروج آمریکا از ناتو/ معرفی رئیس جمهور جدید پاکستان/ ادعای فرانسه درباره ساقط کردن 4 پهپاد در خلیج عدن/ حمله شدید ترامپ به بایدن

بین الملل تابناک: هشدار درباره خروج آمریکا از ناتو، معرفی رئیس جمهور جدید پاکستان، ادعای فرانسه درباره ساقط کردن ۴ پهپاد در خلیج عدن، حمله شدید ترامپ به بایدن و واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل درباره افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار درباره خروج آمریکا از ناتو

روزنامه تلگراف به نقل از چندین دیپلمات عضو ناتو می‌نویسد، اگر «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، ناتو با خطر خروج ایالات متحده از این ائتلاف مواجه خواهد شد.

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور که قرار است در ماه نوامبر با «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا رقابت کند، پیشتر از تصمیمات و احتمالاتی مبنی بر خروج از ائتلاف ناتو پرده برداشته بود.

دیپلمات‌های عضو ناتو در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف هشدار داده‌اند، کشورهای اروپایی این ائتلاف باید برخی استراتژی‌ها را توسعه دهند تا با پیامدهای مربوط به خروج احتمالی ایالات متحده از ناتو مقابله کنند.

یک دپیلمات با اشاره به پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید: «احتمال خروج آمریکا از ناتو یک نگرانی است. هیچکس نمی‌داند او (ترامپ) در اقدام بعدی چه کاری انجام خواهد داد.»

دونالد ترامپ در «سه‌شنبه بزرگ» توانست در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ۱۴ ایالت از ۱۵ ایالت پیروز شود. او رای ۹۹۵ هیات نمایندگی را به دست آورد، در حالی که نیکی هیلی، رقیب او که سابقا سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، به رای ۸۹ هیات نمایندگی دست یافت. ترامپ برای تضمین نامزدی جمهوری‌خواهان به رای ۱۲۱۵ هیات نمایندگی نیاز دارد؛ اما نیکی هیلی روز چهارشنبه کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری خود را به حالت تعلیق درآورد.

یک دیپلمات اروپایی دیگر به روزنامه تلگراف گفت: «ائتلاف ناتو باید برای سناریوی احتمالی درخصوص اقدام ترامپ مبنی بر خروج از ناتو یا تضعیف تعهد آمریکا نسبت به ناتو برنامه‌ریزی کند؛ برنامه‌ریزی‌هایی باید صورت بگیرد.»

یک مقام دیگر ضمن توصیف ناتو به عنوان «ائتلافی متکی بر آمریکا» تصریح کرد: «برگزاری گفت‌وگوهایی درخصوص خروج آمریکا از ناتو ضروری است.»

هم‌چنین یک دیپلمات دیگر عضو ناتو در گفت‌وگو با تلگراف عنوان کرد: «کشورهای اروپایی باید برنامه‌ریزی دفاعی داشته باشند و خطرات احتمالی را بررسی کنند.»

پیشتر هم چندین مقام ارشد سابق آمریکایی گفته بودند، اگر ترامپ مجددا وارد کاخ سفید شود، شاید آمریکا از ائتلاف ناتو خارج شود. «مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا در ماه دسامبر ۲۰۲۳ چنین پیش‌بینی را انجام داد و رویترز هم پیش از این از احتمالی خروج آمریکا از ناتو و «فروپاشی این ائتلاف» خبر داده بود.

معرفی رئیس جمهور جدید پاکستان

«آصف علی زرداری» به عنوان رئیس‌جمهور جدید پاکستان برگزیده شد.

 آصف علی زرداری روز شنبه برای یک دوره پنج ساله به عنوان رئیس‌جمهور بعدی پاکستان انتخاب شد و جای «عارف علوی» را می‌گیرد.

زرداری که سابقا هم رئیس‌جمهور پاکستان بود، امروز با محمود خان اچکزی، سیاستمدار کهنه‌کار برای مقام ریاست‌جمهوری پاکستان رقابت کرد و به پیروزی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، قانونگذاران پاکستانی، رئیس‌جمهور جدید را برای یک دوره پنج‌ساله انتخاب کردند. ائتلاف حاکم در پاکستان، زرداری را نامزد خود کرده بود، در حالی‌ که شورای اتحاد مخالفان، شامل حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، نخست‌وزیر سابق زندانی، محمود خان اچکزی، سیاستمدار کهنه‌کار از استان بلوچستان را نامزد خود قرار داد.

زرداری ۶۸ساله، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ به‌ عنوان رئیس‌جمهور فعال بود.

ادعای فرانسه درباره ساقط کردن ۴ پهپاد در خلیج عدن

وزارت دفاع فرانسه مدعی ساقط کردن ۴ پهپاد در خلیج عدن شد.

وزارت دفاع فرانسه روز شنبه مدعی شد، چهار پهپاد جنگی که به سمت یک ناوچه متعلق به «عملیات دریایی اتحادیه اروپا» در خلیج عدن حرکت می‌کردند را سرنگون کرده است.

پاریس مدعی است، این اقدام مستقیم در محافظت از کشتی باری «ترو کانفیدنس» که پرچم باربادوس را حمل می‌کند و چهارشنبه گذشته مورد حمله قرار گرفت و همچنین محافظت از کشتی های تجاری دیگر موثر بود.

در بخشی از این بیانیه همچنین آمده است که فرانسه در کنار هم‌پیمانان خود در چارچوب عملیات «اسپیدس» که اتحادیه اروپا در ۱۹ فوریه گذشته آن را آغاز کرد، در حمایت از امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی از کانال سوئز تا تنگه هرمز مشارکت می‌کند.

ساعاتی پیش، سازمان تروریستی سنتکام نیز خبر داد، ارتش یمن امروز عملیات گسترده پهپادی در دریای سرخ انجام داد.

در حالی‌که سنتکام مدعی است ۱۵ پهپاد یمن را هدف قرار داده است، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، نیروی دریایی این کشور یک کشتی آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار داده است.

 او در این باره گفت: «در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروی دریایی ما کشتی آمریکایی PROPEL FORTUNE را با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد.»

یحیی سریع اعلام کرد: «به یاری خداوند این حمله کشتی‌ آمریکایی را به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار داد».

این مقام نظامی یمن همچنین اعلام کرد: «نیروهای مسلح یمن در عملیات دوم نیز چند ناو آمریکایی را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار دادند. این عملیات با ۳۷ پهپاد انجام شد و به لطف خدا اهداف مورد نظر با موفقیت هدف قرار گرفته شدند.»

حمله شدید ترامپ به بایدن 

رییس جمهور سابق آمریکا با حمله دوباره به رییس جمهور کنونی این کشور در مساله امنیت مرزی، آنچه شجاعت نماینده جمهوری‌خواه کنگره خواند را ستود.

به گزارش هیل، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا بار دیگر با حمله تند به جو بایدن، رییس جمهور فعلی این کشور در حوزه سیاست‌های مرزی، اظهارات مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه کنگره درباره مرگ «لاکن رایلی» دانشجوی آمریکایی که ماه گذشته به دست یک مهاجر غیرقانونی کشته شد را در جریان سخنرانی سالانه بایدن، مورد ستایش قرار داد.

ترامپ در گردهمایی انتخاباتی خود در شهر رم در ایالت جورجیا که گرین نماینده آن محسوب می‌شود، از والدین رایلی دعوت کرده بود. گفته می‌شود، این دانشجو ۲۲ فوریه در نزدیکی دانشگاه جورجیا کشته شد. مظنون خوزه ایبارا، شهروند ونزوئلاست که به گفته مقامات در سال ۲۰۲۲ غیرقانونی وارد آمریکا شده است.

رییس جمهور سابق آمریکا گفت: و مارجوری، باید بگویم که خیلی شجاع هستی و سعی کردی موضوع مهمی را مطرح کنی! خیلی شجاعانه بود. اینکه شجاعانه بایستی و آن کار را انجام دهی واقعا شهامت می‌خواست.

بایدن در نطق سالانه درباره لایحه امنیت مرزی فراحزبی صحبت کرد که تا حدی به‌دلیل مخالفت ترامپ تصویب نشد. گرین که حامی سرسخت ترامپ محسوب می‌شود، در این لحظه با صدای بلند نام «لاکن رایلی» را فریاد زد و نطق بایدن را برای لحظاتی قطع کرد.

ترامپ در ادامه گفت: او یک مهاجر غیرقانونی بود. یک بیگانه غیرقانونی! او نمی‌بایست در کشور ما حضور می‌داشت و اگر ترامپ رییس جمهور بود، هرگز در کشور ما نبود. اگر جو بایدن عامدانه و خبیثانه مرزهای آمریکا را آسیب‌پذیر نمی‌کرد و اجازه نمی‌داد، هزاران هزار مجرم خطرناک وارد کشور ما شوند، لاکن رایلی امروز زنده بود.

بایدن و ترامپ دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند و براساس نظرسنجی‌ها ترامپ شانس بیشتری برای بازگشت به کاخ سفید دارد.

واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل درباره افغانستان

وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان، در بیانیه‌ای ضمن مثبت خواندن بخش‌هایی از گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد درباره افغانستان گفت: این سازمان به‌ جای جانبداری در گزارش‌ها و رفتار خود، دقت و بی‌طرفی به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان، با انتشار اعلامیه‌ای در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل متحد تاکید کرد: طالبان بخشی از گزارش اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد و سخنرانی رییس یوناما در شورای امنیت را که به دستاوردها و پیشرفت‌های حکومت سرپرست، درک اثرات نامطلوب تحریم‌های بانکی و اقتصادی بر مردم افغانستان و تداوم کمک‌های بشری اشاره شده است، مثبت ارزیابی می‌کند.

به گفته این وزارتخانه، طالبان اما به شماری از «اتهامات بی‌اساس، مکانیزم غیر علمی تهیه گزارش و پرداختن به موضوعات خارج از مأموریت»؛ اعتراض شدید دارد و توصیه می‌کند که ملل متحد به‌جای سطحی نگری و جانبداری در گزارش‌ها و رفتار خود، دقت و بی‌طرفی به کار گیرد.

این وزارتخانه همچنین گفته است، معرفی افغانستان به عنوان کشوری در حال جنگ و پخش فضای ترس و معرفی افغانستان به عنوان منبع و محل خطر از دید حکومت سرپرست غیر قابل قبول است.

در بخش دیگری از بیانیه طالبان آمده که برای تحقق منافع مشترک در چارچوب «دین اسلام» تلاش کرده است.

سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی ضمن استقبال از بعضی پیشرفت ها در افغانستان، راجع به حضور گروه های تروریستی ابراز نگرانی و بر ایجاد حکومت فراگیر تاکید کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۹
میدونید چرابعضی تنها چیزی رو که در دنیا فساد میدونن اختلاسه؟ میدونید چرا؟ چون خودشون توان انجامش رو ندارن! اگه داشتن اختلاس هم مشکلی نبود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
آمریکا برنرین دموکراسی جهان بوده که بر پایه سیستم «چک و بالانس» بنا نهاده شده است. یعنی در آمریکا هیچکدام از قوای مجریه، قانونگذاری و قضاییه بر یکدیگر برتری نداشته و توسط همدیگر پایش می شوند.
چنین سیستمی به رئیس جمهور چه بایدن باشد و چه ترامپ باشد، اجازه یکه تازی و انجام اقدامات خلاف مصالح آمریکا، از جمله تضعیف پیمان ناتو را نمی دهد.
ضمن آنکه عقلای حزب جمهوری خواهد نظیر سناتورهای پر نفوذ این حزب جلوی چنین اقداماتی خواهند ایستاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
چه مغلطه خنده داری کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
احسنت کلی خندیدم کجاها برنامه داری؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ناشناس 10:31 یک مرتبه غش نکنی بیفتی رو دستمون ، گروه ایپک هر کاری دلشون میخواد در هیات حاکمه امریکا میکنند تو از دمکراسی حرف میزنی واقعا خنده دار هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
دمکراسی امریکا فقط برای شرکتهای بزرگ و بین المللی است چون تنش ها و جنگ روز بروز بیشتر می شوند باید بیشتر شوند.
خروج آمریکا از ناتو! عجب خبر محشری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اتفاقا ممکنه خبر محشری باشه
یعنی آمریکا از ناتو خارج بشه بعد یه جنگ بزرگ بین روسیه و ناتو شکل بگیره و آمریکا سالم بمونه درست مثل جنگ های جهانی قبلی
اونا عقب بمونن و این یه جهش دیگه توی دنیا داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کلا پیمان ناتو باید منحل بشه چون در عمل نشانداده تنها برای زور گویی به کشورهای ضعیف است
اگر آمریکا از ناتو خارج بشه اتفاقات جالبی میافته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اون کسانی که این شایعات و خیالات را ترویج می دهند باید به روانپزشک مراجعه کنند!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
چنین اتفاقی هرگزنخواهدافتاد،برعکس تاجایی گسترش خواهدیافت که چین وروسیه درمحاصره کامل قراربگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
فعلا که جبهه مقابل داره گسترش پیدا میکنه 12:41
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ناتو در مقابل کشورهای قدرتمند صاحب سلاح هسته ای قابلیتی نداره
آمریکا باید به خانه خودش برگردد این بازگشت هم به نفع جهان است و هم به نفع کشور آمریکا
آمریکا باید یک کشور مثل بقیه کشورها شود و فقط به مرزهای خودش اشراف داشته باشد نه به مرزهای خاور دور و خاور نزدیک و نه به مرز های اکراین و تایوان و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
همه جهان سرای آمریکا است. هم پول دارد و هم قدرت نظامی. ضمن آنکه همه کشورها برای حفظ امنیت خودشان و علیه تهدیدهای روسیه ، چین ، کره شمالی و.... مصرانه و شادمانه و با رضایت کامل پایگاه در اختیار آمریکا قرار می دهند.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
بعنوان یک آرزوورویافکرخوبی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
داره میره کم کم همین خاورمیانه رو ببینید متوجه میشید که داره دور میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
11:36 آمریکا خود مخل امنیت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
هیچ قدرتی در دنیا حریف امریکا نیست و هرگاه اراده بکنه حاکمیت یک کشور را در هرجای دنیا جابجا میکنه

پول
اقتصاد
قدرت جهنمی نظامی
رشد فرهنگی و اجتماعی
جزبه مهاجرین نخبه دنیا

احتیاج به ناتونداره خودش بتنهایی میتونه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
امریکای تروریست باید گورشو از منطقه گم کنه ، نوچه هاش هم باید فلنگ را ببندند
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آمریکا باید بفهمه هیچ چیز در برابر اراده یک مرد آزاد که به خدای بزرگ توکل کرده رو نمیتونه بگیره .با هر صلاحی که در دست داشته باشه ...مگر اینکه اراده یا خدارو ازون مرد بگیره..و این بلایی که دارن سره مردم ما میارن.خدا و اراده رو از ما دارن میگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
۱۱:۳۶
ایولا.دمت گرم.اولینها فقط usa.
بایدن ضعیف ترین رئیس جمهور آمریکا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کم هوش ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کلا آمریکا فاسده چه ترامپ چه بایدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
یادمون نره ترامپ هم برای کرونا خوردن مواد ضد عفونی کننده تجویز میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
چهل و پنج سال هی برای امریکا و اسرائیل ال سعود و
غیره ارزوی مرگ کردید و حالا امریکا پشت مرزهای ماست و اسرائیل هم داره وسیع تر میشه
خروج آمریکا از ناتو !! نگاه کنید برای اینکه نزارن ترامپ بیاد دست به دامن چه چرندیاتی میشن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خروج از ناتو که رای ترامپ را بالا میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
۱۵:۴۲
خیر
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مرگ بر تمام نظام سلطه .مرگ بر آمریکا .انگلیس و اسراییل.و...........
ساعاتی پیش...عملیات گسترده پهپادی در دریای سرخ انجام داد.

حالا کل خبر دروغ بوده و کشتی PROPEL FORTUNE که سنگاپوری بوده و نه آمریکایی، مورد اصابت هم قرار نگرفته، به جای خود، ولی خبر کلاً متعلق به دیروز است و خود تابناک هم دیروز آن را منتشر کرده است.

حالا اگر واقعی بود باز یک چیزی، ولی دیگر مزه مزه کردن یک دروغ برای چند روز از آن کارها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مهم نیت است. هر کشتی که برادران یمنی بزنند آمریکایی به حساب می آید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
تابناک جان
بگو کشتی متعلق به افغانستان بوده و عازم بندر کابل
بزا این غربگداها خوشحال شن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
هر کشتی که برای آمریکا کار کنه یا برای اسرائیل بار ببره هدف قرار میگیره چه سنگاپوری باشه آفریقایی چه حتی روسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
نه همش دروغه فقط فیلم های هالیود راسته تام کروز با یه هواپیما کل پایگاههای ما رو زد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
از عمو سام بپرس و حرف بزن
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
درود بر بچهای مقاومت به خصوص یمنیها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حبیب جان
ما هم نشستیم داریم واسه کل دنیا شاخ و شونه میکشیم
خدا ما رو هم حفظ کنه و درود بر ما
خود تحقیر نباشیم
ترامپ هفت سال پیش که وارد کاخ سفید شد بسیاری از کشورها در برابر دیوانه بازی های او غافلگیر شدند و او توانست خود را قدرتمند نشان دهد. یک دیوانه هم وقتی برای بار دوم وارد یک محل میشه دیگه خیلی ها ازش نمی ترسند . او با لغو برجام توانست در برابر ایران هم خود را تأثیر گزار نشان دهد که البته این بار این برگ برنده را هم ندارد. دوره جدید ترامپ در کاخ سفید دوره ذلیل و خوار شدن اوست . ان شالله.
پول های نازنین ایران میشود پهباد و می‌رود هوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
نتیجه سکوت و متحد نشدن مردم میشهم همین
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
امنیت امروز مدیون همین پهپاد ها هست ، خیلی دلخوری امریکا جونت هست میتونی بری انجا مالیات بدی ، انها هم دربست بدن به اسراییل صهیونیست و دلقک اوکراینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
امنیت یعنی تامین امنیت مسئولین و آقازاده ها و مقاومت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ی نگاه به عمق جامعه بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بخاطر مردمه بدبخت و بی بخار و بی عرضه که فقط راحتی و
همه چیو واسه خود
راحت طلبی رو واسه خودشون میخان و فقط با یه شکلات گول میخورن و راضی میشن فقط راحت باشه.مثل همین یارانه!!!!
این جور مردم هرچی بیاد سرشون قبول میکنن و جیک نمیزن!!به اینها هیچ امیدی نمیشه داشت
واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل درباره افغانستان
خاک بر سر دنیایی که در آن طالبان و همفکرانشان از حقوق بشر و علم حرف بزند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
طالبان ساخته دموکراتها است دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خاک بر سر دنیایی که آمریکا به عنوان بیشتر کشتار انسان ها مدعی حقوق بشرش باشه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
صد رحمت به طالبان ، امریکای تروریست و اسراییل بیشرف که به هیچ چیز متعقد نیستند .سی یک هزار کودک و زن و بی پناه را کشتند تازه طلب کار هم هستند .
یمنی ها شرافت انسانی و غیرت عربی را معنا کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
بهتر بود در عالم شرافت و غیرت غذایشان را هم خودشان تهیه می کردند تا نود در صد مردمشان چشم به دست همان آمریکایی ها برای غذای روزانه شان نباشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
چندین دهه است که یمن زیر سلطه سعودی ها بوده و فقیر مانده است که آنهم به همت غیور مردان حوثی برطرف خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ناشناس ۱۱:۰۵
کمک غذایی ماهانه به یمن، در برنامه جهانی غذا، توسط سازمان ملل انجام می شود نه آمریکا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خیلیاا علم دارن شرف ندارن نمونه ش آمریکا و اسرائیل البته در مقابل با یمن ، و خیلیا شرف دارن شاید علم و تکنولوژی به اندازه اون دو تا بالایی نداشته باشن مث یمن درود بر شرف یمنی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
شاهنامه آخرش خوش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
تو که شرف داری و غیرت چرا نرفتی غزه ؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
عمله های امریکا رگ گردنشان باد کرده و نزدیکه بترکه ، زنده
باد یمن که امریکا و عنگلیس را سکه یه پول کرده و عرب های بی خاصیت را لال کرده اند
زنده باد علی مطهری
دولت افغانستان گزارش سازمان ملل در باره رعایت حقوق بشر در آن کشور را سیاسی خواند و درخواست نمود که که سازمان مزبور بیطرفی اختیار کند ! به نظر شما، این ادعاها و اظهارات، آشنا نیست؟
حوثی ها قدر لونگی که الان میتونن بپوشن رو بدونن.آروم بشینن
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
تو برو کلاه خودتو بچسب که مواجبت قطع نشه ، وگرنه توهم میری پیش اربابات
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ببین با لونگ چه کردن ماشالله
ساده لوحانه است . خروج امریکا یعنی انحلال ناتو و سقوط هژمونی غرب
هرچی خواستی خداوندی بزرگ باشدانشاالله به خیرباشدخداوندمومنان رانصرت دهد
روزنامه نگاری زرد و درجه ۵ ایران را گرفته است
هیچ خبرگزاری معتبری در کانادا خبر خروج آمریکا از ناتو را کار نکرده یک سایت خبری درجه ۵ در ایران تیتر زده خجالت بکشید!
اروپا آلت دست آمریکاست خب.
پس اگه ناتو وارد جنگ بشه آمریکا هیچ آسیبی بهش وارد نمیشه
خروج آمریکا از ناتو یعنی عملا نصف شدن قدرت ناتو.
و از طرف دیگه برخی کشورها بلاخص اون هایی که نزدیک روسیه هستند هم امکان داره از ناتو خارج بشن.
اگر آمریکا از ناتو خارج شه، براندازا احتمالا سکته رو بزنن.
گور پدرامریکا واصحابش ما اگر بمب اتم اماده نکنیم اینده وهشتناک درانتظارمان است
پاسخ ها
علی
| Canada |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بد نیست یه نگاه به وضع زندگی الانت بندازی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
گور پدر روس وچین وانگلیس
نیم وجب باش ولی مرد باش . نمیدونم ایناییکه از آمریکا بالا میرن چه حسی دارن
این خبر چهار سال پیش هم‌امد تا مردم بترسن به بایدن احمق رای بدن
ترامپ هرگز خارج نمیشه فقط پول حق عضویت میگیره خوب هم میگیره
کارمند صدا و سیما هستم تصمیم دارم استعفا بدهم و دیگر به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه نپردازم !!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی