بازدید 11403
با تحولات منطقه و جهان

آماده شدن ترکیه برای حمله زمینی گسترده به شمال عراق/ حمله ارتش یمن به کشتی‌ها و ناوچه‌های آمریکایی/ صدور مجوز حمل بمب اتمی برای جنگنده اف-۳۵ آمریکا/ پاسخ بایدن به درخواست ترامپ برای مناظره

آماده شدن ترکیه برای حمله زمینی گسترده به شمال عراق، حمله ارتش یمن به کشتی‌ها و ناوچه‌های آمریکایی، صدور مجوز حمل بمب اتمی برای جنگنده اف-۳۵ آمریکا، پاسخ بایدن به درخواست ترامپ برای مناظره و آماده شدن نیرو‌های فرانسوی برای جنگ در اروپا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 09 March 2024

آماده شدن ترکیه برای حمله زمینی گسترده به شمال عراق/ حمله ارتش یمن به کشتی‌ها و ناوچه‌های آمریکایی/ صدور مجوز حمل بمب اتمی برای جنگنده اف-35 آمریکا/ پاسخ بایدن به درخواست ترامپ برای مناظره

بین الملل تابناک: آماده شدن ترکیه برای حمله زمینی گسترده به شمال عراق، حمله ارتش یمن به کشتی‌ها و ناوچه‌های آمریکایی، صدور مجوز حمل بمب اتمی برای جنگنده اف-۳۵ آمریکا، پاسخ بایدن به درخواست ترامپ برای مناظره و آماده شدن نیرو‌های فرانسوی برای جنگ در اروپا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آماده شدن ترکیه برای حمله زمینی گسترده به شمال عراق

برخی رسانه‌های ترکیه فاش کردند که ارتش این کشور در حال برنامه‌ریزی برای عملیات زمینی گسترده‌ای در شمال عراق است.

 روزنامه «حریت» چاپ ترکیه نوشت که ارتش این کشور در حال برنامه‌ریزی برای عملیات زمینی گسترده‌ای علیه نیروهای وابسته به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق است.

به نوشته حریت، با مسئولان مرکزی و محلی عراق درباره اجرای این عملیات نظامی توافق شده‌ است.

عبد القادر سیلفی، ستون‌نویس نزدیک به دولت ترکیه نوشت: «ابتدا عملیات زمینی گسترده‌ای در منطقه عملیات مخلب انجام خواهد شد.»

سیلفی در ادامه مدعی شد که پیش از آغاز عملیات با دولت مرکزی عراق و دولت اربیل که تحت کنترل خاندان بارزانی است، توافق شد.

به نوشته این روزنامه، آنکارا انتظار دارد تمام مرزهای خود با عراق به طول ۳۷۸ کیلومتر در مقابل آنهایی که «تروریست» می‌خواند، مسدود شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که کشورش در حال برنامه‌ریزی برای حل مساله امنیت مرزها با عراق در تابستان بوده و در تلاش برای ایجاد گذرگاه امنیتی به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در سوریه است.

حمله ارتش یمن به کشتی‌ها و ناوچه‌های آمریکایی

 «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن از اجرای دو عملیات ویژه موشکی و پهپادی علیه یک کشتی آمریکایی و ناوچه های ارتش این کشور در خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد.

به گزارش الجزیره، سریع افزود: در اولین عملیات، کشتی آمریکایی Propel Fortune در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب هدف قرار گرفت.

وی ادامه داد: دومین عملیات نیز علیه تعدادی از ناوچه های ارتش آمریکا در دریای سرخ و خلیج عدن با ۳۷ پهپاد صورت گرفت.

این خبر در حالی منتشر می شود که پیش از این، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه ای اذعان کرد که نیروهای یمنی بامداد امروز حمله گسترده پهپادی انجام دادند.

سنتکام در این بیانیه افزود: انصارالله یمن بامداد شنبه حمله پهپادی گسترده‌ای در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داد.

ارتش یمن طی چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

صدور مجوز حمل بمب اتمی برای جنگنده اف-۳۵ آمریکا

پنتاگون رسما مجوز حمل بمب هسته‌ای را برای جنگنده رادارگریز اف -۳۵ صادر کرد.

به گزارش تاس، به گفته یکی از سخنگویان دفتر «برنامه مشترک اف -۳۵» وزارت دفاع آمریکا، این نهاد رسما مجوز حمل بمب هسته‌ای «بی ۶۱-۱۲» را برای جنگنده رادارگریز اف -۳۵ اِی صادر کرده است.

به نوشته نشریه «بریکینگ دیفنس»، این مجوز برای جنگنده اف -۳۵ بی و اف -۳۵ سی، کاربرد ندارد. هنوز مشخص نیست که نیروی هوایی آمریکا قصد دارد چه تعداد از این جنگنده‌ها با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را در اروپا مستقر کند.

نخستین خط تولید نسخه به‌روزرسانی بمب هسته‌ای بی ۶۱ که در سال ۱۹۶۸ وارد ناوگان نیروی هوایی آمریکا شد، در نوامبر ۲۰۲۱ رونمایی شد. این بمب هسته‌ای جایگزین سه نوع از چهار بمب هسته‌ای بی ۶۱ فعلی خواهد شد.

پاسخ بایدن به درخواست ترامپ برای مناظره

رئیس جمهور آمریکا به درخواست دونالد ترامپ که او را برای مناظره در «هر جا، هر زمان و هر مکان» به چالش کشیده بود، پاسخ داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بعد از آنکه دونالد ترامپ، رقیب احتمالی جمهوری خواهش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ـ که او را برای شرکت در مناظره در «هر جا، هر زمان و هر مکان» به چالش طلبید ـ  مشروط پاسخ مثبت داده، گفت که این پیشنهاد را رد نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جو بایدن روز جمعه همچنان که قصد عزیمت از واشنگتن به فیلادلفیا را داشت به خبرنگاران گفت، مناظره با دونالد ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر را رد نمی‌کند.

بایدن در تلاش برای موافقت مشروط با این پیشنهاد گفت: «این اتفاق بستگی به رفتار او دارد.»

معمولا نهاد «کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری» در آمریکا در سال‌های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور سه مناظره را سازماندهی کرده و به اجرا درمی‌آورد. در زمان کارزار انتخابات ۲۰۲۰ ترامپ و بایدن دو مناظره را با یکدیگر برگزار کردند، اما مناظره سوم آن‌ها لغو شد.

دو سال پیش، کمیته ملی حزب جمهوری خواه آمریکا رای به کناره‌گیری از مناظرات سازماندهی شده توسط این کمیسیون در پی شکایت ترامپ از زمانبندی، فرمت‌ها و گزینش مجریان این مناظره‌ها داد. اما ترامپ روز چهارشنبه در حساب خود در رسانه اجتماعی متعلق به خودش موسوم به «تروث سوشال» بایدن را برای شرکت در مناظره به چالش کشید.


ترامپ در این پست خود نوشت: «این برای مصلحت کشور ما مهم است که جو بایدن و من بر سر مسائل ضروری برای آمریکایی‌ها و مردم آمریکا مناظره برگزار کنیم. به این ترتیب من درخواست برگزاری مناظرات را در هر زمان و هر جا و هر مکان می‌دهم.»

ترامپ در زمان برگزاری مناظرات مربوط به رقبایش در رقابت مقدماتی جمهوری خواهان از شرکت در آنها خودداری کرده بود.

آماده شدن نیروهای فرانسوی برای جنگ در اروپا

رسانه غربی نوشته فرانسه برای جنگ تمام عیار در اروپا آماده می‌شود.

نیروهای فرانسوی خود را برای درگیری نظامی در قلمرو قاره اروپا آماده می‌کنند و فرض بر این است که این جنگ با دشمنی خواهد بود که می‌تواند از نظر قدرت آتش با فرانسه برابری کند.

وبگاه پالتیکو نوشته است: «در مرکز آموزش رزمی در شرق فرانسه، سربازان در شرایطی نزدیک به شرایط میدان جنگ، تمرین می‌کنند که تمام نیروها درگیرند و تمرینات نظامی مساحت ۱۲۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد.»

پالتیکو نوشته که فرماندهی فرانسه نامی از دشمن احتمالی نمی‌برد، اما معلوم است که منظورشان روسیه است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۷
حالا هیچ کس نا امنی که ارتش و شبه نظامیان یمن تو دریای سرخ ایجاد کرده رو نمیبینه بعد به محض کوچکترین عکس العمل آمریکا همه میگن مردم بیگناه یمن و فلان و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
جنگ جهانی سوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
ارتش یمن نیست. شبه نظامیان حوثی هستند که کمتر از نصف خاک یمن را در اختیار دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
ناشناس 12: 38
آن وقت در این جنگ «جهانی» که لابد یک طرفش آمریکا و هم پیمانانش خواهند بود قرار است طرف مقابل حوثی
ها و حشد الشعبی و حزب الله باشند؟

اگر منظورتان این است این جنگ جهانی چهار پنج ماه است شروع شده.
ناشناس
| - |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
تو از نا امنی حرف میزنی ولی کسی نیست به کشتار 31 هزار نفری زنان و کودکان توسط
اسراییل اعتراضی بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
اگر آمریکا چند بار آتش بس غزه را وتو نمیکرد هم نسل کشی توسط اسراییل قطع میشد هم حوثی ها به حمایت از غزه کاری نمیکرد .به همین واضحی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
دولت امریکا اونقدر از شعار صلح و حقوق بشر گفتن و منتقدان را سرکوب کردن الان با بمب اتم آمدن چه سیاست فوق پیشرفته ای دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
درود بر ارتش یمن که حامی مردم غزه هستش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
تو نگران ناامنی برای کشتی هایی هستی که برای اسرائیل مهمات میبرن
؟!
چیه فازت، اوف نشی یه موقع
؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
!!!!!ارتش یمن ؟؟؟؟
اقا یمت دولت داره
ارتش داره
یک تعداد ادم خودخوانده حدود ۲۰درصد خاک و مردم یمنو اشغال کرده اند
الحوث
جزبدبختی ره اوردی برای مردم ندارن
آمریکا در پاسخ به یمنی ها می تواند حملات ویرانگری انجام دهد و یمن را شخم بزند، آیا می دانید چرا این کار را نمی کند ، چون می داند کار یمنی ها درست و بحق است دیگر ارتش آمریکا هم از اینکه در جبهه شیطانی صهیونیست‌ها نقش ایفا کند خسته شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
درود! به زودی ارتش آمریکا در منطقه به نیروهای مقاومت خواهد پیوست و همراه با آنها برای نابود کردن اسرائیل به سمت تل آویو حرکت خواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
سربازان آمریکا این آزادگی را ندارند که به نیروهای مقاومت بپیوندند آنها برای حقوق و دستمزد می جنگند تنها تعداد کمی در بین آنها ممکن است بخاطر روحیه سالم‌تر دچار نوعی عذاب وجدان شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
حکومت آمریکا با وتو آتش بس غزه نشان داده بحرانسازی را به نفع خودش میدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
چقد ساده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
۱۳:۵۹
عالی بود.خخخخخخ
مغز برانداز وقتی ایران چهار گرم اورانیوم غنی می کند: دنیا ناامن شد اصلا هسته ای به چه دردی میخوره به جاش خیار بکاریم بهتره!

مغز برانداز وقتی رژیم ضدبشری آمریکا اعلام می کنه سلاح های کشتارجمعی اش را به روز می کنه: آمریکا کارش خیلی درسته و با این به روزرسانی سلاح های کشتار جمعی انسان ها صلح و امنیت جهان و آزادی را برای انسان ها به ارمغان آورد!
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
مغز تو هم اکنون : کارو بار که ندارم برم یه چهارتا کامنت جفنگ بزارم زیر اخبار یکم خلق اله بهم بخندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کاربر ایمان
چرت و پرت ننویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کاربر ایمان
بینهایت به کامنت شما خندیدم ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
چنا خان بحث بحثه ظرفیت داشتن و نداشتنه.هر حکومتی ظرفیت بمب اتم رو نداره.
این دفعه به سلامتی ناوچه های آمریکایی را هم زدند؟

امیدوارم بعداً مشخص نشه قایق های ماهیگیری سومالیایی بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
نگفت ناوچه های امریکایی رو زدند.به سمت ناوچه های امریکایی موشک شلیک کردند.واینطور که معلومه وسط راه موشک ها جایی دیگه رفتند
طرفداران طالمین امریکایی و غربی و اسراییل خوب گوششان را باز کنند دوران بزن درو تمام شده و دوران شکست و افول آنها آمده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
می زنند و در هم نمی روند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
فعلا که ۳۰ هزار زدن و در هم نرفتن و نمیرن و میخوان ادامه بدن
همینو میخواستید ؟؟؟؟
در اطلاعیه سنتکام گفته شده که پانزده پهپاد حوثی ها منهدم شده اند و هیچ اصابتی هم صورت نگرفته، ولی به هر حال تابناک یک سنتکام ویژه خودش را هم دارد که فقط تا مرحله «اذعان» به حملات پیش می رود و کاری با نتیجه ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
این اذعان بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته
کسی جرات نمی‌کرده
اما الان فرق میکنه
طبق معمول کشتی آمریکایی Propel Fortune هم این بار سنگاپوری از آب درآمد. البته اصابتی هم صورت نگرفته.
فکر می کنم حوثی ها عقیده دارند همین که یک کشتی اسمش به زبان انگلیسی باشد کافی است تا بشود آن را آمریکایی اعلام کرد.
پاسخ ها
Nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
سواد درست و حسابی که ندارن دقیقا همینه که گفتی
دست ترکیه درد نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
حال باید دید برادران عراقی همان اعتراضی که به ایران نشان دادند نسبت به ترکیه نیز عکس العملی نشان می د هند
عراق شده تو سری بخور ترکیه.
گیر دوتا همسایه ( ترکیه و ما) افتاده و همش موشکبارانش و بمبارانش میکنن
باز رجب عرضه درست کردن اقتصاد کشورش را ندارد به فکر جنگ است
عراق کشوری شده که هر کشور دیگری در هر زمان که در مملکتش نارضایتی پیدا شد عراق مورد حمله قرار می‌دهد
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی