بازدید 3395
۷

شغل دستفروشی در تهران رسمی شد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران از رسمی شدن شغل دستفروشی در پایتخت خبر داد و گفت: «برای اولین‌بار مجوز فعالیت مشاغل سیار را روی درگاه ملی قرار دادیم تا پس از ثبت‌نام و درج مشخصات افراد، بتوانیم فضای مورد نیاز برای حضور آن‌ها را برنامه‌ریزی کنیم و به شکل رسمی به شغل دستفروشی نگاه کنیم.»
کد خبر: ۱۲۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 06 March 2024

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران صبح امروز (۱۶ اسفند ۱۴۰۲) در نشست خبری مدیران معاونت خدمات شهری شهرداری پایتخت با بیان اینکه دامنه سد معبر در سطح شهر گسترده است، گفت: «۶٠ درصد سد معبر در سطح شهر تهران مربوط به واحد‌های صنفی است، این امر از حیث موجودیت دستفروشان که نیازمند توجه هستند، مسئولیت اجتماعی ما را سنگین می‌کند.»
 

 وی افزود: سعی می‌کنیم دستفروشی ساماندهی شود، چراکه دستفروشی بدون ساماندهی، آسایش مردم را برهم می‌زند. از ۲۰ نقطه پرتردد دستفروشی در تهران، ۱۲ نقطه ساماندهی شده است، مثل تجریش، تهرانسر، صابونیان، خیابان اردستانی، ۱۵ خرداد و... موضوع دستفروشی، چون مساله قدیمی است حتما نیازمند کار بنیادی‌تر دارد، از این رو جلسه متعددی با اصناف و وزارت کار و اقتصاد داشتیم.

بیگی همچنین از رسمی شدن شغل دستفروشی در تهران خبر داد و گفت: خبر جدید این که برای اولین بار مجوز فعالیت مشاغل سیار را روی درگاه ملی قرار دادیم تا پس از ثبت‌نام و درج مشخصات افراد، بتوانیم فضای مورد نیاز برای حضور آن‌ها را برنامه‌ریزی کنیم تا به شکل رسمی به شغل دستفروشی نگاه کنیم.

در ادامه این جلسه، مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران نیز درباره ساماندهی بساط‌گستران گفت: در این راه ما و شرکت ساماندهی تنها نیستیم، بلکه یک مثلث سه ضلعی است که باید شهرداران مناطق ۲۲ گانه نیز کنار ما باشند. وقتی قرار است طرحی اجرا شود، شهرداری منطقه باید مکان و فضای خوبی تعبیه کند تا بساط گستران واقعی را ساماندهی کنیم و در محل مورد نظر مستقر کنیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ از بساطی گرفته تا دستفروش سد معبرکننده، افراد شبه متکدی و موارد مشابه در مجموع حدود ۲۴ هزار نفر در فروردین‌ماه در سطح شهر تهران شناسایی شد، ولی آمار اول اسفند نشان می‌دهد این رقم به ٢٠ هزار و۵۰۰ نفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هوشمندسازی و نصب دوربین البسه شروع شده است، اما مشکل ارتباطی وجود داشت که البته اکنون حل شده و با تست‌های انجام‌شده، در حال حاضر در دو منطقه ۷ و ۱۴ به صورت پایلوت می‌توانیم وضعیت تردد شهربانان برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز را رصد کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
اهان شما ب فکر مالیات هستید نه دستفروشها
حداقل دو امتیاز برای دولت داره اول مالیات و دوم بعنوان شغل هست و دولت میگه مثلا چند میلیون شغل ایجاد کردیم !!!
هم مالیات میگیرن هم میگن اشتغالزایی کردیم و بیکاری رو کم کردیم هخخخ
وقتی دستفروشی رسمی نبود اوضاع پیاده رو ها در خیلی از مناطق افتضاح بود ازاین به بعد که دستفروشی رسمی بشود باید پیاده با اتوموبیل ها از داخل خیابان‌ها ترد بکنند آمار بیکاری هم پایین می آید وشهرداری هم حق وحساب خودش را از آنها میگیرد
من نمیدانم چه کسیانی و با چه اختیاری برای شهر و شهروند تصمیم میگیرند، در سوئیس ماهانه حداقل دو رفراندوم برگزار میشود حتی در خصوص گرانی قبوض ، حالا اینجا کشور پر شده از اجنبی اعم از افغانی و شهر و معابر اشغال شده از دستفروش که حدود نیمی از آنها هم افغانی هستند، مگر نهادی نسبت به شهرداری نظارت ندارد؟
کسانی که کرایه بالای مغازه را با چند لا اضافه می کشند روی اجناسشان خیلی نارحتند بجاش خریدار و قشر محروم خوشحالند از این طرح
چه مالیاتی بگیرند ازاین بنده خداها
چه آماری به اشتغال آفرینی اضافه کنه دولت خدمتگزار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست