بازدید 92125
وزیر اقتصاد در اجلاس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

هجوم ارزی برای رساندن نرخ دلار به ۷۰ هزار تومان/ اعداد نشان دهنده کاهش مستمر تورم است

خاندوزی گفت: دستور رئیس جمهور و اهتمام بانک مرکزی این است که علیرغم تنگنا‌ها چاره‌ای نداریم که برای کنترل تورم، جلوی نوسانات نرخ ارز را بگیریم و در این زمینه کنترل انتظارات تورمی و همراهی اجتماعی بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۲۲۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 05 March 2024

هجوم ارزی برای رساندن نرخ دلار را به ۷۰ هزار تومان/ تلاش دولت استمرار روند کاهش تورم در سال آینده است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در اجلاس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ به دلیل مشکلاتی که در زمستان سال گذشته رخ داد، جهش نرخ ارز و آثار جنگ ارزی که مصادیق آن بار‌ها مورد اشاره قرار گرفت، با وضعیت نامناسب تورمی آغاز شد و تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۵۵.۵ درصد بود که در پایان بهمن ماه این شاخص به ۳۵.۸ درصد رسید.

وی با اشاره به نام گذاری سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: در این راستا دولت علاوه بر برنامه‌های گذشته خود برای مهار تورم، برنامه‌ها و اقدامات اجرایی برای تحقق سیاست‌های مهار تورم و رشد تولید را در قالب یک بسته ده بندی در ستاد اقتصادی دولت مصوب و ابلاغ شد.

خاندوزی با اشاره به آخرین گزارش مرکز آمار در خصوص رشد اقتصادی اظهار کرد: رشد اقتصادی در پاییز امسال با ثبت عدد ۵.۱ درصد با نفت و ۲.۵ درصد بدون احتساب نفت، ادامه دهنده روند مثبت رشد در فصول گذشته بوده است.

وزیر اقتصاد با مقایسه رشد ۹ ماهه امسال با سال گذشته افزود: در ۹ ماهه امسال رشد اقتصادی با نفت مثبت ۶.۷ و بدون نفت ۴ درصد بود که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی است؛ یعنی در ۹ ماهه امسال میزان رشد تولید ۴.۸ درصدی ۹ ماهه سال گذشته را به ۶.۷ درصد افزایش دادیم.

تلاش دولت، استمرار روند کاهش تورم در سال آینده است

وی همچنین گفت: آمار‌ بانک مرکزی نیز موید همین روند است؛ هرچند در اعداد به دلیل تفاوت برخی معیار‌های مورد سنجش متفاوت است. وزیر اقتصاد با اشاره به تداوم تورم بالای ۳۵ درصد در شش سال گذشته، در عین حال که به کاهش تورم تولید کننده اشاره کرد، گفت: آنچه برای مردم ملموس است، تورم مصرف کننده است که همچنان اشاره شد تورم نقطه به نقطه از ۵۵.۵ درصد در فروردین به ۳۵.۸ درصد در بهمن ماه کاهش یافته و کاهش مستمر داشته، اما این اعداد همچنان از نظر دولت مطلوب نیست، ولی نشان دهنده کاهش مستمر تورم است، اما تلاش دولت استمرار این روند و کاهش تورم در سال آینده است.

وی این آمار‌ها را خروجی حرکت دولت بر مسیر تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید ارزیابی کرد و ادامه داد: تداوم رشد اقتصادی در فصول اخیر، حکایت از تداوم این رشد و خروج از چاله رشد‌های صفر و منفی است و از دهه ۹۰ به خوبی عبور کرده و وارد مسیر دیگری شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بخش مهمی از تولید نیازمند تحرک بنگاه‌های اقتصادی و گره گشایی از این بخش بود، اظهار کرد: بخش زیادی از واحد‌های اقتصادی تعطیل و نیمه فعال تاکنون در دولت سیزدهم احیا شده و این موضوع در استان‌ها به وضوح مشهود است تا جایی که برخی واحد‌های تولیدی نیاز به نیروی کار حتی خارج از استان پیدا کرده اند.

کاهش نرخ بیکاری

وی به بازدهی تسهیلات تبصره ۱۸ و سایر سیاست‌های دولت در ایجاد اشتغال اعلام کرد: نرخ بیکاری روند کاهشی داشته و بررسی وضعیت استان‌های کشور نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در ۲۴ استان تک‌رقمی شده و فقط در ۷ استان دو رقمی مانده و میانگین نرخ بیکاری کل کشور به ۷.۶ درصد رسیده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به صدور بیش از ۱.۵ میلیون مجوز از طریق ثبت درخواست در درگاه ملی مجوز‌ها بدون نیاز به حضور و کاغذ و مواجهه با رویه‌های سخت گیرانه، اظهار امیدواری کرد که تمام مجوز‌های کاغذی در سال ۱۴۰۳ به شناسه یکتای قابل رهگیری تبدیل شود.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات ترجیحی مبتنی بر تبصره ۱۸ بودجه برای کمک به ایجاد اشتغال اظهار کرد: در سال ۹۹ فقط ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ترجیحی برای اشتغال و تولید در نظر گرفته شده بود که در سال ۱۴۰۰ به ۴۲ همت رسید و عملا سال ۱۴۰۰ هم از دست رفته بود و در پایان سال و سال گذشته انجام شد، سال گذشته به ۴۳ همت رسید و امسال هم نزدیک به همین رقم محقق خواهد شد.

خاندوزی با تشریح اقدامات دولت برای تامین مالی از ظرفیت‌های داخلی و تامین مالی دانش بنیان‌ها از بازار سرمایه و جذب سرمایه خارجی یادآور شد: از آغاز به کار دولت سیزدهم تا پایان بهمن ماه امسال ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب معتبر، یعنی شروع به کار پروژه، محقق شده که بالاتر از حتی ۴ سال یا ۸ سال دولت‌های قبل بوده است.

وی همچنین به سرمایه گذاری‌های دولت و تخصیص بودجه‌های عمرانی اشاره کرد و ادامه داد: صد در صد بودجه عمرانی را پارسال برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته، پرداختیم و هم اکنون با جذب سرمایه داخلی و خارجی و سرمایه گذاری دولت و رشد تشکیل سرمایه در کشور و عبور از رشد‌های منفی در این مورد هستیم. وی افزود: علاوه بر تلاش‌های دولت به منظور ارتقای عوامل تولید برای تحقق رشد‌های اقتصادی بالا، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اثرگذار بر فرایند رشد، مساله بهره وری است. براساس آخرین گزارش سازمان اداری و استخدامی، در سال ١٤٠١ از ٤ درصد رشد اقتصادی، ٣.١ درصد از محل بهره‌وری محقق شده است.

نوسانات قیمت گوشت باقی مانده است

خاندوزی با بیان اینکه تلاش دولت کاهش نوسان‌های قیمتی در اکثریت کالا‌ها بوده است، اظهار کرد: فقط در زمینه گوشت قرمز این نوسانات باقی مانده که البته این مساله به از دست دادن بخشی از دام‌های مولد طی سال‌های متوالی مربوط است.

وزیر اقتصاد در عین حال به سیاست‌های پولی و مالی دولت برای مهار تورم اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته، دولت برای انضباط بخشی به بخش مالی کشور سامان بخشی به خزانه را با دو پروژه حساب واحد خزانه و پرداخت به ذینفع نهایی پیش برد.

وی ادامه داد: طرح حساب واحد خزانه و عملیاتی شدن سامانه پرداخت اعتباری به ذینفع نهایی در واقع پروژه سامان بخشی به خزانه را تکمیل کرد که علاوه بر حل مشکل تاریخی رسوب پول و بی‌انضباطی و عدم شفافیت در مسیر بودجه، تامین مالی پیمانکاران طرح‌های عمرانی نیز تسریع شده و نیاز دولت به استقراض نیز مرتفع می‌شود.

استفاده دولت از تنخواه گردان بودجه صفر بوده است

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت در منضبط‌ترین حالت ممکن به لحاظ مالی است، گفت: استفاده دولت از تنخواه گردان بودجه صفر بوده و خوشبختانه شاهد هستیم که دولت هیچ گونه ناترازی از جانب بودجه را به سیاست‌های پولی وارد نکرده است، در حالی که نیم قرن در روز‌های اول سال از تنخواه استفاده می‌شد، اما سال گذشته و امسال سرمنشا بودجه‌ای تورم از بین رفت.

لنگر مهم تورمی مهار شد

خاندوزی با اشاره به اینکه در زمینه پولی نیز از ۴۲ درصد رشد نقدینگی به ۲۵ درصد رشد نقدینگی در بهمن ماه رسیدیم، اظهار کرد: دولت سیزدهم توانست این لنگر مهم تورمی را با هدف‌گذاری درست و با تمام مشکلات و تنگناها مهار کند و تلاش کردیم راه‌های تامین مالی تولید را متنوع کنیم تا فشار بر بانک‌ها کاهش یابد و کنترل ترازنامه محقق شود.

هجوم ارزی برای رساندن نرخ دلار به ۷۰ هزار تومان

وزیر اقتصاد اظهار کرد: امسال دو بار هجوم ارزی داشتیم؛ یک بار در مهر ماه و قبل از جنگ غزه تا نرخ ارز را به ۶۰، ۷۰ هزار تومان برسانند، اما با مجموعه تدابیر و آزاد سازی منابع، مهار شد. بار دوم در بهمن ماه بود که همچنان تبعات آن را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: دستور رئیس جمهور و اهتمام بانک مرکزی این است که علیرغم تنگنا‌ها چاره‌ای نداریم که برای کنترل تورم، جلوی نوسانات نرخ ارز را بگیریم و در این زمینه کنترل انتظارات تورمی و همراهی اجتماعی بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: مجموع این عوامل و شواهد نشان می‌دهد، موتور‌های خلق تورم کشور، تا حد خوبی مهار شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۰۳
شاید از دید جنابعالی اعداد برات حجت باشه اما برای من بازنشسته ته مونده جیبم حجته که هر ماه نسبت به ماه پیش بدتر میشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
یا پنج تن
آل عبا
نجاتمون بده
گیر
چه
کسانی افتادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
برنامه اقتصادی ایشان از ابتدای این دولت کاملا مشخص بود جبران کسری بودجه و جبران کاهش درآمد دولت در اثر تحریم ها از جیب مردم البته با ترفندهای مختلف مانند حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی و افزایش حداقلی حقوق ها و افزایش حداکثری قیمت ها و مالیات ها و ..... که نتیجه چنین برنامه ای کاهش شدید قدرت خرید مردم و گسترش فقر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
وزیر اقتصاد باید به دلیل نابودی زندگی مردم و انکار آن مجازات بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
خودمون این زندگی رو انتخاب کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
روحاني مقصر اصلي ست!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
قیمت دلار تلگرامی دست دولت نیست و هجومهای اینستاگرامی و معاندین آن را
ا مشخص می کننند اما قیمت کالاها دست دولت است دولتهای لیبرال قبلی با گره زدن معیشت مردم با دولت بزرگترین خیانت را به کشور کردند راه حل این است که کلا باید به دلار تلگرامی بی توجه بود و قیمت همه کالاها با ریال و ثابت تعیین شود دولت در گام اول می تواند این سیاست را برای کارخانه ها اجباری کند و در گام دوم انقلاب با تعمیم این سیاست به همه کالاهای اقتصاد انقلاب اقتصادی و شکست دلار را عملی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چرا دولت ار نیروی انتظامی و دادگاهها برای مقابله با هجوم ارزی استفاده نمی کند خریداران ارز مشخصند و خرید و فروش ارز هم قاچاق است راه حل مصادره اموال قاچاق است اگر آنها را به خارج منتقل کردند سایر اموال قاچاقچی در داخل کشور مصادره شود
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
كاش بدانم منفي زدن اينجا يعني چي؟ اين چند نفر رديفه اوضاشون؟ اگه بدانيم همه هم تراز هستيم بهتر نيست اجازه بدهيم نظرات گفته بشه .خارج كشور چه نظري دارن ؟ براي كشورمان سينه ميزنن؟ اينا كي هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
ما در گام دوم انقلاب داریم یک دوره گذاز ارزی را طی می کنیم این دوره گذار شبیه یک جنگ بین ریال و دلار است چون ریال به مبارزه با دلار برخاسته است این هجومهای ارزی طبیعی است و به منزله آخرین تلاشهای دلار برای خفظ جایگاه خودش است اما در دولت انقلابی مجاهدین اقتصادی کوچکترین حرکات دلار را تحت رصد دارند و به زودی پیروزی نهایی فرا می رسد این جنگ هم سختی های خودش را دارد اما در نهایت ریال پیروز خواهد شد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
۰۸:۳۵
عزیز ما 45 ساله در این دوره گذر هستیم. شاید شما با 15 الی 20 سال سن تجربه ات کمتر باشه ولی من با 36 سال سن از 15 سالگی با بازارهای مالی درگیر بودم و در این 20 سال همیشه وضع همین بوده و فقط شیب صعودی بدتر شدن اوضاع تندتر و تندر شده
الکی با این حرفا نه خودت رو گول زن نه ملت رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سال قبل وقتی دلار 40 هزار تومان شد ایشان فرمودند این قیمت واقعی نیست و کار کانال های تلگرامی و هجوم ارزی است مانند همین حالا اما دو ماه بعد همین دولت دلار را برای مردم 42 هزار تومان محاسبه کرد بهانه نخ نما ایشان برای هر افزایش قیمتی اما در واقع کاهش ارزش پول یک کشور است که فقط و فقط تصمیمات دولت و بانک مرکزی می تواند عامل آن باشد البته اگر فرض کنیم فرمایش ایشان درست باشد یعنی ایشان و دولت و بانک مرکزی هیچ کاره هستند و ارزش پول یک کشور دست کانال های تلگرامی و چند دلال است
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دلار تلگرامی،گام ،مبارزه ریال و دلار.والا موندم کدوم دانشمندی این حرفارو به این جماعت عالم زده که این جماعت عالم با علم و دانششون سنجیده و آزمودن این حرفارو و باور کردن که حال‌ام تکرار میکنن.در حیرتم که این جماعت عالم با این هنراشون چرا وارد میدان نمیشن
اقتصاد مملکت
معیشت مردم
ول است و روی هوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دولت و مجلس حداقلی به کسی پاسخگو نیست.
در جمع کسانی صحبت می کنی که سال هاست برای خرید بیرون نرفتند و اصلا اطلاعی از قیمت مثلا گوشت ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
این هجوم ارزی قبل از انتخابات نبود و منتظر بود رای ها شمرده بشه!!! .
کانال های تلگرام و دلار فروش ها خود کارمندان و گماشته های بانک مرکزی هستند.
برای جبران کسری بودجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
مقصران در درجه اول روحاني و بعد از او دشمن
ناشناس
| France |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
"امسال دو بار هجوم ارزی داشتیم؛ یک بار در مهر ماه و قبل از جنگ غزه تا نرخ ارز را به ۶۰، ۷۰ هزار تومان برسانند،"
چه کس یا کسانی هجوم ارزی داشتند؟ اینها کی هستند که حتی از دولت هم قوی تر و منسجم ترند. به نظرم بهتر است دولت استعفا داده و اختیار کار را به همین مافیاها بدهد. ظاهرا بسیار با برنامه ترف با دقت و پشتکار بیشتر کار می کنند و هدف گذاری آنها هم واقعی و دست یافتنی تر است. ضمنا شعار هم نمی دهند و فقر و فلاکت را در پوشش "ساده زیستی" به مردم تحمیل نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
طبق آمار رسمی بیش از 90 درصد دلار کشور در اختیار دولت هست
خیلی عجیبه اون لشکر اجنه که هجوم دلاری میارن با 10 درصد ارز بیش از اون 90 درصد دولت بازار کنترل ارز رو در اختیار میگیرن
زیبا نیست؟
ناشناس
| Serbia |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
نرخ تورم منفی هم خواهد شد. چون قدرت خرید مردم به صفر نزدیک میشود . نمونه ان هم فروش مواد غذایی با اقساط سه ماهه که اگهی آن به در و دیوار چسبانده شده است
اره
مشكل تورم حل شد
مشكل بيكاري حل شد
فقر ريشه كن شد


....


ما چقدر خوشبختيم

ممنون از شما !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
با این همه مشکلات معیشتی و سفره خالی و اقتصاد بیمار آقایان نماینده در فکر گرفتن مالیات از حسابهای شخصی هستن
پناه لر خدا
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
فقر که خیلی وقته ریشه کن شده
دیشب یه کلیپ دیدم در مورد یکی از شهرک های ساخلی فوق لاکچری در حوالی کلارآباد مازندران
دهن ادم باز میمونه از دیدن اینهمه تجمل واشرافی گری
شکاف طبقاتی هرروز بازتر میشه فقیر فقیرتر وغنی غنی تر
دلار رو ول کن
یک دینار واحد پول کویت امروز برابر با دو میلیون ریال واحد ایران
هر دو اقتصاد متکی به نفت
رییسی چکار میکنی؟؟؟؟
من که به دولت رئیسی نه کاری دارم و نه بهش رای دادم ولی اگه اگه تورم و نرخ ارز رو کنترل کنه برای من کافیه و اعتراضی ندارم اگرم نتونه اونوقت شاهد اعتراض شدید مردم باید باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
عزیزم دوسال گذشت .تورم کنترل شد یا نرخ ارز؟راستی از سالی یک میلیون خانه و شغل چه خبر؟
یا اینا تو این مملکت نیستن یا اصلا نمیدونن چکار میکنن ......هیچ درکی از شرایط و قیمت دلار روز نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
نه با با همون شیره مالی کلیشه ای حال بهم زن و تکراریه که روسای بانک مرکزی قبلی هم 200 بار ازش استفاده کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اینا اقتصاد و ملت رو باختن ولی تریبون رو 2 دستی چسبیدن چون چیزی جز پروپاگاندا واسشون نمونده
ناشناس
| Portugal |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سرشون مثل کبک کردن زیر برف
فردا اگه دلار نشد 70 هزارتومان ! بعد هم میگن کار دشمن بود ! زوار اقتصاد در رفته کسی جوابگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
من می دونستم
فقط نق نق
فقط قر قر
یکی از عوامل افزایش نرخ ارز انتظار تورمی است یعنی همینی که هنوز گران نشده مردم عوام کوچه و بازار می گن می خواد گران بشه و منتظرن فلان روز برسه تا گران بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
۰۷:۱۹
استاد ممنونم که من رو از گمراهی در آوردی!
من فکر میکردم عامل تورم و افزایش نرخ ارز بی برنامگی و فشل بودن دولت و اختلاس سیستماتیک هست
پس مقصرش انتظارات مردم هست! اهاااااان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
7.19
شماها همه چی میدونین اصن به خاطره دونستن زیاد امثال تو که الان وضعیتمون اینه
دروغ گناه کبیره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تهمت از دروغ هم بدتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دروغ مصلحتي گناه نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تهمت زدم؟
آماده محاکمه در دادگاه عدل الهی و عموم مردم هستم
طبق پیشبینی کارشناسان مورد تایید خودتان با تداوم تحریمها ( بخصوص ریاست جمهوری محدد ترانپ) طی چند سال اینده دلار به بالای ۳۰۰ هزار تومان خواهد رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دیگه شما کوتاه بیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
حتی تا یک میلیون هم ممکنه
وقتی از 70 ریال شد
600000 ریال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
حتی اگر ترامپ هم رای بیاره بازم تقصیر روحانی هست
کلا قبول کنید همه چیز تقصیر روحانی هست
یه ساندیس لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
آمریکا هیچ غلطی می کنه.بلند بگو مرگ بر آمریکا
وزیر محترم تاکید کرده اند که : مجموع این عوامل و شواهد نشان می‌دهد که موتور‌های خلق تورم کشور، تا حد خوبی مهار شده است.
بسیار عالی حرف شما متین
ولی با یک نگاه سرسری بهقیمت اقلام مصرفی فروشگاهها و مغازه ها مشاهده میشود از شروع عید امسال که سال مهار تورم و رشد تولید بود.
تفاوت قیمتها بیش از تورم اعلام شده ۳۵.۸ درصد تا پایان بهمن ماه است.
تفاوت کنترل و سرکوب نرخ ارز را بیان کنید. بیست نمره
اعداد شما رو قبول کنیم آقای خاندوزی یا واقعیات سفره زندگیمون و !
وظیفه خبرگان گوش کردن سخنان وزیر اقتصاد هست؟
بنداز گردن روحانی و اسرائیل
کی به کیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
یعنی واقعا کوتاهی های عمدی در زمان روحانی را ندیدی شما فکر می کنی تورم در اقتصاد مثل شیر آبه که سریع ببندیش دیگه تموم بشه. خرابکاریهای قبلی تا بخواهد اصلاح بشه زمان می بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
شما بستن موسسات مالی غیر قانونی که پول مردم را می خوردند را خرابکاری عمدی میدونی!!! شما رشد اقتصادی ثبت بین الملل 4 درصدی سال 94 را خرابکاری میدونی !!! شما تورم تک رقمی سال 95 را خرابکاری میدونی !!!! شما با .جود ترامپ یک شبه قیمت غذا و دارو را پنج برابر نکردن خرابکاری عمدی میدونی!!! شما سال 98 را بدون پول نفت اداره کردن خرابکاری عمدی میدونی !!!! شمادر اوج تحریمها افزایش حقوق را تقربانزدیک به تورم نگه داشتن را خرابکاری عمدی میدونی!!!! شما علیرغم خزانه خالی به اعتراف احمدنژاد و تحریمها ذخیره کردن 100 میلیارد دلار پول را خرابکاری میدانی !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
و البته تقصیر دشمنه
ناشناس
| Portugal |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چای دبش و قضیه گم شدن سکه ها و داستان فولاد و ........... فراموش نشه
تحریم تاثیر نداره؟
قطعنامه کاغذ پاره اس؟
معلوم بود بعد از انتخابات به 80 می رسه
ایشان که از کنترل نرخ میگن از نرخ ارز امروز اطلاع دارن؟
کلا چیزهایی که گفته میشه با واقعیت جامعه فاصله داره ما که واقعیت رو میبینیم گول نمی‌خوریم که؟! بنده برای سفر کاری به صرافی مراجعه کردم و گفتند دو هفته ای میشه دولت دلار و یورو به صرافی ها تزریق نکرده شاید بعد از عید!!
آقای خاندوزی پس کی قراره این بازار کاذب دلار دلالی را جمع کنید ؟؟!! کافیه فقط دو روز بازار را تحت کنترل دربیاورید و با اخلالگران برخورد قاطع نمایید . وقتی برخورد نمی کنید ، مردم برایشان محرز می شود که خودتان عامل گرانی دلار هستید .
سخنرانی در جمع کارشناسان اقتصاد که قطعا از فردا تورم نزولی میشه
مکان بحث اقتصادی و معیشتی در مجلس خبرگان است ؟!
حرفهای صد من یک غاز که زمین تا آسمان با واقعیت تفاوت دارد
تا با دنیا قهرید همینه
ببخشید ایشان در باره موضوعات اقتصاد چه کشوری صحبت می کردند؟
آخه این بنده خداهای کهنسال تخصصی در مباحث اقتصادی ندارند
پس دیدید برای انتخابات قیمت را نگه داشته بودید...
برکناری این خاندوزی از نون شب هم واجبتره
به زور میخواد تلقین کنه که مردم تورم اومده پائین
این هم سیگنال ارزی به نوسانگیر های محترم : دلار ۷۰ هزار تومان را در آینده نزدیک تاچ خواهد کرد
اتفاقا بر عکس هست و کاهش ارزش پول و یا به عبارتی تورم بالا را نشان می ده . به نظرم باید علم اقتصاد رو از اول بخوانند
قبل از جنگ غزه که هجوم به سمت شصت بود چجوری کنترلش کردید؟ نهایت یک هفته حدود 54 بود دوباره زد به سمت بالا نزدیک 57-8. الان هم دو هفته است سربالایی میره باز مدعی کنترلی؟ زندگی خودتون رو همینطوری مدیریت میکنید یا نوسانات برای شما و دوستان دار و دسته تون نعمت و برکت شده؟
عادت کردن که همه چیز را گردن دشمن بندازن و خودشونو بیگناه جلوه بدن. همش هم میگن ما تدبیر کردیم و الا می شد فلان تومن. بابا این حرفا دیگه نخ نما شده. یه حرف جدید بزنید به قول شاعر " هین سخن تازه بگو ..."
آقا این چیزایی که گفتی مال کشور ایران در کره مریخ است یا ایران خودمون ... بخدا من بی بصیرت هستم همانچیزی که همیشه به ما مردم میگویید و نمیدانم ایندفعه اینگار بی بصیریتیم زیاد شده است حتی با اینکه جمعه همین هفته رفتم رای دادم ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چون تو و امثال تو اون اقلیت هیشه درصحنه اید
انتخابات تموم شد روز از نو روزی از نو
تو که نمیتونی بازار رو کنترل کنی پس چرا میگی بازار ازاد نرخ ارز رو قبول نداریم
وقتی نمیتونی تورم رو کنترل کنی دلار هم با تورم بالا میره بعد میای میگی میخواستن دلار رو ۷۰ تومن کنن خب استاد سال پیش این موقع دلار ۵۰ تومن بوده ۴۰ درصد تورم بهش بخوره میشه ۷۰ بعد میای میندازی گردن مردم که اونها گرون کردن؟
عده ای می خواستند اسفند امسال دلار را به صد هزار تومن برسانند که با تلاشهای دولت انها ناکام ماندند از الان باید مقابل موج دوم حمله انها ایستاد انها در موج دوم می خواهند قیمت دلار نیمایی و محصولات فولاد و پتروشیمی را با دلار تلگرامی قیمت گزاری کنند که امت حزب الله چند ماه پیش در راهپیمایی ها این خطر را گوشزد کردند خطر این موج دوم بیشتر از موج اول است و می خواهند سفره های مردم را هدف بگیرند اما مجلس جدید که با شعار دلارزدایی سر کار امد انها را ناکام خواهد گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
جناب دانشمند : عمده ی ارز دست چه کسانی هست؟ و چه کسانی از گران شدن آن سود میبرند؟ وظیفه ی حفظ ارزش پول ملی بر عهده ی کیست؟
اولین اقدام مجلس حداقلی بدون پشتوانه باید استیضاح و برکناری خاندوزی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
مجلس جدید تا تشکیل بشه و اعتبارنامه نماینده ها تصویب بشه عملا شش ماه از سال می رود درحالیکه در خرداد سال 1404 انتخابات ریاست جمهوری است و برای یک سال وزیر را برکنار نمی کنند .
چقدر ساده لوحانه است اگر تصور کنیم این دولت توانایی کاهش تورم، نرخ ارز و قیمت کالاها را دارد. قطعا که ندارد اگر هم داشت باز هم نمیکرد
ترخدا بس کنید
چقدر تکرار همی سیکل همین بهانه ها
معلوم باید این اتفاق بیفته با این تحریمهای شدید و کمبود ارز میخواهید چه شود
بک مشت افراد نالایق که فقط به فکر خودشون هستند تا مردم … بودجسون تامین کنند تابناک بس کن
هر دفعه یه اسم جدید میذارن رو بی عرضگی خودشون
ایندفعه هم شده هجوم ارزی
دولتهای قبلی تو چهار ساله اولشون چنین جهش ارزی نداشتن
خدا به خیر کنه اگر این دولت چهار سال دیگه امتداد پیدا کنه چه هجومهای ارزی که پدید نیاره
از مجلس سوپر انقلابی ۴۰ درصدی ( با احتساب آرای باطله ) میخواهیم که در اولین حرکت انقلابی نسبت به برکناری برادر خاندوزی اقدام عاجل به عمل آورد
چقدر پر رو هستید. دلار شصت تومن رو رد کرده. بازم از تدابیر و تفکرات نابتون سخن میرانید که جلوی دشمن فرضی ای که میخواست دلار رو به هفتاد برسونه رو گرفتیم. خودتون خنده تون نمیگیره؟ جمع کنید بابا. همه چی تقصیر دشمن فرضیه. شما هم مدام در حال خنثی سازی حملات بی امان دشمن فرضی هستید. آره. آره. خخ.
اقا خاندوری یکم‌عینک رو بزار بالاتر بابا بلکه ببینی نرخ دلار رو
با وجود تو و امثال تو در راس مناصب اقتصادی کشور باید منتظر دلار ۹۰ هزار تومنی در آینده نزدیک بود
چی میگی عمو حالت خوبه
این حضرات در ایران زندگی می کنند؟ کاهش تورم؟ کی ؟کجا؟
یه بنده خدایی قبلا می‌گفت دولت اگر هیچ کاری هم نکنه نرخ تورم پانزده درصد پایین میاد
البته اسمشون شاید خاندوزی باشه البته الان یادشون رفته
این بشر هیچ از اقتصاد نمیدانه
کاش انصاف داشته باشند وقبول نکنند این مناصب را
اقای خاندوزی امارهایی که درباره اقتصاد می دهید پوچ و بی معنی است و گذشته ثابت کرده که شاید با تزریق کمی طلا و ارز بتوانید در کوتاه مدت جلوی رشد قیمت طلا و ارز را بگیرید ولی چون درامد سالانه پایین است فنر قیمت ها رها خواهد شد،پس یا حرف نزنید و یا سنجیده سخن بگویید که البته بعید است از شما.
دلار شد 60 تومن الان جناب خاندوزی گرامی
خود دولت عامل گرانی است کی دلار میفروشد: دولت
کی بورس را زمین زده و فضای اقتصاد ملتهب کرده تا مردم برای خریددلار و سکه صف بکشند: دولت، دولت دولت البته دولت محرومان!!!
چگونه کلمات مقدس را به مسلخ می برند: دولت محرومان
عجب پی دلار ۷۰ تومنه
الان خودزنی کردی یا تعریف
کی هجوم آورد؟ چرا همیشه پای دشمن در میان است؟ کجا نرختورم مهار شده؟ و چندین پرسش دیگر
واقعا تورم از ۵۵ به ۳۵ رسیده. وفقط گوشت مهار نشده. درفروردین مرغ . تخم مرغ. تایر. پیاز. دلار. پتیر . ماکارونی طلا و..... چند بود والان چنده؟
تابناک
چرا قبل از پخش ویدیو مجبوریم یک تبلیغ با صدای بلند را شاهد باشیم؟ بارها شده در سکوت مطلب میخوانیم و بقیه افراد خانواده استراحت میکنند با اجرای یک ویدیو ناگهان صدای گوش خراش تبلیغ اجباری همه را ناراحت میکند . لطفا تجدید نظر فرمایید.
اعداد نشان میدن تورم را ؟ جل الخالق !!!
پس چرا ما حس نمیکنیم؟
بی تردید میگم اگه دولت رئیسی نبود الان ایرانی وجود نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اگه شماها نبودید تو این گرفتاری به کی میخندیدم کجاها برنامه داری بگو بیاییم بخندیم
یک عده پولدار در تهران و شهرهای بزرگ با قیمت ارز بازی میکنند و چوب آنرا باید مردم عادی بخورند. چکار باید کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
باید بحال مسئولان کشور زار زد
نمی دانستیم بدخواهان وزیر اقتصاد اقدامات خود را با طرفین جنگ هماهنگ کرده بودند تا « هجوم ارزی» خود را قبل از جنگ غزه انجام دهند.
آیا فکر می کنید همراهی اجتماعی همان 40% را می توانید عملی کنید؟!!!
گزارش های دولتی ها با وضعیت جاری بازار و اقتصادی مردم دو چیز متفاوت رو نشون میده!!!!
غرب زده ها میخوان انتقام حضور پرشور مردم در انتخابات علیرغم تلاش های چند ساله اشون رو بگیرن منظورم اون لیبرال های گنده اشون همه میدونن اقتصاد ایران دست لیبرال هاست تا میان یه حرکتی بزنن نرخ ارز تثبیت بشه همین همتی میاد وسط میگه سرکوب نکنید نرخ دلارو! آدم درشو،به کی بگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
پرشور ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چرا شماها هرچی میگید اینقدر منفی میخوردی؟
با خودتون فکر کردین؟
تا کی میخواین به ملت بگید آلبانی نشین و غربگدا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
شما که شرق زده هستی جلوشونو بگیر
قبلا از فرصت همراهی 60-70 درصد مردم نتوانستید استفاده کنید حالا در شرایط فشار همه جانبه به مردم ، از آنها چه انتظاری دارید؟!
نوسان یعنی بالا و پایین رفتن و ما نوسان ارزی نداریم بلکه صعود ارزی داریم!
این غربگداهای که من می بینم بهشون بگو دلار یک میلیون صف میکشن که سرمایه اشون رو تبدیل کنن به دلار خبر ندارن آب معدنی تو دبی ۳ دلار قیمت داره! چوب حراج به سرمایه هاتون نزنید بذارید بقیه خیانت کنن شما اینکارو نکنید افتخار دارم با وضعیت مالی خوب تا حالا حتی یک دلار از کسی نخریدم تا خیانت نکرده باشم به مردم کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
پس اعتراف میکین ما غربگداها 80 درصد جامعه رو تشکیل میدیم که میتونیم قیمت دلار رو زیاد کنیم
آقای وزیر اقتصاد وقتی تحریمها را نتوانستید برطرف کنید و بخاط همکاری با روسیه ، موضوع غزه، تحولات یمنی ها و ... هیچ چشم اندازی برای کاهش تنش نداریم چگونه انتظار دارید مردم منتظر کاهش تورم باشند؟!!!!!!!!!!!
این حجم از اطلاعات و آمار نادرست و گزافه از سوی نفرات اقتصادی دولت از کجا می آید؟! چرا که واقعیت حال حاضر اقتصاد خانوار و جامعه بگونه ای دیگر است که نتیجه انتقاد مردم از آن، در نتایج رای و انتخابات متبلور شد. خام طبعی است اگر آمارهای عجیب و غریب این افراد را بخواهیم بپذیریم، زیرا میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.
آمارهایی که با واقعیات موجود تناسبی ندارند!
از ۳۰ هزار تومان بردینش ۷۰ هزار تومان اما روبه کاهش هست تورم و مهار کردین مستاجر ها را صاحب خونه کردین کارگر و سر و سامان دادین شرکت های تامین نیرو را جمع کردین کارمندها را رسمی کردین شما چقدر کار بلد هستید خجالت هم خوب چیزی هست
فقط بلدید وعده وعید بدید
جوانها از یافتن کار ناامید هستند و خیلیها دنبال کار نمی گردند و این باعث کاهش ظاهری آمار بیکاران می شود وگرنه در هیچ یک از استانهایی که مدعی بیکاری تک رقمی هستید هیچ تحولی نداریم و شاید برای همین از شهرها اسم نمی بری!
ما کاهشی ندیدیم
خیلی جالبه چطور تورم از ۵۵.۵ درصد شده ۳۸ درصد ولی همه اجناس چندین برابر شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
همونطوری که تا الان بوده
نوسانات قیمت گوشت ، ارز ، مسکن ، بهای دارو و درمان ، نان ، لبنیات ، خودرو و ........... باقی مانده است.
در موضوع چای دبش که وزارت کشاورزی نامه میزد که بانک مرکزی بهش ارز ندهد ولی بانک مرکزی ارز میداد آیا کسی دستگیر یا برکنار و یا اصلا مواخذه شده است!؟
خودت داری گرا میدی که دلار رو 70 تومان است. زمانیکه تو شیخ الاقتصادیون اقای ابراهیم رئیسی باشی بایستی به ملت گرا بدی که دلار 70 بود و ما رو 05 نگهداشتیم. خدایا ما را اشر این اقتصادبون نجات بده
ضمن تشکر از زحمات دولت محترم- ولی تجربه ثابت کرده با وجود تورم در اقتصاد مهار قیمت ارز یعنی همون جمع شدن فنر قیمتش که فقط منتظر یک شوکه تا انرژی اون آزاد بشه- به نظر من بهترین راه حل اینه اجازه بدیم نرخ ارز متناسب با نرخ تورم بصورت مستمر اصلاح بشه تا شوک قیمتی نداشته باشیم
تو راست میگی.... الان دلار برسه 70 این آقا میگه می خواستن 80 کنند ما نذاشتیم.... بشه 80 میگه ما نذاشتیم 90 بشه... قص علی هذا!!!
کاملا مشخصه اینجور حرف زدن و آمار دادناشون برای دراوردن لج مردمه وگرنه هر بچه ای هم میفهمه وضعیت اقتصادی الان چقدر فاجعه هست.
جالبه در بحبوحه به قدرت رسیدن ترامپ در سال 96 که ترامپ می گفت باید اقتصاد ایران را زمین زد و بازار دلار بشدت تحت تاثیر و تب این حرف متلاطم بود تمامی تریبونهایی که الان طرفدار رییسی هستند به روحانی می تاختند که باید همین الان قیمت دلار را کنترل کنی و روحانی می گفت باید اول تب ان خاموش شود بعد ان را کنترل کرد و روحانی را مجبور کردند دلار به بازار تزریق کند و نتیجه خاصی هم حاصل نشد بعد از دولت روحانی هم سیف را بزندان انداختند که چرا برای کنترل ارز ارز فروختی !!!!! الان هیچ کدام تریبونها صدایی ازشون درنمی اد که چرا دولت مشغول ارز پاشی است !!!!!
مسئولین مریخی ما که غیر از اینها رو شاهد هستیم تورم بالا رفته و ارز بالا رفته و زندگی سخت تر شده حالا ریل پیشرفت حرکت می‌کنه یا قطار پیشرفت فرقی ندارد مهم اینه که آمار ها خیلی با چیزی که احساس میکنیم تفاوت داره
جدی ؟
در میان دولتهای بعد از جنگ در دولت آقای خانمی فقط حدود یکسال مشکلات تورمی وجود داشت و هفت سال دیگر آن ذهن و اعصاب مردم آسوده وراحت بود
دوباره پیروز شدیم اینبار به نرخ ارز
کی به قله می رسیم؟ کی؟ ... کی کابوس تورم تمام می شود؟ کی؟...
وقتی نمی توانید کاری کنید چرا استعفا نمی دهید؟ شما تشنگان قدرتید یا تشنگان خدمت؟
چرا عذرخواهی نمی کنید؟
چرا از احساس شرم ساری نمی کنید؟
خودتون سکه ها رو با دلار ۹۵ هزار تومانی فروختین بعد می گی دلار ۷۰ تومن ...
همه جمع شدند دلار رو برسونن ۷۰۰۰۰ ما با تلاش دانشمندان دانشگاه مهدوی کنی نگذاشتیم بشود۷۰شد۶۰ برو بابا خودتی
بخدا هرجای دیگه دنیا بود وزیر جرات نمی‌کرد حرف بزنه ایشون طلبکارم هست
روز 5 شنبه رفتم یه گوشی بخرم 23000000 تومان بود دیروز رفتم بخرم شده 26000000 تومان پس با نظر ایشان در مورد مهارو کنترل تورم 100٪ موافقم.
من خیلی مشتاقم بدانم نظر نمایندگان خبرگان که این سخنان را شنیدند در مورد این حرفها چه نظری دارند؟
جناب وزیر اعدادی که شما می نویسی، با اعدادی که توسط مراکز علمی رصد میشه فرق داره.
خدا وكيلي اين ودير از كجا پيدا كرديد ؟!؟هر ننه قمر ميدوني كه همه چي هر لحظه داره گرون ميشه بازار لحظه اي داره ميره بالا،انوقت اين ميگه تورم كاهشي هست اقاي وزير خواهش ميكنم خواهش ميكمم فقط حرف نزن اينجوري مردم اعصابشون كمتر خىرد ميشه كمتر فحش ميدن
الان یعنی قیمت ارز کنترل کردین؟؟؟
وزیر اقتصاد چه ربطی به مجلس خبرگان داره؟
خود خود دولت بعد از انتخابات نرخ ارز و طلا را بالا برد تا کسری بودجه را جبران کند.
این شازده
آمارفیک و ساختگی
می دهد.
خون مردم را دولت رئیسی تو شیشه کرده.
: سال ۱۴۰۲ به دلیل مشکلاتی که در زمستان سال گذشته رخ داد، جهش نرخ ارز و آثار جنگ ارزی که مصادیق آن بار‌ها مورد اشاره قرار گرفت با وضعیت نامناسب تورمی آغاز شد و تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۵۵.۵ درصد بود که در پایان بهمن ماه این شاخص به ۳۵.۸ درصد رسید.

برا همین فروردین ساینا220 میلیون بود
الان 430 میلیون شده
یعنی مرغ پخته به این حرفا می خنده
افزایش قیمت دلار ناشی از روی کار آمدن مجلس‌الدوله‌ی رادیکالی تندرو است!
چیزی که عیان است
چه حاجت به بیان است
سکه ی 36 میلیونی
و دلار 60 تومانی
خود گواه تایید حرفای خاندوزی است.
خخخخ
کاهش تورم
چرا هیج کس از دولت خدمتگزار درباره تورم افسار گسیخته ، سقوط آزاد ارزش پول ملی بازخواست عملی و بدون ملاحظات نمی کند ؟؟؟؟؟؟
اگر چنین افتضاح اقتصادی در کشورهای توسعه یافته رخ دهد ، کل دولت را منحل می کردند .
چکونه میتوان به این شرایط اعتراض عملی کرد و بازداشت نشد .
خیر باشه
حالا زیاد خودشو اذیت نکن
از علم اقتصاد سردر نمیارم ولی تورم را سفره من نشان میدهد
مجلس انقلابی پشت طرحهای دلارزدایی است ریال تنها ارزی است که در حال مبارزه با دلار است ما باید قیمت گذاری را با ریال انحام دهیم اولین قدم تعیین قیمت میلگرد و محصولات فلزی بر اساس ریال برای سه سال باشد با این کار مشکل مسکن هم در سه سال حل می شود مجلس هفتم با طرح تقبیت قیمتها به مردم عیدی داد مجلس جدید با حذف دلار از زندگی مردم می تواند همین کار را بکند
منظورت کدوم اعداده؟ اونا اعدادی که شما باهاشون بازی می کنید تا تورم مورد نظر شما رو نشون بدن یا اعداد واقعی که تورم واقعی رو نشون میده؟!
سرتاپای این صحبتها دروغ است . ارزش خواندن ندارد .دلار از ۶۰۰۰۰ تومان گذشته می گوید تورم کاهشی است . این آقا هم مثل آن اقتصاددان استاد دانشگاه اصفهان است که از مقاومت ریال در برابر دلار سخن می گوید .
راجع به کجا صحبت کرده!؟
خدایی خودت به این حرف هایی که زدی اعتقاد داری

فقط حرف درمانی فقط
شما و رییس بانک مرکزی تان دلار ۴۰ هزار تومن بود می گفتین دشمن قیمت ارز را بالا برده و این قیمت برازنده کشور نیست و حتما تعدیل خواهد شد، الان قیمت ۶۰ هزار تومن شده یه حرف دیگه ای میزنین، جناب خاندوزی سکانداری اقتصاد کشور علم میخواد نه حرف
رسیدن دلار به قیمت ۶۰ هزار تومن در سال رشد تولید و مهار تورم را به جناب خاندوزی باید تبریک گفت
در یک دولت متعارف دغدغه اصلی اقتصاد کلان کشور است. وقتی تنها یک کالای تک محصولی مانند گوشت یا مرغ یا تخم مرغ و... میشود دغدغه مسئولان که حتی در تأمین آن محصول و ثبات آن در می مانند باید فاتحه آن مسئولان را خواند!
نتیجه؟ صفر برابر صفر
واقعابرای کسانی که انقدرعرضه ندارن که قیمت های مایحتاج عمومی راکنترل کنند متاسفم فقط بلدن بگن افزایش حقوق کارگران تورم ایجادمیکند اینااز دولت طالبان کمترهستند که فاقدتورم است بایدبرن ببینندایناکه هیچ معدن ونفت وگاز سایرچیزهاراندارندچطورمملکتشون رااداره میکنند که نه اختلاسی دارندونه کسی جرات دزدی داره اونوقت بااین همه ادعاکشورما همه اینه هاراداره واینهمه امکانت مردم بایددرفقر وبیچارگی زندگی کنند واقعا بایدبرای مملکت اشک ریخت وکسانی که اسم خودشون راگذاشتندمدیرواقتصاددان و...پاسخکوی هیچ کدام ازکارهاشون نیستندبایدازقوه مقننه خواست که برای افرادی که پست ومقامی میگیرندوسرمایه های مملکت رابه باد میدهند فکراساسی بکنندو....
الان قیمت دلار بنظرت چنده؟! مشخصه شما خیلی با قدرت وارد میدان میشوید و اجازه میدهید تا قیمت دلار تا هر چقدر که دوست دارد بالا بروید و همچنان خط و نشان می کشید تا اینکه در یک نرخی ثابت بماند بعد هورا می کشید که شما باعث شدید اید دلار در آن قیمت ایست نماید!
فاتحه ارزش ریال با اقداماتتان خوانده شده و هر روز بیشتر خوانده میشود با افزایش قیمت دلار و افزایش تورم ارزش ریال روز بروز کاهش می یابد و ارزش کار افراد بشدت کاهش می یابد و وقتی هر روز صبح از خواب بیدار میشود متوجه میشود با آن درآمدی که روز قبل داشته و برای آن تلاش کرده دیگر نمی تواند کالا و خدمات روز قبل را خریداری نماید!
تورم ۱۵۰در صدی را با عینک دولت انقلابی بخوانید ۳۵درصد، اقتصاد از هم پاشیده منفی۵درصد را بخوانید ،+۵درصد ،چه ایرانی ساختید ،همه چیزش شده مصلحتی،!؟
اشتباه می کنی داداش تورم منفیه
حتما اعداد در خانه شما کاهش تورمی نشان میدهد
قیمت دلار در بازار کاملا کاهشی و به ۲۵۰۰۰ تومان رسیده، منتها چشم بصیرت و تقوا نیاز داره تا ببینی
با دنیا ارتباط داشته باشین پولتون کمتر بی ارزش بشه.
احتمالا از کشور دیگه ای گزارش می دی که تورم کاهشی شده.
خودشون هم خندشون میگیره
سلام آقای وزیر!
حال شما چطوره؟!!!!!
خسته نباشی!!! جدا خسته نباشی!!!
بنزین ۳ نرخی،ارز ده نرخی،.....بجز فساد و رانت حاصلی ندارد.باید ارزش ریال در مقابل سایر ارزها مخصوصا دلار تقویت شود،آنهم فقط با تغییر سیاست خارجی و تعامل با دنیا امکان پذیر است،باید مسئولان حقایق عینی داخل و خارج کشور را قبول کنند
انشاالله به یاری خدا وچهارده معصوم دلار به 70بالاتر هم می رسد تا آمریکا را نابود کنیم وفلسطین را هم نجات بدهیم
انتخابات تموم شد/ بریم برای جبران کسری بودجه
سیاست هاتون نخ نما شده
بخاطر همین هم فقط 41 درصد در انتخابات شرکت کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تو 41 درصد رو باور میکنی؟ من هرگز
هر آماری بالای 30 درصد فیک هست
رشته کاری اینجانب، فیزیک بود و " نوسان " به تغییر اندازه یک متغییر پیرامون محور اصلی بود یعنی بالا و پایین رفتن اندازه متغییر اما بنده، سال گذشته گوشت را کیلویی ۲۴۰ هزار تومان می خریدم ولی امسال ۵۲۰ هزار تومان. کم و زیاد را نوسان می گوییم نه همواره افزایش، اون هم بیش از ۱۰۰ درصد سالیانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
به خدا قسم ما همین هفته گوشت گوسفندی رو کیلویی 680 تومن خریدیدم
وزیر دست پیش می گیرد که پس نیفتد. قرار بوده نرخ دلار بشود بی نهایت ولی با تدابیر ما سر مردم منت داریم که ۶۲ هزار تومان مانده. الان ملت باید خم شوند و بابت سه برابر شدن نرخ ارز در ۱۶ ماه دست خاندوزی را هم ببوسند؟
وزیر لطف کند از این ۱۱ میلیارد سرمایه گذار خارجی، فقط اسم یکی را محض شادی مردم بگوید.
کدام کشوری می آید در کشوری که تحت شدیدترین تحریم ها است، بالاترین تورم دنیا را دارد، و فساد اقتصادی فلجش کرده سرمایه گذاری کند؟
دلار ریزشی شدید تا سی تومن من امروز فروختم
یک بام و دو هوا
آقای خاندوزی شما که دلار ۵۴ رو قبول نداشتی ولی بانک مرکزی ریع سکه را با حباب بالا با دلار ۹۴ هزار تومان فروخت
با این حرفها گرا می دهند که دلار حداقل 70 تومان میشود
ماندیم اگر تورم به صفر برسد چکار کنیم.
هیچ معلوم هست پس شماها چکاره اید؟ آیا مسئول نمیشدید اتفاقات بهتری رقم نمیخورد؟
مردم باور نمی کنند
وی تاکید کرد: دستور رئیس جمهور و اهتمام بانک مرکزی این است که علیرغم تنگنا‌ها چاره‌ای نداریم که برای کنترل تورم، جلوی نوسانات نرخ ارز را بگیریم و در این زمینه کنترل انتظارات تورمی و همراهی اجتماعی بسیار مهم است.

تاکید کافی است!
بگیرید آقا بگیرید

دیگه با چه زبونی باید بگیم؟
دولت وعده و وعید
و طبق معمول این دولت با کفایت در باب ارز بی تقصیره !
آخه قربونت وقتی دلار همینجور داره بالا میره مگه میشه تورم کاهشی بشه
vشما به جریان انقلابی و مذهبی ، ضربه زدی
آقای خاندوزی اسطوره اقتصادی ایران نمک رو زخم مردم نریزید با این آمار ها ما خودمون میدونیم چه خبره تو جامعه
حرفهای شما رو باور کنیم یا واقعیت قیمت کالا و دلار و طلا و... بازا رو؟
شما جای ماباشی کدوم و باور میکنی؟
یادش رفت یادی هم از روحانی بکنه...!!!
۴۵ سال تورم و مصائب و مشکلات و رانت‌خواری
ببخشید اگر دولت تنخواه نگرفته ،این تورم از کجا اومده؟!!!نرخ بیکاری کم نشده چون حقوق ها بسیار اندک است ،و کسی نمیره ،میگید شغل احیا کردید و مردم نمیرن ،الانم سکه بدون تاریخ ضرب کردید و برای فروش بیشتر و جمع کردن نقدینگی دلار رو تا مرز ۷۰ تومن میبرید بالا که همه طلا بخرن و برنامتون اجرایی بشه ،و اصلا طبقه ضعیف براتون مهم نیست
مالیات برای مسکن مالیات بر مسکن تا مسکن فراوان بشه
خواب دیدید خیر باشه..............ملت بدبخت
آره خدایی تورم مهار شده. فقط همه اجناس از پارسال سه برابر شده که البته مهم نیس
یعنی مردم مقصر بالارفتن نرخ دلار هستند؟
بخدا قسم اون دنیا وجود داره
چرا کاهش تورم را ما حس نمی‌کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چون بدلیل نوسانات مداوم و و بالا سنسور سوخته
بيان اينكه هجوم ارزى براى دلار ٧٠تومانى در جريان است براى امادگى ذهنى و پذيرش مردم به دلار حداقل ٦٠ تومانى است ، و البته همين مسئولين مدعى مى شوند مانع از اين شده اند كه دلار ٧٠ تومان شود ص
یعنی با دلار ۷۰ تومنی تورم رو چجوری میخواین کم کنید اینجور که شما حرف میزنین مملکت گل و بلبله
دلار به ۷۰ تومن رسید تورم مهار شد؟ مردم در اثر گرانی های بی سابقه وبیرحمانه ازبین رفتند و نابود شدند شاید به یه سری خوش میگذره که از وضعیت مالی و اقتصادی و معیشتی مردم خبر ندارن و مهم هم نیست که بدانند مردم چی میکشندو چطور روزگار میگذرانند.واقعا متاسفم
خاندوزی فازت چیه دلار ۶۱هزار تومانی را میگی مهار تورم ظرف بیست روز ۲۲درصد ارزش پول ملی رو از بین بردید تا تو هستی و رییس بانک مرکزی فرزین دلار صد هزار تومان هم میبینه و تو و فرزین همچنان در توهم مهار تورم.
آقای وزیر کجای کاری مردم پولی برای خرید کالا ندارند تورم روی کاغذ شماکاهش پیدا کرده نه توی متن جامعه تا چه زمان خودتون را میخواهین گول بزنید
این اقای خان اگه حقوقش برابر من بشه.وضع خوب میشه.
جریان این صحبت‌ها مصداق این ضرب‌المثل ما موندیمه قسم حضرت عباس باور کنیم با دم خروس
تا کی باید این وضعیت ادامه داشته باشه.آقای رئیسی شما که ادعا داشتی گرانی ارز از بی کفایتی مسئولین از جمله رئیس جمهور قبلیست حال که در زمان خود شما ارز جهش بی سابقه ای داشت. و همینطور در حال رکرد زدن میباشد. خسته شدیم. تورو خدا مردمو رها کنید
اون یکی اومده نظر داده آب معدنی تو دبی ۳ دلار! شک دارم درعمرت از شعاع یک کیلومتری خونه ات اونورتر رفته باشی جهت اطلاع ۲۰ سال پیش که درهم ۲۰۰ تومن بود نوشابه یک درهم
قبمتش بود الانم که درهم شده ۱۶/۵۰۰ باز هم اونجا نوشابه یک درهمه
لااقل نمک رو زخم مردم نپاش یا اینکه احساس می‌کنی هر کاری بخوای میتونی بکنی هیچ کسم نمیتونه جلوتونو بگیره
تورم اومده پایین ولی نمی‌دونم وقتی میرم خرید احساس میکنم من دریک کشور دیگه خرید میکنم و شما در یک کشور دیگه چون همه چی داره میره بالا بعد شما میگی کاهش تورم خجالت هم خوب چیزیه
جای تاسف هست اگه دلار پایین نیاد حرفاتون باد هواس
این بنده خدا از دو حال خارج نیست اولا ممکنه ازقبل دچار فراموشی کامله یا اینکه میبنه همه چیز اما جز حرف هیچی ازش بر نمی اید !شایدم سرش خورده به چیزی! !
با سلام خدمت همه ممکن دولت هم تقصیر داشته باشه ولی تقصیر اصلی خود مردم هستن و اون قشر پولداری منفعت طلبی که فقط به فکر منافع خودشونن و باعث گرونی سکه و دلار میشن و مشکل اصلی خودت ملتن که دنبال گرونی و خرید کالای قاچاقن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
منظورتان ایران است! یا آمریکا؟
جناب وزیر تورم دوسال آخیر رو به ۶سال گره نزن دراين دوسال پراید ۲۰ میلیون شد ۳۰۰میلیون و دلار ۳هزار تومن شد ۵۰هزار تومن دوما تا زمانی که شماها دروغ می‌گوید اقتصاد وتورم که خودتان باعث هستین درست نمیشه بدتر هم میشه
شما فکر می‌کنید این ها نمی‌دانند تورم چقدره ومردم رو هر روز بیشتر تحقیر ممی‌دانیمنکنند برای همین هرکی میاد میچسبه به صندلی قدرت برای همین همه بجان هم افتادند که همه بخورند ببرند حیف ومیل کنند این ها دلشون نه به‌من شما نه مملکت سوخته گروه گروه می آیند به چاپند وبروند
مشکل اقتصادی ما از قبیل تورم و نرخ ارز در صورتی حل میشه که اولا مسیولین محترم باید صادقانه تلاش کنند کم توقع و الگو باشند سپس جراحی اقتصادی رو شروع کنند از قبیل افزایش تولید و صادرات غیر نفتی در اولویت باشه حتما با جهان اسلام و سایر کشورها تعامل خوبی داشته باشیم با همه عالم مدار کن کمال این است و بس بعبارتی بنا به فرمایش امیر مومنان حضرت علی علیه السلام یک هزار دوست کم است یک دشمن زیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تو رو جان هرکی دوس دارین دست از سر این جراحی اقتصادی بردارین .اقتصاد مرد تو ایران چیو جراحی کنین ؟
تا زمانی که ارز چند نرخی است شرکتهای امسال چای دبش هم میدان دار اقتصاد مملکت هستند وضعیت انرژی به همین منوال از آب هم ارزان تر قاچاق کالا وارزهم افسار گسیخته وتحت هیچ کنترلی نیست افراد کارنابلد هم درمسند امور هیچ امیدی به بهبود وضع اقتصادی نیست
به کجا چنین شتابان دلار
آقای خانورزی هم شما می‌دانید وهم ملت ایران که همین الان تورم 80 درصدی است از این بیشتر خودتون رو کوچک نکنید اگر هر سال اسفند ماه سعی می کنید با تزریق ارز به بازار نرخ تورم رو پایین نگه‌دارید که حق حقوق کارگران اون طوری که باید افزایش پیدا نکند بعد یک ماه کاملا آشکار می‌شود که چکار کردید این سیاست نخ نما شده
ابنها دیگه کی هستند؟ سنگ پای قزوین باید پیش‌ اینها سجده‌ کنه
روی کاغذ همه چیز عالیه ،گل وبلبل .
من که شخصا به نظریه جهان موازی اعتقاد پیدا کردم و اینکه اقای خانئوزی از یک جهان موازی و یک ایران موازی صحبت میکنند که با انچه ما در ان زندگی میکنیم تفاوت فاحشی دارد
برادرمن دلارکه بره بالا تاثیر روی کلیه قیمت های بازار میگذاردواگر هم بخواهید مهارش کنید اجناس متاسفانه در مملکت ما دیگر پائین نخواهد آمد واین تجربه سالهاست داره تکرار میشه
خدا وکیلی یک فکری کنید که یک سال نه حقوق ها را افزایش دهید نه روی اجناس کسی بگذارد این افزایش قیمتها را به خدا کنترل کنید مردم ضعیف این وسط دارند نابود می شوند واونی که دارد، این وضع براش هم گل وبلبل است
ایاریاست جمهوری ووزرا بایدتوفکر پیشرفت کشور باشند .یابایدقیمتهای اجناس کنترل کنند
سلام اقایی وزیر دلارکه گران شده تغصیر دلار است گوشت هم که گران شده تغصیر گوسفندهای مولد است که از کشور خارج شدند حالا با ویزا خارج شدند یا بدون ویزا
البته کارهایی صورت گرفت ولی برای اصلاح اساسی اقتصاد باید کارهایی که درست بالا گفته شد انجام گیرد یکی گفت در زمان خاتمی آرامش قیمتی داشتیم دلیلش سرمایه گذاریهای خارجی وسیع در صنعت نفت و تولید و فروش بالای ۴ میلیون بشکه نفت بود .
پول ایران اینقدر بی ارزش شده که توی عراق کنار خیابان کیلویی به فروش میرسانند با ایناقتصاد فلج و با این تورم که هیچ جای دنیا نیست چطوری دولت دم از قدرت مندی در دنیا میزند
هجوم برای دلار 60 تومانی بود که موفق شدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
پس بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای چه ایجاد شده اند در کشور افغانستان بدون نفت و گاز و دریا و صنعت پیشرفته قیمت دلار و ارزش پول ملی انها حفظ می شود ولی در کشور ما با وجود 10ها دستگاه مسئول بازار ارز در اختیار کشور نمی باشد
یه بقالی رو بو شما بسپارند و سال بعد رسیدگی کنند شما یکی کلی ضرر میدی تو اینکاره نیستی بر همون جای که قبلل بودی
چراارزش پول ایران بااین‌همه معادن وصروت حتا ازپول افقانستانهم پایان وبی ارزش شده ودلار ودیگرارزها دقیقه ای می‌ره بالا به گفته ملت کشورمان رادارن مسولین باسواد وانبیا اداره میکنن پس مشکل کجاست
من نمیدونم چرا بعد از انتخابات دلار رفت بالا
خدا بیامرزه تمامی اون مسئولینی رو که به مردم وعده دادند وعمل نکردند وای به حالتون او دنیا چه جواب دارید بدید
دولت شما خود تورمه
باسلام جناب آقای وزیر شما اگه آیه هم نازل بکنین که ما تورم کنترل کردیم ال وبل کردیم مردم چیزی رو قبول دارند و براشون ملموس هست قیمتهای کف بازار و مانده جیبشون هستش نه دروغ های جنابعالی .....خیرپیش
احسنت
اونهایی که رفتیدرای دادید شمادلار روبالابردید
هر وقت وضعیت خراب تر می شود می گویند خیر قرار بوده از این هم بدتر شود ما نگذاشتیم. مطمئن باشید چهار ماه دیگه دلار مثلا به صد هزار تومن رسید همین ها (صدر تا ذیل شان) با وقاحت نگاه به دوربین می کنند که بله قرار بود دویست هزار تومن شود ما در صدر هزار تومن نگه اش داشتیم!!!
در کامنت قیلی اشاره به گفتمان نادرست آقای خاندوزی کردم. اما چند نکتته دیگر نیز باید گفت:
- جناب آقای خاندوزی؛ وقتی دولت فخیمه نهادهای انرژی را گران می کند؛ طبعا هزینه ها نیز بالا می روند؛ مانند افزایش قیمت برق گاز؛ آب و ... طبعا این روند بر هزینه تولید و خدمات نیز می افزاید. پس لطف کنید با مردم رو راست باشید و بگویید که بخش بزرگی از افزایش قیمت را دولت سبب می شود؛ چون خود دولت هم نمی تواند هزینه ها را کنترل کند.
به عوضش امنیت داریم امنیت کشوری که امنیت دارد همه چیز دارد امنیت چرا ناشکری میکنید ما امنیت داریم امنیت کجای دنیا مثل ما امنیت دارد امنیت قدر این امنیت و بدانید امنیت حالشو ببرید امنیت داریم امنیت
دم خروس را باورکنیم یا قسم حضرت عباس را به عید هم نمیکشه دلار۷۰هزار میشه بعدش دولت ناکارامد میاد۴تاصفر برمیداره دلارمیشه ۷تومان به همین راحتی دلارمیرسه به۷تومان قبل انقلاب .حالامابگیم دولت کاری نمیکنه ۴تاصفر برداشتن کارکمز نیست هنربزرگیه
اصلا معنی واژه هجوم ارزی رو میفهمی !!!! طلا رو با دلار ۵۰ هزار تومان از شرکت ها و مردم میخرید و بعد ربع سکه رو با نرخ دلار ۹۰ هزار تومنی عرضه میکنید ......حالا کی اخلااگر نظام اقتصادیه ؟ کی باعث تورم شده ؟ این کارها اگر اسمش دزدی از جیب مردم بی نوا نیست پس چیه !!!
" اعداد نشان دهنده کاهش مستمر تورم است" می ترسم اینقدر کاهش پیدا کنه که تورم منفی بشه و کسبه ضرر کنن.
من کارشناسی ارشد مالی رو دارم و 4 جلد کتاب اقتصاد رو در دوران دانشجویی پاس کردم . آخرش نفهمیدم تعریف این دولتهای دوران احمدی نژاد ، روحانی و رئیسی از تورم چیست .
من چند بار این متن رو خوندم از ابتدا تا انتها
در این متن درباره اینکه دولت قبلی مسبب همه این نوسانات ارزی هست چیزی اشاره نشده
من نگران سلامتی آقای خاندوزی شدم
نکنه بیمار شدن که ایندفعه نگفتن مقصر دولت قبلیه
سلام و درود جای دکتر احمدی نژاد همتون را نفرین گرد چون در حقش خیانت شد
از قدیم گفته‌اند صد رحمت به نفر قبلی
آقای وزیر اقتصاد اگر به جای بازی با این اعداد فقط دو بار یک اول سال و یکی الان میرفتید یک کیلو گوشت می خریدید متوجه می شدید تورم به طور مستمر در حال افزایش است نه کاهش!!!
چطوری باور کنیم تورم کاهش داشته مرداد ماه سال 1400 آمدید دلار24هزار تومان بود که اسفند ماه 1402 شده69هزار تومان و خودرومثلا کوییک از حدود90میلیون تومان رو میدید250میلیون تومان،برعکس گزارش خودت رو نخوندی ، خودتی آره خودتی
مسئولین دولتی ومجلسی ها این اعدا و ارقام رو فقط مطابق حقوق های دریافتی خودشون بیان می کنند،مردم ایران از کره ی زمین ومسئولان کره ی مریخ.....
امثال من با ۳تا بچه که برای تمدید رهن یک واحد مسکونی در شهرستان دقیقا صاحب خانه. رهن. رو دو برابر کرده.چکار کنن.خسته و شرمنده. خانوادم هستم
دیگه حالمون از حرفهای تکراری و بهانه های تکراری به هم میخوره
خاندوزی وقتی بورس را به لجن میکشی نتیجه اش میشه دلار 70 هزارتومنی
ایشون وزیر کار ایرانه یا یه کشور دیگه ما رو با جای دیگه اشتباه گرفته؟
چرا چند روزه سروده بالا بالاتر از تلویزیون پخش نمیشه دیگه؟
آقای وزیر و نمایندگان دولت یا شما در این کشور زندگی نمی کنید و یا اصلا خرید نمی کنید که از وضعیت تورم و معیشت مردم خبر ندارید؟؟؟؟ تا حالا شده شرمنده زن و بچه هاتان بشوید؟؟؟؟
ترامپ یا هجوم ارزی
مشکلات این کشور از جای دیگری است. هیچکس مقصر نیست فقط خداوند است که باید تورم ، سکه، دلار، ماشین، خانه و............................را حل کند. ازدست انسان خارج شده است. در پایان باید همه چیز را به گردن خدا بیاندازید.
هجوم ارزی برای رساندن نرخ دلار به ۷۰ هزار تومان....
از کجا فهمیدی هفتاد هزار تومان ؟
چرا شصت هزار تومان یا هشتاد هزار تومان نه ؟
چرا هفتاد هزار تومان ؟
پس کارشناس ها درست میگفتند که قرار است تا قبل عید دلار هفتاد هزار تومان بشود . مشخصه که این برنامه خود دولته . فقط تا نمایش انتخابات دست نگه داشته بودند .
مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق اورد
اگر درهای کشور باز بشه و توریست وارد کشور بشه
همه ی مردم ثروتمند میشن
صنایع دستی لبنیات سنتی موادغذایی سنتی خشکبار و زعفران ایرانی فرش ایرانی مرکبات ایرانی بسیار بسیار طرفدار داره
کافیه توریست ها رو ببری بگردونی اونقدر گیرت میاد که از همه چیز بی نیاز میشی ...
فقط کیش و هرمز و کویرهای ایران به اندازه ترکیه گردشگر جذب می کنن
فکر کنم در باره یه کشور دیگه داره صحبت میکنه!
کاربران فقط دارند خودشان را خسته می کنند منتظر معجزه نباشند معجزه ای در کار نخواهد بود
دولت روحانی می گفت تقصیر تحریم است گفتند که بی عرضه ای !!!
حالا چرا همان حرف ها را تکرار می کنید؟
آیا ملت این ها را نمی فهد ؟؟
افزایش قیمت دلار همان تورم است
چرا میگی تورم را مهار کردیم
بابا شما دیکه کی هستین هی قیمت ها بالا میرشما میکید تورم کاهش یافته این دیکه چجور کشور داریه
آقای وزیر، برای کی داره اوضاع بد اقتصادی را توجیه می کنی؟ اگر برای مردم است که آنها به جیب شان نگاه می کنندکه هر روز بی پول تر می شوند، اگر هم برای این حضرات است که اینها اصلا زندگی خاص خود را دارند در باره این موضوعات اصلا فکر نمی کنند!
کنترل دلار خیلی راحته من به این نتیجه رسیدم دولت خودش بازار آزاد را ایجاد کرده. وگرنه خریدو فروش دلار را غیر از صرافی های تحت کنترل دولت ممنون بشه و جرم سنگینی را برای دلال ها تا حد اعدام در نظر بگیر ببینم دلار کنترل میشه یا نه. دولت داره از نوسان دلار کسری بوجه خودشو تامین میکنه.
تنها دوره ی ریاست جمهوری که مردم راضی بودند تا حدودی دوره ی محمد خاتمی بود
برم زود اسفند دود کنم تا چشممون نزدن ?بیکاری تک رقمی شد ???تورم مهار شد ??????
آقای خاندوزی درتمام مواردی که اشاره کردید نتیجه آن باید کاهش نرخ تورم وکاهش ارزش دلارباشیم پس چرا هرروز تورم ودلارافرایش پیدا میکنه . یا در مقابل 80 مجتهد علناً گزارش کاذب می دهی ودرآن جلسه کس نیست مچ شما رابگیرد ، یا در این مملکت زندگی نمی کنی واز وضعیت بازار خبر نداری ، یا دل خوشی ومی خوای مردم دل خوش کنی !!!
کدام اعداد را میفرمائید دقیقا؟
این دولت خیلی خود شعیته تشریف دارد و برای خودش نوشابه باز میکنه، یه بار میگه قرار بود تورم ۸۰ درصد بشود ما روی ۴۵ نگه داشتیم یه بار میگه دلار قرار بود ۸۰ تومن بشوم ما روی ۶۰ نگه داشتیم و...
ما نیستیم
خسته نشدید از وعده و وعید!! روزی دارید 4 همت پول چاپ میکنید اونوقت تورم کاهشیه! ]فای خاندوزی سوپر محلتون رو به ما هم معرفی کن .
آقا گفته که مهار تورم رو ول کن ببینیم تا کجا می ره،آقای خاندوزی ملتفت نیست.
چیزی که برام بسیار جالبه کامنت های مردمه و چه قدر نشون میده دولت هیچ گونه حمایت و بدنه مردمی نداره ولی ۲ سال دیگه ۵۰ درصد رای میاره??
قیمت دلار همانند قیمت خیار و تخم مرغ است که با توجه به ساعت روز تغییر می کند.
بانک ملی در افزایش نرخ ارز موثر هستش چرا ؟ یک سری از صرافی ها با نوبت ارز دولتی ( سالی یک بار ) به مردم میدهند.
یعنی واریز می کنند به حساب بانک ملی ارزی که اینترنتی باز می کنید

یک هفته بعد باید مراجعه کنید به بانک ، قبلا اینطور بود که بانک دلار ها رو میداد و افراد در بازار می فروختند.

اما از اواخر بهمن ، بانک ملی فقط به افرادی که بلیط سفر خارجی دارند دلار می دهد ، یعنی دلارهای دولتی به خارج میره و افرادی که بلیط ندارند نوبت هایی برای اواخر فروردین و اردیبهشت داده می شود.

این یعنی چی ؟ چه اتفاقی می افته با چنین روشی ؟

دولت هرچقدر هم تلاش کنه و به صرافی ها ارز دولتی بیشتری بده عملا کاری ازش بر نمیاد چون بانک دلار ها رو نمیزاره وارد بازار بشه که
خاک تو سر آمریکا که نمی تونه قیمت دلارش رو ثابت نگه داره
اعداد شما بله ولی جیب ما و توان خرید وقیمت اجناس حکایت دیگری دارند!
تورم چجوری کم شده اعدادرو ازکجا درمیارین تو همین ۱۵روز همه اجناس نسبت به قیمتش بالارفته یک دونه کیک توی ۱۰ روز ۲هزار گرون شده بله کسی که اعداد تورم را دستکاری میکند قطعا قیمت هارو هم دستکاری میکنه
مگر نمی گفتید فقط با وارد کردن 300 میلیون دلار به بازار قیمت دلار میتوان قیمت آنرا به نصف رساند ؟ پس چرا اینکار را نمی کنید؟ باعث تاسف است که این آدمهای بیسواد زمام امور ما را در دست دارند.
شما در جراحی اقتصادیتون شکم بیمار رو اشتباهی پاره کردید که مشکلش جای دیگه بوده و بدون دوختن اون یه طرف نشستید و هی امید میدید و میگید انشاء الله خوبی میشی نگران نباش!!!
خوب شد رئیس جمهور نشدم دلار بشه ۱۰۰۰تومن
خخخخ
آقایان وزرا سفره مردم با اعداد و آمار پر نمیشه
درکل دنیاوقتی مسئولی ازعهده کارهای محوله بر نمی اید باکمال احترام استعفامی دهدوعذرخواهی میکندکی این فرهنک به مملکت ما می اید خدا مزداند؟!!!!
آقای عزیز شهر پر از خانه خالی مالیات مالیات بر مسکن تورم و گرانی همه درست میشن
هر چی میخواد بگن آقای خاندوزی بهترین بهترین بهترین و عالی
وقتی بازار غبر رسمی ارز را قبول نداری این می شود اگرباور می کردی فکری هم برایش می کردی سفره های مردم رادرشب عیدباورداری پس بهتراست میدان را به متخصصین واگذار کنی
با وضعیت بسیار خراب اقتصادی در کشور ایران دیگر هر کسی میداند که
هیچ قدرتی و شخصی در ایران نمی‌تواند جلوی این آشفتگی اقتصادی را بگیرد هر دلار ۱۰۰ هزار تومانی از رگ گردن به ما نزدیکتر است بخواهیم یا نخواهیم تا یک یا دو سال دیگر اقتصاد ما دقیقاً شبیه کشور ونزوئلا خواهد شد بیخودی خودمان و مردم عزیز ایران را گول نزنیم وضعیت اقتصادی بسیار خرابتر از آن چیزی است که ما فکر میکنیم
چرا کسی به فکر کاهشی کردن دلار نیست پس دیگه کی؟
دهه فجر بر فجر آفرینان مبارک
مگر دهه شصت و هفتاد و هشتاد تلگرام وجود داشت که دلار 7 تومانی سال 57 را 1000برابر افزایش دادید؟!!
وزیر محترم ... لطفا از خانه لاکچری خود و دوستان پولدارت فاصله بگیر بیا داخل جامعه ... اونوقت خواهی فهمید تورم چیست .. دور میز پر از تنقلات نشسته ای از سفره خالی عامه مردم خبر نداری ... جیبتون پره از جیب خالی هموطنانتون خبر ندارید ... بیا تو جامعه تا بفهمی ..... یه داستان بود که می گفت آدم خواب و میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش و بخواب زده نمیشه .... برای رضای خدا خودت و بخواب نزن
دوساله شب عید نوسان گیری می‌کنید و عیدی کارمند ها را از بالابردن قیمت دلار ،طلا، آهن ،مس و... از جیب مردم به دست میارید . تا وقتی که تحریم باشه وضعیت بدتر می‌شود . نرمش قهرمانانه می‌خواد
با یک نگاه به حجم زیاد کامنت ها میشه فهمید که خوشبختانه تمام اساتید اقتصادی کشور زیر این پست کامنت دارند ولی باید مواظب خودتون باشید که دشمنان و بدخواهان آسیبی به شما نزنند و مردم را از وجود شما بی بهره نکند
اقایون میان نظر میدن از زمان روحانی العان داره ریسی ۴ سالش تمام میشه دلار ۲۴ تحویل داد العان ۶۱ گذشته
همه مون فهمیدیم تحریمها کاعذ پاره بود
بزودی نون هم گیرمون نمیاد بخوریم
سلام بر همگی آقای خاندوزی بنده خدا وزیر پاکدست و زحمتکشی است ظرفیت اقتصادی مملکت ما همینه چکار کنه این بابا ،تحریم و محاصره اقتصادی است راهش فقط صبر و شکیبایی است
همتی گفت این آقایون بیان بیچاره ایم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی