بازدید 2394

دستگیری ۹۸ نفر به دلیل تخلفات انتخاباتی در کرمان

رییس کل داگستری استان کرمان از دستگیری ۹۸ نفر خبر داد که مرتکب جرایم و تخلفات انتخاباتی در این استان شده بودند.
کد خبر: ۱۲۲۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 03 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای معاونین قضائی استان کرمان با اشاره به مشارکت ۵۰ درصدی کرمانی‌ها در انتخابات روز گذشته، گفت: از مردم ولایت مدار و با بصیرت پایتخت مقاومت جهان اسلام که با وجود شرایط نامناسب جوی و سردی شدید هوا بار دیگر با مشارکت گسترده در انتخابات موجب عزت آفرینی و اقتدار ایران اسلامی در دنیا شدند تشکر و قدردانی می‌نمایم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در این دور از انتخابات همچون سنوات قبل شاهد کمترین میزان تخلفات و جرایم انتخاباتی بودیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خطاب به نامزدهای انتخاباتی و منتخبین مردم اعلام کرد: همه باید به انتخاب و رأی مردم احترام بگذارند چه کسانی که پیروز انتخابات شده اند و چه کسانی که رأی لازم را کسب نکرده اند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان در مورد جرایم انتخاباتی روز رأی گیری در سطح استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۸ نفر که مرتکب جرایم و تخلفات انتخاباتی از قبیل خرید و فروش رأی و تبلیغات غیر مجاز در استان کرمان شده بودند تحت تعقیب قضائی قرار گرفته و بازداشت شده اند.

وی ادامه داد: اکثر این افراد شامگاه جمعه ۱۱ اسفند ماه با صدور دستورات قضائی و قرار تأمین مناسب آزاد شده اند و رسیدگی به پرونده سایر متهمان در شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی افراد بازداشت شده مربوط به شهرستان‌های سیرجان، بم، جیرفت، بردسیر، بافت، کرمان، ارزوییه، شهربابک، راور، نرماشیر و فهرج است.

وی از اقدامات ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان به ویژه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، رؤسای دادگستری و دادستان‌های سراسر استان تشکر و قدردانی نمود و گفت :۵۲ شعبه ویژه جهت رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در حوزه‌های قضائی سراسر استان تشکیل شد تا به جرایم این حوزه رسیدگی شود.

رئیس شورای قضائی استان بیان داشت: شعبات ویژه رسیدگی کننده به جرایم انتخاباتی در روز رأی گیری فعال بودند و همچنین رؤسای دادگستری و دادستان‌ها شهرستان‌های استان کرمان نیز در یازدهم اسفند بر نحوه برگزاری انتخابات در حوزه قضائی خود نظارت کردند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی