بازدید 2128

زلنسکی ، ترامپ را به همسویی با پوتین متهم کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، دونالد ترامپ را به همسویی با رئیس جمهوری روسیه متهم کرد و گفت که رئیس جمهور سابق آمریکا ، ولادیمیر پوتین را نمی‌شناسد.
کد خبر: ۱۲۲۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 27 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، زلنسکی در مصاحبه‌ای با سی.ان.ان که دوشنبه منتشر شد، گفت: نمی‌توانم بفهمم که دونالد ترامپ چگونه می‌تواند در سمت پوتین باشد.

وی این رویکرد ترامپ را «غیرقابل باور» خواند و یادآوری کرد که ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود با پوتین دیدار کرد اما هرگز با او نجنگیده است و ارتش آمریکا نیز هرگز با ارتش روسیه نجنگیده است.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: فکر نمی‌کنم که ترامپ، پوتین را بشناسد. به نظر من، او نمی‌داند که پوتین هرگز متوقف نمی‌شود.

زلنسکی همچنین گفت که اگر ترامپ، بجای اوکراین از روسیه حمایت کند، اقدام وی «علیه آمریکایی‌ها» خواهد بود.

ترامپ کمک به اوکراین را بیهوده خواند و تلاش کرده است تا حمایت‌های مالی از کی‌یف را به افزایش بودجه حفاظت از مرزهای جنوبی آمریکا و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی مشروط کند.

وی پیشتر با بیان اینکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نتوانست جلوی تهاجم روسیه به اوکراین را بگیرد، تاکید کرد: اگر من رئیس جمهور بودم قطعا جلوی ولادیمیر پوتین را می‌گرفتم اما مطمئن باشید این آخرین فرصت ما برای نجات آمریکا است چرا که اگر بایدن دوباره رئیس جمهور این کشور شود، جنگ جهانی سوم را در پیش خواهیم داشت.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده گفته بود در صورت تامین نشدن بودجه این ائتلاف نظامی توسط متحدان اروپایی عضو آن، ‌روسیه را تشویق به حمله به آن ها می کند.

این اظهارات با واکنش های زیادی در آمریکا و اروپا مواجه شد. بایدن گفته‌های ترامپ را وحشتناک و خطرناک توصیف کرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز با بیان اینکه «حفظ ناتو به نفع ایالات متحده خواهد بود» افزود: ما نباید اعتبار بازدارندگی این ائتلاف نظامی را تضعیف کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست