بازدید 3913

دستگیری محکوم فراری در نقطه صفر مرزی

کد خبر: ۱۲۲۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶ 26 February 2024

یک محکوم مالی با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام فرار از مرز دستگیر شد.

به گزارش ایران، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این فرد دارای محکومیت‌های قطعی به میزان تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال در شعب اجرای احکام مدنی بندرعباس است و همچنین برای او در دادسرای بندرعباس قرار وثیقه چهارصد میلیارد ریالی صادر شده بود.

وی قصد داشت با استفاده از گذرنامه جعلی از طریق ترکیه به یکی از کشور‌های اروپایی بگریزد که با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و همکاری مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، هنگام خروج از مرز‌های غربی کشور دستگیر و با صدور قرار تأمین کیفری روانه زندان شد.  

وی در ادامه افزود: این محکوم متواری در سال‌های اخیر اقدام به انعقاد قرارداد‌های مشارکت در ساخت مسکن با افراد بسیاری کرده است که با توجه به انجام ندادن تعهدات دارای شاکیان متعدد است.

در حال حاضر اموالی از این محکوم مالی شناسایی شده که در مرحله تحقیق و بررسی قرار دارد و در صورت نداشتن معارض و مانع قانونی، حقوق شاکی‌ها از محل آنها استیفا خواهد شد.  وی همچنین تأکید کرد: این محکوم علاوه بر 30 فقره محکومیت قطعی، چندین پرونده مالی دیگر نیز دارد که در حال رسیدگی است و همچنین در مورد اتهام استفاده از سند مجعول و خروج غیر قانونی او از کشور نیز پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.  

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تلاش‌های دستگاه قضایی استان در ردیابی، شناسایی و دستگیری محکومان متواری و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌ها و مبادی ورود و خروج از کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله اتصال سامانه استعلامات و بانک اطلاعاتی محکومان متواری به سامانه‌های قضایی و ثبت احوال و فراجا برای شناسایی محل اسکان و اختفای محکومان متواری بهره می‌بریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی