بازدید 3288

سهراب فخر مربی کاراته سنین پایه؛ درس و اخلاق قبل از قهرمانی

کد خبر: ۱۲۲۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 20 February 2024

ورزش قهرمانی و حرفه‌ای هر کشوری، به عنوان قله افتخارات و دستاوردهای سلامت آن جامعه محسوب می‌شود اما در دامنه این قلعه رفیع، ورزش محلات و رده‌های پایه قرار دارد.

به گزارش تابناک؛ مربیان سازنده و استعداد یاب، نقش محوری و تعیین کننده در سرنوشت ورزش حرفه‌ای هر ملتی دارند. قشری زحمتکش و ایثارگر، که با عبور از نام و منافع شخصی خود، به نفع جامعه و پرورش نسل آتی تلاش و مجاهدت انجام می‌دهند‌.

ورزش های رزمی نیز در میان سایر رشته‌های ورزشی، مورد استقبال خیل عظیم ورزشکاران نونهال و نوجوان به خصوص در مناطق کم برخوردار کشور از جمله جنوب شهر تهران قرار دارد و به همین دلیل کار در این زمینه شبیه جهاد است.

یکی از مربیان و معلمان برجسته ورزش های رزمی پایتخت، سهراب فخر نام دارد که درسال ۱۳۵۴ در محله یاغچی آباد متولد شده و عمر پربرکت خود را وقف پرورش نسل جوان و آینده ساز کرد.

سهراب فخر مربی کاراته سنین پایه؛ درس و اخلاق قبل از قهرمانی

سهراب فخر زندگی نامه جالبی دارد، این مربی "کاراته کنترلی" در کودکی به علت ضعف بدنی و بیماری شدید عفونی، با توصیه پزشک داخلی محله به ورزش و تقویت عضلات پرداخت و با همراهی و تشویق پدرش ورزش را به طور جدی پی گرفت.

 در ورزشگاه استقلال جنوب کلاس کاراته برقرار بود و فخر کوجک از سال ۱۳۶۲ به ورزش کاراته علاقمند شد و در سال ۱۳۸۰ در ورزشگاه مرغوبکار نازی آباد به درجه مربیگری کاراته رسید.

سهراب فخر هم اکنون در مجموعه ورزشی شریعتی به مربیگری مشغول است و کاراته کاهای موفقی در همه رده های سنی به اردوی تیم ملی معرفی کرده است. خودش می‌گوید کاراته عشق اولم است. این مربی دلسوز ، چهار خواهر بزرگتر از خود و دو برادر کوچکتر از خود دارد و در خانواده پر جمعیتی بزرگ شده و خودش هم حالا یک پسر ۱۲ دارد که کاراته کار می‌کند.

فخر به درس بچه‌های باشگاه در سنین مختلف توجه ویژه دارد و توصیه اول او پیگیری تحصیلات است و به همین دلیل با والدین بچه های باشگاه به طور مرتب در ارتباط است تا وضعیت تحصیلی شان را دنبال و پیگیری کند.

سهراب فخر مربی کاراته سنین پایه؛ درس و اخلاق قبل از قهرمانی

مدرک مربیگری درجه یک دارد و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس از دانشگاه است. این مربی پرتلاش کارمند راه آهن جمهوری اسلامی است و می گوید متاسفانه اخلاق در ورزش کمرنگ شده است.

ورزش حرفه‌ای امروز شاگرد را تا درجه قهرمانی بالا می‌برد ولی مربی های شکارچی با وعده و وعید آنها را صید می‌کنند و به کلاس خودشان می‌برند و هیچ قانونی برای حق رشد ورزشکاران در فدراسیون کاراته وجود ندارد.

کلاس های استاد فخر در روزهای زوج در باشگاه شریعتی یاخچی آباد ساعت ۱۷ الی ۱۹.۳۰ برای دو مقطع مبتدی و پیشرفته در سنین برقرار است.

سهراب فخر مربی کاراته سنین پایه؛ درس و اخلاق قبل از قهرمانی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج