بازدید 1929

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به فاجعه انسانی در رفح

نماینده سازمان بهداشت جهانی نسبت طرح رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات نظامی گسترده در رفح هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۲۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 16 February 2024

به گزارش تابناک به نقل از میزان - ریک پیپرکورن، نماینده سازمان بهداشت جهانی در اراضی اشغالی نسبت به وقوع فاجعه انسانی غیرقابل تصور در صورت عملیات نظامی گسترده در رفح هشدار داد. 

پیپرکورن گفت که تمام نگاه‌ها به حمله احتمالی به رفح دوخته شده است.

وی اضافه کرد: شما شاهد ترس در مردمی هستید که مدام سوال می‌کنند چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ این حادثه احتمالی در حالی رخ خواهد داد که بیمارستان‌ها بار زیادی را متحمل، فعالیت آن‌ها متوقف شده و در آستانه نابودی قرار دارند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که حدود ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان غزه در چادر‌های موقت و پناهگاه‌های متعلق به آنروا در نقاط مختلف رفح زندگی می‌کنند.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در همین رابطه اعلام کرد که ۱۶۲ ساختمان آموزشی از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در معرض حمله قرار گرفته است. این میزان حدود ۳۰ درصد از مجموع ۵۶۳ ساختمان این سازمان در نوار غزه است.

براساس گزارش سازمان یونیسف و نجات کودکان بیش از ۲۶ مورد از این ساختمان‌ها به‌طور کامل تخریب شده و مدرسه حدود ۱۷۵ هزار دانش‌آموز و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ معلم هدف حملات مستقیم قرار گرفته است.

در این گزارش تاکید شده بیش از ۵۵ درصد از مدارس نوار غزه به بازسازی کامل یا وسیع نیازمند هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم