بازدید 6761
لاتزیو تاریخ سازی کرد

بایرن در اروپا هم باخت، پاریس غافلگیر نشد

لاتزیو برای اولین بار از 20 اکتبر 2020 (مقابل دورتموند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان) در دیداری رسمی مقابل یک تیم آلمانی پیروز شد
کد خبر: ۱۲۲۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 15 February 2024

لاتزیو بعداز ۲۴سال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا پیروز شد.

به گزارش تابناک ورزشی در دومین شب از بازی‌های دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بامداد امروز پنجشنبه به وقت تهران، دو بازی همزمان برگزار شد که در یکی از آنها در ورزشگاه المپیکوی شهر رم، تیم فوتبال لاتزیو موفق شد رقیب نامدار خود بایرن مونیخ را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

در این بازی که بایرن مونیخ از دقیقه 67 آن با اخراج مدافعش دایو اوپامکانو 10 نفره به کارش ادامه داد، چیرو ایموبیله از روی یک پنالتی آشکار که حاصل خطای اوپامکانو بود، در دقیقه 69 دروازه میهمان آلمانی را باز کرد. همین گل در نهایت باعث ثبت نخستین شکست اروپایی این فصل بایرن مونیخ شد.

این دومین پیروزی بیانکوچلستی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان است. مورد اول در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی فصل 1999/2000 رخ داده بود که در آن عقاب ها با نتیجه 1-0 والنسیا را شکست دادند. در آن فصل که مسابقات با 2 مرحله گروهی انجام می شد، تیم ایتالیایی بازی رفت را با حساب 5-2 مقابل خفاشان در مستایا باخته بود. همچنین لاتزیو اولین تیم ایتالیایی پس از اینتر در فصل 2010/11 (14 سال قبل) به حساب می آید که موفق به شکست دادن بایرن مونیخ در یک رقابت اروپایی می شود. 

اوپتا نکات دیگری را هم منتشر کرد:

لاتزیو برای اولین بار از 20 اکتبر 2020 (مقابل دورتموند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان) در دیداری رسمی مقابل یک تیم آلمانی پیروز شد.

لاتزیو پس از 2 شکست در فصل 2020/21 مقابل بایرن مونیخ، برای اولین بار در تاریخ خود در یک بازی رسمی باوارایی ها را شکست داد. 

لاتزیو برای اولین بار در تاریخ خود 3 بازی خانگی متوالی در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشت (دو برد قبلی مقابل فاینورد و سلتیک). 

لاتزیو اولین تیم پس از لیورپول در فصل 2018/19 (مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان و تساوی 0-0) است که اجازه نمی دهد بایرن مونیخ شوت داخل چارچوبی مقابلش داشته باشد. 

بایرن در اروپا هم باخت، پاریس غافلگیر نشد

در دیگر بازی که در ورزشگاه پارک دو پرنس شهر پاریس برگزار شد، تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن میهمان اسپانیایی خود رئال سوسیه‌داد که شگفتی‌ساز مرحله گروهی مسابقات بود را با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو برداشت.

پس از 45 دقیقه تلاش بی‌ثمر دو تیم برای شکست قفل دروازه‌ها در نیمه نخست، در دقیقه 58 سرانجام این قفل به دست کیلیان امباپه شکسته شد. پس از او بردلی بارکولا در دقیقه 71 اختلاف را به دو برابر افزایش داد تا نماینده فرانسه با اندوخته‌ای قابل توجه برای بازی برگشت که سه هفته دیگر در اسپانیا برگزار خواهد شد، آماده شود.

بازی‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده پیگیری می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی