بازدید 3594

تکذیب ادعای روزنامه انگلیسی درخصوص سپاه

کاردار سفارت کشورمان در لندن ادعای نخ‌نما و بی‌اساس نشریه زرد دیلی‌میل انگلیس را درباره عملیات جاسوسی عناصر وابسته به سپاه در خاک این کشور را رد کرد.
کد خبر: ۱۲۲۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ 10 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید مهدی حسینی متین روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، گزارش ادعایی این نشریه را مشابه فیلم‌های هالیوودی توصیف و آن را مردود اعلام کرد.

وی داستان‌سرایی دیلی‌میل را با هدف سرگرم کردن مخاطب در ایام تعطیلات پایان هفته توصیف و تصریح کرد: تمامی این اتهامات بی‌اساس بارها توسط مقامات ایرانی قاطعانه رد شده است.

این نشریه انگلیسی در گزارشی ادعا کرده است که سپاه پاسداران مسلمانان بریتانیایی را که برای زیارت به ایران و عراق می‌روند، برای جاسوسی از مخالفان نظام و یهودیان در بریتانیا جذب می‌کند تا به اطلاعاتی دست یابد که بتواند در خاک بریتانیا به آن‌ها حمله کند.

دیلی‌میل به نقل از یک مقام صهیونیستی ادعا کرد که تل‌آویو از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) بارها درباره احتمال حمله‌ از سوی ایران یا نیروهای نیابتی‌ آن به طرف انگلیسی، هشدار داده‌ است.

این برای نخستین بار نیست که چنین اتهامات بی‌پایه و اساسی علیه ایران در رسانه‌های انگلیس مطرح می‌شود. هدف تمام این داستان‌سرایی‌ها احیای پروژه شکست خورده تحریم سپاه و افزودن نام این نهاد رسمی نظامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی است.

در همین پیوند، شبکه انگلیسی آی‌تی‌وی اواخر آذرماه گذشته با انتشار گزارشی ادعا کرد که سپاه پاسداران در اکتبر سال ۲۰۲۲ به یک قاچاقچی انسان پیشنهاد داد که در ازای ۲۰۰ هزار دلار ۲ مجری اینترنشنال را ترور کند اما فرد اجیر شده که یک جاسوس دوجانبه بود، این توطئه را افشا کرد.

این ادعا همان‌زمان از سوی مقامات کشورمان رد و محکوم شد. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان طی سخنانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور خواند و تلاش‌ها برای تحریم آن را حرکتی از روی استیصال دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست