بازدید 2838

تویوتا دست پر آمد؟

تویوتا موتور پیش‌بینی سود عملیاتی کل سال خود را حدود ۹ درصد افزایش داد زیرا حجم فروش بالاتر و ضعیف‌تر شدن ین نتایج سه‌ماهه سوم آن را افزایش داد.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 07 February 2024

به گزارش ایسنا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان پیش‌بینی سود خود را برای سال جاری از ۴.۵ تریلیون پیش بینی شده قبلی به ۴.۹ تریلیون ین (۳۳ میلیارد دلار) رساند. این رقم بسیار بالاتر از میانگین پیش بینی تحلیلگران ۴.۶ تریلیون ین است.

پس از اعلام این خبر، سهام تویوتا ۴.۴ درصد افزایش یافت که از افت ۰.۷ درصدی قبلی بهبود یافت. تویوتا که در زمینه خودروهای برقی باتری‌دار عقب مانده است، امسال به دلیل تقاضای قوی برای خودروهای هیبریدی از رقبا پیشی گرفت. هدف بالاتر در تضاد با چشم انداز ضعیف ارائه شده بسیاری از رقبای آن است که نسبت به کاهش رشد فروش هشدار داده و کاهش تولید را در سال جاری به دلیل نرخ های بهره بالا و کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی اعلام کرده‌اند.

سود عملیاتی تویوتا برای سه ماه منتهی به ۳۱ دسامبر به ۱.۶۸ تریلیون ین رسید که ۷۵.۷ درصد نسبت به ۹۵۶.۷ میلیارد ین سال قبل افزایش یافت و از میانگین سود ۱.۳ تریلیون ین در نظرسنجی از ۹ تحلیلگر پیشی گرفت. هیبریدی ها حدود یک سوم از کل فروش بیش از ۱۰ میلیون خودروی برندهای لوکس تویوتا و لکسوس را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

فروش هیبریدی در سه ماهه سوم مالی، ۴۶ درصد افزایش یافت که به افزایش ۱۱ درصدی در فروش کلی خودرو کمک کرد. از نظر جغرافیایی، آمریکای شمالی، بزرگترین بازار تویوتا از نظر حجم، بیشترین رشد را با افزایش فروش ۲۸ درصدی گزارش کرده است.

طبق گزارش بلومبرگ، پس از ثبت رکورد فروش سالانه ۱۱.۲ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳، برای چهارمین سال متوالی تاج خود را به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان حفظ کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی