بازدید 3034
در صورت پیروزی در انتخابات

ترامپ بیش از ۶۰ درصد تعرفه بر واردات چینی وضع می‌کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد در صورت انتخاب مجدد در ماه نوامبر، جنگ تجاری آمریکا و چین را که در اولین دوره ریاست‌جمهوری خود به راه انداخت، تشدید کند.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 07 February 2024

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اتاق ایران؛ دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه پیشتاز انتخابات در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد تأیید کرد که در حال بررسی طرحی برای اعمال تعرفه‌های ۶۰ درصدی یا بالاتر بر کالاهای چینی در دوره دوم ریاست جمهوری خود است.

واشنگتن‌پست ابتدا گزارش داد که کمپین ترامپ در حال بررسی یک طرح اعمال تعرفه ۶۰ درصدی روی کالاهای چین است. اما ترامپ به‌تازگی اعلام کرده است که شاید این نرخ بالاتر هم باشد. او علاوه بر چین، گفته است که علیرغم انتقادات گسترده در مورد تبعات این اقدام بر مصرف‌کنندگان، بر تمامی کالاهای وارداتی آمریکا تعرفه ۱۰ درصدی را اعمال خواهد کرد.

نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد، تنها رقیب باقیمانده ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، از این پیشنهاد سیاستی به دلیل تأثیراتی که بر وضعیت مالی آمریکا خواهد داشت انتقاد کرد. هیلی در مصاحبه‌ای با اشاره به داده‌های اتحادیه ملی مالیات‌دهندگان محافظه‌کار، گفت که آنچه دونالد ترامپ می‌خواهد انجام دهد این است که هزینه‌های هر خانواده را سالانه ۲۶۰۰ دلار افزایش می‌دهد.

مخالفت او بازتاب نگرانی‌های سرمایه‌گذاران وال‌استریت است که نگران‌اند جنگ تجاری دیگر چین دوباره بازارها را مختل کند. ترامپ از سال ۲۰۱۸ موج تعرفه‌های ۲۵۰ میلیارد دلاری را علیه چین آغاز کرد. این کشور سپس با مجموعه تعرفه‌های خود علیه آمریکا در یک نبرد اقتصادی متوالی که سال‌ها به طول انجامید و پویایی تجارت جهانی را مختل کرد، پاسخ داد.

براساس گزارش اتاق فکر «انجمن اقدام آمریکا»، جنگ تجاری ترامپ با چین از سال ۲۰۱۸ حدود ۱۹۵ میلیارد دلار برای آمریکایی‌ها هزینه داشته است. به گفته شورای بازرگانی آمریکا و چین، نبرد اقتصادی همچنین منجر به از دست دادن بیش از ۲۴۵ هزار شغل در ایالات‌متحده شد.

در آن زمان دویچه بانک تخمین زد که جنگ تجاری میان دو قدرت باعث خسارت چندین هزار میلیارد دلاری به بازار سهام شده است. اختلافات تعرفه‌ای، آمریکا و چین را که زمانی بزرگ‌ترین شرکای تجاری یکدیگر بودند، در شرایط سخت ژئوپلیتیکی قرارداد. جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در طول دولت خود تلاش کرده است تا روابط سرد میان دو کشور را بهبود بخشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم