بازدید 6176
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

لغو روادید برای اتباع ۲۸ کشور را یکطرفه اعلام کردیم/ نیازی به مذاکره مستقیم ایران و آمریکا نیست/ ایران اهتمام جدی در حمایت از یمن دارد

امروز دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 05 February 2024

به طور یکطرفه لغو روادید برای اتباع ۲۸ کشور را اعلام کردیم/ ایران اهتمام جدی در حمایت از یمن دارد

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص وضعیت بحران غزه، اظهار داشت: آخرین آمار منتشره از میزان تلفات و خسارات وارده بر ملت مظلوم فلسطین در صدوبیستمین روز از جنایات رژیم صهیونیستی، ۲۷ هزار شهید و ۷ هزار مفقود و ۶۶ هزار تن مجروح شدند.

وی گفت: امیدواریم جامعه جهانی بیش از این فرصت جنایت به جنایتکاران را ندهد و زمینه توقف جنگ و نسل کشی علیه ملت فلسطین را هر چه زودتر فراهم آورد.

کنعانی در خصوص راهکار برون رفت از بحران غزه و کاهش تنش منطقه‌ای افزود: نقطه کانونی بحران در منطقه تداوم جنگ اسرائیل با حمایت آمریکا و انگلیس علیه مردم فلسطین است و راه حل اساسی هم پایان دادن به این جنایت جنگی و نسل‌کشی است. اقداماتی که آمریکا انجام می‌دهد، دلیل روشنی است که آمریکا مایل است دست اسرائیل همچنان برای جنایت باز باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: حمله به دیگر کشورهای منطقه از سوی آمریکا، نقض حاکمیت ملی سوریه، عراق و یمن و تلاشی مذبوحانه برای انحراف افکار عمومی از کانون بحران منطقه در غزه به دیگر نقاط است. اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس در منطقه و تداوم حمایت از جنگ طلبی اسرائیل، متناقض با شعارها و ادعاهایی است که می گویند مایل به گسترش جنگ و بحران نیستند.

وی تصریح کرد: آمریکا یا دچار سرگردانی است یا دچار تناقض در گفتار و عمل. اقدامات آمریکا علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی نشان می‌دهد جامعه جهانی نمی‌تواند روی آمریکا و انگلیس برای صلح و امنیت بین‌المللی حساب کند، چون آنها منافع رژیم صهیونیستی را بر منافع ملت‌ها و دولت‌ها و جامعه جهانی ترجیح می‌دهند. این دو کشور درک درستی از مسائل بین المللی و راه حل آن ندارند و به جای توجه به علت به معلول توجه دارند.

لغو روادید جهانگردی برای اتباع ۲۸ کشور

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یکطرفه لغو روادید جهانگردی را برای اتباع ۲۸ کشور اعلام کرده و از تاریخ ۱۵ بهمن (روز گذشته) اجرایی و تفصیل این موضوع از سوی وزارت امور خارجه اعلام شده و این مساله در چهارچوب سیاست دولت در بحث تقویت ارتباطات مردمی با کشورهای مختلف دوست و همسایه صورت گرفته است و انتظار می رود در راستای این موضوع، شاهد اقداماتی مشابه از سوی کشورهایی باشیم که احیانا چنین تسهیلاتی را برای شهروندان‌ ایرانی فراهم نیاوردند. این رویکرد ما می‌تواند زمینه ساز ارتباطات مردم با مردم کشورهای مختلف باشد.

آنچه در دریای سرخ می‌گذرد، معلول است، نه علت

کنعانی در خصوص دیدار نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن با وزیر خارجه کشورمان بیان کرد: این سفر در استمرار مشورت‌های مستمر ایران با سازمان ملل در این خصوص بوده و آخرین وضعیت ثبات و امنیت در یمن و سایر موضوعات مرتبط با یمن از جمله دستورکارهای گفت وگوی دوجانبه ما بود. ایران اهتمام جدی در حمایت از یمن دارد و در این ارتباط از همه توان دیپلماتیک خود استفاده می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ایران از ابتدای بحران یمن بر راهکار سیاسی تاکید کرده و راهکار نظامی را بی تاثیر دانست. خرسندیم که پس از ۹ سال بازیگران مختلف موضوع یمن بر گفت‌وگو متمرکز شده است. در خصوص اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس در یمن هم باید گفت که با ادعاهای مطرح از سوی آنها ناسازگار است و این دو کشور در تلاش برای بی ثباتی و ناامنی در منطقه هستند و می‌خواهند با ایجاد بحران‌های جدید در منطقه، برای تداوم جنایات رژیم صهیونیستی فرصت‌ سازی کنند.

وی در خصوص حق‌آبه بین ایران و افغانستان افزود: این موضوع در دستورکار گفت‌وگوهای ما با هیات سرپرسی افغانستان در سطوح مختلف مطرح و یکی از مطالبات همیشگی ما از آنهاست. گفت وگوهای ما در موضوعات دوجانبه و روند تحولات جاری در این کشور است.

کنعانی در خصوص اقدام نظامی آمریکا و انگلیس در یمن ادامه داد: اقدامی غیرقانونی و ناقض قوانین و مقررات بین المللی و در جهت انحراف افکار عمومی از کانون بحران در منطقه و البته ایجاد فرصت برای رژیم صهیونیستی است. آنچه در دریای سرخ می‌گذرد، معلول است و نه علت.

روابط ایران و عراق رو به رشد است

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: روابط رو به رشد، قوی و مستحکمی میان ایران و عراق وجود دارد و مانعی در این مسیر نیست. در حوزه اقلیم شمال عراق هم از توسعه مناسبات ما به عراق مستثنی نیست و ارتباطات تجاری و اقتصادی خوبی با آنها داریم. منافع مشترک ما اقتضا می‌کند که از برخی اختلاف نظرات گذشته و زمینه ارتباط و همکاری‌های بیشتر را فراهم آوریم. 

وی افزود: ما خوش بین هستیم که روابط بین ایران و عراق همچنان روند رو به رشدی را داشته باشد.

کنعانی در خصوص سفر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق گفت: این سفر در چهارچوب همکاری‌های مشترک دو طرف و در راستای تداوم گفت وگوهای امنیتی میان ایران و عراق است. دو طرف در خصوص روند مبارزه با تروریسم و نیز در راستای تقویت همکاری امنیتی برای تامین صلح و ثبات منطقه با یکدیگر گفت وگو می‌کنند.

نیازی به مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اگر کسی به آرامش منطقه فکر می‌کند، باید به موضوع کانون بحران در منطقه بیندیشد.

وی ادامه داد: ما به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم و اقدامات دیپلماتیک ایران در چهار ماه گذشته اثبات کرده که به دنبال ایجاد زمینه ثبات در منطقه و پیشگیری از توسعه بحران در منطقه هستیم. ایران گروه نیابتی در منطقه ندارد بلکه این آمریکاست که از رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم در جهت تامین منافع خودش در منطقه استفاده می‌کند. 

کنعانی بیان کرد: نیازی به مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا نیست بلکه پیام ما به آنها رسیده و زمانی که آنها از طریق واسطه‌ها پیام‌هایی برای ما ارسال کردند، ما از همان طریق پاسخ آنها را دادیم. راهکار حل مساله و بحران منطقه مشخص است. آمریکا امروز یک بخش از راهکار حل بحران غزه نیست، بلکه بخشی از بحران است، چون حمایتی تمام قد از رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایاتش انجام داده و بارها شورای امنیت سازمان ملل را از اتمام وظایفش تهی کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صلح و ثبات در منطقه وابسته به توقف جنگ در غزه است.

ادعای آمریکا کاملا باطل است

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی تجاوز آمریکا به خاک سوریه و عراق و سطح مشارکت ایران در این نشست، اظهارداشت: ما در این نشست در سطح نماینده دائم ایران در سازمان ملل شرکت می‌کنیم، اطلاع جدیدی از جزئیات در این خصوص ندارم.

وی گفت: آنچه اتفاق افتاد تجاوز به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سه کشور در منطقه شامل عراق، سوریه و یمن و نقض صریح منشور ملل متحد است. حضور ایران در سوریه مستشاری و در راستای مبارزه با تروریسم و در چارجوب دعوتی رسمی از سوی دولت سوریه است.

کنعانی در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص ادعای سنتکام در حمله به نیروی قدس سپاه پاسداران طی تجاوز اخیر به عراق و سوریه گفت: ادعای آمریکا باطل است و نمی‌تواند با طرح برخی اتهامات علیه ایران اقدام خود را که نقض منشور ملل متحد و تمامیت ارضی کشورهای منطقه است را توجیه کند. این اتهامات بی اساس و فرافکنانه و بر پایه اغراض سیاسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۷
شعار و شعار و شعار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
اگر شعار 100 بار تکرار شود، تبدیل به باور می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
لغو روادید برای 28 کشور آغاز طرح کاپیولاسیون خواهد بود که آن هم یک طرفه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
خاک این مملکت حرمت دارد. بارها و بارها خود مسئولان اعلام کرده اند که اینجا کشور آقا امام زمان (عج) است.
چطور می توان باور کرد که مسئولان این مملکت اجازه داده اند که یک فاحشه بین المللی قدم بر روی این خاک گذاشته و با گرفتن عکس و فیلم از خود آن را در معرض تماشای جهانیان قرار دهد؟!
وزارت خارجه و دولت باید پاسخگوی این رسوایی باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
12:40
حرمتها مدتها است که شکسته شده اند.
چه کسی باور می کند که 3.7 میلیارد دلار فساد در این مملکت اتفاق افتاده، کسی پاسخگو که نیست هیچ، طوری رفتار می کنند که اصلاً اتفاق نیفتاده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
اگر این زن بذکاره، زمان روحانی به ایران می آمد، ارزشی ها، صدا و سیما و کیهان حنجره خودشان را پاره می کردند و فریاد وا مصیبتها سر می دادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،
در مراسمی جایزه قلم مقدس را به حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان، اهدا کرد!
در این مراسم همچنین از کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت، پیام تیرانداز مدیر عامل خبرگزاری فارس، مسعود شجاعی طباطبایی گرافیست جبهه انقلاب و
عبدالله گنجی مدیر سابق روزنامه جوان
تقدیر شد!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
توتیت وزیر فرهنگ و ارشاد:

به پاس این نقش بی بدیل که تجلی آن را در سه نسل روزنامه نگاری ایران میتوان دید، در اولین دوره جایزه قلم مقدس از روزنامه نگاران تراز انقلاب، نظیر حاج حسین شریعتمداری تجلیل کردیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
دوشنبه ایی دیگر و اینکه ما و چین و روسیه،ونزوئلاو سوریه خوبیم،بقیه دنیا بد!
عالیه
این خانم آمریکایی بازیگر فیلم های خلاف عفت از کجا، چطور و بر اساس چه ضوابطی توانسته ویزا گرفته، به ایران سفر کرده و در سفارت سابق آمریکا عکس و فیلم یادگاری بگیرد.

چرا هدف باید وسیله را توجیه کند، جناب آقای سخنگوی وزارت خارجه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
اگر یک ایرانی در خارج حجاب و عرف اخلاقی را رعایت نکند، به محض برگشت به ایران مورد باز خواست قرار می گیرد.
واقعاً پشت پرده دادن ویزا به یک فا.... برای سفر به ایران چه بوده است؟
عنوان کرده اند که نیازی به مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا نیست! بر چه اساسی این حرف را می زنند؟

اگر بر اثر انفاق و حادثه ای، درگیری نظامی صورت گیرد، چرا نباید کانال ارتباط مستقیم بین دو کشور وجود داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
فکر نه کنم که کسی خواستار مذاکره با امریکا باشد چون نتیجه اش را قبلا دیده ایم سالها مذاکره و در زمان نزدیک به نتیجه دادن نفوذی های روسیه و چین و عربستان و کشورهای رقیب ایران با همراهی آقایان قالیباف و شریعتمداری ها و ... همه را هوا کردند پس با چه امیدم مردم انتظار مذاکره داشته باشند
فرموده اند که روابط ایران و عراق رو به رشد است!!!

از کدام رشد صحبت می کنند؟ از شکایت عراق به سازمان ملل بابت شلیک به اقلیم کردستان عراق؟ یا تحریم کالاهای ایرانی و منع واردات کالاهای ایرانی به این کشور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
عراق مجوز فعالیت بانک ملی در آن کشور را امروز لغو کرد!
وقتی وزیر خارجه بلد نیست 2 کلمه انگلیسی صحبت کند، چنین سخنگویی هم برازنده همان وزارتخانه است!
لغو روادید جهانگردی برای اتباع ۲۸ کشور!!!

لغو روادید 28 کشوری که خودشان دارای مشکلات عدیده اقتصادی بوده و مردمانشان با هزار و یک مشکل دست به گریبان یوده و آهی در بساط ندارند، چه امتیازی برای ایران به بار خواهد آورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
کلاً لغو یکطرفه روادید خیلی تحقیرآمیز است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
یک جهانگرد،
هیچگاه به کشوری که فاقد ارتباط بین المللی بانکی باشد، اینترنت در آن سانسور و فیلتر باشد، حجاب اجباری باشد، هوای تنفس آلوده باشد، متخصصان و دانشجویان و هنرمندان و سرمایه دارانش سودای مهاجرت داشته باشند، سفر نخواهد کرد.
حتی مجانی!
همه اینها با پول کیه ؟اجازه دارید ؟شرعی ؟ از جیب پدر لزرگ شما است ؟ از جیب مادر بزرگ شما است ؟
خب اگه باز نیومدن این 28 کشور چی؟ فکر می کنید اصولا یا نه
نگویید حمایت از یمن، بگویید حمایت از حوثی ها.

دو سوم خاک یمن در اختیار دولت منصور هادی است و تمام کشور ها و سازمان های بین المللی آن دولت را به رسمیت می شناسند و
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
داداش حالا سانسور می کنی لااقل این «و» را هم حذف می کردی تا این قدر تابلو نباشد.
به من عاجز بینوا رای دهید.
«لغو روادید برای اتباع ۲۸ کشور را یکطرفه اعلام کردیم.»

الان ارزشی ها می آیند و می گویند اگر دولت قبلی بود روادید را برای پنجاه و شش کشور به صورت یک طرفه لغو می کرد.
آقای سخنگو میشه بفرمائید دلیل عدم مذاکره مستقیم بین ایران وآمریکا و برقراری رابطه چیست ؟ آیا درسته روسیه مذاکره مستقیم و رابطه با آمریکا رو قبول نمیکنه ؟ دیدگاه مردم در مورد مذاکره مستقیم و رابطه با آمریکا مثبت است یا منفی ؟ آیا در این مورد نظر سنجی شده است ؟ آیا در صورت مثبت بودن دیدگاه مردم در مورد مذاکره با آمریکا و برقراری رابطه دولت می تواند بدون در نظر گرفتن موضع روسیه چنین کاری رو انجام بده ؟ چرا در جالی که بر عدم مذاکره مستقیم و بر قراری رابطه با آمریکا موکدا تاکید میشه ، بسیاری از فرزندان مسئولان در آمریکا به سر میبرند ؟ آیا بین فرزندان مردم و مسئولان در دسترسی به آمریکا فرقی هست ؟
وقتی کامنتها را می خوانم، از سطح بالای ادراک و شعور سیاسی مردم لذت می برم.
« شاهد اقداماتی مشابه از سوی کشورهایی باشیم که احیانا چنین تسهیلاتی را برای شهروندان‌ ایرانی فراهم نیاوردند.»

خودش می گوید لغو یکطرفه، یعنی کشورهای مذکور روادید را برای ایرانی ها لغو نکرده اند، بعد می گوید «احیاناً»
اتفاقا مذاکره با آمریکا شاکلید حل بحرانهای منطقه است و دروازه رشد اقتصاد و رفع تحریمها و رفع کدورتها بین دو کشور است و مورد اتفاق بیش از 90% مردم ایران است .
حمایت از مردم ایران چی!!؟؟؟
اگه 28 کشور هم چنین میکردند خیلی خوب بود
نیازی به مذاکره مستقیم با امریکا نیست!
اقای سخنگو شما اضافه کارت رو میگیری کیف دنیا رو می کنی! ملت تو تحریمند و این همه مشکلات دارند بدیهی است مشکلات مردم باید اول حل شود و مشکلات غزه غزه بشرطی مهم است که اول مشکلات مردم حل شده باشد.در ضمن فعالیت بانک ملی ایران در عراق لغو شده، دست دولت عراق درد نکنه که با اینکار خود از پرداخت پول ایران با یک فعالیت ضرر ده جلوگیری کرد!
بله برای شماها نیازی به مذاکره نیست چون همه چیزتون به راهه نه مردم بیچاره گرفتار نون شب که دارن با گرونیهای افسارگسیخته تحریم نابود میشن
لغو روادید ۲۸ کشور ( البته لغو یکطرفه(: ) اگر پیشرفت نیست، شما بگو چی هست!
این امریعنی جهان غرب جون من بیا بجنگیم؟
جناب کنعانی منتظرالسفیر را عارضم که کشورهای غرب و شرق همواره برنامه های خود را از هر جهت سالها قبل برنامه ریزی مینمایند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست