بازدید 20919

منتظر واریز یارانه تشویقی باشید؛ همه‌چیز درباره طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

مبلغ یارانه تشویقی از نفری ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان تبدیل شد و همزمان با اجرای طرح فجرانه کالابرگ، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی برای بهره‌مندی از یارانه تشویقی کنار می‌رود.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ 04 February 2024

منتظر واریز یارانه تشویقی باشید؛  همه‌چیز درباره طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

به گزارش «تابناک»، یارانه تشویقی که تا الان به شکل کالابرگ الکترونیکی و معادل نفری ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شد، به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

یارانه تشویقی همزمان با اجرای طرح فجرانه کالابرگ از ۱۷ بهمن امسال به مدت سه ماه یعنی تا نیمه اردیبهشت سال آینده به حساب سرپرستان خوانوار واریز می‌شود و نکته مهم حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی برای بهره‌مندی از یارانه تشویقی خواهد بود. با این حال طبق روالی که از زمان اجرای طرح یارانه تشویقی وجود داشته، امکان برداشت این مبلغ به شکل تقدی وجود ندارد و اساسا هدف از پرداخت یارانه تشویقی دسترسی داشتن افراد حاضر در دهک‌های یک تا هفت درآمدی به ۱۱ قلم کالای اساسی است. کالا‌هایی که به قول مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد انتخاب شده‌اند.

 

یارانه تشویقی در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک چیست؟

یارانه تشویقی که در قالب کالابرگ الکترونیکی از تابستان امسال به سرپرستان دهک‌های یک تا سه تعلق می‌گرفت، از مهرماه شامل سرپرستان دهک‌های چهار، پنج، شش و هفت هم می‌شود.

مبلغ یارانه تشویقی تا الان در طرح کالابرگ الکترونیکی به‌ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان بود، اما صحبت‌هایی که علیرضا عسگریان به‌عنوان معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرده، مشخص می‌کند مبلغ یارانه تشویقی همزمان با اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک به نفری ۲۲۰ هزار تومان تبدیل شده است.

شرط استفاده از کالابرگ الکترونیکی هم تا الان به‌شکلی بود که اگر هر یک از هموطنان ۲۰۰ هزارتومان از مبلغ یارانه ماهانه را از میان ۱۱ قلم کالای استاندارد خریداری می‌کرد، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف یا همان یارانه تشویقی دریافت می‌کرد. به زبان ساده اعتبار آن دسته از افرادی که معادل ۴۰۰ هزارتومان تعیین شده بود، به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسید و این اعتبار برای آن دسته از افرادی که یارانه ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند، به ۴۲۰ هزار تومان می‌رسد.

یارانه تشویقی که البته در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی طراحی شده، بدون اعمال شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد و طبق وعده اعلام شده از سوی وزارت رفاه این طرح به‌مدت سه ماه یعنی از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

یارانه تشویقی را می‌توان نقدی برداشت کرد؟

یارانه نقدی را می‌توان از خودپرداز‌ها برداشت کرد، اما این امکان برای مبلغ یارانه تشویقی وجود ندارد. این خبری است که از زمان اجرای طرح واریز یارانه تشویقی در تابستان درجریانش هستیم و حالا معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: اعتبار شارژ شده صرفا برای خرید از فروشگاه‌ها طراحی شده و امکان برداشت نقدی یارانه تشویقی وجود ندارد.

یارانه تشویقی که الان در قالب جدید و تحت‌عنوان طرح فجرانه اجرا می‌شود، اساسا در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر طراحی شده و فعلا جامعه هدف آن افراد حاضر در دهک‌های یک تا هفت درآمدی معرفی می‌شوند.

یارانه تشویقی به زبان ساده یکجور اعتبار برای دسترسی داشتن به ۱۱ قلم کالابرگ خواهد بود که به قول مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) انتخاب شده‌اند. با چه قیمتی؟ با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ که مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

یارانه تشویقی شامل کدام کالا‌ها و فروشگاه‌ها می‌شود؟

یارانه تشویقی برای دسترسی به ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات طراحی شده است. از طرف دیگر فروشگا‌ه‌های کالابرگ در برنامه کاربردی شما یا سایت shoma.sfara.ir برای جمعیت هدف طرح معرفی شده‌اند.

یارانه تشویقی فعلا از بستر بیش از ۱۴۵ هزار فروشگاه در سراسر کشور قابل استفاده است و مشمولان طرح می‌توانند با نصب برنامه و اپلیکیشن «شما» نزدیکترین فروشگاه متصل به طرح را شناسایی کنند. فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای مثل افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت و ۲۰ هزار مغازه نیز به طرح اضافه شدند و امکان خرید غیرحضوری برای کالابرگ از مسیر اسنپ‌مارکت هم وجود دارد. آنطور که مسئولان وزارت رفاه ادعا می‌کنند، درحال حاضر فاصله هر شخص به نزدیک‌ترین فروشگاه‌های حاضر در طرح یارانه تشویقی به ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر رسیده و از روز ۱۷ بهمن شاهد اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست