بازدید 3090
۸

خروجی جلسه شورای امنیت ملی کاخ سفید چه بود؟

در جلسه فوری شورای امنیت ملی کاخ سفید اقدامات واکنشی به حادثه حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در مرز اردن و سوریه در چند سطح اعلامی و اعمالی مورد جمع‌بندی مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 30 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مقامات سیاسی ـ امنیتی آمریکا در جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کاخ سفید، استدلال و فشار تندروهای جمهوری‌خواه و عملیات روانی شدید بنگاه‌های رسانه‌ای همسو با اسرائیل برای متهم‌سازی ایران به انجام حمله به نیروهای نظامیشان در اردن و تهدید حمله نظامی به ایران را به دلیل چالش‌های داخلی، جهانی و منطقه‌ای رد کردند.

پس از این حملات جدی مقامات سیاسی _ امنیتی کاخ سفید جلسه اضطراری در شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست بایدن و به پنج دلیل عمده تشکیل دادند.

دلایل پنج‌گانه شکل‌گیری این جلسه عبارت بودند از؛  ۱. عمق تلفات نیروهای آمریکایی، ۲. موفقیت پهپادهای گروه‌های ضدآمریکایی برای نفوذ به راهبردی‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرقی اردن به نام برج ۲۲ آمریکا، ۳. ناکارآمدی سیستم پدافندی ویژه و چندصد میلیون دلاری پنتاگون در اردن با عنوان «سیستم امنیت مرزی» ۴ . نگرانی جدی مقامات سنتکام از تزلزل در سیستم بازدارندگی منطقه‌ای، ۵. بررسی و تنظیم‌گری راهبردهای پاسخ به تهدید.

در جلسه فوری شورای امنیت ملی کاخ سفید اقدامات واکنشی به این حادثه در چند سطح اعلامی و اعمالی مورد جمع‌بندی مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا قرار گرفته است.

در سطح اعلامی، طراحی بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا، طراحی کنفرانس خبری سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید و انجام مصاحبه چند تن از مقامات سیاسی و نظامی آمریکایی با رسانه‌های مطرح برنامه‌ریزی شده است که سه رویکرد اعلامی، «همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان، اعلام برنامه پاسخ سخت واشنگتن برای مسببان حمله و رد اتهام حمله به پایگاه آمریکایی از سوی ایران» را اطلاع‌رسانی نمایند.

«دنبال جنگ با ایران نیستیم» مهمترین گزاره‌ای بود که از سوی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پس از این جلسه فوری مطرح و در سطح رسانه‌های جهانی بازتاب داده شد.

طرح گزاره‌های مشابه دیگر در مواضع رئیس کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا مبنی بر اینکه «به نظر نمی‌رسد که ایران مستقیماً دستور انجام این حمله را صادر کرده باشد.» و همچنین اظهارات یک مقام عالی‌رتبه امنیتی آمریکا در گفت‌وگو با «سی بی اس» مبنی بر اینکه «حمایت ایران از شبه ‌نظامیانی که به پایگاه آمریکا حمله کردند، به معنای حمله از سوی ایران نیست.» نمونه‌هایی از مستندات تصمیم مقامات آمریکایی برای رد اتهامات علیه ایران و رد امکان جنگ با ایران بوده است.

در سطح اعمالی البته آمریکایی‌ها برای جبران حداقلی خسارت‌های اخیر و پیشگیری از تزلزل در سیستم بازدارندگی منطقه‌ای در پی ضربه‌زنی به نیروهای مقاومت در سطح منطقه، به‌ویژه در کشورهای عراق و سوریه در قالب الگوهای عملیاتی خاص هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه
آمریکا : «دنبال جنگ با ایران نیستیم»

ایران : مانبودیم

نتیجه : دلار افسار بریده . یکی نیست اینو بگیره
گروههای مقاومت!!!!! انقدر امریکا را انگولک خواهندکرد تا ......قیمت دلاروسکه وبه تبع ان نخودولوبیا وگوشت وکفش لباس ولوازم خانگی و...چندبرابرشود.البته اگرکاربزرگتری دستمان ندهندو مثل مردم مقاوم وشجاع غزه به شهادت نرسیم
آقای 1011 اینکه گفتی امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه مثل اینکه یادت رفته امریکا با 5 درصدنیروی هواییش که درخلیج فارس مستقره دوهفته ای ارتش صدام را نابودکرد. یا اصلا 20 برابرشدن قیمتها در 5 سال و برهم خوردن تعاملات سیاسی واقتصادی با جهان نتیجه فقط یک کاغذ پاره کردن رئیسجمهور امریکابود
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
همه دنیا باید از شرم برن زیر خاک در حالیکه فقیرترین مردم دنیا با غیرت تمام جلوی توحش دنیای امروز ایستادن و بسیاری به جای همصدا شدن با اونها دعوت به ذلت و خواری میکنن
درمورد عراق هم همین سناریو اجرا شد
اول انکار
بعد شواهد ساختگی بمب شیمیایی
آخرش حمله
بایدن ترسوتر از این حرفهای
سه تا سرباز صفر کشته شدن در عالی ترین سطح جلسه رسمی برگزار کردند و رسانه ای هم شد. اونوقت ژنرالهای ما شهید میشن چنتا موشک به چند چادر و ساختمان میزنیم اسمشو میزاریم انتقام سخت، سیلی سخت یا هر چیزه دیگه...
ایران باید هر عمل آمریکا رو در همون سطح پاسخ دهد. و علنی هم اعلام کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست