بازدید 2789

واکنش به اعتراضات به افزایش بودجه صداوسیما

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افزایش بودجه صداوسیما مطابق برنامه هفتم توسعه است.
کد خبر: ۱۲۱۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 29 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارنظر‌های برخی از مسئولین درخصوص بودجه صداوسیماگفت: افزایش اعتبارات سازمان صداوسیما عین حکم برنامه هفتم توسعه است که مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت.

افزایش سهم بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ براساس مصوبات برنامه هفتم توسعه و اسناد بالا دستی است و طرح موضوعاتی از قبیل اینکه افزایش سهم حوزه فرهنگ باعث کسری منابع دولت شده است، یک فرار به جلو توسط برخی مسئولین در دولت است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه بهتر است دولت‌ها به جای این اظهار نظرها، پاسخ دهند که برای فرهنگ جامعه چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ تاکید کرد: اکنون که مجلس یازدهم با دغدغه و با نگاه به ارتقاء تولیدات محتوایی و حرکت به سمت تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری، تلویزیونی و سینمایی و همچنین به سمت حمایت از سبک زندگی ایرانی-اسلامی حرکت کرده است؛ طرح موضوعاتی، چون افزایش اعتبارات صداوسیما و سایر دستگاه‌ها یک فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

راستینه ادامه داد: بنابراین اینکه برخی از مسئولین اخیراً به این موضوع پرداختند که افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ باعث کسری منابع می‌شود، به هیچ وجه قابل قبول نیست. افزایش اعتبارات سازمان صداوسیما عین حکم برنامه هفتم توسعه است که مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت و ما عین حکم برنامه هفتم را برای بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی کردیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه بودجه مجلس اضافه کرد: ما در برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم که سهم اعتبارات سازمان صداوسیما باید به یک درصد بودجه عمومی برسد. در بودجه ۱۴۰۳ هم تلاش کردیم با افزایش اولیه اعتبارات صداوسیما، این مصوبه برنامه هفتم محقق شود.

راستینه توضیح داد: در برنامه هفتم مصوب شد که در سال اول اجرای این برنامه یعنی سال ۱۴۰۳، باید ۴۳ درصد افزایش اعتبارات در حوزه صداوسیما اتفاق بیفتد، آن هم نه برای موارد جاری، بلکه صرفاً برای تحقق جدولی که در آن تولید آثار فاخر تلویزیونی، سریال‌های الف ویژه، برنامه‌های محتوایی با محوریت کودک و نوجوان و سایر پیش‌بینی و تکلیف شده است؛ بنابراین افزایش ۴۳ درصد اعتبارات سازمان صداوسیما در سال ۱۴۰۳ عین حکم برنامه هفتمی است که مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱
با این فرمون که بریم جلو چند سال دیگه کل پول نفت و مالیات را هم به صداوسیما اختصاص بدیم باز هم کفاف نخواهد داد
بودجه فرهنگی که میفرمایید آیا فرهنگ فقط منحصر به صدا وسیمایی است که صرفا بلند گوی تبلیغاتی عده ای خاص است یا مدارس ودانشگاهها هم جزء فرهنگ حساب میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
حیف بودجه مملکت که خرج سازمان های ناکارآمد می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
بعد بیایید برای حقوق این صدا و سیما که مخاطبی هم ندارد از مردم انواع مالیات ها را بگیرید.
فقط پول رو نابود میکنن میدن به صدا و سیما که هرچی خودشون دوست دارن و خوششون میاد رو بسازه و با پول بیت المال سفره ای برای دوستان و هم نظرات خودشون پهن کردن.
چی بگم؟؟؟؟!!!!
از تمام بندهای برنامه توسعه هفتم فقط همین را بلد هستید تمام و کمال اجرا کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

در این برنامه توسعه تان از حقوق کارمند و بازنشسته و کاهش نرخ تورم و ... خبری نیست
الان قانون برنامه توسعه چندم اجرایی شد؟!!!!
طبق قانون مصوبه مجلس، افزایش حقوق باید به اندازه افزایش تورم باشه، چرا این قانون اجرایی نمی شه؟

یک بام دو هواست دیگه.

مردم دیگه خسته شدند از این همه دروغ.
سؤال اینه: آیا این بودجه علاوه بر درآمدهای تبلیغیاتی صدا و سیماست؟ یا صدا و سیما مجبوره درآمد تبلیغاتیش را به خزانه واریز کنه و قسمتی از بودجه‌اش از طریق تبلیغات تامین میشه؟؟؟

اصلاً چرا باید به صدا و سیما بودجه اختصاص داده بشه؟ شبکه‌ای که نتونه از طریق تبلیغات هزینه‌های خودش را تامین کنه باید درش تخته بشه. برای گرفتن تبلیغات هم باید برنامه‌های جذاب ساخته بشه که مخاطبین را جذب بکنه.
من خودم غیر از بازیهای فوتبال و والیبال چیز دیگری را از تلویزیون ایران نگاه نمی‌کنم. البته فوتبال را هم وقتی نگاه می‌کنم که گزارشگرش خیابانی نباشه. اگه خیابانی گزارشگر باشه حتی بازی تیم ملی هم باشه قیدش را میزنم.
این همه شبکه در پیتی که هر فیلم تکراری چند باره پخش شده را حداقل سه بار در روز هم تکرار میکند نیاز به این بودجه های سرسام آور داره چون باید در خدمت کسانی باشد که نباید آب در دلشان تکان بخورد . یک سری از مردم بیچاره هم ملتمسانه درخواست فیلم های چندباره پخش شده را دارند و قضیه جالب اینجاست یک فیلم به فاصله کوتاهی از این شبکه که تمام شد شبکه دیگر از قسمت اول پخش میکنه !!!!!!!!!
پس چرا افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان مطابق همان قانون و متناسب با تورم نیست
صدا و سیما هزینه های خود را مدیریت کند و نه بی حساب کتاب پول بگیرد و کاری نکند
به نظر صدا و سیما باید کانالهای بیخودش رو جمع کنه و با آزاد اندیشی مدیریتی به فکر غنی سازی و همه جانه گرایی حرکت کنه. کانالهای بیخودی رو اینترنتی کنن ببینن کی استفاده میکنه. باید یه نظر سنجی از مردم انجام بشه و بعد تصمیمم بگیرن . این همه بودجه بیخود تلف نشه
اثربخشی صدا وسیما درجامعه درحد صفر میباشد.بودجه کشور روصفرجلوگیری از تورم بکنید.
خب برنامه را هم خودتان تصویب کرید!!!!!هنوز هم که اجرایی نشده!!!بعد لطفا بگویید کدام قانون در کشور اجرا شده که این دومی باشه مبارزه با فساد ... رانت خواری از جمله شاسی بلندهای مجلس! تناسب حقوق با تورم مبارزه با ارتشا ....
با این افزایش بودجه سال آینده سریال جومونگ و حضرت یوسف با کیفیت بهتری پخش خواهد شد.
این یک حیف میل پول بیت المال است که برای صدا وسیما خرج می شود متاسفانه از جیب مردم هم دارد می رود ولی دولت ها حاضرند برای رسیدن به منافع خودشان این باج رو بدهند
هزینه کردن در صدا و سیما در واقع اتیش زدن پوله چون تقریبا هیچ کس نگاه برنامه های صدا و سیما نمیکنه...
افزایش بودجه صداوسیمای میلی همه شبکه ها فقط مسابقه پخش میکنند همه شبکه یا سالی سه بار جمونگ و .......... پخش میکنند این افزایش بودجه برای تبلیغات عثول گرایان وریسی هست تا منفی را مثبت ومثبت را منفی چلوه دهد
حیف یک ریال به این صدا و سیما بیشتر برای گروهها کار می کند تا کل ملت ایران
توسعه!؟!؟!؟ خودتی
رسانه ای که تعداد مخاطبینش از کارکنانش کمتره باید بودجه ش قطع بشه نه این که افزوده بشه ..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست