بازدید 4731

ایران پنج برابر پاکستان برق مصرف می‌کند!

به گفته یک استاد دانشگاه شریف، مصرف برق در ایران از بیشتر کشور‌های بزرگ و پرجمعیتی هچون مکزیک، اندونزی، ایتالیا و بریتانیا و ترکیه بیشتر است و در مقایسه با کشور‌هایی نظیر مصر با ۱۰۰ میلیون جمعیت دو برابر و پاکستان با ۲۴۰ میلیون تن جمعیت پنج برابر است!
کد خبر: ۱۲۱۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 28 January 2024

معرفی انواع نیروگاه برق در کشور | خط مهندسی

به گزارش تابناک اقتصادی، فروهر فرزانه، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، در گفت‌وگو با تابناک، به مقایسه میزان مصرف برق در ایران با سایر کشورهای جهان پرداخت و گفت: مصرف برق در ایران از بیشتر کشور‌های بزرگ و پرجمعیتی هچون مکزیک، اندونزی، ایتالیا و بریتانیا و ترکیه بیشتر است و در مقایسه با کشور‌هایی نظیر مصر با ۱۰۰ میلیون جمعیت دو برابر و پاکستان با ۲۴۰ میلیون تن جمعیت پنج برابر است!

هزینه سبد مصرفی خانوارهای ایرانی چقدر است؟ 

این استاد دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این پرسش که به نظر شما بزرگ ترین مشکل در مصرف برق ایران چیست، گفت: به نظر من بزرگ ترین مشکل در مصرف و کنترل مصرف انرژی در ایران عدم تعدیل مستمر و سالیانه بهای انرژی در ایران همسو با تورم سالیانه است؛ روندی که اگر ادامه داشته باشد، باعث کاهش ارزش انرژی در ایران بیش از هر کالای می شود.

 

وی با تاکید بر این که مصرف زیاد و بی محابای انرژی زیان‌های فراوانی به همراه دارد، افزود: با توجه به اینکه رشد مصرف سالیانه انرژی کشور حدوداً 6 درصد است، بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایران، موضوعی اجتناب ناپذیر است.  

 

فرزانه در مورد زیان های مصرف زیاد برق در کشور توضیح داد: از جمله زیان‌های این رویه، می توان به دود شدن و به هوا رفتن بخش بزرگی از سرمایه های تجدید ناپذیر ملّی (نفت و گاز)، کند شدن رشد اقتصادی و توسعه به واسطه عدم صادرات، ضرورت سرمایه گذاری برای ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در سال، آسیب به محیط و انهدام محیط زیست بواسطه انرژی ارزان و فراوان، الگوی نامناسب زیستی در میان خانوارهای ایرانی و آسیب دیدن صنایع و تولیدات به واسطه کمبود انرژی در اثر مصرف زیاد خانوار اشاره کرد.

وی در ادامه با مقایسه هزینه انرژی در سبد مصرفی مردم ایران و دیگر کشورها گفت: هزینه انرژی در سبد مصرفی در کشورهای پیشرفته حدود ۱۰ درصد تا ۱۲ درصد هزینه خانوار است، در حالی که هزینه در سبد مصرفی خانوار ایرانی، به واسطه یارانه های سنگین انرژی کمتر از ۵ درصد است.

راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در ایران 

استاد برق دانشگاه شریف، با تاکید بر لزوم آموزش خانوارهای ایرانی در مورد اهمیت و ارزش انرژی از طریق صدا سیما، مطبوعات و شبکه های اجتماعی، بیان کرد: تعدیل بهای سالیانه انرژی متناسب با تورم رسمی، عایق سازی، استفاده از مصالح ساختمانی و معماری مناسب مناطق گرمسیر همانند عدم استفاده وسیع از آهن و شیشه در نمای ساختمان ها، از جمله راهکارهایی است که می توان برای اصلاح مصرف بی رویه انرژی در کشور مورد اشاره قرار داد.

 

فروهر اظهار داشت: بررسی طرح های جدید و خنک کننده های خورشیدی برای مناطق گرمسیر و نصب سلول های خورشیدی روی بام و ‌نمای ساختمان ها و پرداخت یارانه یا تهیه سلول های خورشیدی ارزان قیمت، می تواند از دیگر راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در ایران باشد.

 

وی همچنین با انتقاد از استفاده بی رویه از کولرهای گازی و فراگیر شدن این سیستم های سرمایشی در مناطق مختلف کشور افزود: در مناطق مرکزی فلات ایران که دور از ساحل و فاقد رطوبت هستند، باید استفاده از کولرهای آبی ترویج شود و استفاده از کولرهای گازی در این مناطق با توجه به مصرف بیش از حد برق این سیستم ها به ناترازی برق کشور دامن می زند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷۶
جناب استاد شما که اینقدر استادی برای چه فقط می خواهید برق را باتورم همسان سازی کنید لطفا درامد مردم را هم با تورم همسان سازی کنید واقعا که شما استاد ماست مالی هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
هر چه این مملکت می کشد، از دست این استادان و مسئولانی است که با سهمیه مدرک گرفته اند و برای کشور برنامه ریزی و امورات آن را می چرخانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
مملکتی که این همه با کمبود آب و برق و

گاز مشکل دارد، چرا مسولانش تا این حد

اصرار به افزایش جمعیت دارند؟ برای

افزایش موالید، یه مردم جایزه هم می
دهند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
استاد اعظم !!! وقتی وسایل مصرف کننده برقی از ژاپنی و کره ای و اروپایی تبدیل به آشغالهای بی کیفیت چینی می شوند(اتو، جارو، یخچال و..غیره) معلومه مصرف بالا میره!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
ناشناس 17:14
احسنت، صد در صد درست. به ویژه اینکه در دوران احمدی نژاد تعداد زیادی از اساتید ارزشمند و با سابقه دانشگاها به ویژه دانشگاههای تهران را به زور باز نشسته و به جای آنها از افراد سهمیه ای با مدرک دکتر کیلویی به دانشگاهها تزریق کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
اگر 11 میلیون افغانی ساکن ایران به اندازه

یک لامپ مصرف انرژی در ایران داشته

باشند، حساب کنید چند تا نیروگاه سیکل

ترکیبی برق مصرف می کنند؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
این همه ماینر رمز ارز که هر دستگاه آن می

تواند معادل 10 خانواده برق مصرف کنند را

چه کسانی به این مملکت وارد می کنند؟

یعنی توان واردات و به کار گیری آن را

دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
استادامون همینا هستند که کشور به این روز افتاده دیگه
چند برابر پاکستان اختلاس میشه؟!
تا بحال شده خبری از اختلاس های میلیارد دلاری از پاکستان بیاد؟!
آقای به اصطلاح دکتر!!نمیخواد از اول چرخ را اختراع کنید،ببینید کشورهای موفق در زمینه ی مدیریت مصرف برق،چیکار کردند،ادعا را کنار بگذارید و مثل اونا عمل کنید.
پاکستان بیابونه آی کیو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
پاکستان همش کوهستان و جنگله با کمی بیابان سمت ایران
آقای استاد شریف، آیا شما مکانهایی را که دولت و مجلس آب و برق و گازشان را رایگان کرده و دارند کارهای مختلفی مثل استخراج رمز ارز و سایر کارهای تجاری و ... را انجام می دهند را به حساب مردم گذاشتید ؟ ( در بسیاری از گزارشات رسمی و غیر رسمی میزان مصرف بسیار بالای آنها آمده و به نهاد های مربوطه هم ارائهشده ). لطفا کمی انصاف داشته باشيد و فقط زمینه را برای گران گردن و فشار مضاعف را برای مردم ایجاد نکنید و ... .
طرف استاد دانشگاهه و برای مناطق خشک و بی رطوبت ایران کولر آبی تجویز می کنه!!!
واقعا آدم باید بخنده و یا گریه کنه بخاطر این اساتید بی دانش که هنوز متوجه بحران بی آبی کشور نشدند و مصرف برق را با بقیه دنیا مقایسه می کنه و نتیجه گیری اش گران کردن برقه ولی نمی گه کخه کچجای دنیا دارن کولر آبی استفاده می کنن و آب تسویه شده را با استفاده از کلی برق برای خنک کردن استفاده می کنن؟؟؟!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
استفاده از کولر گازی در محیط های کم رطوبت علاوه بر اینکه باعث افزایش مصرف برق می شود رطوبت اندک هوا را هم جذب کرده و به پوست آسیب می زند و فقط در محیط های شرجی باید استفاده شود. تعرفه برق باید اصلاح شود خود مردم می روند دنبال کار صرفه جویی. ولی اول باید وضعیت اجتماعی، اقتصادی، رابطه مردم و حکومت و ... اصلاح شود بعد تعرفه اصلاح شود. و چون سران توان کارهای پیش گفته را ندارد یک جورایی کار را رها کرده و در دولت قبلی برق مسکونی و در این دولت برق صنایع را قطع می کنند.
پاکستان هم مثل ایران نفت و گاز ندارد
یارانه انرژی را باید به کد ملی اختصاص بدهید. خیلی ساده و اصلا نیازی به این همه آسمان ریسمان بافتن نیست. فقط باید دولت اراده کند حتی به انتخابات و بعد از آن هم موکول نکتد. رایی که بخواهد به خاطر یک تصمیم درست نباشد، همان بهتر که از اول نباشد. مطمئن باشید در بلند مدت تعداد افراد راضی که عامه مردم هستند، بیشتر هم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
به به سخنگوی دولت بعنوان ناشناس پیداش شد.
حالا چرا داری با پاکستان مقایسه میکنی
با مالزی مقایسه کن که به نسبت جمعیت یک دهمشون هم مصرف نمیکنیم
تازه کشور اسلامی هم هستن مالزی
چرا با پاکستان مقایسه میکنید ؟ با نروز و سوئد و دانمارک و ترکیه و عربستان و کشور های نفت خیز و مدل کشور خودمون مقایسه کنید.
خب تو مدرسه بجای این همه درس بی ربط، اصول زندگی شهروندی به بچه ها یاد می‌دادید تا ثمره اش رو الان ببینید ولی دغدغه سیاستگذاران چیز دیگری است که نه تنها به اون نمی رسند بلکه خیلی چیزها را هم از دست می دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
چه توقعاتی ازمدارس مسجد محور داری
در فروشگاهای بزرگ ، مواد لبنی و گوشتی را در یخچالهای روباز می چینند و هوای فروشگاه را با بخاری های فن دار به جریان می اندازند ، به نظرم این کار مصرف برق و گاز را خیلی افزایش می دهد زیرا یخچال و بخاری اثر یکدیگر را خنثی می کنند
در ایران بر خلاف پاکستان مصرف بخش صنعتی بیش از بخش خانگی است و مثلا صنعتی مانند فولاد در ایران با مصرف بالای برق تولید می شود و تولید فولاد در ایران 5 برابر پاکستان است. از استاد محترم دانشگاه صنعتی شریف انتظار می رود پیش از دادن امار اشتباه، تحقیق بیشتری بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
هدف اینها اصلاح امور نیست اینا پول گرفتن بیان شرایط رو برای افزایش تعرفه امده کنم .نه اینکه شرکت برق درامدش کمه و کارمندانش کم حقوق می گیرند .مملکت ما پر از این کارشناسی هست که مملکت رو فدای منافع شخصی خودشون کردن .
برای اینکه بگوئید خیلی ولخرجیم و خیلی خوشبختیم که در این شرایط زندگی می کنیم بهتر است ما را با کشورهایی مثل سومالی و امثالهم مقایسه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
آره دیگه
طبق معمول مقصر مردم هستند!!!!

مسئولان هم پاک و منزه هستند!!!!!
این استاد نمیدونه که کسی صدا سیما نگاه نمیکنه که آموزش رو ببینه
آموزش رو از طریق اینستا بزارن تاثیر داره
ایشان استاد مخابرات است! چطور در زمینه انرژی نظر می دهد؟!
دقیقا بگید چجوری استفاده میکنند که مصرفمون اینقدر زیاده؟ البته در خانواده های معمولی(که اکثریت هستند) نه اعیان و برج و ویلا

یک کولر و دو یخچال و یک تی وی و فوقش یک کامپیوتر و برخی مایکروفر .. خب اینارو غالب کشورها دارند . مشکل کجاست؟!!!!! ضعف تکنولوژی باشه که گردن دولت هست و مردم نباید جور بکشند اونم با این حقوق های ناچیز
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
اینا انتظار دارن شب ها مردم شمع روشن کنن که برق برای ماینینگ بیتکوین کم نیارن یکبار خدای نکرده دو روز خاموش بشن خرج آقازاده هاشون در نیاد
عمده وسایل و لوازم خانگی از برندهای تقلبی و بصورت قاچاق وارد می شوند ضمن اینکه لوازم خانگی تولید داخل نیز به تکنولوژی 50 سال قبل تولید و عرضه می شوند . و با توجه به دلاری بودن اقتصاد و نوسانات شدید ارزی عملا استفاده از تجهیزات الکتریکی با تکنولوزی روز در ساختمانها یا غیر اقتصادی گردیده.
راهکار آزادسازی واردات رقابتی تعریف شاخص های استانداردی بروز و الزام واردکنندگان و تولید کنندگان به رعایت الزامات مدرنیزه کردن شبکه تولید و توزیع و انتقال نیرو جهت جبران تلفات انرژی
خب منظور؟
میزان اختلاس در ایران چند برابر پاکستان است؟
یکی میگه کولر آبی بزنید تا مصرف برق بیاد پایین ، یکی میگه کولرگازی بزنید مصرف آب بیاد پایین. تکلیفو مشخص کنید
هدر رفت برق در شبکه توزیع هم در این امار محاسبه شده یا فقط مشکل مردم هستند؟
فقط مردم مقصرند و فقط و فقط باید گرانکرد همه همین را بلدند
بحث جمعیت نیست بحث آب و هواست ، چند استان داریم که در بیشتر ماه های سال باید کولر گازی استفاده بشه ، مصرف برق طبیعیه در ایران .
این جور قیاس ها درست نیست.

آن استاد دانشگاه هم که این حرف ها زا زده، از آن استادهای سهمیه ای است.

اتفاقاً میزان مصرف انرژی الکتریکی از شاخص های پیشرفت یک کشور است.

مازوت سوزی، میزان هدر رفت انرژی در نیروگاه و خطوط انتقال انرژی، نیروگاههای قدیمی مربوط به عهد عتیق و...... تنها ن بی لیاقتی مسئولان را می رساند.
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
گفتن بی لیاقت به مسئولان جز تضعیف کشور چیزی به ارمغان نمی آورد
تمام اموال کشور فرسوده، نا ایمن و زیان ده هستند.

نیروگاه های برق، بنادر، کارخانجات، ماشین آلات، خودروهای شخصی و عمومی، جاده ها، فرودگاهها، هواپیماها، خطوط ریلی، قطارها.........

به جای اینکه بودجه مملکت صرف بهسازی و نوسازی آنها بشود، خرج کارهای بی ارزش، مصرفی، تبلیعاتی و فرهنگی ...... می شود.
با آمریکا مقایسه کن که بیش از یک میلیون مگاوات یعنی بیست برابر ما تولید برق داره در حالیکه جمعیتش ۵ برابر ماست یعنی هر آمريکايی ۴ برابر هر ایرانی برق مصرف میکنه
یه وقتی رادیو و مطالب پخش شده از آن رسانه ، قابل اعتمادترین و قابل استنادترین مطلب بود و در حال حاضر چنین نیست . این آمارها هم مثل گفته آن شخص است که میگفت در استادیومهای ورزشی لوله کشی مشروب شده است . چندتا کشور بدبخت و توسعه نایافته را مبنای مقایسه قرار داده اید
از استاد دانشگاه انتظار میره علمی صحبت کنند. تاکنون سرانه به گوششان خورده؟ اگر سرانه ی مصرف را در نظر بگیریم تقریبا در وسط جدول در کنار ترکیه و کمی بالاتر از میانگین جهانی هستیم. پس مشکلی نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
میزان کارمفیدکارگروکارمندایرانی راباکارگران وکارمندان خارجی طرف مقایسه نیست کارگروکارمندخارجی درزمان استراحت هم بیشتر از هموطنانمان کارمیکنند درمورد مسئولیت مهندسین محترم ایرانی باخارجی هم غیرقابل قیاس است مسئولیت پذیری وجوابگوئی مهندسین خارجی بسیاربیشتراز هموطنانمان است فقط درمورد معلمان باید عرض شودکه معلمان ایرانی بامعلمان خراجی ازنظر دلسوزی ودانش تفاوت چندانی ندارند درمقایسه صادق باشید
فقط برق؟؟؟
لطفا همه چیز را مقایسه کنید نه فقط،یک قلم جنس
معلم در ایران ماهی ۲۰۰ دلار می گیره
در ژاپن و کشورهای اروپایی بین ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار در ماه متوسط ۸۰۰۰ دلار یعنی ۴۰ برابر ایران
کار گر ایرانی در ماه ۲۰۰ دلار می گیره و در کشورهای اروپایی حدودو ۳۰۰۰ دلار ۱۵ برابر
در دبی مهندی اهل دبی ماهی ۱۰۰۰۰ دلار می گیره در ایران ماهی ۴۰۰ دلار یعنی ۲۵ برابر
یک ماشین متوسط خارجی در دیگر کشورها ۱۵۰۰۰ دلار است در ایران ۵۰۰۰۰ دلار ۳ برابر
کارگر در ایدان کار کنه در روز کمتر از یک کیلو گوشت گیرش میاد
در کشورهای اروپایی حداقل ۱۰ کیلو گوشت
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
ماشاالله
شما رفتی دیدی
در کشور های دیگر قیمت مالیات چندین برابر ایران است برای انداختن یک نایلون آشغال باید یک دلار بدی تا بتونی آشغالت رو بندازی در سطل های آشغال شهر قیمت برق و گاز و آب هم چندین برابر ایران. و ..... ا
لطفاً فقط نقاط قوت کشور های دیگه و نقاط ضعک کشورمان را نبینیم.
همینه که سطح کیفی آموزش میاد پایین، طرف استاد بعد نمیدونه که نباید با کشور فقیر مقایسه کنه. داداش اونها بمب اتم دارن دلیل نمیشه وضع اقتصادی خوب هم داشته باشن. یه سری به فیلم ها عکساشون بزن بعد متوجه میشی که کشور فقیر و بی منابع برق کمتر هم مصرف میکنه.
این امار ارقام کلا مشکل داره اول این که میزان حدر رفت شبکه برق پوسیده ایران رو حساب نمیکنه که به شدت بالاست دوم این که کشور ما مثلا هسته ای شد که مشکل تولید برق نداشته باشه و برق ارزان تولید کنه و این همه تحریم شد بخاطر همین سوم این که محصولات کم مصرف به خاطر همین تحریم ها وارد ایران نمیشه وا داریم از محصولات اشغال درجه 6 چین استفاده میکنیم که مصرف بالای دارن بعد این که اب و هوا ایران گرم تر کشور های که گفتی هست پس در کل امار که میدی به درد خودت میخوره
مقایسه مع الفارق است
لطفا مقایسه کنید سرانه مصرف برق هر ایرانی را با هر کانادایی
در گوگل هم سرچ کنید میتونید بدست بیاورید
هر کانادایی دو برابر هر ایرانی برق مصرف میکند
استاد سهمیه ای فرمایشی
مقدمه سازی برای افزایش قیمت برق
استاد محترم .لطفا امار برق ایتالیا را اگر دارید بگذارید تا مقایسه شه . وگرنه ادعا که اسان هست . مظافا که بنا به دلایل ریاد از جمله تحریم و ... مصرف دستگاههای برقی جند برابر استاندارد جهانی هست و تقصیر مردم هم نیست و دولت باید در این جهل ساله سیاستگذاری می کرد و نه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
مضافاً
استارت گران کردن قبوض برق............. بابا شما که با مردم رودبایستی ندارین....راحت باشین....
حالا چرا پاکستان ؟؟!! چون جوابتونو قاطع دادند ؟؟ میخاید بگید به خاطر مردمشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
پاکستان اگه قاطع بود جواب آمریکا رو میداد روزی دو تا عروسی رو با پهپاد می برد هوا
فقط برای این چیزا مقایسه بلدین؟ برای حقوق و دستمزد و کیفیت اینترنت و قیمت خودرو و بنزین و ارزش پول ملی و تورم و نرخ بیکاری و ... چرا ساکت میشین؟
ملت پرمصرف و پرمدعا و ناله کن
بسیاری از برق مصرفی این کشورها مستقل از برق دولتی و از طریق برق خورشیدی و ژنراتور مستقل از دولت است
جناب استاد مداح دانشگاه شریف،اولا پیشرفت هر کشور را در مصرف انرژی آن درنظر میگیرند(البته در ایران فرق میکنه)چون طبق گفته کارشناسان صنعت برق در ایران حدود 42%از برق تولیدی در زمان انتقال هدر می رود،مانند بنزین که بخاطر 2برابری مصرف خودروهای بی کیفیت داخلی همواره مردم تاوانش را می دهند حالا بخاطر تولید برق ارزان مازوت میسوزانند و هوا آلوده میکنند وای به حال زمانیکه خودروهای بی کیفیت برقی چینی نیز وارد شود و برای شارژآنها مازوت بیشتری باید سوزانده شود و آلودگی بیشتر ودر نهایت دکترای مداحی همچون شما باز سرکوفتش را به مردم خواهید زد
اولاماکشورثروتمندی هستیم وقابل قیاس باپاکستان که ازنعمات خدادی فراوانی که مابهره مندیم آنهابی بهره هستندماراباپاکستان مقایسه نکنیدبادوبی وعربستان صعودی مقایسه کنیدکه همه چیزشان برقی است ازاستاددانشگاه آنهم دانشگاه شریف بعید است که بدون درنظر گرفتن سایر پارامتر ها زندگی دردوکشورراباهم مقایسه کند یک اختلاس عزیزان اختلاسگرما ازبودجه یک سال بسیاری ازکشورها بیشتر است وبسیاربعید است سطح معیشت وتورم ماراپاکسنان داشته باشد درهرحال امارغلط دادن بمنظوربه کرسی نشاندن عقیده خاص باعث واردامدن خدشه به آبروی امار دهنده میشود
به برادرا بگین ماینرهاتونو خاموش کنید ،مصرف برق کم میشه
دسترسی به انرژی ارزان در ایران یک عادت شده است. بهتر است انرژی به قیمت جهانی عرضه شود و به موازات حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان هم به قیمت جهانی محاسبه و پرداخت شود. در آنصورت تمام درآمدهای دولت صرف تقویت زیر ساخت کشور گردد.
دلایل مصرف بیشتر نسبت به پاکستان: شبکه توزیع برق فرسوده و اتلاف بالای انرژی در آن، وجود مزارع عظیم استخراج بیت کوین با برق رایگان، آب و هوای گرم و بیابانی فلات ایران. ولی کلا مسیولان نگران نباشند، یادمه سه سال قبل هم یک استاد مشابه افاضاتی مبنی بر مصرف زیادتر گوشت در ایران نسبت به پاکستان و افریقا انجام داد که با افزایش فقر و فلاکت عمومی این مشکل ایشان هم بسرعت حل شد و هموطنان کم گوشتخوارارین مردم جهان شدند
وقتی استاد مثلا بهترین دانشگاه ایران ایران اینطوری حرف بزنه دیگه کاملا وضعیت کشور مشخصه، شما باید جاتو با آبدارچی دانشگاهت عوض کنی نحوه استدلال و صحبت بدون تحقیق دقیقا در همون حده
خدایا شکرت چه نوابغی استاد دانشگاه شدن اونم شریف رشته برق !!!!
وسایل برقی تولید ایران هم ۵۰ برابر وسایل برقی پاکستان برق اضافی مصرف می کند گتاه رو به گردن مردم نیندازید .مردم ایران کم مصرف ترین مصرف کننده برق در دنیا می باشند
استاد محترم ای کاش بدانید در کشوری که آب و هوای خشک و بدی داره و تراکم جمعیت در بد ترین نقاط کشوراست انتظار چی دارید
کاش این استادان محترم لااقل یک هفته تجربه زندگی در این کشورها را داشته باشند . البته نه به عنوان مهمان
اصلأ چرا کشور ما با پاکستان و مصر و ... مقایسه میشه، خب شاید اونا کمتر از حد معمول برق مصرف می‌کنند. چرا ایشان با کشورهایی مثل کره جنوبی ، ژاپن ، کانادا ، آمریکا ، آلمان و ... مقایسه نمی فرمایند؟ مصرف سرانه در ایتالیا و انگلیس هم قطعاً از ما بیشتر است ولی چون جمعیت شان کمتر است مصرف کلی شاید اندکی کمتر باشد که ایشان آن را هم نادیده گرفته اند.
جناب استاد سهمیه ای
در پاکستان بعضا تا ۱۰ ساعت روزی در بعصی مناطق برق ندارن..یعنی کمبود دارن..نه اینکه عمدا مصرفشون از ما کمتر باشه..واقعا کیلویی استاد شدی
جناب استاد فروهر فرزانه، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، اگر کمی الفبای اقتصاد را می دانستید، متوجه می شدید که در هیچ کشوری میزان مصرف انرژی بخصوص برق و حتی بنزین مهم نیست بلکه آنچه مهم است ، بهره وری در مصرف انرژی است ( بهره وری از تقسیم میزان انرژی مصرفی بر میزان تولید ناخالص ملی است) وقتی دولت اجازه افزایش تولید ناخالص ملی را نمی دهد مسلماً بهره وری انرژی کاهش یافته ، لذا بجای پرداختن به مقابله با افزایش مصرف انرژی ، بایستی شرایط را برای افزایش بهره وری انرژی سوق دهیم که این کار با افزایش قیمت انجام شدنی نیست بلکه بایستی از راهکارهای عقلانی استفاده کرد.
خوب معلوم ایران برق دارد پاکستان برق ندارد
استاد فکر کنم خراب کردی.
از این همه کامنت حتی یکنفرهم تاییدت نکرده
واقعا چرا؟
جناب استاد در همه جای دنیا منظورم کشورهای توسعه یافته است هزینه های خوردو خوراک و پوشاک مردم بسیار بسیار پایین تر از درآمد و مثلا 10 درصد درآمد آنهاست ولی حامل های انرژی گرون است در کشور ما برعکس است حامل های انرژی ارزان و خوراک مردم گران است . شما قیمت خوراکی ها و مسکن و پوشاک رو کنترل کن و پایین نگه دار ولی حامل های انرژی را گران کن دیگر کسی اعتراضی ندارد و مصرف هم درست و بهینه خواهد شد.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی