بازدید 3212
۳

محکومیت ترامپ به خاطر آزار جنسی

هیئت منصفه دادگاهی در منهتن نیویورک ترامپ را به دلیل دروغ گو خواندن «ای. جین کارول» روزنامه نگار، به پرداخت این غرامت هنگفت محکوم کرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 27 January 2024

 به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هیئت منصفه دادگاهی در منهتن نیویورک، پس از برگزاری ۵ روز جلسه، دونالد ترامپ را به دلیل افترازنی در پرونده آزار جنسی یک روزنامه نگار به پرداخت ۸۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار غرامت محکوم کرد.
 

 این دادگاه ترامپ را به دلیل دروغ گو خواندن «ای. جین کارول» روزنامه نگار، به پرداخت این غرامت هنگفت محکوم کرد.

کارول در دادگاه اظهار کرد ترامپ با انکار تجاوز جنسی، شهرت او به عنوان یک روزنامه نگار صادق و درستکار را زیر سوال برده است.

براساس این گزارش، ترامپ در بیشتر جلسات دادگاه حضور داشت، اما در این جلسه، پیش از صدور حکم به نشانه اعتراض دادگاه را ترک کرد.

وی سپس در پستی در شبکه اجتاعی تروث سوشیال نوشت: سیستم قضایی ما از کنترل خارج شده است و به عنوان یک سلاح سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آمریکا نیست!

کارول ۸۰ ساله نیز پس از ترک دادگاه به همراه وکلایش، در بیانیه‌ای اظهار کرد این پیروزی بزرگ برای هر زنی است که وقتی شکست می‌خورد، ایستادگی می‌کند و این شکستی عظیم برای هر انسان قلدری است که سعی می‌کند زنی را تحت ظلم و فشار قرار دهد.

جین کاورل مقاله نویس سابق مجله الی است. وی در نوامبر ۲۰۱۹ شکایت خود علیه ترامپ را در دادگاه مدنی نیویورک مطرح کرد. وی در بخشی از کتاب خود که سال گذشته توسط این مجله منتشر شد، مدعی شد که او توسط ترامپ در اتاق پرو فروشگاه لوکس برگ دورف در نیویورک در اواسط دهه ۹۰ میلادی، مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

از آن زمان تاکنون بررسی این پرونده به دلیل درگیری‌های مربوط به قانون اساسی به تاخیر افتاده بود و اصلی‌ترین دلیل آن سمت ریاست جمهوری ترامپ و مصونیت سیاسی وی بود.

قضات این پرونده متشکل از هفت مرد و دو زن که نامشان فاش نشده است، ترامپ را به پرداخت ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار غرامت به عنوان صدمه جبرانی از جمله ۱۱ میلیون دلار برای خدشه وارد کردن به شهرت کارول محکوم کردند. ترامپ همچنین باید ۶۵ میلیون دلار دیگر به عنوان جریمه مالی به کارول پرداخت کند. جریمه‌ای که این نویسنده آن را برای بازداشتن ترامپ از بدنام کردن او ضروری می‌داند.

پیشتر در ماه مه سال ۲۰۲۳ دادگاه دیگری ترامپ را به پرداخت ۵ میلیون دلار غرامت به کارول محکوم کرده بود. آن دادگاه نیز ترامپ را در ارتباط با اتهام تجاوز جنسی و بدنام کردن کارول مجرم شناخته بود. اما ترامپ نسبت به این حکم نیز درخواست تجدیدنظر داده و برای این پرونده حدود ۵/۵ میلیون دلار هزینه کرده است.

درخواست تجدید نظر ترامپ نسبت به هر دو پرونده ممکن است سال‌ها طول بکشد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و تاکنون در هیچ یک از این پرونده‌ها گناهکار شناخته نشده است.

محکومیت ترامپ به خاطر آزار جنسی

این در حالی است که دونالد ترامپ روز ۲۳ ژانویه در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت نیوهمپشایر رقیب خود نیکی هیلی را شکست داد و پیروز این ایالت شد.

ترامپ همچنین در ۱۵ ژانویه اولین رقابت درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آیووا برای انتخابات ۲۰۲۴ را به سود خود به پایان رساند و در این میدان مهم انتخاباتی با فاصله چشمگیری نسبت به سایر رقبای خود پیروز شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
:)
والا بنده یه سفر داشتم چند تا ایالت گشتم واقعا خبری نبود پر از فقر و گدا. ایران خودمون خیلی جلوتر از آمریکا رفته تو سی سال هم اقتصادی رشد داشتیم هم نظامی هم رفاه بیشتر شده جاهایی ما دیدیم آب نذاشت تو آمریکا
اتفاقا باید گفت این امریکاست. چون حق به حقدار رسید و علیرغم اینکه ترامپ چهره ای سیاسی و اقتصادی بزرگی است نتوانست رای دادگاه را بخرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی