بازدید 56732

سکه جدید و بدون تاریخ در راه بازار/ رئیس کل بانک مرکزی: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم + فیلم ضرب سکه‌های جدید

فرزین گفت: سکه جدیدی در دستور کار مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و بصورت تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 14 January 2024

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در روز‌های اخیر به دنبال افزایش تنش‌های منطقه و جنگ امریکا و یمن، نرخ ارز بالا رفته است و به دنبال آن، بهای طلا و سکه نیز در بازار تهران افزایشی شده است. تا جاییکه در لحظه انتشار این گزارش، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به روز‌های قبل، افزایش معناداری دارد. نرخ دلار نیز در بازار آزاد در کانال ۵۲ هزار تومان در نوسان است. در این میان، سیاست گذار برای مدیریت بازار سکه، قرار است به زودی افزایش عرضه سکه به بازار را اجرایی کند تا بازار آرام شود.

سکه جدید و بدون تاریخ در راه بازار/ رئیس کل بانک مرکزی: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم + فیلم ضرب سکه‌های جدید

بر اساس این گزارش؛ رئیس کل بانک مرکزی امروز با اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه اظهار داشت: بانک مرکزی به دنبال تعدیل قوانین مربوط به واردات طلای کشور است. همواره تلاش داشتیم ذخایر طلای کشور افزایش یابد. اقدامات اخیر باعث افزایش ذخایر ارز و طلای کشور شد. تصمیم جدید ما این است که از چهارشنبه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه شود.

فرزین با اشاره به حضور در مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی گفت: سکه جدیدی در دستور کار این مرکز است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.

افزایش عرضه طلا به بازار

 

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: از امروز عرضه طلا به بازار افزایش می‌یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود. به گفته فرزین: بانک مرکزی به عنوان بازارگردان در مرکز مبادله ارز و طلا فعالیت خواهد کرد و هم در طرف عرضه و هم تقاضا برای مدیریت بازار حضور خواهد داشت. 

تعداد بازدید : 2295

 

فرزین با تأکید بر اینکه سکه‌های جدید بانک مرکزی با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم، فعلا با ضرب سکه تمام کار را شروع می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مرکز مبادله ایران بستر مبادله طلا هم هست و برنامه بانک مرکزی تقویت این مرکز است، گفت: فعلا قصد عرضه شمش در مرکز مبادله را داریم. مقررات این کار در روز‌های اخیر نهایی شده است، اگر بخواهیم سکه هم عرضه کنیم در آینده تصمیم گیری می‌کنیم.

 

چگونه شمش طلا از مرکز مبادله بخریم؟

سکه جدید و بدون تاریخ در راه بازار/ رئیس کل بانک مرکزی: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم + فیلم ضرب سکه‌های جدید

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از عرضه شمش در مرکز مبادله ایران خبر داد و گفت: عرضه شمش در مرکز مبادله از طریق سامانه و حراج حضوری خواهد بود.

سعیدی بیان داشت: اولین جلسه حراج به شکل حراج حضوری روز چهارشنبه انجام می‌شود. شمش‌ها به صورت یک کیلویی عرضه می‌شود و عرضه کنندگان تمام افراد از جمله واردکنندگان طلا از طریق رفع تعهد ارزی خواهند بود.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران تصریح کرد: متقاضیان طلا نیز رسته تولیدکنندگان در صنف جواهر و بانک‌ها هستند و همچنین بانک مرکزی نیز به عنوان بازارگردان در طرف عرضه و تقاضا حضور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: حراج در گذشته از طریق بانک کارگشایی انجام می‌شد، اما از این به بعد، مدون و با مقررات از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه خواهد شد.

سعیدی عنوان کرد: قیمتی که در مرکز مبادله مبنای مبادلات طلا خواهد بود، عرضه و تقاضاست و مبادلات بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران ابراز کرد: حراج‌ها نیم ساعته خواهد بود و در هر روز ۵ حراج نیم ساعته خواهیم داشت که در ساعت ۱۷ هر روز آگهی عرضه طلا در روز بعد منتشر خواهد شد. قیمت معاملات طلا در مرکز مبادله به قیمت‌های روز نزدیک است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران تصریح کرد: در حال حاضر، عرضه‌های خرد از طریق اتحادیه‌ها انجام خواهد شد و در مرکز مبادله عرضه خرد نخواهیم داشت. برای تقاضای خرد نیز معاملات گروهی از طریق اتحادیه‌ها در نظر گرفته شده، بدین صورت که چندین خریدار خرد با یکدیگر در قالب یک گروه طلا خریداری می‌کنند.

سعیدی در پایان تاکید کرد: هدف از عرضه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، جلوگیری از قاچاق و استفاده از طلا برای صنعت است تا حتی اگر خروج طلا صورت می‌گیرد، به صورت صادرات جواهرات و با ارزش افزوده باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶۲
این همه طلا داریم پس چرا ملت بدبختند ؟.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
دشواری؟
ما دشواری نداریم
همه چی عالیه
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
سکه ۳۴ میلیون را رد کرده و آقایون دوباره روی به کارهای نمایشی اوردند
استاد فرزین چرا حراج ربع سکه های بانکی تان متوقف شد و تازه پارسال خود بانک مرکزی ربع هایش را بالاتر از بازار طلا میفروخت
پارسال دلار که ۵۸ شد با دستور و کارهای نمایشی اوردید روی ۴۹ تومان منتهی همه اش فیک و نمایشی است
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
استاد فرزین:اقدامات اخیر باعث افزایش ذخایر ارز و طلای کشور شد
حراج طلای کشور باعث افزایش ذخایر بانک مرکزی است؟؟؟؟؟؟

مسول گردشگری میگوید پارسال تا حالا تمام شغلهای گردشگری در اثر نبود گردشگر نابود شده اند
وزیر ارشاد ادعا می‌کند پارسال تا الان یک میلیون از خارج آمده اند تماشای کنسرت

تناقض تناقض
رییس آماتور بانک مرکزی اسم حراج را می‌گذارد افزایش ذخایر طلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
دلیل آن تتر است.
دیگه کاغذی نیست
هرج و مرج واقعی
در بازار رمز ارزها و صرافی های یک شبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کدام دفعه با حراج سکه قیمت سکه پائین اومد ؟ قیمت دلار رو دریابین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یک وزیری هم گفته به هر طرف نگاه میکنیم رونق کسب و کارها را میبینیم مردم هم اینقدر شاد و خوشحال هستند که چکاوکان برایشان میخوانند و زیر درختهای گیلاس کنار آبهای روان بر تخت ها لم داده اند و وکباب بره و برنج معطر ایرانی و دوغ اب علی میخورند اخه بنده خدا من کاسبم سه روزه نیشستم تو مغازه دونفر بیشتر نیومدن با بیست ملیون اجاره و کلی خرج دیگه فروش سه روز من دو ملیون هم نشده بقیه همکاران هم همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
بدبخت!
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
آقای فرزین به نظرم آهنگ پرسپولیس قهرمان را بازخوانی کن
ناشناس
| Finland |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
مازیار عزیز طلا هست مال مردم نیست مال خودی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
البته بدبخت نيستند. بيچاره اند!
یک مسله را اگر اقتصاددانان ایران و جهان حل کنند بسیار جالب خواهد بود
ارزش کل سهام بانک آینده از فقط یکی از دارایی هایش که ایران مال است و 255 همت توسط گزارش کانون کارشناسان رسمی دادگستری قیمت گزاری شده کمتر است ! چطور این معادل را حل می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
وارزش کل بدهی های بانک آینده از هر دو بیشتر
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
بدهی مربوط به دلار با قیمت های خیلی پایین هست و قابل مقایسه با ارزش روز این ملک نیست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
شما وام بگیرید بدهکار می شوید ولی در ازای آن یک دارایی دارید که با قیمت روز محاسبه می شود این تنها یک ملک تجاری بسیار بزرگ است ... 50 درصد مشهد مال واقع در خیابان سجاد مشهد همت !!!! فرمانیه مال 32 همت ...
عجب . در زمان روحانی و با ریاست سیف هم همین کار انجام شد و بعد از برکناری متهم شد به خالی کردن ذخایر طلای کشور ولی حالا....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ظاهرا میخواهند همون اشتباهات را تکرار کنند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
20 هزار سکه در روز، میشه 15 میلیون دلار در روز، که رقمی حساب نمیشه،
در اصل اگر بانک مرکزی این کار رو انجام بده، به نوعی جمع کردن نقدینگی ریال از بازار هست.، که خودش کنترل کننده تورم خواهد بود.
اما اگر مافیای خودروسازی اجازه میداد واردات خودرو حتی با دو برابر قیمت جخهانی انفاق میوفتاد، بهترین روش برای کم کردن نقدینگی برای دولت بود، چون خودرو دارایی سرمایه ای نیست و بعد از 20سال ارزش خودشو از دست میداد و مستهلک میشد
تو دوره بایدن که اینجوریه اگر ترامپ بیاد چه جوری میشه ؟ خیلی دوس دارم ببینم این آقای فرزین با این همه ادعای فضلی که میکنه تو دوره ترامپ چه طور میخواد نرخ دلار را ثابت نگه داره :)
یعنی در سال ۹۷ که دولت قبلی همین عمل را کرد توطئه و فتنه ای درکار نبوده ؟
فعلا که این خبر تاثیری نداشته، نرخ ها کماکان صعودی ست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
فکر کردی مگه تاثیری خواهد داشت؟
به هیچ دردی نمی خورد این کار
جز حراج طلای مملکت
مثل این می ماند خودرویی مثل پرشیا که گران میشود دولت وارد عمل شود و بگوید من یک پرشیایی (پرشیا سال ۷۰۰ میلیون شد امروز) میدهم مثل همان پرشیا بدون سپر و رینگ و کلیتش خودرویرشیا است فقط چند ایتم ندارد
مگر میشود سکه مملکت بدون سال ضرب باشد و خلاف مقررات پولی و مالی تایید مجلس و شورای نگهبان است
سازمان بازرسی وارد شود
تکرار نسخه دولت قبل و حراج سکه
با این همه ثروت برای چی ملت در فقر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
فقر! مگه داريم؟ شما را به اتهام نشر اكاذيب بايد آويزان كنند
اقای فرزین دست از کارهای نمایشی بردارید
گران نشدن دلار خود خودتان هم میدانید نمایشی بیش نیست
کسری بودجه وحشتناک
تورم ۵۰ درصدی
رکود تورمی
انتخابات مجلس
نوسانگیری عوامل بانک مرکزی
میگوید وضع اقتصاد چگونه است
بازار مشکل کمبود سکه ندارد و الکی طلای مملکت را نابود نکنید
فرزین خان یکی ازدلایل افزایش قیمت سکه سرازیرشدن سرمایه های سرگردان مردم است.وقتی با قانونی برخلاف اصول اولیه اقتصاد سوددستوری برای بانکها تعیین میکنید که نقض ونفی تعدد بانکهاهم هست بجای اینکه بگذارید بانکها باهم رقابت وسودش به مردم برسد همین میشود.اگر کمی سواداقتصادداری مثل زمان مرحوم نوربخش بانکها را (که آنزمان این تعدادهم نبودند) در نحوه جلب مشتری دستشان را بازبگذارید تا رقابت شکل گیرد وبانکها سرمایه های مردم راجلب ودر خدمت اقتصادمملکت بگیرند نه مثل حالا که همه پولشان را ازبانک بیرون کشیده دنبال دلالی افتاده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
اینکار غیرمنطقی بانک مرکزی دریکی دوسال اخیرباعث رشذقارچ گونه صندوقهای سرمایه گذاری مجهولی شده که خدا بخیرکند
جالب است. در همه فرهنگ ها تاریخ ضرب یکی از عناصر هویتی سکه است. باز هم دنیا را مبهوت کردیم؟
بهتربود وزن سکه را هم تغییرمیدادیدمثلا دقیقا 9گرم تا اصولا سکه های فعلی که علیرغم وزن یکسان به دلیل دلال بازی به چندنوع تقسیم شده اند به قیمت طلای معمولی برمیگشتند.حذف تاریخ کارخوبی است منتها بشرط بالا و اعلام اینکه سکه رسمی همین سکه های جدیدبدون تاریخ است.اینکارتاحدودزیادی دلال بازی را ازبین میبرد
هزاران درود به شرف آقای فرزین ریاست محترم بانک مرکزی که با این اقدام بموقع دست سوداگرن را از این بازار کوتاه و باعث آرامش خواهند شد . انشاالله در مورد ارز هم اقدامی عاجل مبذول نمایند .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
خوش به حالت. راحتی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
خوش بحال فرزین که رئیس خوشگلترین ساختمان ایران شده
یکی به این بابا بگه الان مشکل سکه نیست بلکه قیمت دلاره
راست میگی تورم رو بیار پایین سکه می خوام چکار
دلار رو گرون کن طلا رو گرون کن به ملت بفروش بعدش ارزون کن از ملت بخر
کلاهبرداری غیر از اینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
شعبده بازيه مثلا
شک نکنید که داره گرون میشه !
این دوستان رو هرچی دست می زارن، گران میشه !
کی ثبت نام می کنند
قیمت دلار کنترل بشه تب تورمی میخوابه وسکه و طلا هم نمیتونن زیاد اوج بگیرن
این کلاس ابتدایی ها بودن که ریاضی ضعیف بودن به فارسی می چسبیدن جکایت بانک مرکزیه .تورم رو نمی تونه بیار پایین به کار های ساده می پردازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
دانش آموزها دارند خودکشی می کنند
اطفال کم سن وسال
با این مملکت چیکار کردید
فرزین خان برای شما تورم فرق نمی کند .اینقدر سکه را با پشتوانه می زنید ؟!!
این رییس بانک مرکزی نمی دون که گرونی سکه خود معلول تورمه
خوب بلد شديد با حرف درماني موقت جلوي رشد سكه و طلا را موقت بكيريد فردا پس فردا دوباره جند برابرة از اين حرفها قديمي هاي شما زياد گفتند مردم ديكه باور ندارند
باید توان ضرب سکه را درروز به یک میلیون عدد برسانیم تا هم نیاز جامعه را برطرف کنیم و هم قیمت را کنترل کنیم در ضمن بوسیله فروش سکه می توان پول درگردش در جامعه را کاهش و تورم را کنترل کرد ۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
اصلا بايد سكه را بكنيم پول رايج مملكت
بهتر است بانک مرکزی سکه ها را مانند سکه گرمی پلمپ شده به بازار عرضه نماید تا شائبه تقلبی بودن و غیر بانکی بودن سکه از بین برود
پس از این به بعد در بازار چهار نوع قیمت داریم : سکه بهار آزادی ، سکه امامی قبل از 1386 ، سکه امامی 1386 و سکه جدید
با کاهش ارزش ریال نسبت به دلار شاهد افزایش رونمایی از طرح های عجیب و البته فیک زیادی خواهیم بود. حتی شاید پول های کره جنوبی مجددا ازاد شوند
باید حقوق ده میلیون تومانی تمام رزیدنت ها قطع گردد تا بدین طریق تورم کنترل شده و سکه دوباره به زیر 1 میلیون برورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
رزیدنتهای بیچاره. با اون حقوق کله گنجشکیشون
امیدوارم تو زندگی اینجوری پول در بیارین...

یک عده تو این مملکت هر روز اینجوری پول در میارن.....
چرا ..نگهداری از .طلا. برا پشتوانه پول ...و قدرتمند کردن. پول کشور نمیکند
دوباره سکه فروشی ..!!!.... دوباره. تورم. ... دوباره ..بی تدبیری ....
بسه. مردم رو ..بیچاره کردید
خوب. به جای این کار .. رونمایی. از اسکناس. با پشتوانه. واقعی. طلا ..برا تجارت کنید. تا کشورهای دیگه قبول دار یه پول درست از ایران باشند .. بسه بی کفایتی
اينها دلشون نمياد كه طلا فروش ها ، پول مردم را بخورند

مي گن خود دولت بخوره !
گران شدن طلا و بیت کوین و دلار شرایط جهانی است و ربطی به وضعیت ایران نداره همه اقتصاد دانهای برتر دنیا این افزایش رو در جهان اعلام کرده بودند
وقتی اینا اینجوری به دست و پا زدن میفتن که بگن اوضاع آرومه یعنی یه تورم وحشتناک در راه هست
اولین رئیس بانک مرکزی که دیدم همین فرزین دمت گرم بازار تو دستش نمیزاره دلال اب بخوره
بحث جمع کردن نقدینگی است و کسب در آمد برای دولت
اقدامات بی حاصل
سکه تازه از دستگاه در اومده بدون گردش چرا اینقدر کثیف و چرکه؟ مگه میشه سکه یامکی اینقدر بی‌کیفیت؟
تورم آنچنان که فکر مینی اتفاق نمی افته وروال طبیعی در جریان است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست