بازدید 37558
گمانه زنی روز گذشته تابناک اقتصادی تایید شد؛

حذف بی سروصدا از لیست یارانه بگیران ۳۰۰ هزار تومانی؛ چه کسانی به گروه میلیاردر‌ها رفتند؟

اولین یارانه زمستانی دولت در سال جاری با طعم حذف برخی یارانه بگیران همراه شده است. این در حالی است که پیشتر معاون وزیر رفاه گفته بود: کسی از یارانه‌بگیران حذف نمی‌شود مگر اینکه جزو ۵ درصد درآمدی بالا باشند.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 13 January 2024

حذف بی سروصدا از لیست یارانه بگیران ۳۰۰ هزار تومانی؛ چه کسانی به گروه میلیاردر‌ها رفتند؟

روز گذشته تابناک اقتصادی در گزارشی به احتمال حذف برخی از مشمولان یارانه نقدی پرداخت و نوشت با توجه به اینکه برخی از یارانه بگیران در سه ماه اخیر از عدم واریز یارانه نقدی گلایه دارند، باید مسئولان سازمان هدفمندی و همچنین وزارت رفاه، نسبت به این دغدغه و نگرانی مردم واکنش نشان دهند و شفاف سازی کنند.

این در حالی بود که در گزارش مذکور اشاره شده بود: گروهی از مردم به عدم واریز یارانه نقدی در حساب بانکی مربوطه اشاره می‌کنند، این در حالی که مستندات استعلام آن‌ها از پایگاه my.gov.ir حاکی از عدم تغییر در وضعیت سابق و تداوم مشمولیت در بحث واریز یارانه نقدی است. برای مثال، برخی از تصویر با این مضمون "هموطن گرامی، آقا... شما در حال حاضر در فهرست مشمولین دریافت یارانه قرار دارید، لذا نیازی به ثبت نام مجدد شما نمی‌باشد" خبر می‌دهند، در حالی که طی دو روز اخیر یارانه نقدی به حساب آن‌ها واریز نشده است.

گروه دیگر نیز مستقیم به عدم واریز یارانه نقدی در دی ماه اشاره کرده اند. در همین راستا یکی از مخاطبان در تماس با یکی از خبرگزاری ها، با اشاره به اینکه سرپرست خانوار ۴ نفره و ساکن حاشیه جنوبی تهران است، به موضوع قطع یارانه دی ماه اشاره کرد و گفت: درامد ماهیانه وی نسبت به ابتدای سال تغییری نداشته است؛ بنابراین گمانه زنی‌ها حکایت از احتمال حذف برخی افراد از لیست یارانه نقدی داشت. تا اینکه امروز سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفتگو با تسنیم این موضوع را تایید کرد و گفت: در این مرحله اختلالی در واریز یارانه نقدی وجود نداشته و پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از طریق سیستم بانکی مطابق فهرست‌های جدید انجام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه بر اساس دهک‌بندی صورت‌گرفته توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی تعدادی از مردم در دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند، گفت: تعدادی که پیش از این و تا آذر ماه سال جاری در صف یارانه‌بگیران قرار داشتند، بر اساس فهرست جدید اعلامی وزارت کار از دریافت یارانه نقدی حذف شدند.

خبرگزاری فارس نیز در این باره نوشت: پیگیری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی است، با اجرای طرح صدک بندی، در دی ماه امسال تعداد ۱۶۰ هزار تن در حدود ۶۰ هزار خانوار به دلیل قرار گرفتن در دو صدک پر درآمد در دهک ۱۰ از دریافت یارانه حذف شدند.

بنابراین صحبت‌های این مقام مسئول در سازمان هدفمندی، نشان می‌دهد سیاست‌های جدید وزارت رفاه در زمینه جابجایی افراد بین دهک به مرحله اجرا رسیده است. به بیان دیگر، در اوایل آذرماه، علیرضا عسکریان معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفته بود: تعداد وسلیه نقلیه، کیفیت خودرو، حقوق افراد خانواده، داده‌های بانکی براساس اطلاعات شاپرک، هزینه خانوار، درآمد افراد، سود بانکی، تراکنش‌های ساتنا، پایا، درآمد بورس، سفر خارجی افراد به صورت معدل در پایگاه رفاه ایرانیان بررسی و براساس آن وسع خانوار در دهک‌ها و سدک‌های جامعه قرار می‌گیرد.

معاون وزیر رفاه با اشاره به اینکه پایگاه رفاه ایرانیان یکی از بهترین پنجره‌های واحد کشور محسوب می‌شود که براساس آن افراد تحت پوشش کمیته امداد بهزیستی و بنیاد شهید در مورد حمایت افراد از آن استفاده می‌کنند و تحلیل داده‌ها صورت می‌گیرد، گفته بود: در حال حاضر صدک‌بندی افراد انجام شده، اما کسی از یارانه حذف نمی‌شود و هر شش ماه یک بار که داده‌های جدید اعمال می‌شود، افراد بین صدک‌ها و یا دهک‌ها جابه‌جا می‌شوند و هر که در دهک ۱۰ قرار می‌گیرد، خود به خود از یارانه حذف می‌شود. البته در دهک ۱۰ نیز ابتدا همه حذف شده بودند، اما بعد از اعتراض یارانه‌ای تعدادی از آن‌ها به یارانه‌بگیران اضافه شدند.

عسکریان تاکید داشت: کسی از یارانه‌بگیران حذف نمی‌شود، مگر اینکه جزو ۵ درصد درآمدی بالا باشند. در حال حاضر افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و در دهک‌های یک تا سه کم درآمد هستند، قبلاً میزان صحت آن ۶۳ درصد بود که الان به ۹۰ درصد رسیده است.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آن مقطع اظهار داشت: قانون به ما می‌گوید دهک‌های ۸، ۹ و ۱۰ باید از یارانه حذف شوند، اما در عمل فقط دهک ۱۰ را حذف کردیم و اگر قرار بود کل افراد این دهک حذف شوند، باید ۸.۵ میلیون یارانه بگیر حذف می‌شدند، اما بعد از اعتراض آن‌ها فقط ۵.۵ میلیون نفر از دهک پردرآمد ۱۰ حذف شدند. به نظر من، باید گفت‌وگوی جدی بین دولت و مردم صورت بگیرد و تعدادی از افراد دهک‌های بالا، داوطلبانه از یارانه انصراف دهند تا مقدار بیشتر یارانه به دهک‌های کم درآمد برسد و در واقع در یک کار خیر به نفع فقرا از یارانه کنار بروند.

بنابراین با توجه به صحبت‌های معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تاکید سخنگوی سازمان هدفمندی، مبنی بر حذف برخی یارانه بگیران به دلیل فهرست جدید اعلامی وزارت کار، می‌توان نتیجه گرفت که در کمتر از سه ماه تا پایان سال، دولت برای حذف گام به گام برخی از یارانه بگیران، آستین همت بالا زده و مترومعیار این کار را هم بر عهده خروجی پایگاه رفاه ایرانیان گذاشته است. به گونه‌ای که حالا یارانه بگیران ماه‌های قبل که به ازای هر نفر مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در ماه دریافت می‌کردند، از این ماه در دهک ثروتمند و میلیاردر جامعه قرار گرفته اند و احتمالا باید برای پرداخت مالیات خودروی میلیاردی و خانه لوکس هم آماده باشند. هرچند بسیاری معتقدند هیچ گونه تشابه مالی با طبقه مرفه جامعه ندارند و چه بسا به دلیل دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در حساب بانکی، به عنوان دهک ثروتمند شناخته شده باشند! در هر صورت باید منتظر گلایه و انتقاد بسیاری از حذف شدگان یارانه‌ای باشیم و در مقابل ضرورت دارد که وزارت رفاه و مسئولان مربوطه نسبت به ابهامات یارانه ای مردم، شفاف سازی کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹۰
من کسی می شناسم که فرزندانش اروپا زندگی می کند خودش وضع اقتصادی بسیار خوبی دارد یارانه هم می گیرد فلسفه اینها این است که این پول متعلق به همه مردم است و هرکس باید دریافت کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
تازه هنوز انتخابات نشده بعدش جالب میشه
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ناشناس 22:05
آفرین، دقیقاً بعد انتخاب چه پوستی از ملت بکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
قرار بود کسی حذف نشه ولی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
پدر و مادر من بازنشسته آموزش و پرورش هستند با حقوق بازنشستگی 10 -12 میلیونی. یارانه اشون بیش از 1 سال پیش قطع شد. اعتراض هم زدیم برقرار نشد. دارایی خاصی هم ندارن به جز خونه ای ک توش زندگی میکنن
نکنه با ماهی 20 میلیون حقوق 2 نفری جز 5 درصد بالا هستن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ملاک، درآمد خانوارها و انطباق آن با هزینه ها نیست بلکه دهک بندی و صدک بندی است. به عبارت دیگر ده درصد افراد بالای جامعه جزء دهک اول محسوب می شوند. حال هر سال که می گذرد تورم بیشتر و قدرت خرید مردم کمتر می شود اما کسی که نسبت دو سال پیش قدرت خریدش یک پنجم شده چون اکثرا همین وضعیت براشون پیش آمده همچنان جزء دهک بالا تشریف دارد
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
شماکه این مطلب رو نوشتی نمیدانی که آنچه تحت عنوان یا رانه میدهند حقی است که به دلیل گران کردن بنزین و جلوگیری از قاچاق آن به مردم پرداخت میشود . مجلس تقلب کرد و اسمشو گذاشت یارانه و طبقه اجتماعی و اقتصادی افراد درمورد حقشون تاثیری ندارد
ملت دارن روز بروز فقیرتر میشن و وارد دهک های داغون تر میشن. اونوقت دارن کسری بودجه شونو از جیب مردم فلک زده بر میدارن.
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
یارانه بگیر کم میشه
تورم بالای ۵۰ درصد
افزایش مالیات
اونوقت یه خبر بالاتر حرف از مشارکت حد اکثری است
نمیدونم شهروندیم یا برده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
دولت به اصطلاح مردمی!!! رئیسی.....
اولش قرار بود یارانه در قبال آزاد شدن نرخ حامل های انرژی و به همه داده بشه، بعدش دبه کردند مثل همیشه
جالبه اونقدر تورم رو بالا بردن که خونه چهل متری جنوب شهر بشه میلیاردی و بگن شما میلیاردری و یارانتو قطع کنن میلیارد کسیه که یک ماهه یک میلیارد در میاره نه خونه چهل متری که ده سال پیش چهل میلیون قسطی خریداری شده الان شده دو میلیارد و هیچ درآمد و سودی هم برای صاحبش نداره بفروشه هم باید بره مستاجری
به خاطر ۳۰۰ هزار تومن این مردم حاضرن اطلاعات و هویت و حیثیت خودشونو به باد بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
مگه فقط یارانه هویت رو لو میده؟ گواهی نامه کارت ملی حساب بانکی اینارو نداری؟
زمانیکه بررسی صدکی یارانه مطرح شد تردیدی وجود نداشت که برای حذف تدریجی یاران بگیران است!
دهک دهم هم جزو فقرا هستند!
وقتی فردی بازنشسته با 5 سر عائله و مستأجر که توان خرید خانه را ندارد در دهک دهم قرار میگیرد و در زمره ثروتمندانی که با یک اراده می توانند چندین خانه و خودرو و... بخرند پس قطعاً بقیه 9 دهک دیگر هم می توانند به جمع ثروتمندان به پیوندن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
منتظر هزارک هم باش.
نهایت یک هزارم جمعیت یارانه می گیرند.
این اقدامات برای مشارکت بیشتر مردم تو انتخابات شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
:-)
سلام ما ک ن خانه ن ماشین ن یک ریال حساب بانکی داریم چرا نریختن یارانه وکالابرگ رو کسای هستن ک دوتا ماشین چندتاخونه دارن این یارانه رو دریافت میکنن ما ک کارگریم بااین اوضاع اقتصادی این چندرقازم نریختن
بنده کارگرم برام یارانه نریختن با3فرزند یکی هم عقده برای کسی که من کار میکنم یارانه ریختن ‌‌کجاش عدله
من خودم مستاهجر بی ماشین کارگرساختمانی اونم کارگرگذر یارانه ماراهم نریختن
معلوم نیست بر چه اساسی یارانه پرداخت می‌کنند به خدا شوهر و دخترم مریض هست ماهی هشت و نیم میلیون درآمد شوهرم هست بااینکه نه ماشین داریم نه خونه ولی تودهک ششم هستیم هر ماه فقط سه میلیون واسه خورد و خوراک ودواودرمان پول میمونه در حالی که برادر شوهرم کارمند هست و ماشین هم داره دهک دوم هست
والله بالله تالله بازنشسته درآمد میلیاردی ندارم حتی توان تعمیر سرویس بهداشتی ترکیده منزل راندارم م خودرو پانزده ساله دارم از دوسال قبل بنده را متمول ثروتمند میلیاردی تشخیص دادند خیر نبینید.
بد نیست پول ۴۰۰ گرم گوشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
۳۰۰ گرم گوشت گرم
خدایی این چه وضعشه من همه خرج خونمون و خرج بچه هام ازاین یارانه هست پس چرا قطعش کردین
بجای اینکه اضافش کنید رفتید اونو قطع کردین?????
نمیدونم چی از جون مردم میخوان ،هر روز یک مسخره بازی در میارن
با ۳۰۰ هزار تومان همه میلیاردر شدنند ولی شما دزدها بلا اختلاس سه ونیم میلیارد دلار فقر
بابا مسقره ها باید به همه یارانه بدید مردم این کشور هستند حتی اونا که خارج از کشور هستند
من مسنجر ماهی 4000000کرایه میدم حقوقم ماهی9 تومان چجوری ثروتمندان پردرآمد یارانم قطع کردن
من کسی رو‌میشناسم کانادا زندگی می کنه ،کلی هم ارث پدری داره هم داره، اینجا کمک دولتی می گیره ، هم تو ایران یارانه
طرف ماشین داره بچه هاش ماشین دارن هر کدوم یه مغازه هم داره کمیته امدادیه جز دهک اول تا سوم بخدا که دولت مخش تاب برداشته برید به خونه های مردم سربزنید هر کسی داشت یارانه اش رو قطع کنید والا کسیکه ده تومن در میاره زیر خط فقره یعنی دویست دلار درامد توی یه ماه با زن و بچه مستاجری و بدبختی
من یک خانواده ۶نفره هستم. بازنشسته آموزش و پرورش هستم. تنها خودم حقوق میگیرم. مستاجر هستم. توان پرداخت اجاره در تهران را نداشتم و در اطراف کرج در یک منطقه محروم مستاجر هستم. تنها درآمدم همین حقوق ناچیز بازنشستگی است که اکثر آن هم بابت قسط وام ها کم میشود. فقط یک خودروی سمند دارم هیچ چیزی ندارم. خوب قضاوت کنید من در کدام دهک هستم که این دولت همین خرده یارانه را هم قطع کرد.
شوهر منم کارگر ه روزی ۳۰۰ میگیره یارانه ام ۳۰۰ نامردی واقعا
دارید دروغ میگن شما ۵ درصد رو یارانه دادن و ۹۵ درصد دیگه رو قطع کردن ،،در ضمن برنامه شما و کالا برگ هم ندادن ،،۰۲۱۶۳۶۹تماسبگرید حداقل ۱۰۰ نفر در صف انتظار هستید پس یعنی یارانه و کالا برگ واریز نشده
اگر داشتن حق اولیه انسان یعنی سر پناه از منظر این دولت انقلابی یعنی قشر مرفه بودن که ای وای بر ما که آینده خود را به چه کسانی سپرده آیم
با درآمد زیر ده میلیون،بدون خانه،بدون ماشین،در دهک هفتم قرار گرفتم،با لطف دولت رییسی!!! این ماه یارانه ام قطع شده.این در حالیکه فامیل بنده با داشتن آپارتمان ۱۷۰ متری نوساز و ماشین میلیاردی و ویلا شمال،یارانه دریافت میکند
من راننده تاکسی هستم درآمدم از همین ماشین غراضه هست که منزلی اجاره ای دارم ودیگر هیچ یارانه منم قطع شده
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
آفرین درست گفتین ما هم داریم در فامیل ویلا خانه ودو تا ماشین در دهک اول است
باسلام من کارمند هستم با درآمد مشخص فقط یه خودرو ال نود دارم بدون صحت سنجی زدن دهک ده یعنی پنج درصد ثروتمند آخه این درسته ؟ هیچکس هم پاسخگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ناقلا
کارمند بانکی
ماشینتم الان یک میلیارده.
یارانه هم میخوای بتیری؟؟.
این دیگه چه وضعشه من خانواده۵نفره هستیم هیچ ماشینی هم ندارم حقوق آنچنانی هم ندارم هرکجامراجعه کردم میگن سایت قعطه وهیچ سامانه ای هم نیست برای اعتراض واقعا انصاف نیست خانواده ۵نفره
والا ما که نداریم همین 300 تومن هم از ما بگیر. گدا چه یه نان بهش بیدی یا ازش برداری هیچ فرقی به حالش نمیکنه رییس محترم هدفمندی یارانه ها من کارگر که به پولداری شما نمی رسم ولی الهی شما از بی پولی و فقر به من کارگر برسی که ببینی 300 تومن برای من کارگر چقدر ارزش داره هی هر روز میگی یارانه ها قطع کنم یا کم کنم چطوره تو مناظره یارانه هر نفر میگین دومیلیون تومن میشه بیدی ولی بعدش 300تومنم از ما میگیری ای خدا جان ما را بگیر که لااقل شرمنده زن و بچه نباشیم دیه الهی گرگ بیابان هم کارگر نشه هر کاری بهتر از کارگری هس حتی خرید نون خشک والله بخدا
این پول در عوض حذف ارز ترجیحی و چهار و دویست بود، و گران شدن کالاها، نباید حذف بشه و حق همه هست
یارانه غربگداها و حامیان تحریمگران قطع میشه ربطی به دهک بندی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
با افتخار تمام گدای صداقت و راستی و درستی هستم بدون حقوق و مزایا و جیره و مواجب و یارانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
درود به شرفت ۰۹:۳۹
دست تون دردنکنه بابات اینگه یارنه من بدبختم قطع کردین من نه ازخودم خونه دارم نه ماشین نه بدن سالمی دارم که برم کارکنم کمره همش پلاتین منی که به امیدفردای بهتر توتمام انتخابات شکرت کردم فقط یک کلمه میگم من متصفم برای خودم وازتمام مردم ایران برای برگه رایم عضرمیخوام منوببخشید
سلام دوستان. گله مند نباشین. مهم. یارانه نیست. اصلا یارانه به چه درد میخوره مهم. رای دادنه.

گلهای. من. صفهای رای رو.پرکنین. نگران اسلام باشین که درخطر شمانگران پولید. وای برشما. صف خالی شه. جهنم. بدنبال شماست


به خودتون رحم کنین. ازالان وایسین تونوبت رای دادن

دولت هم یارانه تونو قطع میکنه همین. ای نگرانی. نداره اونقد. افرین دلبندانم. نظام درخطره. و جهنم بدنبال سوزاندنتون. بهشت هم. برای اقا زاده هاس. رای بدین. تا برزخ براتون بمونه. ممنون
چرا یارانه ی مردمی که هزینه ی خورد خوراک خانواده از طریق همین یارانه است رو قطع میکنید .زورتون به کله گنده ها نمیرسه ودیوار کوتاه تر از کارگر هیچ وقت نیست وصدایی هم در نمیاد
دولت اگر مرده تمام کسانی را که طی این یکی دوسال دنبال خرید دلار وسکه وخودروهای انچنانی وتو پارکینگ انبار کردن لیستشان را در بیاورد ویارانه انها را قطع کند ؟
کلیه نمایندگان ووزرا وتمامی روئسای بانکها ومعاونین وتمامی بنگاه داران وموبایل فروشان وتجار را قطع کند ؟.
اولا همه از ثروت این کشور سهم دارند و شما اول در ازای گران کردن کالاها پول یارانه را دادید که ادعا کردید به دور از عدالت است کسی که بیشتر کالا مصرف می کند بیشتر یارانه کالا بگیرد،کلی توی تلویزیون امدید و گفتید که با پول یارانه می شود بیمارستان و جهیزیه درست کنید که هیچکدوم انجام ندادید ،حالا یارانه مردم قطع کردید بدون توجه به تعداد خانوار ،خانواده ۶ نفره را به ازای افرادش وسعش دید .اقا حالا که شما تبعیض می زارید از اعطای ثروت ملی عملا تکلیف را از خانواده هایی که یارانه نمی گیرند برداشتید .ایا فرزندان ما به سربازی نخواهند رفت،ما رای نخواهیم داد
یکی (احمدی نژاد) پل می سازه تا مردم راحت عبور کنند و دیگری پل خراب می کنه تا مردم نتونن عبور کنند
یکی رضایت خدا را جلب می کنه و دیگری خشم خدا را
این تفاوت خوب و بد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
چرت نگو عمو. این یارانه یادگار همون بشره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
لعنت به اون تحفه هزاره سوم ..گداپروری وبدبختی ها ودزدی های کلان از زمان ان خیر ندیده شروع شد .n
لیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
هرچی آتیشه از گور اون احمدی نژاد بلند میشه
یارانه من بازنشسته که جز حقوق کم بازنشستگی درآمد دیگری ندارم به خاطر داشتن خودروی پانزده ساله حذف شده بخدا انصاف هم چیز خوبیه طرف پولشو داده طلا خریده ذخیره کرده یارانه میگیره چون من پولمو دادم خودروی دست چندم خریدم و دارم مالیات و بیمه و هزینه نکهداری پرداخت میکنم پردرآمد حساب میشم
یارانه مال همه مردم کشور هست و همه از نفت سرزمینشون سهم دارند . یا همه یا هیچ کس
خواهشا کسی اینجا عجز و ناله نکنه و همه شان و منزلتتون حفظ کنید خدا بزرگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
شان و منزلتی برامون نذاشتن
همه رو به باد دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
مسولان این کشور اتفاقا فقط عجز و ناله برامون گذاشتن
خدا هم بزرگی خودشو میکنه.
خواهشا بامردم روراست باشید. بگید کسری بودجه داریم یارانه بعضی را حذف کردیم. اقا رییسی به شما رای داده شده است که بامردم روراست و شفاف باشید. ولی نتیجه عکس میشود. به نظر بنده اگر استعفا بدهید هم در قبال مردم عزیز خواهی شد و هم آبرو دار خواهید بود با این وضعیت اداره کشور. ولی خواهش میکنم به فکر آبروت باش.
دهک نه و ده که بهره مندی چند برابر از یارانه پنهان دارند، خجالت نمی کشند برای یارانه نقدی هم ثبت نام می کنند؟

خجالت هم چیز خوبی است.
آیا مثلا حذف آن 60 هزار خانوار باعث افزایش یارانه بقیه شده که الان از مردم می خواهید به نفع فقرا انصراف بدن؟!!
کالابرگ دی ماه چرا شارژ نشد؟
بنده به نان شب محتاجم با دو فرزند یارانه دیماهم واریز نشده کارگر تامین اجتماعی هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
بگرد ببین کجا وطن فروشی کردی و نقش سرباز دشمن داشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
سرباز دشمن امثال تو هستند که با قطع یارانه که حق تمام مردم است نارضایتی ایجاد می کنند ووطن را نابود می کنند
به بهانه پرداخت یارانه قیمتها را نجومی کردند الان که خرشان از پل گذشته بامبول درمیارن
کار خوبی کردن
از سرتونم زیاده
برید خدارو شکر کنید زنده اید. کلی خانواده الان یه ساله عزیزانشونو ندیدن.
قول و قرار این نبود که یارانه حاملهای انرژی رو قطع کنید!
دم دولت گرم یک مشت پولدار با ناله میخوان یارانه هم بگیرن....کور خوندید...رای هم ندید بدرک ما میدیم.
یارانه پول همه مردم ایرانه، ربطی به پولدار بودن یا فقیر بودن نداره و باید به همه پرداخت بشه . پرداخت یارانه در قبال حذف سوبسید کلاها و حاملهای انرژی بود . اگه قراره یارانه پرداخت نشه قیمت ها برای کسی که یارانه اش قطع شده باید به روال 15سال پیش برگرده
باسلام من تعجب میکنم که میگویند که وضع مردم خوب است در صورتی که وضع مردم بدتر از سال قبل شده نمیدانم دولت چگونه محاسبه میکند آیا تورم امسال با پارسال یکی است گوشت قرمز یک نمونه آنست اگر پارسال 60درصد مردم می‌توانستند تهیه کنن امسال سده20درصد امیدوارم دولت تجدید نظر کند
دهی ها رای نمی دند
من یک کاسب حاشیه شهر مشهد هستم روزی یک یا دو تومن میانگین فروش دارم که دویست تومن تا چهارصد تومن سود فروشمه ده تومن اجاره میدم تمام اجناس مغازمم امانیه دو تا بچه دارم از نداری سیگار آشغال میکشم خرج زندگیمو بزور در میارم هیچ پس اندازی ندارم و هیچ امیدی هم به این بازار ندارم یارانمم حذف کردن
چیکار کنم شما بگین
راه حل قطعی مشکلات اقتصادی ایران برقراری دموکراسی بدون قید و آزادی بدون شرط است. همین.
افردی که در بالای تهران ساکن هستن خودکار از لیست یارانه بگیران حذف بشن و به صورت مادام العمر به لیست مالیات بگیران اضافه بشن
سلام ما۵نفریمتاحالادهک ۴ بودیم چه جورییک دفع ما شدیم دهک ده با این گرونی هکه مر دم ما یک دفع کوشت نمی تونند بخورن بچه های ما خیلی ۰چیز ها برایشان رویا شده
با سلام بازنشسته هستم یارانه ماراازاردیبهشت ۱۴۰۱بدون دلیل قطع کردن اعتراض زدیم جواب ندادند
من سال ۱۳۹۹ یه خونه فروختم تا الان میگن شما دهگ دهم هستید پول دارید آخه به اینا چه بگیم
با یارانه دیگه شوخی نکنید برايه خیلی‌ها این چندرغاز یارانه یعنی زنده موندن و از گشنگی نمردن.دیگه این تو بمیری از اونایی دیگه مثل تورم و بنزین و اینا نیست.!! از ما گفتن بود
با توجه به اینکه یارانه حق همه مردم از هر دهکی که باشند، هست آیا حذف آن بدون رضایت افراد شرعا" جایز است؟
لطفا" کسی که علم و آگاهی به مسایل شرعی دارد، پاسخ بدهد.
ترو به خدا به کسانی که خونه دارن ماشین شغل دارن یا دوتا حقوق میگیرن ونظرات کم دارن ندن اما به کسی که مستاجر و یک حقوق کم و ۵ نفر با یک ماشین مدل پایین و اگه مريض و داشت بالاترین لمکانات دولتی چ وام چ یارانه‌ها بدینواقعا نیاز مندن
بخدا مسخره کردی خودتون من کارگری میکنم چرا یارانه منو قطع کردی
یارانه دی ماه را واریز نکرده اند امروز 25 است هنوز از یارانه خبری نیست
من و خانمم یک سال و نیمه که ازدواج کرده ایم. تا قبلش یارانه مون رو جدا نکرده بودیم و به حساب پدرانمان واریز می شد. بابت تولد بچه ای که تو راه داریم، رفتیم یارانه رو جدا کردیم تا به اون هم تعلق بگیره. اما نتیجه این شد که یارانه ما هم حذف شد. آخه با کلی قرض و قسط و یه حقوق بخور نمیر، این انصافه؟! بعد شعار میدن میگن فرزندآوری کنین!!!
وقتی من کل داراییم، یه ماشینه که اون هم با وام 200 میلیونی با بازپرداخت 320 میلیون خریده ام، آیا من جزو میلیاردها حساب میشم که یارانه ام رو قطع کردین؟
خدا وکیلی این چه قانونی من مستاجرم ماشین یا خونه ای ندارم از نداری از تهران امدم شهرستان حساب بانکی ندارم با قرض بدبختی یه مغازه کوچیک شوهرم گرفت کار مبل میکن مشتری هاش پول پارچه و لوازم مبل براش میریزن طبق اون شدیم پولدار خدایی ناحقی متاسفم هر بلایی سر مردم اوردید خدا جوابتون بده
از همان اول که طبقه متوسط را گذاشته بودند دهک هشتم نهم کاملا مشهود بود چه خوابی برای یارانه مردم دیدند. با حذف دو دهک نصف یارانه بگیران حذف می شوند. خودشان می برند و خودشان می دوزند. خدا هم آنها را خواهد برید. من که ننی گذرم. خدا هم نگذرد.
دروغگویی و خلف وعده مسئولین چیز تازه ای نیست
از بدبختی دیگران لذت ببرید اما روزی گریبان شما را خواهیم گرفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی